Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: mirek0p » 03 lut 2009, 16:02

Po odpaleniu silnik chodzi równo by po chwili zaczynał "kuleć "nierówno pracować ,mocniej występuje to na zimnym.Czy może to być pompa wysokiego ciśnienia czy zawór czy :?:

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2031
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: Jarek_Jarecki » 03 lut 2009, 16:05

wyglada na regulator ciśnienia....
trzeba sprawdzic...najlepiej na kompie:)

http://allegro.pl/item530709299_regulat ... a_jtd.html
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: mirek0p » 03 lut 2009, 16:12

Też o tym zaworze myślałem ale byłem w serwisie boscha i nic nie wykazało chcieli natomiast wyciągać i sprawdzać wtryski jakoś nie byłem do tego przekonany ale lżejszy o 250 zł

Awatar użytkownika
PAHO2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: PAHO2 » 03 lut 2009, 17:44

świece żarowe sprawdziłeś??
Obrazek DXZ948RMP
Obrazek Z4100
Obrazek ES12
Obrazek s-5c

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: mirek0p » 03 lut 2009, 19:48

Świece są ok ,nierówna praca jest też po chwili po odpaleniu na ciepłym silniku.

XkiciX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 02 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Ruda Śląska

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: XkiciX » 03 lut 2009, 22:58

jeśli komp nie wykazuje błędów, to może lać któryś wtrysk

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: mirek0p » 04 lut 2009, 11:13

Kolego prezesjm czy można sprawdzić poprawność pracy elektro zaworu wtryskiwacza (czy jak to się zwie) sprawdzając oporność.

guzik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 04 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Giżycko

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: guzik » 04 lut 2009, 11:25

spróbuj wlać jakiegoś "specyfiku" do czyszczenia wtryskiwaczy. w naszej też coś jak piszesz "kulało" ale butelka na pełny zbiornik załatwiła sprawę (metoda za poleceniem mechanika)
Lancia Lybra SW 2.4 jtd

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: mirek0p » 04 lut 2009, 11:36

Wlewałem już kilka razy włącznie z jakąś francuską "miksturą" zakupioną w serwisie boscha.Nie mam żadnych doświadczeń z dieslem CR.Silnik nawet w mrozy pali po podgrzaniu dobrze i chwilę chodzi dobrze to tak jakby w benzynie na ssaniu z bogatszą mieszanką aby po chwili przejść w "telepanie".Na początku myślałem o wtryskach ale chyba wtedy nierówna praca byłaby od momentu odpalenia.

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: mirek0p » 05 lut 2009, 20:37

"mirek0p" pisze:Kolego prezesjm czy można sprawdzić poprawność pracy elektro zaworu wtryskiwacza (czy jak to się zwie) sprawdzając oporność.
prezesie dopiszę jeszcze zaworu wysokiego ciśnienia w pompie CR

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: zrobek » 06 lut 2009, 20:06

u mnie też zimny silnik pracuje nierówno jak mam włączoną klimę (full auto). W trybie econ jest wszystko ok. Prawdopodobnie mam walnięte sprzęgiełko lub sprężarke klimy. Sprawdź, czy u Ciebie nie jest to samo
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2

Luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Zaborów woj.Rzeszowskie
Kontakt:

kappa-Silnik 2,4jtd nierówno pracuje

Post autor: Luk » 06 lut 2009, 22:01

Witam i dołanczam sie , problem z pulsowaniem silnika są rurzne , sprawdzi pedał gazu jest sterowany elektrycznie i wytępuje przerwa na oporniku lub styki zaśniedziały ale warto sprawdzić przeływomież.
lancia kappa 2.4jtd mam jusz 3 lata

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Odp: Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: skyblu » 14 wrz 2009, 20:29

WItam by zapytać,
silnik troszkę faluje,
czy ktoś wie gdzie można sprawdzić ciśnienie paliwa, które podają wtryski?, z Carserwisu dostałem info, że w Płocku ;) !!, ew. serwis Boscha
troszkę daleko, jak lekarz dobry to zapewne warto, może jest sprawdzony bliżej?
pozdro :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

celek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Czestochowa

Odp: Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: celek » 14 wrz 2009, 21:06

Jak by lał wtrysk to by słyszał cyganie przy jakiś obrotach silnika. U mnie w alfie lały 2 wtryski a 3 jak by miał zaraz zacząć i cykał przy 2300-2600 obr/min.Lekko obroty silnika falowały tak jakby przy klimie.

Luk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 48
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Zaborów woj.Rzeszowskie
Kontakt:

Re: Kappa - Silnik 2.4 Jtd nierówno pracuje

Post autor: Luk » 29 sty 2010, 22:55

Witam, na początku zajmi sie wtryskami trzeba sprawdzić czy leją , na zimym silniku będzie dymił na biało a ciśnienie na wtrysku powino być 150 do180 bar , tylko sprawdzisz na maszynie i będziesz wiedział ktury leje .Poszukaj warsztatu co robią pompy i wtryskiwacze i będziesz wiedział co dalej robic. Jak wtrysk jest dobry to pompa padła jedna sekcja sprawzdisz ją na maszynie i będziesz wiedział na czym stoisz .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”