Dedra - alternator, słabe ładowanie

smiglo211
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 03 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Dedra - alternator, słabe ładowanie

Post autor: smiglo211 » 03 paź 2007, 22:10

Witam mam problem z alternatorem nie wiem w jaki sposob mam sobie z nim poradzic. Wymieniłem szczotki diody byla poprawa ale znow to samo.
Na niskich obrotach żarzy sie lampka od ladowania a na wysokich gasnie kolo
4 tys.
prosze o pomoc dedra 1,6
:o

Radinho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 29 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław/Lubin

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: Radinho » 03 paź 2007, 23:01

Standardowo na początek - uprzedzam - wpisz w profilu miasto, model samochodu itp. Zwróć tez uwagę, jak forumowicze tytułują nowe watki.

Co do problemu - też tak miałem, że na niskich obrotach dioda sie leciutko świeciła. Po wymianie regulatora napięcia problem nie ustąpił, dopiero za drugim razem po dokładniejszych oględzinach mechanik stwierdził, że cyt. "się odkleiła jedna dioda", więc wymienił ten element alternatora i usterka znikła.

mariusz76

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: mariusz76 » 04 paź 2007, 11:33

A u mnie jest inny przypadek. Po zapaleniu mojej Delty obroty od razu ustalają się na poziomie ok. 600 i w tym momencie pali się lampka alternatora. Po zwiększeniu obrotów do ok. 1000 lampka gaśnie i potem już się nie zapala nawet jeśli obroty spadną. Czy to wynika z uszkodzenia alternatora, niedawno był kompleksowo regenerowany.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: bassman » 11 paź 2007, 1:37

To wynika z nieprawidłowej pracy silnika.
Po uruchomieniu powinien mieć obroty nie mniejsze jak 850, ta prędkość jest wystarczająca aby alternator się wzbudził i zaczął ładować.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

mariusz76

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: mariusz76 » 11 paź 2007, 20:19

Obroty na poziomie 850 ustalają się dopiero po rozgrzaniu silnika.

Anonymous

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: Anonymous » 11 paź 2007, 21:20

To prawda, alternator potrzebuje prądu wzbudzenia, do tego potrzeba 800-900 RPM, potem może spasc nawet do 600 a i tak bedzie ładował. Jeśli ładuje dopiero przy wysokich obrotach, to albo przyłącza kabli są przyśniedziałe, albo trafiony regulator napiecia. :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: bassman » 11 paź 2007, 22:42

Przy uruchomieniu silnika obroty powinny być wyższe na początku, potem dopiero spaść nie niżej jak 850 obr/min, jeśli silnik pracuje inaczej to proponuje szukać problemu w układzie ssania i wtryskowozapłonowym.
Z tego co piszesz to alternator jest sprawny.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
chmurka
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 30 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: chmurka » 06 lis 2007, 12:39

o proszę, tez mam taką sytuację. Wczoraj zaczęła mi się palić kontrolka akumulatora, jak przyspieszałam gasła. W czwartek jadę do mechanika i dam znać co mi poradzili. Przy okazji już wiem jak romawiać :)

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: trk0 » 19 wrz 2008, 11:57

witam problem taki jak w temacie, z ta roznica, ze u mnie nie swieci sie zadna lampka od ladowania a ladowania nie ma.
pare dni temu gdy przekrecalem kluczyk to zapaly sie kontrolki od pasow, oleju i ladowania i po odpaleniu silnika gasly (oprocz pasow). w momencie gdy silnik sam gasl (nie dodajac gazu i nagle puszczajac sprzeglo), ze te kontrolki od oleju i ladowania sie zapalaly.
a zdarzyl mi sie taki moment, ze wlasnie samochod mi sam zgals, ale te kontrolki sie nie zaswiecily!
i od tamtej pory przy odpalaniu samochodu pali sie tylko od oleju i gasnie po odpaleniu.
wiem ze sie tak nie robi, ale odpalilem samochod i odlaczylem na dwie sekundy kleme od aku od masy i silnik zgasl, czyli nie ma ladowania, czy da sie samemu to jakos zrobic, czy lepiej oddac i zaplacic?

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: prezesjm » 19 wrz 2008, 12:18

"trk0" pisze:witam problem taki jak w temacie, z ta roznica, ze u mnie nie swieci sie zadna lampka od ladowania a ladowania nie ma.
pare dni temu gdy przekrecalem kluczyk to zapaly sie kontrolki od pasow, oleju i ladowania i po odpaleniu silnika gasly (oprocz pasow). w momencie gdy silnik sam gasl (nie dodajac gazu i nagle puszczajac sprzeglo), ze te kontrolki od oleju i ladowania sie zapalaly.
a zdarzyl mi sie taki moment, ze wlasnie samochod mi sam zgals, ale te kontrolki sie nie zaswiecily!
i od tamtej pory przy odpalaniu samochodu pali sie tylko od oleju i gasnie po odpaleniu.
wiem ze sie tak nie robi, ale odpalilem samochod i odlaczylem na dwie sekundy kleme od aku od masy i silnik zgasl, czyli nie ma ladowania, czy da sie samemu to jakos zrobic, czy lepiej oddac i zaplacic?
Po pierwsze kolego pisz po polsku, staranniej i używaj polskich "ogonków"
Po drugie, brak świecenia lampki ładowania oznacza:
a: Uszkodzenie samej żarówki w zestawie wskaźników, tu alternator po mocniejszym przegazowaniu silnika powinien wzbudzić się i ładować.
b: Uszkodzenie kabelka na drodze pomiędzy żarówką a alternatorem, np. przerwanie , wypadnięcie konektorka z alternatora, objawy j.w.
c: Poważniejsze uszkodzenie regulatora alternatora lub/i samego alternatora , tu przegazówki nic nie pomogą
d: Mniej znaczące i rzadkie uszkodzenia zasilania tablicy wskaźników itp.

Najprościej zdjąć konektorek z alternatora ( ten cienki od wzbudzania !!!!) i na przekręconej stacyjce zewrzeć go do masy silnika. Zaświecenie się lampki kontrolnej na zegarach będzie oznaczać że obwód kontrolny jest sprawny i uszkodzenie jest w alternatorze. Brak świecenia to pkt. a i b.

Zdejmowanie klem akumulatora podczas pracy silnika to nie jest dobry pomysł. Nawet chwilowa taka praca może spowodować uszkodzenia diód w alternatorze i uszkodzenia regulatora napięcia.

trk0
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kielce

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: trk0 » 04 lut 2009, 21:21

witamjezdzilem kawalek z ta usterka majac nadzieje, zee to nic powaznego, az wkoncu akumlator mi padl. w miedzy czasie zauwazylem, ze po odpaleniu kontrolki ledwo sie żarza a po przegazowaniu do okolo 3tys rozjasniaja. niedawno naladowalem akumulator i lekko obstukalem kluczem alternator. i zaczela mrugac kontrolka od ladowania. dopoki nie pregazuje go do tych 3 tys nie swieci sie, a po osiagnieciu tych obrotow kontrolka ta mruga prawie non stop bez wzgledu na to jakie sa obroty. ktos wie co z tym zrobic? mam zamiar wybrac sie do elektryka, ale moze da sie to zrobic w garazu przy odrobinie checi?

Awatar użytkownika
sam_go
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 187
Rejestracja: 08 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Białystok

DEDRA - Problem z alternatorem

Post autor: sam_go » 04 lut 2009, 21:56

Pewnie się da, jak ktoś się zna :) Osobiście obstawiam koniec szczotek, lub diód. Miałem podobnie w Tipo. Po wymianie wszystko grało.
Lancia Kappa 2.0 20v
LPG Stag 300

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”