Kappa - regeneracja turbiny, dymienie

n3gatyw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Kappa - regeneracja turbiny, dymienie

Post autor: n3gatyw » 07 lut 2009, 17:10

Witam!
Wlasnie zregenerowalem turbine. Wczesniej potwornie brala olej a za mna zostawala zaslona dymna. Olej kapal nawet z wydechu. Regeneracji dokonalem w mielcu a jej koszt wyniosl 1600zl(wymieniony caly srodek). I teraz moje pytanie czy mozliwe jest ze przez zalegajacy olej w ukladzie wydechowym dalej dymi na niebiesko? Silnik raczej jest ok. Zrobilem dopiero 50km takze nie zdazylem zauwazyc ubytku oleju jednak zdecydowanie dymi na niebiesko.
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - dymek po regeneracji turbiny

Post autor: prezesjm » 07 lut 2009, 17:17

Oczywiście że może i będzie dymić. Przegoń auto po prostej drodze ale jak nikt nie będzie jechał za tobą.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Kappa - dymek po regeneracji turbiny

Post autor: DeviLL » 07 lut 2009, 17:17

A moze jakas uszczelka w silniku popuszcza olej , a nie turbo ? ;) Chociaz znajac firmy regenerujace to mogli zle zlozyc (luz na uszczelniaczach) i popuszcza

barth71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 29 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa po regeneracji turbiny(pytanie)

Post autor: barth71 » 07 lut 2009, 17:34

"n3gatyw" pisze:Witam!
Wlasnie zregenerowalem turbine. Wczesniej potwornie brala olej a za mna zostawala zaslona dymna. Olej kapal nawet z wydechu. Regeneracji dokonalem w mielcu a jej koszt wyniosl 1600zl(wymieniony caly srodek). I teraz moje pytanie czy mozliwe jest ze przez zalegajacy olej w ukladzie wydechowym dalej dymi na niebiesko? Silnik raczej jest ok. Zrobilem dopiero 50km takze nie zdazylem zauwazyc ubytku oleju jednak zdecydowanie dymi na niebiesko.
Ja kategorycznie po takiej naprawie turbo czyszczę cały dolot czyli rury intercooler itp z zalegającego oleju. Przecież mozna bez czyszczenia załatwić nową turbinę lub nawet jeśli by były duże ilości oleju to układ korbowo tłokowy.
50 km to mało niezdążyłoby się wypalić. Moja rada jest taka : oczyśc układ a przedewszystkim intercooler bo tam naprawde czasami są kałuże oleju i wtedy bedziesz pewny czy to silnik czy pozostałości oleju.
Pozdrawiam

n3gatyw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Kappa - dymek po regeneracji turbiny

Post autor: n3gatyw » 07 lut 2009, 17:38

Czy uszczelka to nie wiem, ale nie sadze.
W sumie to wydaje mi sie, ze ktos z forumowiczow kiedys o czyms takim pisal ale nie moge znalezc tego watku. Orientujecie sie jak dlugo takie dymienie moze potrwac? Staram sie go przedmuchiwac, tyle, ze jestem juz przewrazliwiony na punkcie turbiny. Cieszylem sie zrobionym samochodem, ale jesli okaze sie, ze znow cos jest nie tak z turbo to szlag mnie trafi.
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo

n3gatyw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: Kappa po regeneracji turbiny(pytanie)

Post autor: n3gatyw » 07 lut 2009, 17:47

"barth71" pisze:
"n3gatyw" pisze:Witam!
Wlasnie zregenerowalem turbine. Wczesniej potwornie brala olej a za mna zostawala zaslona dymna. Olej kapal nawet z wydechu. Regeneracji dokonalem w mielcu a jej koszt wyniosl 1600zl(wymieniony caly srodek). I teraz moje pytanie czy mozliwe jest ze przez zalegajacy olej w ukladzie wydechowym dalej dymi na niebiesko? Silnik raczej jest ok. Zrobilem dopiero 50km takze nie zdazylem zauwazyc ubytku oleju jednak zdecydowanie dymi na niebiesko.
Ja kategorycznie po takiej naprawie turbo czyszczę cały dolot czyli rury intercooler itp z zalegającego oleju. Przecież mozna bez czyszczenia załatwić nową turbinę lub nawet jeśli by były duże ilości oleju to układ korbowo tłokowy.
50 km to mało niezdążyłoby się wypalić. Moja rada jest taka : oczyśc układ a przedewszystkim intercooler bo tam naprawde czasami są kałuże oleju i wtedy bedziesz pewny czy to silnik czy pozostałości oleju.
Pozdrawiam
W takim razie jestem zielony w temacie. Nie wiedzialem, ze przez zalegajacy olej moze pasc turbina.
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - dymek po regeneracji turbiny

Post autor: prezesjm » 07 lut 2009, 18:08

Pisałeś o układzie wydechowym , dolot to jest tak oczywiste że trzeba oczyścić z oleju że nawet nie pomyślałem że ktoś tego nie robi. W intercolerze może być kupa oleju który będzie przetłaczany do silnika i spalany, w wyniku masz dymienie i kupę niepotrzebnego nagaru w zregenerowanej turbinie.

n3gatyw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Kappa - dymek po regeneracji turbiny

Post autor: n3gatyw » 08 lut 2009, 10:10

Mechanik ze mnie zaden takze moglem na to nie wpasc.
Lancia Kappa 2.0 20V Turbo

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa - dymek po regeneracji turbiny

Post autor: skyblu » 09 lut 2009, 22:17

"n3gatyw" pisze:Witam!
Wlasnie zregenerowalem turbine. Wczesniej potwornie brala olej a za mna zostawala zaslona dymna. Olej kapal nawet z wydechu. Regeneracji dokonalem w mielcu a jej koszt wyniosl 1600zl(wymieniony caly srodek). I teraz moje pytanie czy mozliwe jest ze przez zalegajacy olej w ukladzie wydechowym dalej dymi na niebiesko? Silnik raczej jest ok. Zrobilem dopiero 50km takze nie zdazylem zauwazyc ubytku oleju jednak zdecydowanie dymi na niebiesko.
miałem podobny temat, też zostało oleju w drodze z turbiny do końcówki wydechu, niebieski dymek z wydechu po dwóch dniach jazdy, to spowodowało iż auto pojechało na lawecie do mechanika, ale całkiem niepotrzebnie bo olejek się wypalił i tak co jakiś czas, niestety trzeba by wydech umyć :D lub wymienić :wink: , ale ja o tym nie wiedziałem, choć cos takiego proponowałem mechanikowi, tak na chłopski rozum,
nie mniej jezeli się turbina rozleciała, to słyszałem od innego mechanika iz dobrze by było wszystko rozkręcić umyć by jakiś paproch się do turbiny nie przedostał, co dalej to nie musze pisać,
jak przegonie auto to czuć z pod auta smrodek przypalonego oleju,
wymieniłem turbinę już ok 5tkm i olej ma stan jak po zalaniu
/turbina mi wpompowała +-6l oleju w układ, część się spaliła, wypaliła
bagnet był suchy/
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”