Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: teemka » 09 lut 2009, 11:42

Witam! Mam pytanie - bo nie uda mi sie dzisiaj wbić do mechanika w celu diagnozy, a troche mnie sytuacja zastanawia...

Mianowicie auto zachowuje się jak byłyby niewyważone koła- bicie na rownej drodze jest juz odczowalne od 80km/h i narasta wraz z predkością.
Przed chwilą wyważyłem koła bo byłem przekonany ze odkleił się odwaznik. Niestety niewiele to zmieniło, a drżenie wystepuje nadal.

Moze jest to nieistotna uwaga przy tym problemie ale identyfikuje jej wystapienie w tym samym czasie co owe bicie- słychać "popukiwania" w lewym przodzie na nierównosciach- tak jak byłby to łącznik bądz końcóka drążka.

Czy to moze być w jakiś sposób powiazane z opisanym efektem?

Dzieki i pozdrawiam!
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!

Awatar użytkownika
vincenzo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 961
Rejestracja: 15 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: wlkp. Śrem

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: vincenzo » 09 lut 2009, 12:03

a to jest mocne drżenie? Jeśli delikatne to u nas drżało i 'buczało' jak się opony 'zząbkowały' ... można to wyczuć przejeżdżając ręką po oponie.. w jedną i w drugą stronę.. jeżeli przejeżdżając w jedną stronę wyczujesz ostrzejsze ranty bieżnika to znaczy że 'ząbkuje' sposób dość banalny ale tak to wygląda.
| obecnie: | Lybra Intensa 2.4 JTD | Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.8 TBI | zaliczone: | Lybra 2.0 V.I.S. | Dedra 1.9TD | Delta II 1.9TD | Lybra 2.4 JTD | Zeta 2.0 | Phedra 2.0 JTD |

Obrazek

|Wizualizacje Architektoniczne | Animacje | Grafika komputerowa | Wizytówki | Logotypy | Strony www |

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: teemka » 09 lut 2009, 12:15

Nie to nie jest kwestia opon... Tarcz myśle też nie (przynajmniej nic na to nie wskazuje) Zresztą to sie stało dość nagle- przyznam ze zauwazyłem to dopiero na trasie bo na naszych miejskich drochach ciężko znalezc nawierzchnię która zagwarantuje płynna jazde z wieksza predkoscia. W kazdym razie stało sie z tygodnia na tydzien (co tydzien wyjezdzam i wtedy po raz pierwszy zauwazyłem ze cos jest nie tak...)
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: teemka » 09 lut 2009, 20:34

Mechanik po "macankach z kanału" stwierdził ze to końcówka drazka kierowniczego - nie wem co soba gosc reprezentuje ale tylko on byl skolonny mi wieczorem cos zajrzec (pospiech wynika z mojego środowego wyjazdu;)), ale chyba jest to diagnoza doprzyjecia i moze sie zdarzyć ze powoduje takie zachowanie (?) - jak myslicie???? Bo jutro mam zamiar ja wymienic (i geometria raczej po tym zabiegu tez bedzie niezbedna)
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!

barth71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 29 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: barth71 » 09 lut 2009, 21:08

"teemka" pisze:Mechanik po "macankach z kanału" stwierdził ze to końcówka drazka kierowniczego - nie wem co soba gosc reprezentuje ale tylko on byl skolonny mi wieczorem cos zajrzec (pospiech wynika z mojego środowego wyjazdu;)), ale chyba jest to diagnoza doprzyjecia i moze sie zdarzyć ze powoduje takie zachowanie (?) - jak myslicie???? Bo jutro mam zamiar ja wymienic (i geometria raczej po tym zabiegu tez bedzie niezbedna)
No dobra ale co ma koncówka drążka do bicia ? Przecież ten elelment jest praktycznie elementem "statycznym" w sensie że nie wiruje. Auto nawet z wybitą końcówką nie będzie nigdy drgać, owszem podpukiwanie tak ale nie drgania wyczuwalne wyraźnie na kierownicy.
A teraz tak:
1. czy drgania są silniejsze podczas przyśpieszania? a np. po odpuszczeniu na chwile gazu zmniejszają sie lub wrzuceniu na luz?
2. Jeśli byłyby to tarcze to raczej bicie byłoby wyraźnie odczuwalne ale podczas hamowania o czy wszyscy wiemy natomiast tak praktycznie niebyło by czuć

Jeśli odpowiedziałeś poprawnie na pytanie pierwsze i wyeliminowałeś felgi, opony wyważenie to pozostaje przegub wewnętrzny półosi. Tak to nie żart, wystarczy wejść pod auto chwycić półoś za pret zaraz przy przegubie (ale wenętrznym przy skrzyni) i poszrpać prostopadle góra- dół. Jeśli wyczujemy luz jakikolwiek to półoś do wymiany lub sam przegub w zależności co wystepuje.

Może byc jeszcze naprzyklad ugięta piasta koła ale to juz music sięgnąć pamiecią czy gdzieś nie przyrżnąłeś w jakaś dziura :D

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: teemka » 09 lut 2009, 21:20

Im szybciej sie jedzie tym bardziej czuc to "bicie" a to czy po odpuszczeniu gazu lub wrzuceniu na luz przestaje to musiał bym sprawdzić, bo przyznam ze nie potrafie teraz odpowiedzieć...

Tarcze wykluczam bo nie ma wskazujacych na to objawów...

Co do wjechania w dużą dziure to tez raczej nie bylo takiej sytuacji abym szczegolnie ja zapamietal... A duze dziury zwykle sie pamieta;) No przynajmniej takie co odkształcają piaste...;)
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!

Awatar użytkownika
kamyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 247
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Radom

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: kamyk » 10 lut 2009, 1:41

miałem tak kiedyś w Delcie jak miałem felgi nie oryginalne - tyle że problem ustawał przy większej prędkości niż 120 km/h

uspokoiło się jak włożyłem pierścienie centrujące

może u Ciebie coś podobnego ?
Obrazek

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: teemka » 10 lut 2009, 7:38

ale to sa felgi oryginalne i caly czas na nich jezdze;) poza tym to sie stalo teraz w weekend dopiero a wczesniej bylo wszystko OK
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: skyblu » 10 lut 2009, 8:50

kiedyś, escort, po wymianie tarcz i klocków miał taką przypadłość w zakresie 80- 120
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: teemka » 10 lut 2009, 8:51

ani wymiany tarcz ani klockow nie bylo..........
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!

Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: Gawlick » 10 lut 2009, 9:31

Powiem szczerze że u mnie także coś takiego zauważyłem, gdzieś od 70 km/h, bicie ustaje po odjęciu nogi z gazu. Nie sprawdzałem czy ustaje po przekroczeniu "danej" predkości. Kilka razy juz umawiałem się z mechanikiem żeby sprawdził o co chodzi, no ale jakoś nie jest mi to dane, zawsze coś na głowie. Klocki wymieniane dość dawno bo z 8 miesięcy temu, tarcze nie ruszane, felgi oryginalne.
Tak czy inaczej, zwalam już na zawieszenie, bo od kupna Lucy zrobiła prawie 40 tys kilometrów, a Wrocławskie drogi każdy wie jakie są...
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD

Obrazek Lybra SW 2.4 JTD 00`
Obrazek Suzuki Swift 1.3 97`
Obrazek Y Elefantino 1.2 16v 02`

larwa72
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 18 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: mazowsze/Słubice

hm.

Post autor: larwa72 » 10 lut 2009, 9:47

Obawiam się, że to może być coś bardziej poważnego! U mnie też tak było -mechanior zdiagnozował Krzyżak półosi -strona prawa.Koszt spory bo 750 zł.Sprowadzane .Ale jest dobrze. :? Obym się myliła.
lussi

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: Torell007 » 10 lut 2009, 11:03

najprostszy sposób żeby przeprowadzić diagnozę to sprawdzenie ciśnienia w ogumieniu, jeśli to nie pomoże to przełóż kola przedniej osi na tylną,gdy to nie zda egzaminu to szukaj dalej ;) najtańsza metoda która zresztą ostatnio stosowałem ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
kamyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 247
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Radom

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: kamyk » 10 lut 2009, 11:07

a może to wybrzuszenie na oponie, możliwe że zahaczyłeś gdzieś o jakiś krawężnik

miałem kiedyś podobnie tylko u mnie zagięła się felga od wewnątrz - ciężkie do zdiagnozowania
Obrazek

PeBe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Gdynia

Lybra- Bicie / drżenie powyżej 80km/h

Post autor: PeBe » 16 lut 2009, 8:15

Witam!

Proponuję nie zwlekać z tym problemem, ponieważ drżenie będzie się "pogłębiać" a Twój humor będzie się psuł nieproporcjonalnie szybko do narastającego stukania, pukania i bujania. Oczywiście nie życzę Ci tego samego, ale z Twoich opisów pasuje to do moich niedawnych przeżyć.
Miałem identyczne objawy w swojej Lybrze, stukanie przy szybkim przyspieszaniu, dźwięk określiłbym na podobny do wciskania denka puszki, które zaraz samo odbija. Ot tak mi się skojarzyło z takim dźwiękiem :P
Usterka - spadła zewnętrzna (czyli ta przy kole) osłona przegubu prawej półosi, smar został wyrzucony na zewnątrz, wszystko zaczęło pracować na sucho, samochód jechał jakby po uderzeniu w krawężnik (bujanie). Oczywiście musiałem wszystko wymieniać bo też skupiłem się na wyważaniu kół zamiast zajrzeć pod spód samochodu i "zajeździłem" na sucho biednego krzyżaka.
I tu uwaga z mojej strony - mechanik, który będzie to naprawiać, musi mieć odpowiednią osłonę przegubu, gdyż zdarzają się osłony bez rowka pozwalającego na solidne ich zamontowanie i żadna opaska nie utrzyma źle zamontowanej gumy. Mi taką osłonę zamontowali w serwisie w Niemczech i niestety po tysiącu kilometrów miałem znowu krzyżak do wymiany (guma spadła, smar zwiał na wolność, ja depnąłem na gaz, usłyszałem ten dźwięk i już wiedziałem co się dzieje).
Mam nadzieję, że moja skromna wypowiedź nie popsuje Ci humoru a jedynie przyczyni się do szybszego usunięcia usterki i zapobiegnięcia nieporozumieniom u mechanika. Niestety nie każdy mechanik wie co się w Lancii święci...
Mogę służyć "namiarami" na kumatego mechanika w Trójmieście, oczywiście nieautoryzowany ale wie jak Lancie rozłożyć i poskładać w taki sposób aby wszystko pasowało.
Lybra SW 2.4 JTD (150 KM)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”