Nuova Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Awatar użytkownika
Kozi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 633
Rejestracja: 30 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań=>Buk

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: Kozi » 22 lut 2009, 13:24

W zeszłym roku latem wymieniałem zamek bez ściągania tej blachy. Straciłem dużo czasu ale miałem pomocne ręce ojca. Sam bym tego nie zrobił. Najgorzej było zapiąć cięgno od wewnętrznej klameczki ale się udało. Naklnąłem się wtedy że hej. Postronnym słuchaczom aż uszy więdły.
Pozdrawiam

Kozi

Obrazek
Lancia Kappa SW 2.4 JTD 2000' - Jest
Lancia Delta 1.8 8V 1994 - Była

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: dr_scott » 22 lut 2009, 20:25

Niedawno przerabiałem konserwację zamka i mechanizmu podnośnika szyby. Generalnie drzwi idzie bez problemu rozebrać, ale trzeba wiedzieć co po kolei odkręcać i odczepiać.

Sam zamek centralny jest spoko dopóki nie zaczyna szwankować. A zaczyna szwankować jak się zacina bądź zamarza. Jak zamarznie to *** zbita, bo kluczykiem się go nie otworzy i żadne odpinanie kabelków nic nie da. Trzeba się po prostu pozbyć wilgoci ze mechanizmu i nie będzie zamarzał :)

Sam mechanizm wygląda na nierozbieralny, ale można zalać go najpierw czymś czyszczącym - denaturat albo ropa? a potem naoliwić wszystko co się da i do środka zatankować oleju :) Smaru raczej nie używać, bo nie dotrze wszędzie i bardzo gęstnieje na mrozie.

Jeśli ktoś chce wyłączyć centralny zamek to najprościej wyjąć bezpiecznik od zamków. Trzeba jednak pamiętać, że nie będzie się także zamykał bagażnik, a raz otwarta klapka paliwa pozostanie otwarta na zawsze (do momentu ponownego wsadzenia bezpiecznika i zamknięcia zamka).

I jeszcze jedna rada. Należy zwrócić uwagę na cięgno prowadzące do guzika zamykania zamka czy aby nie jest pokrzywione. Inaczej mówiąc guzik musi chodzić w otworze tapicerki luźno i nie klinować się pod kątem. Bo jak się klinuje to siłownik go nie wypchnie (to często występuje w tylnych drzwiach).

Proponuję na wiosnę lub latem zrobić generalną konserwację zamków i podnośników szyb. Wtedy nie będzie wilgoci, a temperatura będzie znośniejsza. Browarka można wypić. No i zimą nie przyjdzie nam już wsiadać przez bagażnik ;)

pozdrawiam!

ps. chętnie pomogę w zdalnym rozbieraniu drzwi jeśli ktoś ma problemy.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
deltalukasz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 25 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: deltalukasz » 24 lut 2009, 15:04

"Kozi" pisze:W zeszłym roku latem wymieniałem zamek bez ściągania tej blachy. Straciłem dużo czasu ale miałem pomocne ręce ojca. Sam bym tego nie zrobił. Najgorzej było zapiąć cięgno od wewnętrznej klameczki ale się udało. Naklnąłem się wtedy że hej. Postronnym słuchaczom aż uszy więdły.
Niestety jest to tragedia zapiac to ciegno! ale ja zanim zamontowalem zamek wsadzilem to ciegno i izolacja na sztywno tam gdzie ciegno jest mocowane w takiej dziurce pokleilem a po zalozeniu tej blachy wlozylem reke i ta izolacje tylko wyciaglem.Mnie tez zamek zamarzal i byla d : cenzura : a zbita ale powiem wam ze WD40 i zadne mrozy mu nie straszne.Myslalem zeby przesmarowac zamek czyms innym ale mialem WD40 i nie zaluje teraz chodzi idealnie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”