Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Witam
Dzisiaj troszeczkę postałem w korkach, no i temperatura skakała do 100* przy temp. otoczenia ok. 0* na każdych światłach. Czy to normalne że tak szybko łapie wysoką temperaturę? Po dojechaniu do domu podniosłem maskę i okazało się że ciśnienie płynu było takie duże że płyn wypływał korkiem w zbiorniczku wyrównawczym. w ten sposób wyciekło mi kilka litrów płynu. Odkręciłem odpowietrznik na przewodzie i było tak sporo powietrza. Wcześniej nie było żadnych ubytków płynu chłodniczego. Uszczelkę pod głowicą wymieniłem w grudniu (stara była w dobrym stanie).
Czy może być to wina tego że mógł się nie włączyć wentylator?
A może chłodnica jest zapchana?
Termostat niesprawny ( nie otwiera się do końca).
I jeszcze jedna opcja Mało wydajna pompa.
Gdzie szukać winy.
Dzisiaj troszeczkę postałem w korkach, no i temperatura skakała do 100* przy temp. otoczenia ok. 0* na każdych światłach. Czy to normalne że tak szybko łapie wysoką temperaturę? Po dojechaniu do domu podniosłem maskę i okazało się że ciśnienie płynu było takie duże że płyn wypływał korkiem w zbiorniczku wyrównawczym. w ten sposób wyciekło mi kilka litrów płynu. Odkręciłem odpowietrznik na przewodzie i było tak sporo powietrza. Wcześniej nie było żadnych ubytków płynu chłodniczego. Uszczelkę pod głowicą wymieniłem w grudniu (stara była w dobrym stanie).
Czy może być to wina tego że mógł się nie włączyć wentylator?
A może chłodnica jest zapchana?
Termostat niesprawny ( nie otwiera się do końca).
I jeszcze jedna opcja Mało wydajna pompa.
Gdzie szukać winy.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 20:51 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiłem tytuł zgodnie z zasadami
Powód: poprawiłem tytuł zgodnie z zasadami
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
witam sprawdził bym na pierwszym miejscu wtyczkę przy wentylatorze lubi zaśniedzieć i nie łączy później
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Po pierwsze wymień termostat.
To logiczne, że jeżeli nie załączył się wentylator to zagotowałeś wodę i dlatego wywaliło ci ją ze zbiorniczka.
To logiczne, że jeżeli nie załączył się wentylator to zagotowałeś wodę i dlatego wywaliło ci ją ze zbiorniczka.
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Jeżeli nawali termostat to będzie cały czas otwarty i będzie niedogrzany silnik,na dzień dobry jak uzupełnisz płyn na nagrzanym silniku spróbuj kilka razy odpowietrzyć układ ,1 odpowietrznik jest na wężu drugi "motylek" na górze chłodnicy od strony sprężarki klimy i obserwuj do jakiej tem. dojdzie i lub czy załączy 1 bieg wentylatora.
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
No właśnie z tym termostatem nie jestem pewien. Był wymieniany na nowy jakieś 2 lata temu. Na trasie nie ma problemów z chłodzeniem, trzyma temperaturę. Ogrzewanie także w porządku działa. Tylko jak chwilkę postoi w korku to temperatura bardzo szybko rośnie. Może faktycznie jest to tylko wina wentylatora. Tylko że w moich poprzednich 2 autach wentylator załączał się dopiero po 20 minutach stania w korku przy 30* upale (ale one nie miały klimy), dlatego nie jestem pewien
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
To wcale nie jest takie oczywiste. Może Ci płyn wywalać nie gotując go. Choćby przy zapchanej chłodnicy."wega" pisze:Po pierwsze wymień termostat.
To logiczne, że jeżeli nie załączył się wentylator to zagotowałeś wodę i dlatego wywaliło ci ją ze zbiorniczka.
Strang Delta 1,9td


Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Witam
Przerabiałem ostatnio podobny problem w innym aucie, objawy dokładnie takie jak opisałeś. Wymiana termostatu nic niepomoże ponieważ termostat uszkodzony pozostaje w stanie otwarcia i raczej miałbyś problem z niedogrzanym silnikiem. Sprawdź wentylatory jeśli są ok to sprawdź olej i świece czy są czyste bo może to być uszczelka pod głowicą. W moim przypadku olej był czysty a na uszczelce zrobiło się dosłownie mikro pęknięcie i podczas sprężania ciśnienie ładowało układ chłodzenia co dziwne tłoki nie zaciągały płynu do cylindrów. Mam nadzieje że w twojm przypadku będą to tylko wentylatory.
Pozdrowienia
Przerabiałem ostatnio podobny problem w innym aucie, objawy dokładnie takie jak opisałeś. Wymiana termostatu nic niepomoże ponieważ termostat uszkodzony pozostaje w stanie otwarcia i raczej miałbyś problem z niedogrzanym silnikiem. Sprawdź wentylatory jeśli są ok to sprawdź olej i świece czy są czyste bo może to być uszczelka pod głowicą. W moim przypadku olej był czysty a na uszczelce zrobiło się dosłownie mikro pęknięcie i podczas sprężania ciśnienie ładowało układ chłodzenia co dziwne tłoki nie zaciągały płynu do cylindrów. Mam nadzieje że w twojm przypadku będą to tylko wentylatory.
Pozdrowienia
Czarna Kappa 2,4 JTD
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
sprawdź opornik ten między wentylatorami wykręć krótkim śrubokrętem 
i bezpieczniki

i bezpieczniki
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Tak jak napisał Ci wega, termostat został zamknięty nie puścił płynu na "duży obieg"Czujnik nie ma nic do rzeczy w tym wypadku,bo płyn tam nie dotarł.Miałem tak w temprze,po zagotowaniu wymieniłem termostat i następne 100kkm bez problemów
pozdrawiam

pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
najprostsze na początek
sprawdź styki czujników przy wentylatorze, u mnie jedna wsuwka słabo stykała i był ten sam problem
poziom płynu trzymaj na minimum
sprawdź styki czujników przy wentylatorze, u mnie jedna wsuwka słabo stykała i był ten sam problem
poziom płynu trzymaj na minimum
Citroen C5 II 2,0 HDi Break BVA6
była Lancia Kappa 20VT
była Lancia Kappa 20VT
- Krzys
- Forumowicz/ka
- Posty: 672
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Nie chodzi mi tylko o to że może się nie włączać wentylator, także o to że temperatura potrafi skoczyć do 90 już na po 5 minutach stania w korku. Moim zdanie trochę za szybko a nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Gdyby uszczelka pod glowicą ,to pompuje płyn odrazu po dodaniu gazu .
Ja kiedyś miałem podobnie ale wina była kostki nie łączyła .
Ja kiedyś miałem podobnie ale wina była kostki nie łączyła .
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Sprawdź kostki instalaji przy wentylatorze - lubią zaśniedzieć. Zapal, czekaj aż wzrośnie tempertura i zobacz czy sie wentylator włacza. Może byc jeszcze wina przekaźnikow na nadkolu od wentylatorów - są dwa od wolnego i szybkiego biegu wentylatora.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - Przegrzewa się, wyrzuca płyn
Dlatego sprawdź węże po kolei jak się nagrzewają.Jak dolny wąż jest zimny i miękki,a górny parzy i twardy to na 90%termostat. "Duży obieg "musi się włączyć temperatura wtedy spada, widać to na wskaźniku.Termostat tak właśnie działa,puszcza płyn do chłodnicy jak jest taka potrzeba,np.stoisz w korku.jeżeli jedziesz,to płyn krąży na małym obiegu,czyli oddaje ciepło w nagrzewnicy,chłodnica w tym nie uczestniczy,bo przy mrozach miałbyś podczas jazdy zimno w aucie."Krzys" pisze:Nie chodzi mi tylko o to że może się nie włączać wentylator, także o to że temperatura potrafi skoczyć do 90 już na po 5 minutach stania w korku. Moim zdanie trochę za szybko a nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
Najlepiej sprawdź temp. węży przed i za termostatem.Uszczelka na 90% nie,bo mroziłoby Ci reduktor,po wcześniejszym wywaleniu płynu przez korek zbiorniczka.to też przerabiałem,ale w VW

pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 26 paź 2009, 13:36
- Lokalizacja: Piaseczno
Chlodzenie silnika POMOCY!!!
Witam mam pytanko wczoraj wieczorem zostawiłem auto na chodzie pod sklepem wracam a tu spod machy sie dymi a caly plyn na chodniku temperatura 130 stopni i SZOK
dzisiaj rano dolalem plynu odpalam ja chodzi normalnie ale temperatura rosnie a wiatrak stoi wiec juz wiem skad to zdarzenie
A teraz mam pytanko czy ktos pomoze mi z tym problemem powie co mam sprawdzic zeby dowiedziec sie dlaczego sie nie załacza mysle ze nie jest to cos strasznego. prosilbym tez o jakies fotki tych rzeczy do sprawdzenia gdzie one sa bo lancie mam od niedawna i nie wiem gdzie szukac. Dziekuje z gory i pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 20:52 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: połączyłem tematy, szukajka działa !!!
Powód: połączyłem tematy, szukajka działa !!!