Thesis 3,0 Aut już na gazie

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: aro » 15 mar 2009, 21:42

"LUKI82" pisze: Dziwne ze w fabryce nie wypuszczają samochodów już z instal. gazową. :D
Sorry, ale brednie już zaczynasz pisac :wink: Poczytaj, pooglądaj troche motoryzacyjnych programów, to się dowiesz, że niektórzy producenci wypuszczają auta już przystosowane w fabryce na np. CNG, LPG, lub Biodisel :D

LUKI82

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: LUKI82 » 17 mar 2009, 18:05

Tak ale jak dobrze pamiętam to jeśli chodzi o LPG to jedynie na zamówienie klienta :)

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: KGB » 17 mar 2009, 23:19

LUKI82 pisze:Tak ale jak dobrze pamiętam to jeśli chodzi o LPG to jedynie na zamówienie klienta :)
generalnie rzecz biorac to wiekszosc wyposazenia jest montowana na zyczenie klienta - zazwyczaj kola ,lampy i lusterka sa obowiazkowym wyposazeniem

LUKI82

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: LUKI82 » 18 mar 2009, 8:14

Nie ma tutaj co porównywać instalacji gazowej do wyposażenia pojazdu. Dodatkowe wyposażenia montowane są po to by poprawić komfort podróżowania ;klima ,elektryczne lust.,szyby itp.
Szczerze mówiąc to nigdy nie miałem zamiaru kupić samochodu nowego z instalacją gazową i też nie znam warunków gwarancji jaką daje producent na auto zasilane LPG, a wydaje się mi że są inne od warunków dawanych przy Pb .Nie zdziwiłbym się jak okres gwar. jest krótszy albo są wyszczególnione podzespoły samochodu które nie podlegają gwarancji (pomijając bodajże rok lub dwa od sprzedaży,w tym okresie sprzedający ma obowiązek naprawy lub wymiany części na nową )
Jak jesteście tacy pewni swoich poglądów to OK! ale możecie może sprawdzić te warunki gwarancyjne. :)
Gaz jest montowany po to by jedynie klient mógł mniej płacić za paliwko.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: KGB » 18 mar 2009, 12:13

a klima jest po to by mogl placic wiecej za paliwo :hyhy: - wyposazenie to wyposazenie ,nie ma znaczenia jakiego jest rodzaju
najlepszy przyklad to daewoo-fso ,instalacja za 2200pln zakladana fabrycznie ,warunki gwarancji takie same jak auto sprzedawane bez instalacji
inne przyklady to opel zafira CNG - w podbramkowych sytuacjach mozna podjechac na Pb98 ,ale moc silnika spada o ~20%
fiat punto II CNG
fiat multipla hybryda ,Pb + E i CNG + E , Pb + 160l LPG - to twory fabryczne ujete w katalogach (oprocz drugiego ,bo to pokazowka byla)

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: aro » 18 mar 2009, 15:29

Jak bym miał czas i checi to bym specjalinie dla ciebie wyszukał takie auta. :)

Jasne, że bym wolał jeżdzic na PB95, gdyby jej cena była taka jak LPG. A u nas PB95 3.95, a LPG 1.69. Wiec oszczędnosci mam już spore w ciągu tych prawie 6 lat jazdy na LPG. Jeszcze nigdy nie miałem kłopotów z LPG. Tankuje i jeźdze. A silnik mi jakiś ogromnych ilości oleju nie połyka :D Ostatnio wlałem 400ml na ok. 5 Tkm jakie już zrobiłem od wymiany oleju, ale zaznaczam, że stan oleju utrzymuje zawsze na full i tez tak dolewam.

LUKI82

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: LUKI82 » 18 mar 2009, 16:04

Ok! Chłopaki racja racja racja . :) Tylko co z tymi warunkami gwarancji są też takie same? na pewno?

Te 400ml / 5 000 km to jest DUŻO. Najlepiej jeździć jak jest 3/4 stanu. Czyli od wymiany do wymiany jeździć nie radzę bo kaplica :)

Nie pamiętam dokładnie ale chyba 500 ml to jest miara na bagnecie od minimum do maximum.

Nie mam co tu was przekonywać ale ; mamy dwa takie same auta - jedno na gazie
- drugie na benzynie
Tym drugim na 100% jeździmy dłużej bez utraty w takim stopniu jak na gazie osiągów.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: pawcio1 » 18 mar 2009, 18:09

LUKI82 pisze:Ok! Chłopaki racja racja racja . :) Tylko co z tymi warunkami gwarancji są też takie same? na pewno?

Te 400ml / 5 000 km to jest DUŻO. Najlepiej jeździć jak jest 3/4 stanu. Czyli od wymiany do wymiany jeździć nie radzę bo kaplica :)

Nie pamiętam dokładnie ale chyba 500 ml to jest miara na bagnecie od minimum do maximum.

Nie mam co tu was przekonywać ale ; mamy dwa takie same auta - jedno na gazie
- drugie na benzynie
Tym drugim na 100% jeździmy dłużej bez utraty w takim stopniu jak na gazie osiągów.
400ml na 5000 km. to dużo? Z całą pewnością w normie :cool:
Jeśli gaz założony prawidłowo przez dobrych speców, to nie powinno być kłopotów.
Dlatego dobry gaziarz to podstawa!!! :cisza:

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: aro » 18 mar 2009, 18:32

LUKI82 pisze:Ok! Chłopaki racja racja racja . :) Tylko co z tymi warunkami gwarancji są też takie same? na pewno?

Te 400ml / 5 000 km to jest DUŻO. Najlepiej jeździć jak jest 3/4 stanu. Czyli od wymiany do wymiany jeździć nie radzę bo kaplica :)

Nie pamiętam dokładnie ale chyba 500 ml to jest miara na bagnecie od minimum do maximum.
To chyba źle pamiętasz :hyhy: W dedrze jest to 1 Litr, czyli 1000 ml. Następnie producent dopuszcza zuzycie oleju do 1 litra na 1000km - to to chyba jest duzo :)
Za duzo się naczytałes o spalaniu oleju przez silnik i teraz piszesz takie dziwne rzeczy :D Dodam jeszcze, że rozmawiajac z poprzednim właścicielem auta (tj. mój ojciec, który kiedys jeździł na Pb95, dopiero po paru latach założył lpg), to mówił mi, że dolewał tyle samo co ja teraz :P Zawsze bańka 5 litrów starczała na cały rok tj. zrobienie ok. 15 - 20 tkm.

Jak ci auto nie spala oleju w ogóle = 0 ml, lub ani kropli, to albo nie jeździsz, albo robisz max rocznie 1 tkm :)

Jezeli 100 ml na ok1000km jest duzo to mój silnik powinien juz dawno paśc. Czyż nie?

Boorek

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: Boorek » 18 mar 2009, 18:37

aro pisze:Jak bym miał czas i checi to bym specjalinie dla ciebie wyszukał takie auta. :)

Jasne, że bym wolał jeżdzic na PB95, gdyby jej cena była taka jak LPG. A u nas PB95 3.95, a LPG 1.69. Wiec oszczędnosci mam już spore w ciągu tych prawie 6 lat jazdy na LPG. Jeszcze nigdy nie miałem kłopotów z LPG. Tankuje i jeźdze. A silnik mi jakiś ogromnych ilości oleju nie połyka :D Ostatnio wlałem 400ml na ok. 5 Tkm jakie już zrobiłem od wymiany oleju, ale zaznaczam, że stan oleju utrzymuje zawsze na full i tez tak dolewam.
peugeot 406 (kombi) miał wersje która standardowo seryjnie była wyposażona w instalacje gazową, i było to jakies 10 lat temu jak nie lepiej. zapamiętałem go bo miał okropny wlew tegoż gazu- na tej samej wysokości co wlew paliwa tylko po drugiej stronie

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: KGB » 18 mar 2009, 20:25

LUKI82 pisze:Ok! Chłopaki racja racja racja . :) Tylko co z tymi warunkami gwarancji są też takie same? na pewno?

Te 400ml / 5 000 km to jest DUŻO. Najlepiej jeździć jak jest 3/4 stanu. Czyli od wymiany do wymiany jeździć nie radzę bo kaplica :)

Nie pamiętam dokładnie ale chyba 500 ml to jest miara na bagnecie od minimum do maximum.

Nie mam co tu was przekonywać ale ; mamy dwa takie same auta - jedno na gazie
- drugie na benzynie
Tym drugim na 100% jeździmy dłużej bez utraty w takim stopniu jak na gazie osiągów.
w 20v jezdzi sie na mx oleju ,zeby wariator mial go pod dostatkiem,
spalanie 0.4l oleju na 5kkm to piczy wlos ,producent dopuszcza 3 razy tyle ,
silnik na gazie pali mniej oleju lub nie pali go wiecej ,a dlaczego to juz wyzej pisalem

tym pierwszym jezdzimy dluzej ,jezeli panewki nam na to pozwola (bo cylindry napewno dluzej wytrzymaja) ,niestety utrata osiagow na gazie jest nieunikniona (chyba ,ze silnik ma doladowanie)

LUKI82

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: LUKI82 » 18 mar 2009, 22:06

Oj to wielkie SORRY o tym moim pisaniu odnośnie spalania oleju! :)
To mój citroen zx 1,8i z 93r to jakiś wspaniały wyrób .mam go 4 lata i zrobiłem nim 100 000 km i nigdy nie musiałem dolewać mu oleju więcej niż 200-300ml na 10 000km.a uwierzcie mi mam bardzo ciężką nogę :cool:

Panowie z tymi waszymi trupami to chyba na cmentarz :D

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: KGB » 18 mar 2009, 22:24

LUKI82 pisze:Oj to wielkie SORRY o tym moim pisaniu odnośnie spalania oleju! :)
To mój citroen zx 1,8i z 93r to jakiś wspaniały wyrób .mam go 4 lata i zrobiłem nim 100 000 km i nigdy nie musiałem dolewać mu oleju więcej niż 200-300ml na 10 000km.a uwierzcie mi mam bardzo ciężką nogę :cool:

Panowie z tymi waszymi trupami to chyba na cmentarz :D
to ,ze producent dopuszcza wiecej ,to nie znaczy ,ze silnik nie moze spalic mniej oleju
np. nie kazdy szmelcwagen 2.0 115KM pali norme dopuszczalna przez producenta 2l na 5kkm :zdziwko:

moj mlodszy polonez tez pali ~250ml na 10kkm ,tylko ,ze JA olej zmieniam co 18-20kkm :hyhy: i robie glownie miasto

argenta67

Odp: Thesis na gazie

Post autor: argenta67 » 19 gru 2009, 22:09

peter pisze:Witam ponownie,
kilka dodatkowych informacji
1) wlew gazu zamontowany jest w tylnym zderzaku od spodu (co prawda jest to mniej wygodne dla obsługującego tankowanie, ale za to praktycznie niewidoczne)
2) przełacznik benzyna / gaz zamontowany pod deską dokładniej pod kierownicą tz. w plastiku od schowka bocznego (zupełnie nie widoczny)
3) reduktor pod lewym reflektorem zasłonięty nadkolem (zupełnie niewidoczny)
4) widoczne są tylko elektro wtryskiwacze (ale muszą gdyż powinny być blisko wtryskiwaczy (rurek) wkrecanych w podstawę do której montowane sa rurki kolektora.
5) komputer gazowy (pod złączem plastkiwym wychodzącym z filtra powietrza)
Ogólnie jestem bardzo, ale to naprawdę bardzo zadowolony.
Nic się nie świci (chodzi o check).
Spalanie gazu na trasie około 13l przy predkościach 150-160 km/h.
Spalanie gazu w mieście około 18l, tu trochę gorzej, ale to Warszawa i dużo korków.
Nie ma różnicy czy jedzie się na benzynie czy na gazie.
Instalacja Landi Renzo z szybkimi elektro wtryskami - koszt 4500,00 zł. Zakładana w sprawdzonym warsztacie w Warszawie na ul. Słomianej 14.
Tam już gazowałem wcześniej dwie kappy.
Z kappami też nie było problemów. Na jednej przejechałem 100 tys km na gazie i tylko dwa razy zmieniałem filtry gazu (fazy lotnej i płynnej). Ludzie z tego warsztatu maja pojęcie o tym co robią.
Jak będę miał trochę czasu to zrobię fotki )oczywiście tylko to co widać i je zamieszczę.
Przed założeniem proponuję najpierw dokładnie sprawdzić silnik, gdyż ja to zrobiłem, aby mieć pewność, że gaz bedzie dobrze chodził. Mój thesis zamyka szafę (osobiście jechałem nim na autostradzie ponad 260 km/h.
Pozdrawiam miłośników LPG (a więc ludzi, którzy nie chcą wydawać za dużo pieniędzy, jeśli mają taką możliwość)
Tu akurat się nie zgodzę, ja mam 3,0 w Kappie i zawory od gazu są niewidoczne. Spalanie mam też inne, miasto 18l, trasa 10l 120-160km/h

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Odp: Thesis 3,0 Aut już na gazie

Post autor: mirek0p » 27 sty 2010, 17:04

Temat gazu w aucie to w większości mity i bajki osób nie majacych pojecia o zagadnieniu.
Od 15 lat jężdzę na gazie począwszy od I generacji przez przez II ,sporadycznie Stag 300 i od ponad 3 lat V generacja czyli Lpi , którą sam "serwisuję".
Więc doświadczeń mam sporo i kilka spostrzeżeń pozwolę sobie wyrazić.
Większość instalacji nie jest dedykowana do poszczególnych silników (tylko Lpi Vialle)
dlatego prawidłowe funkcjonowanie jest uzależnione od odpowiednio dobranej konfiguracji zestawu jego późniejsze "dostrojenie'' i prawidłowe zamontowanie.
Wszystkie przepały ,strzały ,brak lub spadki mocy ,błędy sądy lambda i inne NIE występują w V generacji,w której spalanie jest na poziomie benzyny z wyczówalnym zwiększeniem mocy.najlepszym przykładem moja kappa ma ponad 400 tyś.km od nowości na gazie i na GPS osiąga 220 - silnik z bardzo dużym przebiegiem przekracza prędkośc fabryczną nowego auta.

Zablokowany

Wróć do „::: LPG :::”