Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

fabio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 26 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: fabio » 02 cze 2009, 9:49

Prosze o ukierunkowanie w takiej oto zagwostce:

Silnik pracuje bardzo dobrze tylko jak jest zimny, efekt v.i.s. po 3000 obrotow az do granicy odczuwalny bardzo przyjemnie. Po rozgrzaniu (po 5-10 minutach jazdy) w zakresie c.a. 4100-4200 dostaje zadlawienia, a po przejsciu 4200 da sie odczuc spadek mocy (wkreca sie, ale tak bez przekonania). Przejscie tej czkawki jest delikatniejsze przy mocnym wcisnieciu gazu.

Mam tez instalacje gazowa i na gazie jest podobnie, ale bardziej odczuwalne.

Bede bardzo wdzieczny za pomoc jak do tematu podejsc, poza tym ze jest to generalnie niepokojace, to bywalo niebezpiecznie przy wyprzedzaniu. Czy np podpiecie do komputera w aso jako poczatek, a moze to tylko ktorys filtr zapchany?

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Odp: Lybra 2.0 - motor pracuje nieładnie

Post autor: db7 » 02 cze 2009, 10:30

mam podobny problem, tylko bez dławienia, poza tym u mnie własnie zaniknął ten efekt VIS brakuje tego przejścia i przez to jakby był słabszy a mam kappe 2.0 VIS, po podpieciu do kompa wyszło, że przepływka do wymiany i sonda lambda, wymiana na nowe oryginały nic nie dała problem nadal jest, wariator wszyscy wykluczają, ja mam wrazenie że to jakaś mechaniczna sprawa a nie elektronika choć mogę się mylić, może jakiś zawór się przycina trudno powiedzieć, w moim temacie napisałem już, że jak dojde do tego to chętnie za darmo przekaże wiedzę warta już ok 1000 zł, jak dojdziesz do czegoś u siebie dawaj znać...pozdrawiam

fabio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 26 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra 2.0 - motor pracuje nieładnie

Post autor: fabio » 02 cze 2009, 13:14

a czy jest u Ciebie roznica w pracy silnika zimny vs rozgrzany, bo to mnie zastanawia najbardziej i daje nadzieje, ze nie mechaniczna usterka...

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: db7 » 02 cze 2009, 19:59

generalnie nie ma róznicy czy jest zimny czy rozgrzany, wiadomo ze jak przejade dłuższą trase i auto się dobrze nagrzeje to lepiej pracuje ale to nie jest to czyli mozna powiedziec, ze nie ma różnicy...

fabio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 26 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: fabio » 03 cze 2009, 15:12

kurcze, nikt nie ma pomyslu o co moze chodzic? A moze mozliwosci jest tyle, ze szkoda w ogole sie rozpisywac o wszystkich...

Mam za 1,5 tygodnia 3000km wyjazd wakacyjny, wiec jesli cos mozna poza rozebraniem calego silnika, to bym chetnie sprobowal...

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: db7 » 03 cze 2009, 18:14

nadal się z tym borykam, zostawiłem dzisiaj auto u mechanika i miał podłaczyć pod komputer, jednak cos bredził, że musi program sciagną z Bielska (a wczesniej nie musiał). nie wiem zobaczymy co powie jutro. Ja birę jeszcze jednak pod uwagę możliwość wariatora, tylko podobno w kappa to rzadkość zeby padl...

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: malinowy » 03 cze 2009, 20:22

To raczej nie wariator, mialem padniety w lybrze 1.8, objawem bylo klekotanie, a raczej chrobotanie w okolicy oslony rozrzadu. Po wymianie na nowy nie odczulem roznicy w dynamice auta. Wyczytalem gdzies we wariator wplywa jedynie na nieznaczne zwiekszenie momentu w niskim i srednim zakresie obrotow

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: db7 » 03 cze 2009, 21:35

malinowy pisze:To raczej nie wariator, mialem padniety w lybrze 1.8, objawem bylo klekotanie, a raczej chrobotanie w okolicy oslony rozrzadu. Po wymianie na nowy nie odczulem roznicy w dynamice auta. Wyczytalem gdzies we wariator wplywa jedynie na nieznaczne zwiekszenie momentu w niskim i srednim zakresie obrotow
nie wiem jakie masz auto teraz ale w kappie z visem pomiedzy 3 a 4 tys obr jest odczuwalne bardzo fajne przyspieszenie i podobno duzo do tego się przyczynia własnie wariator, u mnie to klepnięcie zniknęło od jakiegos czasu i kappa jak by słabiej wkręcała się na obroty a wymieniłem większość rzeczy jakie mogły by mieć coś z tym wspólnego...dzięki

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: malinowy » 04 cze 2009, 16:04

db7 pisze:
malinowy pisze:To raczej nie wariator, mialem padniety w lybrze 1.8, objawem bylo klekotanie, a raczej chrobotanie w okolicy oslony rozrzadu. Po wymianie na nowy nie odczulem roznicy w dynamice auta. Wyczytalem gdzies we wariator wplywa jedynie na nieznaczne zwiekszenie momentu w niskim i srednim zakresie obrotow
nie wiem jakie masz auto teraz ale w kappie z visem pomiedzy 3 a 4 tys obr jest odczuwalne bardzo fajne przyspieszenie i podobno duzo do tego się przyczynia własnie wariator, u mnie to klepnięcie zniknęło od jakiegos czasu i kappa jak by słabiej wkręcała się na obroty a wymieniłem większość rzeczy jakie mogły by mieć coś z tym wspólnego...dzięki
Mam lybre 1.8, wariator z wygladu jest taki sam jak w 2.0

db7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:58
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: db7 » 05 cze 2009, 9:26

a więc tak, wczoraj odebrałem auto od mechanika i powiedział, że po dwukrotnym podłączeniu wyskakuje jakiś błąd o skrócie FRA, który podobno jest błędem ustawienia rozrządu w dodatku brakuje dwóch 2 kg podciśnienia na silniku co najprawdopodobniej jest efektem nieznacznego spadku mocy w moim silniku (zanznaczam, że przed wymianą rozrządu tego nie było jak również żadnego błędu)...skontaktowałem się więc z ludzmi, którzy robili ten rozrząd i jestem umówiony na wtorek na sprawdzenie całej operacji...teraz zobaczymy czy jeśli do czegoś tam dojda, to czy się przyznają lub nie zwalą winy na coś innego próbując w ten sposób przykryć spartaczoną robotę...pytanie do doświadczonych kolegów - czy jest możliwe aby coś się przesunęło np o 1 mm w rozrządzie i żeby przez to brakowało podciśnienia w silniku? dzięki i pozdrawiam

fabio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 26 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: fabio » 09 cze 2009, 16:24

fabio pisze:Prosze o ukierunkowanie w takiej oto zagwostce:

Silnik pracuje bardzo dobrze tylko jak jest zimny, efekt v.i.s. po 3000 obrotow az do granicy odczuwalny bardzo przyjemnie. Po rozgrzaniu (po 5-10 minutach jazdy) w zakresie c.a. 4100-4200 dostaje zadlawienia, a po przejsciu 4200 da sie odczuc spadek mocy (wkreca sie, ale tak bez przekonania). Przejscie tej czkawki jest delikatniejsze przy mocnym wcisnieciu gazu.

Mam tez instalacje gazowa i na gazie jest podobnie, ale bardziej odczuwalne.

Bede bardzo wdzieczny za pomoc jak do tematu podejsc, poza tym ze jest to generalnie niepokojace, to bywalo niebezpiecznie przy wyprzedzaniu. Czy np podpiecie do komputera w aso jako poczatek, a moze to tylko ktorys filtr zapchany?
Wyjazd na wakacje mam w przyszłą sobotę... lyberka musi dac rade na jakies 3 tys. km...

...przykry ten brak wsparcia w temacie ze strony mega doswiadczonych kolegow z forum.

Mam nadzieje, ze to trudnosc tematu (mozliwych przyczyn usterek), a nie generalna olewka userów ponizej ilus tam postow?

Ciechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 24 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: Ciechu » 10 cze 2009, 13:44

Mam pytanie może i głupie. Co to jest ten VIS?

Gość

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: Gość » 10 cze 2009, 18:34

-- 10 Cze 2009, 18:37 --
db7 pisze:a więc tak, wczoraj odebrałem auto od mechanika i powiedział, że po dwukrotnym podłączeniu wyskakuje jakiś błąd o skrócie FRA, który podobno jest błędem ustawienia rozrządu w dodatku brakuje dwóch 2 kg podciśnienia na silniku co najprawdopodobniej jest efektem nieznacznego spadku mocy w moim silniku (zanznaczam, że przed wymianą rozrządu tego nie było jak również żadnego błędu)...skontaktowałem się więc z ludzmi, którzy robili ten rozrząd i jestem umówiony na wtorek na sprawdzenie całej operacji...teraz zobaczymy czy jeśli do czegoś tam dojda, to czy się przyznają lub nie zwalą winy na coś innego próbując w ten sposób przykryć spartaczoną robotę...pytanie do doświadczonych kolegów - czy jest możliwe aby coś się przesunęło np o 1 mm w rozrządzie i żeby przez to brakowało podciśnienia w silniku? dzięki i pozdrawiam
tam jest rozrząd pływający niech sprawdzą poprawność ustawienia faz rozrządu na blokadach , jak nie zmieniali uszczelki pokrywy rozrządu to pewno zmienili rozrząd ustawiając na własne znaki a tu lipa może być.Jak podepniesz pod tester może /choć nie musi wyleżć błąd nie zgodnośći faz rozrządu/Może też byc nieszczelność dolotu.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: topcio » 10 cze 2009, 18:40

Ciechu pisze:Mam pytanie może i głupie. Co to jest ten VIS?
jest to zmienna długość kolektora dolotowego zwana dynamicznym doładowaniem
fabio pisze:...przykry ten brak wsparcia w temacie ze strony mega doswiadczonych kolegow z forum.

Mam nadzieje, ze to trudnosc tematu (mozliwych przyczyn usterek), a nie generalna olewka userów ponizej ilus tam postow?
Kolego nikt Cię nie olewa, tylko z takim problemem (jak to mawia mój sąsiad) to się jedzie do wróżbity .
Daje do myślenia fakt, że zamula go dopiero po nagrzaniu. Braki na podciśnieniu mogą faktycznie wskazywać na przesunięcie wałka rozrządu (silnik nie nadąża napełniać cylindrów, jeśli ustawiali rozrząd bez blokad mogli się machnąć o ząbek czy dwa lub jeśli koło na wałku ssącym poluzowali) lub wytarcie wałka lub coś innego przez co zawory zbyt mało się otwierają .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

fabio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 26 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - motor 2.0 pracuje nieładnie

Post autor: fabio » 10 cze 2009, 22:04

Kolego nikt Cię nie olewa, tylko z takim problemem (jak to mawia mój sąsiad) to się jedzie do wróżbity .
Daje do myślenia fakt, że zamula go dopiero po nagrzaniu. Braki na podciśnieniu mogą faktycznie wskazywać na przesunięcie wałka rozrządu (silnik nie nadąża napełniać cylindrów, jeśli ustawiali rozrząd bez blokad mogli się machnąć o ząbek czy dwa lub jeśli koło na wałku ssącym poluzowali) lub wytarcie wałka lub coś innego przez co zawory zbyt mało się otwierają .
Wrozbita vs prawa fizyki, dziekuje, ale chyba nie skorzystam :)

Rozrzad wymieniany (calkiem swiezo) z tymi kluczami/blokadami (jesli to o takie niebieskie dwa kawalki metalu chodzi)...
...ta wada byla przed jego wymiana, a nawet jesli mimo wszystko zle poustawiany, to temperatura silnika bylaby chyba bez znaczenia, co nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”