Lybra - klekotanie 1,9jtd przy włączonej klimie
Lybra - klekotanie 1,9jtd przy włączonej klimie
Witam
Jakiś tydzień temu przy włączaniu klimy na "auto", silnik zaczyna mocno hałasować, takie klekotanie (na economy jest ciszej).
No to jeździłem bez klimy na economy (czekam za pensję:)).
Teraz sam silnik zaczął klekotać, nie rzuca nim, nie trzęsie, ale na luzie i na biegu przy niskich obrotach, słychać.
Mam wrażenie, że to od paska rozrządu. Już w sumie czas.
Drodzy koledzy, czym się objawia, to że trzeba już wymienić rozrząd? Oczywiście wiem, ze ilość kilometrów, ale może są jakieś oznaki?
Jakiś tydzień temu przy włączaniu klimy na "auto", silnik zaczyna mocno hałasować, takie klekotanie (na economy jest ciszej).
No to jeździłem bez klimy na economy (czekam za pensję:)).
Teraz sam silnik zaczął klekotać, nie rzuca nim, nie trzęsie, ale na luzie i na biegu przy niskich obrotach, słychać.
Mam wrażenie, że to od paska rozrządu. Już w sumie czas.
Drodzy koledzy, czym się objawia, to że trzeba już wymienić rozrząd? Oczywiście wiem, ze ilość kilometrów, ale może są jakieś oznaki?
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
akurat tu rozrząd nie ma nic wspólnego, pasek klimy to pasek wielorowkowy,
a swoją szosą to wiesz ile ma rozrząd?
a swoją szosą to wiesz ile ma rozrząd?
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Sprawdź koło wielorowkowe na korbowodzie.
Jakość paliwa możesz mieć też kiepską - zapłon zaczyna wyprzedzać.
Jakość paliwa możesz mieć też kiepską - zapłon zaczyna wyprzedzać.
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Ok, po lewej stronie wychodzą te koła na których jest ten pasek (wielorowkowy). Może łożysko jednego z tych kółek. Możliwe?
Wiecie, generalnie to do "mechanika komarka" mi nawet daleko. Boję się, że jak pojadę w Bydgoszczy do jakiegoś mechanika to mi zacznie wymyślać i wymieni pół silnika!!
Na sam pasek patrzyłem i na moje oko jest w dobrym stanie. Poradźcie co i jak mogę sprawdzić sam, żeby chociaż wiedzieć z czym jadę do naprawy (jeżeli jest to możliwe).
-- 15 Cze 2009, 18:31 --
A więc tak:
poszedłem dzisiaj do samochodu z młotkiem
w celu popukania tych metalowych kół co wystają po lewej stronie z silnika i na których jest pasek.
Chciałem zobaczyć czy jakiś wydaje jakiś dziwny dźwięk. Pewnie się śmiejecie jak to czytacie
i znalazłem coś...to największe koło co jest przykręcone na 4 imbusy, między śrubami, a zewnętrzną krawędzią koła ma taką twardą uszczelkę.
Ta uszczelka jest pokruszona, jak się z góry patrzy, to resztki aż wystawały. Jest przemielona, to co wystawało, z łatwością oderwałem.
A teraz powiedzcie mi laikowi, który z chęcią przyjedzie na zlot z żoną, tylko mu się akurat samochód krzaczy, czy to co znalazłem coś znaczy?
Wiecie, generalnie to do "mechanika komarka" mi nawet daleko. Boję się, że jak pojadę w Bydgoszczy do jakiegoś mechanika to mi zacznie wymyślać i wymieni pół silnika!!

Na sam pasek patrzyłem i na moje oko jest w dobrym stanie. Poradźcie co i jak mogę sprawdzić sam, żeby chociaż wiedzieć z czym jadę do naprawy (jeżeli jest to możliwe).
-- 15 Cze 2009, 18:31 --
A więc tak:
poszedłem dzisiaj do samochodu z młotkiem

Chciałem zobaczyć czy jakiś wydaje jakiś dziwny dźwięk. Pewnie się śmiejecie jak to czytacie

i znalazłem coś...to największe koło co jest przykręcone na 4 imbusy, między śrubami, a zewnętrzną krawędzią koła ma taką twardą uszczelkę.
Ta uszczelka jest pokruszona, jak się z góry patrzy, to resztki aż wystawały. Jest przemielona, to co wystawało, z łatwością oderwałem.
A teraz powiedzcie mi laikowi, który z chęcią przyjedzie na zlot z żoną, tylko mu się akurat samochód krzaczy, czy to co znalazłem coś znaczy?
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Oczywiście, znaczy, że koło pasowe na wale korbowym się rozwulkanizowało i trzeba je wymienić na nowe. Ta guma którą wydłubałeś to forma tłumika drgań zabezpieczającego osprzęt silnika przed nadmiernym zużyciem na skutek typowych dla diesla wibracji. Idea jest taka, że ewentualnie zużyć się ma koło pasowe, a nie kompresor klimy, alternator, czy pompa wspomagania. W twoim przypadku koło pasowe się już zużyło, czy coś więcej trudno powiedzieć.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Czyli zgadzało by się, ze jak włączyłem klimę to zaczynało mocniej hałasować?
Dużo to jest roboty żeby to rozebrać?
Czy ten pasek na tym kole to jest właśnie pasek rozrządu?
bo się zastanawiam, że jeżeli to ten, to może przy okazji by mi rozrząd wymienił, jaki polecacie zestawik?
Dużo to jest roboty żeby to rozebrać?
Czy ten pasek na tym kole to jest właśnie pasek rozrządu?
bo się zastanawiam, że jeżeli to ten, to może przy okazji by mi rozrząd wymienił, jaki polecacie zestawik?
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Ja jestem dopiero przed tą robotą więc z własnego doświadczenia nie powiem jak dużo to roboty, ale po tym jak tam ciasno i na podstawie doświadczenia rozrządowego w innych pojazdach sądzę, że roboty jest od groma. Ten pasek to nie rozrządowy tylko wieloklinowy napędu osprzętu, ale do wymiany napędu rozrządu trzeba i tak zdejmować to wszystko co masz do wymiany, więc warto chyba raz a dobrze. Co do wyboru konkretnych marek to na pewno warto oryginał, dobre jest Dayco, niektórzy polecają Conti, którego ja nie lubię. Szczerze odradzam Ci natomiast TRW - u mnie się taki urwał przy małym przebiegu 

G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Witaj, u mnie w kappie są podobne objawy jak u Ciebie, ja zacząłem od napinacza paska (jest ogromny i drogi...) jest ciszej ale mechanik który mi to robił stwierdził ze koła pasowego to ja już nie mam (jest całkiem gładkie tam gdzie powinne być wycięcia prowadzące pasek oraz gumy całkiem już nie ma) ... Na dniach będę oddawać auto do roboty bo koło do mnie dotarło i mam nadzieje że wszystko będzie już w porządku.
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
No i tak to wygląda (załącznik)
(niech ktoś spróbuje tam aparat włożyć
)
Czyli morał taki, że to się może urwać w każdej chwili.
(niech ktoś spróbuje tam aparat włożyć

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra 1.9JTD SW '00 / 105KM
Osobiście nie naprawiam, ale samodzielna diagnoza usterki w samochodzie przynosi wiele satysfakcji.
Sam zamawiam części.
Osobiście nie naprawiam, ale samodzielna diagnoza usterki w samochodzie przynosi wiele satysfakcji.
Sam zamawiam części.
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Jesli nie wiesz kiedy miales robiony rozrzad to lepiej go wymien i najlepiej z pompa plynu chlodzacego.Tak jak napisal kolega Gfu przy okazji wymiany rozrzadu bedzie i tak sciagane kolo pasowe wiec wszystko zrobione za jednym zamachem.
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
No nie
Dzwoniłem do ASO i to guwniane kółeczko kosztuje:
stary numer katalogowy (71747797) 480zł !!!
nowy numer katalogowy (55208280) 401zł !!!
Pomocy!....a zmiennik ok 160zł?
Co tam jest, jakaś technologia kosmiczna
?

Dzwoniłem do ASO i to guwniane kółeczko kosztuje:
stary numer katalogowy (71747797) 480zł !!!
nowy numer katalogowy (55208280) 401zł !!!
Pomocy!....a zmiennik ok 160zł?
Co tam jest, jakaś technologia kosmiczna

- asokolowski2
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 mar 2009, 17:53
- Lokalizacja: Komorowo /k. Ostrów Maz.
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Witam
Wiem że jak się połamie to będziesz mógł mieć wiele kłopotów ja miałem podobno szczęście że pasek nie zleciał.
Tak wygląda jak pęknie środek tego koła pasowego

Ja dałem z wymianą koło 250zł jeśli dobrze pamiętam i narazie działa, już prawie 3 tys. ma przejechane na tym kółku.
Radze szybko wymienić, mi pękło koło warsztatu, samo nie wypadło trzymało się między drążkami i naprawdę mocno hałasowało. Podobno trzeba zdjąć koło i ma się dostęp do wszystkiego ale nie wiem nie byłem przy wymianie.
Pozdrawiam
Wiem że jak się połamie to będziesz mógł mieć wiele kłopotów ja miałem podobno szczęście że pasek nie zleciał.
Tak wygląda jak pęknie środek tego koła pasowego



Ja dałem z wymianą koło 250zł jeśli dobrze pamiętam i narazie działa, już prawie 3 tys. ma przejechane na tym kółku.
Radze szybko wymienić, mi pękło koło warsztatu, samo nie wypadło trzymało się między drążkami i naprawdę mocno hałasowało. Podobno trzeba zdjąć koło i ma się dostęp do wszystkiego ale nie wiem nie byłem przy wymianie.
Pozdrawiam
Odp: Lybra 1,9jtd - klekotanie przy włączonej klimie
Samochodzik naprawiony:)
Części od kolegi z forum QLO.
Cisza jak talala
Dla potomnych:
Jeżeli wam hałasuje silnik, to sprawdźcie też koło pasowe za pomocą małego lusterka. Ja jestem mądrzejszy o nowe doświadczenia, a wykryłem to przez przypadek.
Na szczęście do warsztatu dojechałem.
Może komuś się przyda - Ceny:
-rozrząd + pompka - 390 zł
-koło pasowe - 280 zł
-przegub zewnętrzny - 190 zł
-płyn chłodzący (ok. 6l) - 50 zł
-robocizna - 310 zł
Części od kolegi z forum QLO.
Cisza jak talala

Dla potomnych:
Jeżeli wam hałasuje silnik, to sprawdźcie też koło pasowe za pomocą małego lusterka. Ja jestem mądrzejszy o nowe doświadczenia, a wykryłem to przez przypadek.
Na szczęście do warsztatu dojechałem.
Może komuś się przyda - Ceny:
-rozrząd + pompka - 390 zł
-koło pasowe - 280 zł
-przegub zewnętrzny - 190 zł
-płyn chłodzący (ok. 6l) - 50 zł
-robocizna - 310 zł
Lancia Lybra 1.9JTD SW '00 / 105KM
Osobiście nie naprawiam, ale samodzielna diagnoza usterki w samochodzie przynosi wiele satysfakcji.
Sam zamawiam części.
Osobiście nie naprawiam, ale samodzielna diagnoza usterki w samochodzie przynosi wiele satysfakcji.
Sam zamawiam części.