Kappa - wskaźnik ładowania akumulatora
Kappa - wskaźnik ładowania akumulatora
Mam problem z ładowaniem akumulatora w czasie jazdy. Gdy stoję w korku i silnik złapie temperaturę przy której włączają się wentylatory gwałtownie spada wskazówka ładowania akumulatora na lewo za tą grubą kreskę na środku. Po wyłączeniu w tym momęcie klimatyzacji wskazówka wraca na swoje miejsce czyli dwie kreski za kreską środkową. Żadnej informacji na infocenter mi nie wyświetla. Proszę o podpowiedzi co to może oznaczać.
Pozdrawiam Zbyszek
Srebrna Włócznia K 2,4 JTD
Srebrna Włócznia K 2,4 JTD
Odp: Kappa - wskaźnik ładowania akumulatora
Wentylatory załaczają się w czasie pracy klimy nie do końca wiem co chłodzą ale coś chłodzą a że nie są malutkie więc i ciągną prąd wg mnie to normalka ... u mnie też tak jest jak załączą się wentylatory to spada napięcie ....
pozdro...
pozdro...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 maja 2009, 7:15
- Lokalizacja: Manduria
Odp: Kappa - wskaźnik ładowania akumulatora
moim zdaniem nie powinieneś się przejmować ... włączona klima obciąża dodatkowo silnik, więc powoduje włączanie się wentylatorów...a one ciągną...
)

Odp: Kappa - wskaźnik ładowania akumulatora
Wentylatory chłodzą chłodnicę od klimatyzacji, podczas stania w korku czy wolnej jazdy pęd powietrza jest zbyt słaby i dlatego wspomagany jest wentylatorami. Silniki ich biorą spory prąd (bezpieczniki 50A) do tego dochodzą światła zewnętrzne oraz inne odbiorniki, wszystko to powoduje, że na wolnych obrotach jest ujemny bilans prądowy i tym samym spadek napięcia w instalacji (zwłaszcza przy nieco wyeksploatowanym akumulatorze).
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - wskaźnik ładowania akumulatora
Spadek napięcia w instalacji po uruchomieniu wentylatora związanego z klimatyzacją nie jest aż tak duży jak to często pokazuje wskaźnik na desce. Można to zweryfikować bezpośrednio na akumulatorze.
Miałem ten sam problem z woltomierzem i dodatkowo przy zatankowanym do pełna zbiorniku wskazówka pokazywała duuużo ponad FULL
Rozwiązałem problem przez poruszanie, przemycie preparatem KONTAKT 60 i dociśnięcie styków przylutowanych do płytki PCB które "łączą się" z bolcami od wskaźników.
Można to zrobić w 30-60min.
1. zdemontować górną osłonę kolumny tuż za kierownicą - jeden wkręt (krzyżak) od spodu przy dźwigni od regulacji wysokości kierownicy
2. zdemontować zegary - dwie śrubki po bokach i 3 kolejne na górze (mały imbus)
3. wyciągając zegary do siebie odpiąć 3 wiązki kabli
4. odkręcić czarny plastik z tyłu zegarów (chyba 5 wkrętów na mały krzyżak)
5. płytka jest trzymana przez 2 zaczepy po bokach i jeden pomiędzy obrotomierzem a woltomierzem. Ja jej nie demontowałem całkowicie tylko delikatnie odsuwałem na ok 5mm kilka razy, przemyłem styki/bolce i delikatnie docisnąłem szczypcami żeby lepiej przylegały.
6. Poskładać.
Miałem ten sam problem z woltomierzem i dodatkowo przy zatankowanym do pełna zbiorniku wskazówka pokazywała duuużo ponad FULL

Rozwiązałem problem przez poruszanie, przemycie preparatem KONTAKT 60 i dociśnięcie styków przylutowanych do płytki PCB które "łączą się" z bolcami od wskaźników.
Można to zrobić w 30-60min.
1. zdemontować górną osłonę kolumny tuż za kierownicą - jeden wkręt (krzyżak) od spodu przy dźwigni od regulacji wysokości kierownicy
2. zdemontować zegary - dwie śrubki po bokach i 3 kolejne na górze (mały imbus)
3. wyciągając zegary do siebie odpiąć 3 wiązki kabli
4. odkręcić czarny plastik z tyłu zegarów (chyba 5 wkrętów na mały krzyżak)
5. płytka jest trzymana przez 2 zaczepy po bokach i jeden pomiędzy obrotomierzem a woltomierzem. Ja jej nie demontowałem całkowicie tylko delikatnie odsuwałem na ok 5mm kilka razy, przemyłem styki/bolce i delikatnie docisnąłem szczypcami żeby lepiej przylegały.
6. Poskładać.

Re: Kappa - wskaźnik ładowania akumulatora
u mnie wskazówka idzie mocno w lewo, ale dopiero jak wentylatory włączają się na 2 biegu, co zdarza się tylko przy bardzo dużych upałach. Normalnie powinny pracować tylko na pierwszym biegu. Sprawdź, czy nie masz uszkodzonego opornika
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2
Re: Kappa - wskaźnik ładowania akumulatora
sprawdź prąd ładowania,
mamy te same silniki, ale nigdy takiej różnicy w mojej nie było,
pozdro
mamy te same silniki, ale nigdy takiej różnicy w mojej nie było,
pozdro

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz