Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

tuskun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 26 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: tuskun » 10 cze 2009, 13:10

Witam. Wie ktoś moze jaka jest kolejnosc i sila dokracania walków?? I gdzie mozna kupic plytki??
pzd

dudekken

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: dudekken » 10 cze 2009, 13:52

A możesz powiedzieć do czego ci potrzebne te informacje?

tuskun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 26 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: tuskun » 10 cze 2009, 13:56

bo musze sobie wyregulowac zawory, mam juz wielkosci luzów zaworowych, ale nie mam momentów dokrecen walków, no i kolejnosci

dudekken

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: dudekken » 10 cze 2009, 17:52

No to jak ty chcesz regulować luz zaworowy demontując wałki no to gratuluje pomysłowości. Lepiej zaprowadź auto do dobrego mechanika zanim narobisz sobie biedy.

tuskun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 26 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: tuskun » 10 cze 2009, 19:42

wiedzialem ze cos takiego napiszesz. nie robilem tego w lanci i nie wiem jak to tam jest rozwiazane, robilem za to w motocyklu sportowym, robilem to sam i zrobilem dobrze. i w tym wlasnie motocyklu trzeba bylo zdjac walki zeby wymienic plytki. nie boje sie robic takich rzeczy, jak w lanci nie trzeba sciagac walkow zeby wymienic plytki to tez na pewno dam sobie z tym rade, chociaz nie wyobrazam sobie wymiany plytek bez szciagania walkow. az mnie zaciekawiles i mam ochote zajrzec sobie zeby zobaczyc co tam takiego wymyslili :) ale poczekam i zaspokoje swoja ciekawosc jak juz bede mial wszystkie informacje i bede mogl sie za to wziac.

swoja droga, moze powiesz mi co tam takiego wymyslili, jak tam sie wymienia plytki bez sciagania walkow? moze bez opisywania szczegolow, tak ogolnie, bo naprawde jestem zaskoczony :)

wie ktos moze jakie sa te momenty dokrecen i kolejnosc?

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: tomektcs » 10 cze 2009, 21:51

Nie trzeba demontować wałków by wyjąć płytki, ja niedawno regulowałem i jak już się opanuje metodę to idzie to całkiem sprawnie. Problem mogą stanowić te szklanki przy mostkach bo tam jest mniej miejsca ale da się je wyjąć. Proponuję duży płaski śrubokręt do wciskania szklanek i najlepiej jakiś kwadratowy pręt do blokowania na rantach i jeszcze dobrze kogoś drugiego do pomocy wtedy idzie sprawniej. :)

dudekken

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: dudekken » 10 cze 2009, 23:07

Zacznijmy od tego że w normalnych warunkach wałków do regulacji luzu zaworowego nie demontuje się bez względu na markę pojazdu. Do tej operacji potrzebny jest przyrząd do naciskania popychacza i swobodnego wyjmowania płytek dla ich pod miany na właściwą.
W demontaż wałka można się bawić w momencie wymiany lub rozebranego rozrządu, bo rozbierać specjalnie z tego powodu to czysta głupota, a i dodatkowo rosną koszta bo tego samego paska rozrządu dwa razy się nie zakłada, nowe uszczelniacze wałka, kupa rozkręcania, skręcania...
Pamiętaj tylko że źle ustawiony luz moze doprowadzić do urwania zaworu i w efekcie "fatality" wewnątrz silnika, a jego naprawa przekroczy ustawianie luzu w wykwalifikowanym warsztacie, bądź będzie kompletnie nieopłacalna.

Moment dokręcania śrub łożysk wałka to 15Nm według Autodata

tuskun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 26 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: tuskun » 11 cze 2009, 12:47

wielkie dzieki. w samochodzie jeszcze tego nie robilem na plytkach, w motocyklu kilka razy dla tego myslalem ze jest podobnie. fajnie ze nie trzeba sciagac walkow, ale i tak bede wymienial tez rozrzad, wiec moment sie przyda :) czemu mialbym zrobic to az tak zle zeby zawor sie uszkodzil, trzeba dobrze pomierzyc strzelinomierzem i mikrometrem, dobrze policzyc, sprawdzic jeszcze raz po zalozeniu nowych i powinno byc ok :) mam nadzieje ze kolejnosc dokrecania bedzie napisana w srodku (jak w motocyklach :))

dzieki wam, pozdrawiam

P.S.
a nie da sie wymienic paska bez sciagania walków?? bede musial sie przyjrzec :D

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: topcio » 11 cze 2009, 13:23

tuskun pisze: a nie da sie wymienic paska bez sciagania walków?? bede musial sie przyjrzec :D
hym, o czym ty piszesz? Ściąganie wałków do wymiany paska?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tuskun
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 26 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: tuskun » 12 cze 2009, 13:47

tak zrozumialem z powyzszych wypowiedzi, nie robilem tego wczesniej w takim samochodzie wiec uznalem to za mozliwe. jak nie trzeba to spoko, tym lepiej.
dzieki pozdrawiam.

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Kappa 2.4 JTD dokrecenia wałków

Post autor: gfu » 16 cze 2009, 11:20

dudekken pisze:Zacznijmy od tego że w normalnych warunkach wałków do regulacji luzu zaworowego nie demontuje się bez względu na markę pojazdu. Do tej operacji potrzebny jest przyrząd do naciskania popychacza i swobodnego wyjmowania płytek dla ich pod miany na właściwą.
W demontaż wałka można się bawić w momencie wymiany lub rozebranego rozrządu, bo rozbierać specjalnie z tego powodu to czysta głupota, a i dodatkowo rosną koszta bo tego samego paska rozrządu dwa razy się nie zakłada, nowe uszczelniacze wałka, kupa rozkręcania, skręcania...
Kolega pisał, że robił to w motocyklu i to wszystko wyjaśnia. Bo regulacja luzu za pomocą płytek bywa rozwiązywana na dwa sposoby - albo płytki są od góry szklanek i wtedy się je wymienia bez ściągania wałka/ów, albo tak jak w niektórych samochodach i prawie wszystkich motocyklach podkładki regulacyjne montowane są wewnątrz szklanek i wtedy bez zdjęcia wałka i wyciągania szklanek ani rusz. Grubość nowej podkładki wtedy oblicza się mierząc luz przed demontażem i grubość istniejącej płytki po demontażu - tutaj nie ma miejsca na metodę prób i błędów. Pasek rozrządu można założyć po raz drugi, ważne jest żeby zachować kierunek pracy - tak przynajmniej mówią instrukcje serwisowe wielu pojazdów, ale ze względu na jego cenę to zupełnie bez sensu. Zwłaszcza jak się ma w perspektywie ryzyko zerwania...
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”