Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0 16V?

h0se166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2009, 21:17
Lokalizacja: ŁÓDZKIE

Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0 16V?

Post autor: h0se166 » 21 cze 2009, 21:23

czy różni się wał korbowy 2.016VTURBO od zwykłego 2.016V? ponieważ poszukuje wału i łatwiej znaleźć wał od zwykłego wolnossącego silnika 2.0 16V niż do turba. pozdrawiam

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Odp: czy różni się wał korbowy 2.016VTURBO od zwykłego 2.016

Post autor: lordabarth » 21 cze 2009, 21:50

Według ePera wał jest taki sam 2.0 : 16V ,16VT ,8VT.

Boorek

Odp: czy różni się wał korbowy 2.016VTURBO od zwykłego 2.016

Post autor: Boorek » 21 cze 2009, 23:21

lordabarth pisze:Według ePera wał jest taki sam 2.0 : 16V ,16VT ,8VT.
A wiesz może jak się ma sprawa z panewkami do tego silnika? ponoć wg epera też są takie jak do wolnossaka a na forum Fiata Coupe wyczytałem że są jakieś inne jeszcze... Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0

Post autor: Bany » 22 cze 2009, 10:48

są inne panewki i inne pierścienie,ale do późniejszych modeli pasują tylko są słabsze.
pierwsze turbo miały zapinki na korbach z innej strony żeby nie zamieniać panewek.
W turbo jest tez mniejsza liczba szlifów.

Boorek

Odp: Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0

Post autor: Boorek » 23 cze 2009, 20:07

Bany pisze:są inne panewki i inne pierścienie,ale do późniejszych modeli pasują tylko są słabsze.
pierwsze turbo miały zapinki na korbach z innej strony żeby nie zamieniać panewek.
W turbo jest tez mniejsza liczba szlifów.
A czy jesteś w stanie podać numer tych właściwych? ewentualnie tych co Ty używasz do remontów. Moje auto to kappa 2.0T 16v '97

h0se166
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 21 cze 2009, 21:17
Lokalizacja: ŁÓDZKIE

Odp: Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0

Post autor: h0se166 » 23 cze 2009, 21:01

Według katalogu ePer to wały są jednakowe w samochodach:
FIAT:
Coupe 2.0 16V i 2.0 16V T
Tipo i Tempra 2.0 16V
croma(ostatnie roczniki) 2.0 16V i 2.0 16V T
LANCIA:
Kappa 2.0 16V i 2.0 16V T
Delta 2.0 16V i 2.0 16V T
Thema 2.0 16V i 2.0 16V T
ALFA ROMEO:
155 Q4 2.0 16V T
164 2.0 16V T(produkowane zaraz na początku przez rok)

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0

Post autor: Bany » 23 cze 2009, 23:13

Wszystko zależy od korbowodów.
Ja stosuje glyco ,ale radze iść ze starymi panewkami do sklepu
i robić szlif po kupieniu panewek i pomiarach.

główne 6445M lub 7191M
korby 4-1040CP lub 4-1150CP

Boorek

Odp: Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0

Post autor: Boorek » 24 cze 2009, 20:38

Bany pisze:Wszystko zależy od korbowodów.
Ja stosuje glyco ,ale radze iść ze starymi panewkami do sklepu
i robić szlif po kupieniu panewek i pomiarach.

główne 6445M lub 7191M
korby 4-1040CP lub 4-1150CP
dzieki

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0

Post autor: topcio » 29 cze 2009, 10:46

a czy ze zwykłej Dedry 2,0 8V wał podejdzie do K 4.16? Jeśli dorze rozumiem eper to w obu przypadkach jest ten sam o nr. 5890247
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Renegat...
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 403
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:36
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Koluszki / Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - różnice wał korbowy 2.0 16V turbo a zwykły 2.0 1

Post autor: Renegat... » 21 paź 2014, 9:00

Odgrzeję kotleta.
pierwsze turbo miały zapinki na korbach z innej strony żeby nie zamieniać panewek
To znaczy montując nowe(zakładając że mamy korby nowego typu z zapinkami po tej samej stronie) czym należy się kierować?

Bo tak porównywałem w EPR i wg niego w kappa 16vT są inne panewki korbowodowe w porównaniu z coupe 2.0 16vT i delta II 2.0 16vT pomimo że wały są te same...
był
TRABANT 601
Omega 2.0 c20ne
Omega 3,0 c30ne
Fiat Tipo 2.0 8v Granturismo
Fiat Bravo HGT 2.0 20v
FORD COUGAR V6 2,5L 177KM
jest LANCIA DELTA I NIESPODZIANKA
jest FIAT COUPE 16VT
jest Moja DELTA 16VTdocieranie w toqu (4040km)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”