Lybra - turbo

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

Odp: Lancia Lybra -Turbo

Post autor: skromny555 » 21 cze 2009, 22:35

Panowie Panowie Panowie,Eureka,uf i wreszcie moja piękność chodzi jak rakieta.
I dziele się z Wami ,bo to w zasadzie dzięki forum sam kuuuuuu.......... naprawiłem swoja Lancie .Ale po kolei;
Jak śledzicie mój wątek,to w zasadzie nie było się do czego przyczepić ,wszystko było sprawdzone i nic,a okazało się ze nie działa zawór overboost.Ten sk...................syn.Co prawda mechanik (dobry chłop ) go dotykał ,ale nie sprawdził dokładnie czy działa,czy nie,a ja sprawdziłem i nie działał cholera jasna.
Wziąłem go w kombinerki i raz w lewo,raz w prawo i tak kilkanaście razy.
I test jazdy- no nie to auto ,normalnie ono teraz zap.........ala,a nie jedzie.Sory za tekst ,ale jestem szczęśliwy ,no i dumny że sam do tego doszedłem.
Jak by co to pytajcie ,podpowiem w miarę wiedzy.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lancia Lybra -Turbo

Post autor: topcio » 21 cze 2009, 22:39

a czy w kappie 4.16 ten zawór występuje?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Odp: Lancia Lybra -Turbo

Post autor: bartek42 » 21 cze 2009, 22:53

A robiłeś może fotki? :) Gdzie jest ten zawór overboost :?: Dzięki Tobie znalazłem przepływkę, to pewno ten zawór też znajdę ;)

Awatar użytkownika
malinowy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 14 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Elblag

Odp: Lancia Lybra -Turbo

Post autor: malinowy » 22 cze 2009, 7:05

skromny555 pisze:Panowie Panowie Panowie,Eureka,uf i wreszcie moja piękność chodzi jak rakieta.
I dziele się z Wami ,bo to w zasadzie dzięki forum sam kuuuuuu.......... naprawiłem swoja Lancie .Ale po kolei;
Jak śledzicie mój wątek,to w zasadzie nie było się do czego przyczepić ,wszystko było sprawdzone i nic,a okazało się ze nie działa zawór overboost.Ten sk...................syn.Co prawda mechanik (dobry chłop ) go dotykał ,ale nie sprawdził dokładnie czy działa,czy nie,a ja sprawdziłem i nie działał cholera jasna.
Wziąłem go w kombinerki i raz w lewo,raz w prawo i tak kilkanaście razy.
I test jazdy- no nie to auto ,normalnie ono teraz zap.........ala,a nie jedzie.Sory za tekst ,ale jestem szczęśliwy ,no i dumny że sam do tego doszedłem.
Jak by co to pytajcie ,podpowiem w miarę wiedzy.
Gratulacje, znam to uczucie :D Kiedy sie cos samemu naprawi a nie zepsuje : yesyes :

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

Odp: Lybra - Turbo

Post autor: skromny555 » 22 cze 2009, 10:49

Obrazek

Obrazek

Jakość może nie jest zbyt dobra,bo ja jestem starszy pan i nie znam się zbytnio na nowoczesności,ale może się komuś to przyda.
Na drugim zdjęciu pokazane jest to cięgno które złapałem w kombinerki i rozruszałem .
A czy w kapie jest coś takiego to niestety nie wiem,może ktoś Ci podpowie.
Szerokości

bartek42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 121
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Łabiszyn/Bydgoszcz

Odp: Lybra - Turbo

Post autor: bartek42 » 22 cze 2009, 15:20

Wielkie dzięki za foto :)

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Lybra - Turbo

Post autor: gfu » 25 cze 2009, 23:17

skromny555 pisze:
Na drugim zdjęciu pokazane jest to cięgno które złapałem w kombinerki i rozruszałem .
A czy w kapie jest coś takiego to niestety nie wiem,może ktoś Ci podpowie.
Szerokości
A jakże jest :) tak właściwie to jest w każdej turbinie - czasem się to nazywa też wastegate - jest to podstawowe zabezpieczenie przed przeładowaniem ciśnienia przez turbo przy wysokich obrotach. Zasada działania jest banalna: jak rośnie ciśnienie w dolocie powyżej pewnej ustawionej wartości, siłownik przeponowy poprzez zwykły popychacz obraca przepustnicę spalin wpadających na turbinę. Zmniejszenie ilości i prędkości spalin hamuje turbinę, w efekcie zmniejszając ciśnienie w dolocie. Ciśnienie doładowania reguluje się śrubką na tym popychaczu. Jest to jeden z podstawowych sposobów podkręcania osiągów. Niestety łatwo przesadzić i wysłać silnik w odległą galaktykę.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lybra - Turbo

Post autor: topcio » 25 cze 2009, 23:34

czyli ten zawór u kolegi Skromnego musiał się zaciąć w pozycji otwartej :roll:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

rw73rw
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00

Odp: Lybra - Turbo

Post autor: rw73rw » 26 cze 2009, 20:24

no kolego skromny555 szacuneczek : ok2 : a i twoja podpowiedź kolego gfu niczego sobie ,proponuje przykleić temat dla potomności bo na pewno nie raz się przyda : yesyes :

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: Lybra - Turbo

Post autor: gfu » 28 cze 2009, 21:07

topcio1 pisze:czyli ten zawór u kolegi Skromnego musiał się zaciąć w pozycji otwartej :roll:
Akurat w dieslach zdarza się tak, że podczas jazdy mocno "emeryckiej" zbiera się w wydechu dużo sadzy. Z tą sadzą mamy do czynienia w przypadku zastałych kierownic w turbinach o zmiennej geometrii, w przypadku zacinających się zaworów wastegate, oraz zapychających układów EGR. W zasadzie na to nie ma skutecznej rady, chociaż dobrze jest od czasu do czasu przegonić pająki co założyły pajęczyny w wydechu :)
W tym akurat przypadku pewnie to opisywane niejednoznaczne działanie turbiny wiązało się z dużą ilością sadzy zgromadzonej w kolektorze wydechowym i w początkowym odcinku doprowadzenia spalin do turbiny. Poruszanie tym cięgnem oczyściło tę sadzę i stąd poprawa. Możliwe też, że przyczyną gromadzenia się większej ilości sadzy było uszkodzenie przepływomierza, a w efekcie zbyt duża dawka paliwa, a więc duża ilość niedopalonych cząstek stałych w spalinach.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Gość

Odp: Lancia Lybra -Turbo

Post autor: Gość » 28 cze 2009, 22:30

skromny555 pisze:A wiec jestem po wymianie przepływki.Kupiłem nową oryginalną z pod cechy (numer) Boscha.
I ku : cenzura : nic, żadnej zmiany.Auto podpięte pod kompa,nie ma żadnych błędów i nic.Wymieniony filtr powietrza,filtr paliwa.Mechanik tez się o myślał i sam stwierdził ze nie wie.Szczery gość.Czy ma ktoś jeszcze jakieś uwagi co do tej cholery?Z góry dzięki za sugestie.

zaciety zawór wastegate/overbast/podczas jazdy parametr niskie ciśnienie doładowania/czytaj=równe lub nieco wieksze od ciśnienia atmosferycznego/.Wniosek zła interpretacja parametrów przez mechanika.Wielkie gratulacje za rozwiązanie problemu.O ile mnie pamięć nie myli miałęś wczesniej problem z turbo?Czyzby turbina nowa tak szybko umarła?A może po regenaracji?Jednak nie ma jak to samemu się rozwiąze problem : brawa : : brawa : : brawa :

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: Lybra - Turbo

Post autor: mikaeltdi » 11 lip 2009, 21:03

Kontynuując temat bo jest dość ciekawy :roll: ,namacałem dziś owy drążek i ani drgnie ani w lewo ani w prawo ,dojście do niego mało zabawne, z tematu wnioskuję iż powinien się przesuwać w obie strony z mniejszym lub większym oporem ale jednak ,próby rozruszania szczypcami nie dały żadnego rezultatu stoi sztywno jak ..nie powiem co .Czy od spodu jest lepsze dojście czy trzeba zdemontować połowę przodu żeby się tam dostać ?czy lepiej zdemontowac turbinę i kolektor wydechowy...korci mnie to też bym chciał wreszcie pojechac ;) .....
Pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
olofromglogau
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 99
Rejestracja: 06 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: głogów-serby

Re: Lybra - Turbo

Post autor: olofromglogau » 20 kwie 2012, 22:53

Dzięki koledze wreszcie czuje te 136kucy ;) poruszałem cięgno postukałem jak ręką odjoł turbo działa jak należy :) :) :) : yesyes :

Awatar użytkownika
marq86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 417
Rejestracja: 05 lut 2012, 16:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Kielce

Re: Lybra - Turbo

Post autor: marq86 » 18 lip 2012, 9:05

Witam Kolegów. Mam pytanie - czy w silniku 1.9 jtd 105 KM również występuje zawór overboost? Jeśli tak to gdzie go szukać?
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01 :D... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

Re: Lybra - Turbo

Post autor: skromny555 » 21 lip 2012, 8:16

Szanowny kolego ,oczywiście że go masz ,nie ma innej opcji.Popatrz dobrze i go znajdziesz,co prawda trzeba się trochę pogimnastykować ale pod kolektorem wydechowym go znajdziesz.Taki poziomy pręt.Złap go kombinerkami i w prawo w lewo parę razy i powinno pomóc.A na przyszłość pamiętaj że trzeba co jakiś czas przegonić turbinkę ,niech wie po co jest.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”