Kappa - wspomaganie

dlugi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Żywiec

Kappa - wspomaganie

Post autor: dlugi » 23 cze 2009, 20:03

Witam

Achh te problemyyy...
Może miał ktoś podobną sytuacje .
Bo ostatnio mam tak że autko mi jezdzi gorzej z dnia na dzien. Chodzi o to że od jakiegoś czasu gdy włącze klime czy ogrzewanie to wpomaganie gorzej mi działa kierownica znacznie ciężej sie obraca i gdy przy właczonym silniku ja przekrece to zaczyna piszczec jak by pasek klinowy. Mało tego ostatnio podczas jazdy kilka razy nagle wyłaczyło sie wspomaganie. A nawet gdy jade na gazie to nie jezdzi tak jak jezdziło od kąd sie zaczeło to wszystko dziac tak szarpie nawet przy 2tys obortow. Możliwe że to ten pasek klinowy trzeba wymienic? Dodam że płynu do wspomagania nie brakuje.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: topcio » 23 cze 2009, 20:06

a kiedy piszczy pasek- jak włączysz klimę, na zimno przy wzroście obrotów czy jak kręcisz kierownicą?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

bartek.p
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 21 cze 2009, 10:17
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: bartek.p » 23 cze 2009, 20:12

moze masz niskie obroty a do tego pasek jest slabo naciagniety? u mnie obroty silnika to jakies 600, tez wspoma ciezko chodzi, ale jak lekko gazu dodam do 1000 obr to moge jedna reka krecic... pompa wspomy jest na pasku klinowym, i jej przepustowosc tez zalezy od obrotow silnika moze to ma jakis wplyw. ale nie wiem jak mogla Ci sie wspoma wylaczyc, nie mamy elektrycznych wspomagan tylko hydrauliczne moze nie przetacza plynu pompa i dlatego nie dziala wspomaganie...

dlugi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Żywiec

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: dlugi » 23 cze 2009, 20:40

Przy właczonej piszczy a przy wył na niskich obrotach ciezko dziala ta kierownica.A wlasnie ten pasek jest dosc luźny. Ale jeszcze miesiac temu nie mialem tego problemu. I jak jade to tez czesto piszczy ale tak cichutko wiec to moze glowna przyczyna jest ten pasek tylko tez nie wiem czy to ma cos wspolnego z kojenym problemem ze na gazie zrywa

-- 23 Cze 2009, 20:43 --

A i na rozgrzanym przy wlaczonej klimie rowniez piszczy ;)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: topcio » 23 cze 2009, 20:47

czyli napinacz paska jest do wymiany, a na LPG szarpie przy włączonej klimie czy cały czas?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

dlugi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Żywiec

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: dlugi » 23 cze 2009, 21:15

Ostatnimi razy nawet przy wyłączonej.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: topcio » 23 cze 2009, 21:19

moja teoria była następująca: na LPG silnik jest słabszy więc przy ślizgającym się pasku pulsowanie przełożenia mocy na pasku wielorowkowym do kompresora klimy odczuwałeś jako szarpanie samochodem
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

dlugi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 08 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Żywiec

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: dlugi » 23 cze 2009, 22:20

Dziękuje za porady. Jutro jade z samego rana wymienic ten napinacz paska ;-)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: topcio » 23 cze 2009, 22:23

drogi gips :-?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: skyblu » 23 cze 2009, 23:21

dlugi pisze:Dziękuje za porady. Jutro jade z samego rana wymienic ten napinacz paska ;-)
hola hola, kolego jeąeli chcesz możesz wymienić wszystko co pasek napedza 8-O i po czym sie przewija :-P ,
ale radzę najpierw wszystko obejrzeć, osłuchać stetoskopem,
a bedzie diagnoza,
pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: topcio » 23 cze 2009, 23:22

nie wszystko tylko napinacz
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: skyblu » 23 cze 2009, 23:49

topcio1 pisze:nie wszystko tylko napinacz
piszę, iż to nie musi być napinacz,
może któraś z rolek jest nie w osi i obciążenie sprężarką powoduje
takie opory, miałem podobne problemy, napinacz ok, a sam pasek został troszkę lżej napięty i piski paska ustały,
lecz to zawsze będzie ........jak kupowanie auta na odległość, zbyt duzo jest na tym pasku by jednoznacznie ocenić,
pozdrawiam i czekamy na finał tematu, :D

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa-ProooblemY :/

Post autor: topcio » 23 cze 2009, 23:53

dlugi pisze:.A wlasnie ten pasek jest dosc luźny.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”