kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Awatar użytkownika
misiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 110
Rejestracja: 05 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
Kontakt:

kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Post autor: misiu » 16 cze 2009, 13:09

witam niedawno zostałem posiadaczem kappy '95 2,4 v.i.s. w której poprzedni właściciel doprowadził do obrotu panewki na wale( ale czy na pewno ;) będę wiedział dopiero po rozebraniu silnika) w związku z tym proszę o pomoc czyli wszelkie informacje związane z: wymianą rozrządu, siła dokręcenia śrub głowicy i innych potrzebnych przy tym remoncie.z góry dziękuje za każą informacje.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2009, 15:53 przez misiu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrucona panewka

Post autor: Taz » 16 cze 2009, 14:57

Wszystkie informacje są już pewnie na forum. Wystarczy tylko poszukać chwilę.

-- 16 Cze 2009, 14:58 --

A, i pisze się "obrócona"...
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrucona panewka

Post autor: KGB » 16 cze 2009, 15:00

mogles dopisac sie do mojego tematu :P

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka

Post autor: wega » 16 cze 2009, 15:55

misiu pisze:witam niedawno zostałem posiadaczem kappy '95 2,4 v.i.s. w której poprzedni właściciel doprowadził do obrotu panewki na wale( ale czy na pewno ;) będę wiedział dopiero po rozebraniu silnika) w związku z tym proszę o pomoc czyli wszelkie informacje związane z: wymianą rozrządu, siła dokręcenia śrub głowicy i innych potrzebnych przy tym remoncie.z góry dziękuje za każą informacje.
wy...ten tego, a ja się zdrzemnę ;)

Awatar użytkownika
misiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 110
Rejestracja: 05 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
Kontakt:

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka

Post autor: misiu » 20 cze 2009, 15:30

Jednak biorę się za remont sam z tatą. Po remoncie silniku 2.0 16v turbo z themy( też obróciło panewkę) powoli i ten się naprawi. Teraz odwrotu już nie ma...

Obrazek

wszystko poznaczone każda wtyczka co i gdzie

Obrazek

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka

Post autor: tomektcs » 20 cze 2009, 22:29

Ojcu w kapiszonie tez poszła panewka na szczęście panewka wytarła tylko korbowód a wał był ok, przeczyściłem go i tylko wymieniłem korbowód i pierścienie przy okazji i chodzi do dziś. Jeśli chodzi o rozrząd to poznaczyłem sobie na spiętym rozrządzie. i problemów nie było oczywiście nowy pasek, rolka, napinacz..., pasek wielorowkowy, uszczelka pod głowice. Zrobiłem tylko jeden błąd, że nie wymieniłem uszczelniaczy zaworów i teraz będe musiał je wymienić. Ogólnie nie było to trudne jakieś dwa dni roboty. Gorzej będzie jak będzie wał do szlifu. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka

Post autor: lordabarth » 20 cze 2009, 22:40

Obrazek

Awatar użytkownika
misiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 110
Rejestracja: 05 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: ostrowiec świętokrzyski
Kontakt:

Odp: kappa 2.4 v.i.s. obrócona panewka

Post autor: misiu » 27 cze 2009, 20:38

mam problem z odkręceniem tego koła wie ktoś jaki tam jest gwint prawy czy lewy??
Obrazek

Obrazek

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Post autor: wega » 27 cze 2009, 21:05

Rada na przyszłość. Zrzuć najpierw miskę olejową i zobacz czy to panewka na korbowodzie.
Mam wrażenie (po Twoim zdjęciu), że rozkręcasz silnik od dupy strony. Ja zacząłbym właśnie od spuszczenia oleju, sprawdzenia korka czy są jakieś opiłki metalu, później miska olejowa itd.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Post autor: KGB » 27 cze 2009, 21:11

pialem ,zebys zobaczyl moj temat - jest tam odpowiedz na twoje pytanie o srubke

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Post autor: Taz » 27 cze 2009, 21:15

KGB pisze:pialem ,zebys zobaczyl moj temat - jest tam odpowiedz na twoje pytanie o srubke
No, jak widzisz, dla niektórych "szukajka" jest jak woda święcona dla wampira...
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Post autor: wega » 27 cze 2009, 21:18

TAZ, szkoden goden na ten tematem : beczy :

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Post autor: Taz » 27 cze 2009, 21:55

Przynajmniej moderatorzy się nie nudzą... : glowa_w_mur :
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Post autor: tomektcs » 28 cze 2009, 15:20

Te śrubkę odkręcamy w prawo, apropo może ma ktoś jakiś dobry sposób żeby ją odkręcić, ja niestety poległem, 5 ty bieg hamulec i nie chciała puścić

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: kappa - obrócona panewka w 2.4 v.i.s.

Post autor: volf » 28 cze 2009, 23:20

Trzeba użyć dłuższej rury :lol: , a na serio najlepiej zastosować solidny klucz udarowy (elektryczny albo pneumatyczny-jak jest powietrze)z końcówką 3/4 cala albo cal (ale to już ekstremum)-najlepiej bez żadnych przedłużek i redukcji. W dieslach i benzynach 20v moment dokręcania tej śrubki wynosi 360 Nm. W ostateczności spróbować podgrzać, może pomoże. Przy montażu oczywiście nowa śruba...
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”