Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
- k.lolek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:03
- Lokalizacja: Lublin
Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
Od tygodnia jeżdżę Lancią Lybrą 19,Jtd.Rewelacja,jednak po kilku dniach zauważyłem plamki oleju
(wielkości kapsla po piwie)na asfalcie i delikatne skraplanie na dolnej krawędzi przedniego zderzaka od strony kierowcy,tuż przy halogenie.od spodu widać małą chłodnicę obsadzoną na plastikowej obudowie,-na to wygląda ,że tam coś się dzieje.Od góry silnika sucho,po gumowych przewodach też nic nie ścieka.Auto z 2000r.,ma najechane 175000km,dobrze przyspiesza,nie dymi.Zbliża się wymiana oleju (półsyntetyk).Co robić?proszę o rade i opinie.
Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów.
(wielkości kapsla po piwie)na asfalcie i delikatne skraplanie na dolnej krawędzi przedniego zderzaka od strony kierowcy,tuż przy halogenie.od spodu widać małą chłodnicę obsadzoną na plastikowej obudowie,-na to wygląda ,że tam coś się dzieje.Od góry silnika sucho,po gumowych przewodach też nic nie ścieka.Auto z 2000r.,ma najechane 175000km,dobrze przyspiesza,nie dymi.Zbliża się wymiana oleju (półsyntetyk).Co robić?proszę o rade i opinie.
Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2009, 9:54 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: korekta tematu zgodnie z regułami forum
Powód: korekta tematu zgodnie z regułami forum
Odp: niby mały-a niepokoi
Jeśli masz chłodnice oleju- to ona się prawdopodobnie rozszczelniła- jeśli tak to wymiana, bo regenracja chłodnicy= wulkanizacja kondomów. Jeszcze bym sprawdził połączenia z tą że chłodnicą. Miska olejowa i jej uszczelka suche?
- k.lolek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:03
- Lokalizacja: Lublin
Odp: niby mały-a niepokoi
sprawdzałem wszędzie sucho,do tej pory jeżdziłem w bęzynie więc w temacie dizla jestem laikiem.
chłodnica oleju może być,ale przewód dolotowy do tej że chłodnicy jest miękki(tak jagby pusty).
chłodnica oleju może być,ale przewód dolotowy do tej że chłodnicy jest miękki(tak jagby pusty).
Odp: niby mały-a niepokoi
witam,cłodnica oleju jest z prawej strony,z lewewj jest intercooler,w którym gromadzi sie olej z oparów(odma ma tam odpowietrzenie),a także moze olej pochodzić od przepuszczającej turbiny.chłodnice oleju można regenerować pod warunkiem ze robi to profesjonalny zakład.fiergloo pisze:Jeśli masz chłodnice oleju- to ona się prawdopodobnie rozszczelniła- jeśli tak to wymiana, bo regenracja chłodnicy= wulkanizacja kondomów. Jeszcze bym sprawdził połączenia z tą że chłodnicą. Miska olejowa i jej uszczelka suche?
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 15:33 przez Moglaj, łącznie zmieniany 1 raz.
- k.lolek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:03
- Lokalizacja: Lublin
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
proszę Cię nie.
-- 23 Lip 2009, 01:03 --
dzięki jenks, to coś podchodzi pod ten temat . Byłem dzisiaj sprawdzić-
,dopiero na jut,lub dalej,
-zobaczymy,.(nadzieja)
-- 23 Lip 2009, 01:03 --
dzięki jenks, to coś podchodzi pod ten temat . Byłem dzisiaj sprawdzić-
,dopiero na jut,lub dalej,
-zobaczymy,.(nadzieja)

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
olej w dolocie w turbo jest zjawiskiem normalnymk.lolek pisze:proszę Cię nie.
-- 23 Lip 2009, 01:03 --
dzięki jenks, to coś podchodzi pod ten temat . Byłem dzisiaj sprawdzić-
,dopiero na jut,lub dalej,
-zobaczymy,.(nadzieja)
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
Sie przejmujesz jedną plamką oleju
Lancia tak znaczy teren 


- k.lolek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:03
- Lokalizacja: Lublin
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
dobre to jest kolego aro ,ale kij ma dwa końce- musimy dbać o opinię tej marki i z góry eliminować powiedzonka typu.."taka ładna,a psoci".
pozdrawiam
pozdrawiam
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
Ja właśnie wymieniłem turbinę na nową, i nagle na trasie po 1000 km zaczęła dymić na czarno jak ikarus przy przyspieszaniu powyżej 1900 obrotów.
Podobno turbo jest ok, bo nowe i nie ma bata, żeby padło tak szybko, ponadto zaczął brac olej, w intercoolerze było pol litra.
co to może być?
Aha, z dusza na ramieniu przygazowałem czarna chmura dymu za mną ale moc jest jak cholera
Podobno turbo jest ok, bo nowe i nie ma bata, żeby padło tak szybko, ponadto zaczął brac olej, w intercoolerze było pol litra.
co to może być?
Aha, z dusza na ramieniu przygazowałem czarna chmura dymu za mną ale moc jest jak cholera

Skoda Octavia 2,0 tdi 2010 kombi
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
witam,jeżeli wcześniej nie brał oleju(dopuszcza sie ok0.3l/1000km),to reklamuj turbine,bo taka ilość w intercoolerze to efekt rozszczelninia ukł smarowania turbiny.Istnieje też mozliwość choć b. małoprawdopodona,że coś nie tak z odmą i wtedy ciśnienie wali olej do coolera,zmniejsza sie przepływ powietrza i stąd dymienie.inginieur pisze:Ja właśnie wymieniłem turbinę na nową, i nagle na trasie po 1000 km zaczęła dymić na czarno jak ikarus przy przyspieszaniu powyżej 1900 obrotów.
Podobno turbo jest ok, bo nowe i nie ma bata, żeby padło tak szybko, ponadto zaczął brac olej, w intercoolerze było pol litra.
co to może być?
Aha, z dusza na ramieniu przygazowałem czarna chmura dymu za mną ale moc jest jak cholera
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
a jak może turbina cofac olej pod prad, jesli w turbo jest 1,5 bara doladowania?
to nie w ta strone, czy się mylę??
to nie w ta strone, czy się mylę??
Skoda Octavia 2,0 tdi 2010 kombi
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
nie turbina tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej idzie do tego samego przewodu,jak jest odma przytkana to wzrasta cisnienie w skrzyni co prowadzi do wyrzucania oleju,odkręć korek oleju przy włączonym silniku jak odma jest ok bedzie se lekko dmuchałinginieur pisze:a jak może turbina cofac olej pod prad, jesli w turbo jest 1,5 bara doladowania?
to nie w ta strone, czy się mylę??
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
a jeśli dmucha mocno i powiedzmy korek wlewu oleju nie ma szans na leżenie to co?
śledzę temat bo mi też czarno ładuje z rury jak jeżdżę na turbo tzn. jak jeżdżę do 2000 obr/min to spoko ale jak gnam moją Lybrę to mi olej przepala ! ! ! z czarnym dymem za mną
na tydzień czyli powiedzmy 500 km spala mi 0,7 L oleju , czyściłem cooler i wylałem z niego powiedzmy 0,5 L oleju, słychać teraz świst turbinki i jest moc ale "czarno to czasem idzie"
jenks chodzi Ci o jeden z tych węży który wychodzi z dekla i łączy się z grubym wężem do turbinki?
miałem w tym cienkim wężu trochę oleju, który wlatywał to tego grubego węża ( idącego od filtra powietrza )
Może być tak że turbo jest ok ale gdzieś zatkał się ( tylko gdzie ) jakiś kanał co powoduje wlewanie oleju do węży turbo i CZARNY SMOG przy przyśpieszaniu + spalanie oleju?
śledzę temat bo mi też czarno ładuje z rury jak jeżdżę na turbo tzn. jak jeżdżę do 2000 obr/min to spoko ale jak gnam moją Lybrę to mi olej przepala ! ! ! z czarnym dymem za mną
na tydzień czyli powiedzmy 500 km spala mi 0,7 L oleju , czyściłem cooler i wylałem z niego powiedzmy 0,5 L oleju, słychać teraz świst turbinki i jest moc ale "czarno to czasem idzie"
jenks chodzi Ci o jeden z tych węży który wychodzi z dekla i łączy się z grubym wężem do turbinki?
miałem w tym cienkim wężu trochę oleju, który wlatywał to tego grubego węża ( idącego od filtra powietrza )
Może być tak że turbo jest ok ale gdzieś zatkał się ( tylko gdzie ) jakiś kanał co powoduje wlewanie oleju do węży turbo i CZARNY SMOG przy przyśpieszaniu + spalanie oleju?
Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?
czarny dym to nie spalanie oleju tylko nadmiar paliwa w stosunku do powietrza,kazdy diesel jak depniesz to zadymi,jak ci tyle oleju łyka to cos z turbiną,no chyba ze dymi se na niebiesko to silnik wyjechany,mi tez przydymia,ale oleju nie bierze wcale,za dymienie to np nieszczelny dolot,zawór egr,przepływka ,trza to wszystko sprawdzicCodee pisze:a jeśli dmucha mocno i powiedzmy korek wlewu oleju nie ma szans na leżenie to co?
śledzę temat bo mi też czarno ładuje z rury jak jeżdżę na turbo tzn. jak jeżdżę do 2000 obr/min to spoko ale jak gnam moją Lybrę to mi olej przepala ! ! ! z czarnym dymem za mną
na tydzień czyli powiedzmy 500 km spala mi 0,7 L oleju , czyściłem cooler i wylałem z niego powiedzmy 0,5 L oleju, słychać teraz świst turbinki i jest moc ale "czarno to czasem idzie"
jenks chodzi Ci o jeden z tych węży który wychodzi z dekla i łączy się z grubym wężem do turbinki?
miałem w tym cienkim wężu trochę oleju, który wlatywał to tego grubego węża ( idącego od filtra powietrza )
Może być tak że turbo jest ok ale gdzieś zatkał się ( tylko gdzie ) jakiś kanał co powoduje wlewanie oleju do węży turbo i CZARNY SMOG przy przyśpieszaniu + spalanie oleju?