Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Awatar użytkownika
k.lolek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: k.lolek » 21 lip 2009, 23:14

Od tygodnia jeżdżę Lancią Lybrą 19,Jtd.Rewelacja,jednak po kilku dniach zauważyłem plamki oleju
(wielkości kapsla po piwie)na asfalcie i delikatne skraplanie na dolnej krawędzi przedniego zderzaka od strony kierowcy,tuż przy halogenie.od spodu widać małą chłodnicę obsadzoną na plastikowej obudowie,-na to wygląda ,że tam coś się dzieje.Od góry silnika sucho,po gumowych przewodach też nic nie ścieka.Auto z 2000r.,ma najechane 175000km,dobrze przyspiesza,nie dymi.Zbliża się wymiana oleju (półsyntetyk).Co robić?proszę o rade i opinie.
Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2009, 9:54 przez Nat, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: korekta tematu zgodnie z regułami forum

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: niby mały-a niepokoi

Post autor: fiergloo » 21 lip 2009, 23:21

Jeśli masz chłodnice oleju- to ona się prawdopodobnie rozszczelniła- jeśli tak to wymiana, bo regenracja chłodnicy= wulkanizacja kondomów. Jeszcze bym sprawdził połączenia z tą że chłodnicą. Miska olejowa i jej uszczelka suche?

Awatar użytkownika
k.lolek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Odp: niby mały-a niepokoi

Post autor: k.lolek » 22 lip 2009, 0:28

sprawdzałem wszędzie sucho,do tej pory jeżdziłem w bęzynie więc w temacie dizla jestem laikiem.
chłodnica oleju może być,ale przewód dolotowy do tej że chłodnicy jest miękki(tak jagby pusty).

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Odp: niby mały-a niepokoi

Post autor: jenks » 22 lip 2009, 15:46

fiergloo pisze:Jeśli masz chłodnice oleju- to ona się prawdopodobnie rozszczelniła- jeśli tak to wymiana, bo regenracja chłodnicy= wulkanizacja kondomów. Jeszcze bym sprawdził połączenia z tą że chłodnicą. Miska olejowa i jej uszczelka suche?
witam,cłodnica oleju jest z prawej strony,z lewewj jest intercooler,w którym gromadzi sie olej z oparów(odma ma tam odpowietrzenie),a także moze olej pochodzić od przepuszczającej turbiny.chłodnice oleju można regenerować pod warunkiem ze robi to profesjonalny zakład.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: Moglaj » 22 lip 2009, 21:23

:D
Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 15:33 przez Moglaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k.lolek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: k.lolek » 23 lip 2009, 0:41

proszę Cię nie.

-- 23 Lip 2009, 01:03 --

dzięki jenks, to coś podchodzi pod ten temat . Byłem dzisiaj sprawdzić-
,dopiero na jut,lub dalej,
-zobaczymy,.(nadzieja) :?:

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: jenks » 23 lip 2009, 8:07

k.lolek pisze:proszę Cię nie.

-- 23 Lip 2009, 01:03 --

dzięki jenks, to coś podchodzi pod ten temat . Byłem dzisiaj sprawdzić-
,dopiero na jut,lub dalej,
-zobaczymy,.(nadzieja) :?:
olej w dolocie w turbo jest zjawiskiem normalnym

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: aro » 23 lip 2009, 12:11

Sie przejmujesz jedną plamką oleju :lol: Lancia tak znaczy teren : yesyes :

Awatar użytkownika
k.lolek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:03
Lokalizacja: Lublin

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: k.lolek » 24 lip 2009, 1:28

dobre to jest kolego aro ,ale kij ma dwa końce- musimy dbać o opinię tej marki i z góry eliminować powiedzonka typu.."taka ładna,a psoci".
pozdrawiam

inginieur
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 22 maja 2009, 23:00

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: inginieur » 25 lip 2009, 13:47

Ja właśnie wymieniłem turbinę na nową, i nagle na trasie po 1000 km zaczęła dymić na czarno jak ikarus przy przyspieszaniu powyżej 1900 obrotów.
Podobno turbo jest ok, bo nowe i nie ma bata, żeby padło tak szybko, ponadto zaczął brac olej, w intercoolerze było pol litra.
co to może być?
Aha, z dusza na ramieniu przygazowałem czarna chmura dymu za mną ale moc jest jak cholera :)
Skoda Octavia 2,0 tdi 2010 kombi

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: jenks » 25 lip 2009, 15:58

inginieur pisze:Ja właśnie wymieniłem turbinę na nową, i nagle na trasie po 1000 km zaczęła dymić na czarno jak ikarus przy przyspieszaniu powyżej 1900 obrotów.
Podobno turbo jest ok, bo nowe i nie ma bata, żeby padło tak szybko, ponadto zaczął brac olej, w intercoolerze było pol litra.
co to może być?
Aha, z dusza na ramieniu przygazowałem czarna chmura dymu za mną ale moc jest jak cholera :)
witam,jeżeli wcześniej nie brał oleju(dopuszcza sie ok0.3l/1000km),to reklamuj turbine,bo taka ilość w intercoolerze to efekt rozszczelninia ukł smarowania turbiny.Istnieje też mozliwość choć b. małoprawdopodona,że coś nie tak z odmą i wtedy ciśnienie wali olej do coolera,zmniejsza sie przepływ powietrza i stąd dymienie.

inginieur
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 22 maja 2009, 23:00

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: inginieur » 26 lip 2009, 10:39

a jak może turbina cofac olej pod prad, jesli w turbo jest 1,5 bara doladowania?
to nie w ta strone, czy się mylę??
Skoda Octavia 2,0 tdi 2010 kombi

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: jenks » 26 lip 2009, 13:36

inginieur pisze:a jak może turbina cofac olej pod prad, jesli w turbo jest 1,5 bara doladowania?
to nie w ta strone, czy się mylę??
nie turbina tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej idzie do tego samego przewodu,jak jest odma przytkana to wzrasta cisnienie w skrzyni co prowadzi do wyrzucania oleju,odkręć korek oleju przy włączonym silniku jak odma jest ok bedzie se lekko dmuchał

Codee

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: Codee » 26 lip 2009, 14:32

a jeśli dmucha mocno i powiedzmy korek wlewu oleju nie ma szans na leżenie to co?

śledzę temat bo mi też czarno ładuje z rury jak jeżdżę na turbo tzn. jak jeżdżę do 2000 obr/min to spoko ale jak gnam moją Lybrę to mi olej przepala ! ! ! z czarnym dymem za mną

na tydzień czyli powiedzmy 500 km spala mi 0,7 L oleju , czyściłem cooler i wylałem z niego powiedzmy 0,5 L oleju, słychać teraz świst turbinki i jest moc ale "czarno to czasem idzie"

jenks chodzi Ci o jeden z tych węży który wychodzi z dekla i łączy się z grubym wężem do turbinki?
miałem w tym cienkim wężu trochę oleju, który wlatywał to tego grubego węża ( idącego od filtra powietrza )

Może być tak że turbo jest ok ale gdzieś zatkał się ( tylko gdzie ) jakiś kanał co powoduje wlewanie oleju do węży turbo i CZARNY SMOG przy przyśpieszaniu + spalanie oleju?

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Odp: Lybra - plamka oleju - jaka przyczyna?

Post autor: jenks » 26 lip 2009, 17:35

Codee pisze:a jeśli dmucha mocno i powiedzmy korek wlewu oleju nie ma szans na leżenie to co?

śledzę temat bo mi też czarno ładuje z rury jak jeżdżę na turbo tzn. jak jeżdżę do 2000 obr/min to spoko ale jak gnam moją Lybrę to mi olej przepala ! ! ! z czarnym dymem za mną

na tydzień czyli powiedzmy 500 km spala mi 0,7 L oleju , czyściłem cooler i wylałem z niego powiedzmy 0,5 L oleju, słychać teraz świst turbinki i jest moc ale "czarno to czasem idzie"

jenks chodzi Ci o jeden z tych węży który wychodzi z dekla i łączy się z grubym wężem do turbinki?
miałem w tym cienkim wężu trochę oleju, który wlatywał to tego grubego węża ( idącego od filtra powietrza )

Może być tak że turbo jest ok ale gdzieś zatkał się ( tylko gdzie ) jakiś kanał co powoduje wlewanie oleju do węży turbo i CZARNY SMOG przy przyśpieszaniu + spalanie oleju?
czarny dym to nie spalanie oleju tylko nadmiar paliwa w stosunku do powietrza,kazdy diesel jak depniesz to zadymi,jak ci tyle oleju łyka to cos z turbiną,no chyba ze dymi se na niebiesko to silnik wyjechany,mi tez przydymia,ale oleju nie bierze wcale,za dymienie to np nieszczelny dolot,zawór egr,przepływka ,trza to wszystko sprawdzic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”