Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Ja od siebie sprostuje może wypowiedz. Nie napisałem, że u mnie zawieszenie się usztywniło. Jest jakie było tyle że te spreżyny są nowe i przez to *** auta nie klapła. Co do tulejek to zgodze się, że oryginalne miały ruch na boki (tyle że nie wiem jak działają oryginalne tuleje w wahaczu-nówki-stare stukające uginały się na boki ale czy tak powinno być?może się rozwaliły i się uginają) - sprawdzić już nie sprawdzę bo nigdzie nie można kupić nówki wahacza(starego typu). A kappy z roczników około 96 z przebiegiem bliskim 0 sądzę, że może nie być. Tak szczerze to nie ma u mnie zadnej różnicy poza tym, że po wymienie jest cisza np. jak przejeżdzam przez torowisko albo jakieś inne nierónoci poprzeczne.
pozdrawiam
pozdrawiam
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
przepraszam bardzo za pomylke ,chodzilo mi o david_b ,a nie mike_d ,juz poprawilem posta ,
co do teorii o tulejkach to co tu tlumaczyc - rozbieralem tyl przy wymianie amorow , wahacz moze sie uginac na obu koncach ,nawet zalozenie lozysk zamiast gum nie zmieni jego stopni swobody ,jedynie zespawanie mialoby wplyw na twardosc zawiasu,
co do drgan ,to nie sadze by guma byla tak twardz ,ze idzie rezonans na bude ,przyczyny nalezy szukac gdzie indziej ,
mam do wymiany male koncowki w wahaczach ,ale nie zauwazylem by "plywaly" i takiej funkcji napewno nie spelniaja - to najprostszy w swiecie wahacz, a mala koncowka nie musi sie przeginac ,choc w praktyce zapewne delikatnie pracuje przod-tyl (trzepien)
co do teorii o tulejkach to co tu tlumaczyc - rozbieralem tyl przy wymianie amorow , wahacz moze sie uginac na obu koncach ,nawet zalozenie lozysk zamiast gum nie zmieni jego stopni swobody ,jedynie zespawanie mialoby wplyw na twardosc zawiasu,
co do drgan ,to nie sadze by guma byla tak twardz ,ze idzie rezonans na bude ,przyczyny nalezy szukac gdzie indziej ,
mam do wymiany male koncowki w wahaczach ,ale nie zauwazylem by "plywaly" i takiej funkcji napewno nie spelniaja - to najprostszy w swiecie wahacz, a mala koncowka nie musi sie przeginac ,choc w praktyce zapewne delikatnie pracuje przod-tyl (trzepien)
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Tak jak pisałem,wymienię jeszcze łączniki,bo trudno jest je wybadać czy rzeczywiście są OK,szarpaki ani uginanie niby nic nie pokazały,a przebieg mają tak jak inne elementy które wymieniłem, czyli może to one przenoszą?zrobię zbieżność i może będę happy.Nadal twierdzę,że po coś te tuleje się uginały w wahaczach,ale jak nie ma nowych,to trzeba jeździć na tych.
(pomału się przyzwyczajam i potwierdzam torowiska i mniejsze poprzeczne nierówności OK,na kostce brukowej najgorzej).
Na razie tyle w temacie,nadal szukam piasty z czujnikiem ABS w rozsądnej cenie,a to też trochę komfortu odbiera jak kontrolka razi po oczach
pozdrawiam
(pomału się przyzwyczajam i potwierdzam torowiska i mniejsze poprzeczne nierówności OK,na kostce brukowej najgorzej).
Na razie tyle w temacie,nadal szukam piasty z czujnikiem ABS w rozsądnej cenie,a to też trochę komfortu odbiera jak kontrolka razi po oczach

pozdrawiam
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
No tak - pozostały u ciebie jeszcze łączniki stab. U mnie najwiekszy rezonans przenosił się z łączników na belkę stabilizatora i z niego wydawały się rezonujące walnięcia. Od małych nierówności po wspomniane torowiska. A tak ogólnie to szkoda by nowe tujeje które wymieniłeś pracowały z może już zmęczonymi łącznikami bo przez to się szybciej wyrobią. To min. powód dlaczego tak czekam z wyminą przodów. Zwłaszcza przed wakacjami każdy grosz się przyda. A z przodu x2 tuleje x2 bo lewy i prawy i x2lączniki i wypadało by jeszcze gumy(tuleje) na stabilizatorze wymienić i wychodzi jakieś 250pln za strone :/ + robota pewnie z 250zł. Aż żal będzie później sprzedawać auto.
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Hmmm...Ja nie sprzedaję i długo o tym nie myślę.Przody,oprócz gum stabilizatora już mam,łączniki z autosklepu,te bezprzegubowe,tuleje na wahaczach obydwie (4 szt),ale też jeszcze zwlekam z wymianą.Przy wymianie tulei w przednich wahaczach bardzo ważny jest kąt zaprasowania nowych na wahacz,bo potrafią się zużyć po 10kkm,przerobiłem temat w fiacie tempra,potem zawsze jak się wypracowały,to kupowałem cały wahacz,sworznie pozostawały dobre,czyli tak jak w kappie.
niestety wahacz do kappy sporo droższy jest...
niestety wahacz do kappy sporo droższy jest...
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
O nie wiedziałęm o tych tulejach wahacza. To może dasz jakiś opis dla potomnych w odpowiednim dziale. W końcu wszystkich kappowiczów prędzej czy póżniej czeka wymiana elementów zawieszenia.
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Niestety sam tego nie będę robił,a mechanik pewnie by się nie ucieszył gdybym wjechał z aparatem.
Ostatnio piasta też podobno mu z ręki wypadła,dlatego,że się gapiłem jak robi,ale "pańskie oko ...".
Ważne jest aby tych tulejek nie dokręcać na sztywno na podwieszonym aucie,a z kanału na obciążonym(auto na kołach).Coś w tym jest,teoria może niesłuszna jest taka,że przy minimalnym pomyleniu kąta i braku dokręcenia,po obciążeniu tulejka się ułoży odpowiednio do nadwozia.
Jak dokręcimy na max w powietrzu,po obciążeniu od razu napinamy gumę i tulejka się szybciej obrywa.Powtarzam,to nie moja teoria,ale w warsztacie specjalizującym się w naprawach włoszczyzny w Rz-wie potwierdzona.
Jest paru mechaników na forum,jak plotę bzdury -przyjmę konstruktywną krytykę z pokorą i przestanę szukać warsztatu z kanałem
Można też podobno zrobić tak z braku kanału - na podnośniku dokręcić z wyczuciem,opuścić auto,trochę pobujać pod obciążeniem(wsadzić do auta skład3-4 osoby),podnieść i dokręcić na sztywno-tak właśnie robią we wspomnianym warsztacie,podobno zdaje egzamin.
pozdrawiam,sorry,że nie ten dział i temat...

Ważne jest aby tych tulejek nie dokręcać na sztywno na podwieszonym aucie,a z kanału na obciążonym(auto na kołach).Coś w tym jest,teoria może niesłuszna jest taka,że przy minimalnym pomyleniu kąta i braku dokręcenia,po obciążeniu tulejka się ułoży odpowiednio do nadwozia.
Jak dokręcimy na max w powietrzu,po obciążeniu od razu napinamy gumę i tulejka się szybciej obrywa.Powtarzam,to nie moja teoria,ale w warsztacie specjalizującym się w naprawach włoszczyzny w Rz-wie potwierdzona.
Jest paru mechaników na forum,jak plotę bzdury -przyjmę konstruktywną krytykę z pokorą i przestanę szukać warsztatu z kanałem

Można też podobno zrobić tak z braku kanału - na podnośniku dokręcić z wyczuciem,opuścić auto,trochę pobujać pod obciążeniem(wsadzić do auta skład3-4 osoby),podnieść i dokręcić na sztywno-tak właśnie robią we wspomnianym warsztacie,podobno zdaje egzamin.
pozdrawiam,sorry,że nie ten dział i temat...
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
tak ,tulejki powinno sie dokrecac na najczestszym polozeniu ,bo jak przykrecisz mocno z opuszczonymi kolami ,to po opuszczeniu auta ,guma w tulejce bedzie odrazu skrecana i szybko sie oderwie od metalowych tulejek
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
A mi niestety nie udało się wymienić tulej w wahaczu ponieważ kupiłem troszkę zamała tuleje powinna miec F=52 a kupiłem f=42;/
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Witam Panów.
Dorzucę się do tematu ponieważ po weekendzie jeżdżę na odnowionym zawieszeniu w Kappie.
Potwierdzam informację że tulejki wahacza starego typu mają 52mm, te z Autosklepu to produkt firmy TedGum. Ja u siebie wymieniałem wszystkie tuleje z przodu, duża 2x, mała 2x plus sworznie 2x, okazało się że jeden z wahaczy jest już słaby toteż trzeba było go wymienić. Z tyłu tuleja zwrotnicy 2x i wspomniana wcześniej tuleja wahacza 2x. Do tego jeszcze łożyska przednie 2x (w Autosklepie mają rewelacyjną cenę 88zł/szt.) drążki kierownicze, końcówki i ustawieni zbieżności. Całość operacji części plus wymiana u sprawdzonego i zaufanego mechanika 1840zł. Będę musiał jeszcze wymienić gumy stabilizatora przedniego bo od nich jest jeszcze jakiś odgłos. Jak to zrobię nastanie zupełna cisza.
Co do wahań tylnego wahacza.
U mnie strasznie waliło tylne zawieszenie przy przejazdach przez torowisko, grubą kostkę itp.
Przyczyną było tylko i wyłącznie tulejki wahacza i te małe w zwrotnicy. Były na tyle zużyte, że wahacz dał się przechylać dłońmi na boki po jego osi wzdłużnej. Po wymianie tych elementów nie słychać nic. Dodam że moja Kappa ma fabrycznie wzmocnione sprężyny tylnego zawieszenia ponieważ posiada fabrycznie montowaną instalację gazową Vielle LPI, a samochód został wyposażony w butlę o pojemności 85l. Gdy butla jest prawie pusta, tył robi się bardzo sprężysty i na starych tulejach dzwoniło niemiłosiernie. Teraz po wymianie dłońmi nie ruszysz wahacza.
W znacznym stopniu poprawiła się kierowalność auta, jest bardziej stabilne, pewniejsze i mniej podatne na mocne boczne podmuch wiatru. No to tyle.
Pozdrawiam serdecznie

Dorzucę się do tematu ponieważ po weekendzie jeżdżę na odnowionym zawieszeniu w Kappie.
Potwierdzam informację że tulejki wahacza starego typu mają 52mm, te z Autosklepu to produkt firmy TedGum. Ja u siebie wymieniałem wszystkie tuleje z przodu, duża 2x, mała 2x plus sworznie 2x, okazało się że jeden z wahaczy jest już słaby toteż trzeba było go wymienić. Z tyłu tuleja zwrotnicy 2x i wspomniana wcześniej tuleja wahacza 2x. Do tego jeszcze łożyska przednie 2x (w Autosklepie mają rewelacyjną cenę 88zł/szt.) drążki kierownicze, końcówki i ustawieni zbieżności. Całość operacji części plus wymiana u sprawdzonego i zaufanego mechanika 1840zł. Będę musiał jeszcze wymienić gumy stabilizatora przedniego bo od nich jest jeszcze jakiś odgłos. Jak to zrobię nastanie zupełna cisza.
Co do wahań tylnego wahacza.
U mnie strasznie waliło tylne zawieszenie przy przejazdach przez torowisko, grubą kostkę itp.
Przyczyną było tylko i wyłącznie tulejki wahacza i te małe w zwrotnicy. Były na tyle zużyte, że wahacz dał się przechylać dłońmi na boki po jego osi wzdłużnej. Po wymianie tych elementów nie słychać nic. Dodam że moja Kappa ma fabrycznie wzmocnione sprężyny tylnego zawieszenia ponieważ posiada fabrycznie montowaną instalację gazową Vielle LPI, a samochód został wyposażony w butlę o pojemności 85l. Gdy butla jest prawie pusta, tył robi się bardzo sprężysty i na starych tulejach dzwoniło niemiłosiernie. Teraz po wymianie dłońmi nie ruszysz wahacza.
W znacznym stopniu poprawiła się kierowalność auta, jest bardziej stabilne, pewniejsze i mniej podatne na mocne boczne podmuch wiatru. No to tyle.
Pozdrawiam serdecznie
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Mnie czeka to samo na lipiec planuje zakup całego nowego zawieszenia od amorów po sprężyny i wszystkie tulejki jestem ciekaw ile mnie to wyjdzie, ale jak już to zrobię i coś będzie mi pukać to się w....e, wymieniłem tuleje -przy zwrotnicy z tyłu i teraz słyszę przód ... eh, ale co zrobić,
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
- wesoly_marcin
- Forumowicz/ka
- Posty: 61
- Rejestracja: 23 lut 2009, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Witam,
Postanowiłem podłączyc się do tematu. Właśnie przerabiam naprawę zawieszenia w mojej kappie. Mój problem jest taki, iż kupiłem chyba wszystkie części, między innymi łączniki stabilizatora tylnego zawieszenia. Mechanik, po rozebraniu auta stwierdził, że takie łączniki u mnie nie występują
(stabilizator na sztywno przykręcony do wahacza). W związku z tym mam pytanko, czy rzeczywiście w kappie 3.0 z 1996 roku nie było z tyłu łączników, czy ktoś nieźle zmajstrował to zawieszenie ?
Za wszystkie odpowiedzi dziękuję.
Pozdrawiam.
P.S. Korzystanie z EPER'a mi nie wychodzi ( brak działającego linka ).
Postanowiłem podłączyc się do tematu. Właśnie przerabiam naprawę zawieszenia w mojej kappie. Mój problem jest taki, iż kupiłem chyba wszystkie części, między innymi łączniki stabilizatora tylnego zawieszenia. Mechanik, po rozebraniu auta stwierdził, że takie łączniki u mnie nie występują

Za wszystkie odpowiedzi dziękuję.
Pozdrawiam.
P.S. Korzystanie z EPER'a mi nie wychodzi ( brak działającego linka ).
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Wszystko jest w porządku. Starsze wersje miały stabilizator przykręcany do wahaczy, potem były wersje posiadające już łączniki-choć wahacze były nadal płaskie, ostatnie modele miały łączniki oraz wahacze nowego typu-rurkowe (do nich nie da się przykręcić stabilizatora starego typu). W eperze jest wszystko ładnie rozrysowane, a jeśli podasz numer vin auta to podświetli się właściwy zestaw części. Szukaj przez google "eper online"-na pewno da się trafić działający link. Można też ściągnąć program na dysk, ja kedyś ściągałem z węgierskiej strony o kappie (lanciakappa.extra.hu), ale od kilku tygodni ta strona, niestety, nie działa...
KAPPA TDS & JTD
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Witam
potrzebuje porady - wlasnie czeka mnie wymiana tuleji wahacza tylnego i mam problem
ze srednica - okazuje sie za sa 3: 42, 52 i 58 mm.
Mam Kappe rocznik 1995 silnik 2,0 145 kM - moze ktos wymienial u siebie i napisze jaka jest srednica.
pozdrawiam
potrzebuje porady - wlasnie czeka mnie wymiana tuleji wahacza tylnego i mam problem
ze srednica - okazuje sie za sa 3: 42, 52 i 58 mm.
Mam Kappe rocznik 1995 silnik 2,0 145 kM - moze ktos wymienial u siebie i napisze jaka jest srednica.
pozdrawiam
~Lancia KAPPA 2.0 20V (145 KM)
Odp: Kappa - Problem z zawieszeniem tylnym
Witam!
Przeglądnij cały temat,a najlepiej napisz do autsklep24, wyślij nr.nadwozia i po kłopocie.Towar dostaniesz na 100% właściwy,ceny niezłe.
pozdrawiam
Przeglądnij cały temat,a najlepiej napisz do autsklep24, wyślij nr.nadwozia i po kłopocie.Towar dostaniesz na 100% właściwy,ceny niezłe.
pozdrawiam