Lybra - stuki w zawieszeniu
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 21:39
- Lokalizacja: Kalisz
Lybra - stuki w zawieszeniu
Witam wszystkich,jak w temacie.Przejrzałem tematy pokrewne ale tam większość forumowiczów znalazła przyczynę ja nie a ściśle mówiąc ani warsztat ani trzech diagnostów u których byłem.Wymienione mam wahacze,stabilizatory,przód i tył,drążki stabilizatora,regenerowaną przekładnie kierownicy,sprawdzone amortyzatory łożyska amorów,sprawdzone poduszki na silniku i puka nadal,co prawda stabilizatory i jeden wahacz lewy do wymiany ale pozostałe rzeczy nie sądzę.Jeden z diagnostów fiata powiedział żebym podgłośnił radio,śmieszne prawda ale nie dla mnie.
teraz objawy, jadąc po nierównościach szybciej czy wolno stuki słychać w zależności od terenu, pojedyncze albo jakby krótka seria z karabinu.Wydaje mi się że są głośniejsze przy jeździe po łuku w prawo.Koledzy co wy na to atak na marginesie czy nie mogę ścignąć tych mechaników za te części moim zdaniem niepotrzebnie wymienione.
Marek
teraz objawy, jadąc po nierównościach szybciej czy wolno stuki słychać w zależności od terenu, pojedyncze albo jakby krótka seria z karabinu.Wydaje mi się że są głośniejsze przy jeździe po łuku w prawo.Koledzy co wy na to atak na marginesie czy nie mogę ścignąć tych mechaników za te części moim zdaniem niepotrzebnie wymienione.
Marek
Odp: lybra2,4jtd stuki w zawieszeniu
Jeżeli nie miałeś umowy stosownej z nimi podpisanej to nic im nie możesz zrobić.
Chyba, że masz świetnego adwokata i udowodni, że wymieniali to na własną rękę bez Twojej zgody.
A takie stuki są mi znane tylko ze stabilizatora/przód.
A gumki na stabilizatorze cienki mechanik mógł założyć na odwrót i będzie się tłukło nadal nawet przy sprawnych/nowych.
Chyba, że masz świetnego adwokata i udowodni, że wymieniali to na własną rękę bez Twojej zgody.
A takie stuki są mi znane tylko ze stabilizatora/przód.
A gumki na stabilizatorze cienki mechanik mógł założyć na odwrót i będzie się tłukło nadal nawet przy sprawnych/nowych.
Odp: lybra2,4jtd stuki w zawieszeniu
Też obstawiam stabilizator ale wspominałeś ,ze cos stuka czy jakby terkocze(serie jak karabinu) podczas jazdy po łuku.Jeśli podczas jazdy po łuku to może to być po prostu przegub...
Odp: lybra2,4jtd stuki w zawieszeniu
No to kurde ja już nie wiem. W jednym zdaniu piszesz że masz wszystko powymieniane i że musisz coś wymienić. Albo masz powymieniane albo nie, musisz się zdecydować.marmat59 pisze:...Wymienione mam wahacze,stabilizatory,przód i tył,drążki stabilizatora,regenerowaną przekładnie kierownicy,sprawdzone amortyzatory łożyska amorów,sprawdzone poduszki na silniku i puka nadal,co prawda stabilizatory i jeden wahacz lewy do wymiany ale pozostałe rzeczy nie sądzę.
Marek
Piszesz że coś stuka, najpierw wymień uszkodzone podzespoły na nowe, sprawdź a potem pytaj jeśli nadal będzie stukać. Może to właśnie któryś z ''wymienionych elementów do wymiany'' jest przyczyną stuków

Pozdrawiam !!!
Re: Odp: lybra2,4jtd stuki w zawieszeniu
No to pojeździłem sobie roczek i się zaczęło stukanie pukanie tłuczenie.Po diagnozie zostało wymienionekaeres pisze:Jeżeli nie miałeś umowy stosownej z nimi podpisanej to nic im nie możesz zrobić.
Chyba, że masz świetnego adwokata i udowodni, że wymieniali to na własną rękę bez Twojej zgody.
A takie stuki są mi znane tylko ze stabilizatora/przód.
A gumki na stabilizatorze cienki mechanik mógł założyć na odwrót i będzie się tłukło nadal nawet przy sprawnych/nowych.
-końcówka drążka kierowniczego lewa
-łączniki stabilizatora przód prawy lewy
-łącznik stabilizatora tył lewy
-tuleje stalowo gumowe na wahaczu lewym
I dalej puka i stuka mechanik obejrzał jeszcze raz wszystko postawił na poduszki stabilizatora może to jest to a może coś innego pytanie brzmi co jeszcze można podejrzewać o to hałasowanie i pytanie drugie
jak można się pomylić przy zakładaniu gum na stabilizator tzn.czy są jakieś znaki na tych gumach
dodam tylko Lybra 1,9JTD to moje auto
- Wojtek Łódź
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 19 lip 2009, 13:37
- Lokalizacja: Łódź
Re: lybra - stuki w zawieszeniu
Hmm, ja z podobnym problemem borykam się od jesieni - dwa razy byłem w LanciaTeam, raz w innym serwisie i nikt nic nie słyszał podejrzanego. Tymczasem łomot zawieszenia doprowadza mnie do nerwicy - na samą myśl, że muszę przejechać przez tory tramwajowe aż mam dreszcze. Od listopada wymieniłem:
- komplet amortyzatorów
- komplet tulei wahaczy z tyłu (8szt.)
- wahacze dolne z przodu (lewy/prawy)
- gumy stabilizatora (przód środek)
- wieszaki stabilizatora (przód)
- końcówki drążków kierowniczych
No i dalej coś wyraźnie stuka z przodu, zwłaszcza przy niskiej prędkości, nawet na niewielkich nierównościach. Porównanie tego do serii z karabinu jest całkiem trafne ... Nie mam już pomysłu, gdzie może być jakiś luz - zresztą mechanik z LT stwierdził, że już w sumie nie ma czego wymienić z przodu
- komplet amortyzatorów
- komplet tulei wahaczy z tyłu (8szt.)
- wahacze dolne z przodu (lewy/prawy)
- gumy stabilizatora (przód środek)
- wieszaki stabilizatora (przód)
- końcówki drążków kierowniczych
No i dalej coś wyraźnie stuka z przodu, zwłaszcza przy niskiej prędkości, nawet na niewielkich nierównościach. Porównanie tego do serii z karabinu jest całkiem trafne ... Nie mam już pomysłu, gdzie może być jakiś luz - zresztą mechanik z LT stwierdził, że już w sumie nie ma czego wymienić z przodu

Re: lybra - stuki w zawieszeniu
Miałem podobny problem.Stuki nie do zniesienia.Dwa razy byłem na szarpakach i nic nie znaleźli.Nawet kazałem kolesiowi z diagnostyki przejechać się ze mną po placu-kostka brukowa.Przyznał,że jednak wali,ale on nie wie już co.
Podjechałem więc do zaprzyjaźnionego mechanika i wiecie co wybadał
Lekki luz na drążku kierowniczym
Tak to się roznosiło po samochodzie jakby koło chciało się urwać.
Teraz jest tak cichutko
,że chyba żadne poprzednie moje auto nie było takie ciche a było ich osiem.
Nikt z was nie pisał o drążku
chyba
może warto pomyśleć. Mi to nawet chcieli łożysko na kolumnie wymieniać(nie znam fachowego określenia) a wystarczył drążek.
Podjechałem więc do zaprzyjaźnionego mechanika i wiecie co wybadał


Tak to się roznosiło po samochodzie jakby koło chciało się urwać.
Teraz jest tak cichutko


Nikt z was nie pisał o drążku


Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 22:41
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: lybra - stuki w zawieszeniu
Kolego ja mógłbym obstawiać jak coś na gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora lub też teleskop może zaczynać stukać sam w sobie i na szarpakach nie będzie to wykrywalne.. jak nie to sprawdz luzy w przekładni kierowniczej i końcówki drążków czy też same drążki czy nie są wybite..
Re: lybra - stuki w zawieszeniu
sprawdź poduszki silnika i skrzyni
Re: Odp: lybra2,4jtd stuki w zawieszeniu
Druga wizyta u mechanika następne części i nareszcie ciiiszaaagregi pisze:No to pojeździłem sobie roczek i się zaczęło stukanie pukanie tłuczenie.Po diagnozie zostało wymienionekaeres pisze:Jeżeli nie miałeś umowy stosownej z nimi podpisanej to nic im nie możesz zrobić.
Chyba, że masz świetnego adwokata i udowodni, że wymieniali to na własną rękę bez Twojej zgody.
A takie stuki są mi znane tylko ze stabilizatora/przód.
A gumki na stabilizatorze cienki mechanik mógł założyć na odwrót i będzie się tłukło nadal nawet przy sprawnych/nowych.
-końcówka drążka kierowniczego lewa
-łączniki stabilizatora przód prawy lewy
-łącznik stabilizatora tył lewy
-tuleje stalowo gumowe na wahaczu lewym
I dalej puka i stuka mechanik obejrzał jeszcze raz wszystko postawił na poduszki stabilizatora może to jest to a może coś innego pytanie brzmi co jeszcze można podejrzewać o to hałasowanie i pytanie drugie
jak można się pomylić przy zakładaniu gum na stabilizator tzn.czy są jakieś znaki na tych gumach
dodam tylko Lybra 1,9JTD to moje auto




wymienił mi poduszki stabilizatora przód,o których już pisałem, klął przy tym na czym świat stoi i powiedział ,że tylko nasza znajomość pozwoliła mu dokończyć robotę


przy okazji okazało się ,że również lewy wahacz do wymiany sworzeń rozwalony dzień zwłoki oczekiwania na części montaż ,zbieżność i już auto jest w moich rękach

jeszcze tylko żona zrobiła odbiór techniczny[wróciła z trasy uśmiechnięta od ucha do ucha],aż chce się jeździć
Re: lybra - stuki w zawieszeniu
Ciężko wymienić gumy stabilizatora? Pasują od fiata 125 p?
Re: lybra - stuki w zawieszeniu
i jeszcze jedno , czy muszę demontować końcówki stabilizatora? czy one (gumy) są nacięte
Re: lybra - stuki w zawieszeniu
Oryginalne są nacięte, podróbki trzeba samemu przecinać.maciek pisze:i jeszcze jedno , czy muszę demontować końcówki stabilizatora? czy one (gumy) są nacięte