Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
- maciek_czer
- Forumowicz/ka
- Posty: 176
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
A jak wygląda z częściami, czy wyszczegulniają przy płaceniu? Czy poprostu 300 za wszystko i po sprawie? U nas jest zwyczaj wyszczególniania cen części i robocizny, poza tym rzadko podwyższa się cenę bo było ciężko, chyba że wyjdzie coś do zrobienia i dojdą nowe części.
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
nie stary to sama robota + części, a zwyżka chyba jest wtedy kiedy widzi pierwszy raz takie auto na oczy i zostawia sobie furtkę-nie wiem
kappa 2,0 20v - demontaż wału, silnika
Witam, troszkę szukałem ale nie znalazłem jednoznacznych wskazówek więc proszę o pomoc. Mianowicie czeka mnie szlif wału korbowego i tu chciałbym się poradzić bo czytałem różne opinie np. że po szlifie długo nie polata bo nie będzie miał tej warstwy utwardzonej itd. Drugi problem to czy trzeba wyjąć silnik żeby zdemontować wał (jeśli tak to jak najprościej, górą czy dołem) czy może da radę wyjąć skrzynie biegów i jakoś tą drogą spróbować. I jeśli chodzi o szlif wału to padł mi wał na drugim cylindrze (obróciło panewkę) i nie wiem czy szlifować całość czy może tylko ten cylinder?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: kappa 2,0 20v - demontaż wału, silnika
Podłączyłem Cie do tego tematu, ponieważ jest dość wyczerpujący.tomektcs pisze:Witam, troszkę szukałem ale nie znalazłem jednoznacznych wskazówek więc proszę o pomoc. Mianowicie czeka mnie szlif wału korbowego i tu chciałbym się poradzić bo czytałem różne opinie np. że po szlifie długo nie polata bo nie będzie miał tej warstwy utwardzonej itd. Drugi problem to czy trzeba wyjąć silnik żeby zdemontować wał (jeśli tak to jak najprościej, górą czy dołem) czy może da radę wyjąć skrzynie biegów i jakoś tą drogą spróbować. I jeśli chodzi o szlif wału to padł mi wał na drugim cylindrze (obróciło panewkę) i nie wiem czy szlifować całość czy może tylko ten cylinder?
-najlepiej jest wyjąć silnik w górę, ale zawsze możesz próbować odsunąć skrzynię i wyjąć sam wał w dół

-szlifować musisz wszystkie korbowodowe, główne zobaczysz w jakim są stanie
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
szlif calego walu kosztowal 150pln + 30pln za prostowanie ,
walu nie wyjmiesz bez rozebrania silnika ,wiec bez wyciagniecia silnika sie nie obejdzie
walu nie wyjmiesz bez rozebrania silnika ,wiec bez wyciagniecia silnika sie nie obejdzie
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
A z tą skrzynią jest dużo roboty? Planuje jeszcze wymienić pierścienie na tłokach, próbował ktoś może zrobić to dołem przy zdjętym wale 

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
Wymienić pierścionki od dołu nie da rady (stopki panewek wystają i nie da się opuścić tłoka). Czy dużo roboty z wyjęciem skrzyni? Rzecz względna- ja samemu wyjmuje bez kanału w trzy godziny. Jeśli planujesz wymianę pierścieni to po zdjęciu głowicy już mało zostaje do wyjęcia a zawsze łatwiej założyć wał "na stole" niż nad głową.
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
powiem wiecej - prawdopodobnie korbowod moze byc do wymiany ,wiec glowice trzeba zdjac ,zeby wyjac korbowod,
ale to w sumie zalezy czy korbowod jest zjechany - silnik u brata jeszcze sie sporo pokrecil bez panewki i wal sie minimalnie zdarl (wal na I szlif poszedl) ,a korbowod sie zjechal ostro,
jezeli silnik wylaczony odrazu po walnieciu panewki ,to pewnie korbowod bedzie dobry
ale to w sumie zalezy czy korbowod jest zjechany - silnik u brata jeszcze sie sporo pokrecil bez panewki i wal sie minimalnie zdarl (wal na I szlif poszedl) ,a korbowod sie zjechal ostro,
jezeli silnik wylaczony odrazu po walnieciu panewki ,to pewnie korbowod bedzie dobry
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
Korbowód na szczęście cały, to jest moja druga naprawa wcześniej na 2 cyl. obróciła się panewka i musiałem wymienić korbowód, jednak nie dałem wału do szlifu tylko wymieniłem wszystkie panewki na org. i niestety długo nie wytrzymało
dlatego teraz zrobię wszystko jak należy. Wie ktoś może jakiej grubości panewki powinienem kupić, bo chce kupić orginały a tam mają większy wybór po rozmiarach niż w IC tam mówią tylko na pierwszy lub drugi szlif
dodatkowo wymienie jeszcze pierścienie na nominały goetza bo coś mi olej znikał i po wymianie uszczelniaczy dalej było to samo więc to chyba pierścienie, chociaż jak polałem naftą to trzymają 



- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
Bo tak się nazywa, nadwymiar 0,1 to pierwszy szlif itd. najpierw daj wał do szlifierza niech zmierzy, na który szlif wyjdzietomektcs pisze:. Wie ktoś może jakiej grubości panewki powinienem kupić, bo chce kupić orginały a tam mają większy wybór po rozmiarach niż w IC tam mówią tylko na pierwszy lub drugi szlif![]()
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
No i już wszystko jasne , stukała panewka na 1 cyl. a ta na 2 wytrzymała
no i panewki główne w kiepskim stanie, podejrzewam, że być może pompa olejowa daje za małe ciśnienie co o tym sądzicie? Mam jeszcze pytanie, mianowicie mam taką pompę olejową ale od 2,4 tds wygląda identycznie tylko czy mogę jej użyć ? czy czymś sie jednak różniły?
-- 01 Wrz 2009, 19:36 --
Aha jeszcze jedno, w jaką stronę odkręca się śuba na wale?

-- 01 Wrz 2009, 19:36 --
Aha jeszcze jedno, w jaką stronę odkręca się śuba na wale?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
w lewo - na śrubie jest napisane
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
Dzięki, a czy pompa oleju od 2,4 tds będzie pasować do 2,0 20v? bo z wyglądu są identyczne różnią się tylko tym, że od tds-a ma wyprowadzenie na chłodniczkę oleju a od 2,0 ma na wymiennik ciepła ale wygląda na to że można to przełożyć, tylko czy parametrami lub jeszcze czymś innym nie będą się różnić?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4

Odp: Kappa - wymiana czy remont silnika 2.4
Hmm , tak się zastanawiam skoro te pompy wyglądają identycznie, to jeśli by miały się róznić, to na pewno ciśnieniem roboczym, a w dieslu chyba to ciśnienie powinno być większe niż w benzynie, czyli taka pompa od tds'a nie powinna zaszkodzić. To tylko takie moje przemyślenia, jutro sprawdzę obie pompy i może będę mógł coś więcej powiedzieć
-- 02 Wrz 2009, 19:28 --
Takie pytanie pomocnicze
zbyt mało wydajna pompa oleju będzie dawała jakieś objawy z kontrolką ciśnienia oleju? czy jeśli kontrolka gaśnie normalnie to nie ma sensu sprawdzać pompy?
-- 02 Wrz 2009, 19:28 --
Takie pytanie pomocnicze
