jest jeszcze ford s-max 2.2 -170km, ale niestety ma wszystkie normalne drzwi... a van powinien mieć suwane. A tu jest wybór naprawde mały: psa/fiat, chrysler i kia."kartonik" pisze: Cos pominalem?
pozdro,
m
Phedra - 2.2 JTD?
Moderator: stabraf
Phedra - 2.2 jtd
Phedra - 2.2 jtd
oby tak dalej , 2,0 to dobry motor , wystarczy spojrzeć na ogłoszenia z niemiec same 2,2 , sprzedają bo maja problemy , aha no i ten automat , również jak najdalej od niego,"vincenzo" pisze:Phedre w 2.0 JTD = HDi mamy już 1,5 roku i nie potwierdzam słów kolegi Blash'a ale jednocześnie O D P U K U J E w niemalowane !"Blash" pisze:temat phedry(c8 evasion) i jej silników studiuje od dłuższego czasu, i nie zakupie tego auta , powód tragiczna elektryka i niedoróbki skutkujace ciągłymi awariami, od silnika 2,2 trzymać sie z daleka ,natomiast 2,0 hdi bardzo dobry w peugeotach w vanie został ubrany w paskudna elektrykę , podsumowując tak jak zeta była tanim w utrzymaniu vanem tak phedra to nieprzewidywalne auto z drogimi częściami
opinie tę opieram na rozmowach z posiadaczami, oraz mechanikami
poza tym 2,2 to wynalazek fordowski , ostatnio nawet wycofany i zastapiony inna konstrukcją
- skory
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 mar 2007, 0:00
- Lokalizacja: NRW / Niemcy
Phedra - 2.2 jtd
Czyli co jaka wersje Phedry polecacie jesli nie z silnikiem 2,2 HDi??
Pozdrawiam
Skory
Sprzedam 166 3,0V6+LPG,2000rok-zainetererowany?Pisz na priva
http://www.otofotki.pl/img3/miniaturki/ ... 37529x.JPG[/img]
Skory
Sprzedam 166 3,0V6+LPG,2000rok-zainetererowany?Pisz na priva

http://www.otofotki.pl/img3/miniaturki/ ... 37529x.JPG[/img]
Odp: Phedra - 2.2 jtd
ja śmigam Phedrą z 2,2 jtd i nie mogę powiedzieć nic złego. Jeżdziłem benzyną o podobnej mocy i musze powiedzieć że jestem zaskoczony tym co oferuje silnik Phedry. Minus, to głośniejsza praca i wolno nagrzeawający i szybko stygnący silnik przez co nie odpowiednni do jazdy w mieście w czasie zimy (spalanie). Po 230000 km nie bierze grama oleju. Pod przyczepą 1500kg można się zapomnieć, że w ogóle się coś ciągnie. Dla mnie to uniwersalny samochód. co niedziela jadę z kopletem 7 ludzi po leśnych duktach nie bojąc sie ze się zawieszę. Nie sprzedam, ale polecam.skory pisze:Czyli co jaka wersje Phedry polecacie jesli nie z silnikiem 2,2 HDi??
- inferno_m
- Forumowicz/ka
- Posty: 171
- Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska
Odp: Phedra - 2.2 jtd
Wiwi a jak spalanie ? I czy nadal bezawaryjnie 

Odp: Phedra - 2.2 jtd
[quote="Blashpoza tym 2,2 to wynalazek fordowski , ostatnio nawet wycofany i zastapiony inna konstrukcją[/quote]
2.2 HDi/JTD znana z tzw. czworaczków PSA/Fiat to nic innego jak konstrukcja PSA z 2000 roku DW12 TED4 występująca w wersjach 126, 133 i 136 KM.
Zastąpiony w 2006 przez zmodernizowaną wersję twin turbo 170KM. Oprócz tego występuje jako (mono)turbo 156KM (Mitsubishi Outlander od 2008/C-Crosser/4007, Land Rover Freelander) oraz (mono) turbo 175KM (Mondeo, S-Max)
Silnik Forda ZSD-422 100-120KM napędza Ducato/Boxer/Jumper gen.3 od 2006 (występuje również w Transicie 85-140KM oraz w Jagu X-type i poprzednim Mondeo (155KM)).
2.2 HDi/JTD znana z tzw. czworaczków PSA/Fiat to nic innego jak konstrukcja PSA z 2000 roku DW12 TED4 występująca w wersjach 126, 133 i 136 KM.
Zastąpiony w 2006 przez zmodernizowaną wersję twin turbo 170KM. Oprócz tego występuje jako (mono)turbo 156KM (Mitsubishi Outlander od 2008/C-Crosser/4007, Land Rover Freelander) oraz (mono) turbo 175KM (Mondeo, S-Max)
Silnik Forda ZSD-422 100-120KM napędza Ducato/Boxer/Jumper gen.3 od 2006 (występuje również w Transicie 85-140KM oraz w Jagu X-type i poprzednim Mondeo (155KM)).
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
- inferno_m
- Forumowicz/ka
- Posty: 171
- Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska
Odp: Phedra - 2.2 jtd
Więc można uważać, że to sprawdzony motor skoro występuje w tylu modelach i markach ?
Odp: Phedra - 2.2 jtd
Tak. Główna bolączka jest typową przypadłością nowoczesnych jednostek ZS z CR - koło pasowe paska osprzętu jest dwumasowe i wytrzymuje zwykle 80-120kkm.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
- inferno_m
- Forumowicz/ka
- Posty: 171
- Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska
Odp: Phedra - 2.2 jtd
Jak to zatem sprawdzić przed zakupem? Jest jakaś możliwość? Może jakiś program diagnostyczny lub przegląd w ASO ?
Odp: Phedra - 2.2 jtd
Jak jak każde auto. Posłuchać, pomacać, poogladać, pojeździć. Jak się samemu nie zna, to wziąść kogoś kto się zna, ew. pojechać do serwisu (Fiat/Citroen/Peugeot , niekoniecznie ASO na sprawdzenie.
Poza tym koło pasowe to nie koniec świata. Chyba, ze się rozpadnie - potrafi uszkodzic wówczas pasek rozrządu. Ale wcześniej trzeba byc głuchym i ślepym.
Poza tym koło pasowe to nie koniec świata. Chyba, ze się rozpadnie - potrafi uszkodzic wówczas pasek rozrządu. Ale wcześniej trzeba byc głuchym i ślepym.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Odp: Phedra - 2.2 jtd
Ha, no właśnie chciałem się podzielić spostrzeżeniami po wakacjach. Spalanie przy pełnym ładunku (6 osób + bagaże na 2 tygodnie) z klimatyzacją non toper bo na zewnątrz 30*c i nie przekraczając 120/h przejechaałem 940km na jednym baku czyli 74 litry bo tyle weszło po za tankowaniu (zbiornik podobno 80 litrów). Wynik końcowy 7,87l/100km. Wydaje się przeciętnie ze wskazaniem w kierunku nieźle:). W każdym razie ja jestem zadowolony. Niestety po przyjeździe zmuszony byłem wymienić koło paska klinowego bo wkręciła się w szczeline tego koła cienka blacha albo taśma do spinania ładunku, która to wygiełdała luz i kółko dostało bicia. Moze i można z tym było jeździć ale pewnie pasek by ucierpiał i napinacz... Wnajbliższym czasie musze zerknąc pod tylny zderzak bo szwankują czujniki parkowania. Sądze tak bo moduł (sterownik?) sprawdzałem i jest oki. Jak mi się uda zrobić to coś napisze.inferno_m pisze:Wiwi a jak spalanie ? I czy nadal bezawaryjnie
Na koniec taka ciekawostka, czy kiedyś widzieliście jak dzieciak(syn) z babcią(teściowa) podczas jazdy gra w kolory siedząc na przeciw siebie? Phedra nie przestaje mnie zadziwiać.
- CitroFan
- Forumowicz/ka
- Posty: 225
- Rejestracja: 05 lis 2008, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odp: Phedra - 2.2 jtd
No właśniekartonik pisze:Ja tam slyszalem same niepochlebne opinie. Choc w pugu 405 mojego ojca sprawuje sie wysmienicie. Ostatni tylko pompa paliwa sie zatarla... po 90kkm:( Ale pali zdecydowanie mniej niz moja lancia!!! Szkoda, ze nie zastosowali do Phedry silnika fiatoskiego 2.4 jtd. Dziwne, bo przeciez jest on w nowej alfie 159 i fiacie croma. Zastanawialem sie czy nie kupic Phedry. A teraz bede sie jeszcze bardziej zastanawial. Ceny na zachodzie nawet nawet jak za taka fure. Tylko ten nieszczesny silnik..
m

Słyszałeś niepochlebne opinie, a Twoja własna jest wyśmienita

Najczęściej tak jest że komentarze niepochlebne są od ludzi którzy nawet tego czegoś NIE widzieli


Co do silników HDi z PSA to z własnych doświadczeń mogę napisać że są niesamowite

przebiegi jakie osiągają u Świedomych użytkowników Dieseli przekraczają i 500000km bez ingerencji mechaników, czasami nawet i ponad 800000km. Takimi przebiegami szczyca się MPTowskie P406 w Warszawie

Co do samej Phedry to ma 2,0-16v i 2,2-16v HDi. W pierwszych latach miały one 107 i 128 KM.
Po ostatnich modyfikacjach/liftingach 2,0 FAP ma ~130KM (sa też 120konne BEZ FAP), natomiast 2,2 ma 172KM (2,2 ZAWSZE występowały tylko z FAPem)
Jak dla mnei


Reasumująć Phedra jest doskonałym wyborem wśród Vanów za sprawą:
1. BARDZO trwałych i ekonomicznych silników PSA
2. BARDZO ładnej stylistyce - włoskiej
3. Zawieszenia dosyć trwałe, lecz kosztogenne z powodu zintegrowania elementów.
4. Dla uzytkowników z II ręki tanie auta w Zakupie

Odp: Phedra - 2.2 jtd
Cieszy mnie ten wątek. Utwierdza mnie w przekonaniu, że warto poważnie pomyśleć o autobusiku 
Jest ryzyko - jest zabawa, jak twierdzą niektórzy
Serdecznie pozdrawiam.

Jest ryzyko - jest zabawa, jak twierdzą niektórzy

Serdecznie pozdrawiam.
Odp: Phedra - 2.2 jtd
Nie chciałbym zapeszać, ale jak narazie zawieszenie jest oki. Przejechałem 30tys i nie wiem co było wcześniej robione, ale porównując z laguną z rocznika 2000 i przebiegiem 130tys, to Phedra ma zawieszenie w leprzym stanie. Wpływ na moje odczucie może tu mieć fakt, ze Laguna po polsce jeżdziła od narodzin, a Phedra odkąd zmieniła obywatelstwo przejechała tylko 30tys. Zakładając że stan dróg w polsce i holandii jest jak 1/4 i że w polsce po 100tys trzeba robić zawieszenie to wychodzi mi, że : gafa : ..... że właśnie powinienem sprawdzić zawieszenie :D
No moze nie tak zaraz, bo jak narazie nie jest zle, a ten wywód powyżej jest moim własnym i w świetle prawa nie ponoszę za niego odpowiedzialności :)
No moze nie tak zaraz, bo jak narazie nie jest zle, a ten wywód powyżej jest moim własnym i w świetle prawa nie ponoszę za niego odpowiedzialności :)
- CitroFan
- Forumowicz/ka
- Posty: 225
- Rejestracja: 05 lis 2008, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Odp: Phedra - 2.2 jtd
Jak zacznie wyraźnie "myszkować" po drodze to znaczy, że wahacze proszą się o wymianęWiwi pisze:Nie chciałbym zapeszać, ale jak narazie zawieszenie jest oki. Przejechałem 30tys i nie wiem co było wcześniej robione, ale porównując z laguną z rocznika 2000 i przebiegiem 130tys, to Phedra ma zawieszenie w leprzym stanie. Wpływ na moje odczucie może tu mieć fakt, ze Laguna po polsce jeżdziła od narodzin, a Phedra odkąd zmieniła obywatelstwo przejechała tylko 30tys. Zakładając że stan dróg w polsce i holandii jest jak 1/4 i że w polsce po 100tys trzeba robić zawieszenie to wychodzi mi, że..... że właśnie powinienem sprawdzić zawieszenie
![]()
No moze nie tak zaraz, bo jak narazie nie jest zle, a ten wywód powyżej jest moim własnym i w świetle prawa nie ponoszę za niego odpowiedzialności

Ale po wymianie, nawet na naszych drogach (mowa oczywiście o oryginale lub dobrym zamienniku -> ja miałem FEBI) spokojnie przeżywa kolejne 100000km
Paweł, Warszawa - Ursus
zasadniczo od ponad 30 lat Citroeny aktualnie znów JEST ich kilka
Citroen C4 II B7
2.0 HDi 150FAP BVM6 RT6 01/2010 exclusive
http://galeria.mud.pl/index.php?/category/1259
Citroen C5 III (X7) tourer
2.0 HDi 163FAP BVA-AM6 RT6 01/2013 exclusive
http://galeria.mud.pl/index.php?/category/1255
zasadniczo od ponad 30 lat Citroeny aktualnie znów JEST ich kilka

Citroen C4 II B7
2.0 HDi 150FAP BVM6 RT6 01/2010 exclusive
http://galeria.mud.pl/index.php?/category/1259
Citroen C5 III (X7) tourer
2.0 HDi 163FAP BVA-AM6 RT6 01/2013 exclusive
http://galeria.mud.pl/index.php?/category/1255