Kappa 2,0 20v - docieranie silnika po remoncie

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kappa 2,0 20v - docieranie silnika po remoncie

Post autor: tomektcs » 16 wrz 2009, 18:57

Jakie macie metody na docierane silnika po remoncie (wymiana panewek korbowych, głównych, pierścieni).? Czy nalepiej jest odpalić auto i niech sobie chodzi jakiś czas czy tylko trochę i zacząć jeździć? Ja dzisiaj poskładałem silnik i w końcu odpalił, jednak po chwili zgasł gdyż jak podejżewam dostał temp. i panewki napuchły i troszkę zblokowały wał. Za chwile jednak odpaliłem i już chodził dłużej.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa 2,0 20v - docieranie silnika po remoncie

Post autor: KGB » 16 wrz 2009, 19:12

jak chcesz to moge ci przepisac sposob z ksiazki o 125p ,bo ciezko gdzies dostac inne materialy ,
jezeli uda ci sie zdobyc sposob na ten silnik to dobrze ,a jezeli nie to kazde wskazowki czasowo-obrotowe sie przydadza

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa 2,0 20v - docieranie silnika po remoncie

Post autor: tomektcs » 16 wrz 2009, 21:03

Jeśli mógłbyś to był bym wdzięczny, a co do sposobów to rzeczywiście ciężko doszukać się jakichś jednoznaczny informacji.

celek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Czestochowa

Odp: Kappa 2,0 20v - docieranie silnika po remoncie

Post autor: celek » 16 wrz 2009, 21:26

Przede wszystkim nie dawać gazu do oporu.Na "pierwsze" odpalenie to niech silnik chodzi aż złapie 90 potem wyłącz i czekaj aż przestygnie. A po tym to normalna jazda tylko delikatnie na zimnym silniku i bez wysokich obrotów.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa 2,0 20v - docieranie silnika po remoncie

Post autor: KGB » 16 wrz 2009, 22:38

jezeli czesci nie byly nasmarowane olejem ,to wpuscic olej co magistrali pod cis. przed uruchomieniem silnika,
tutaj mam ten problem z glowy ,bo juz silnik byl odpalony,

cykl wstepnego docierania silnika :

Kod: Zaznacz cały

czas pracy (min)     predkosc obrotowa (obr/min) 
         2                              800
         3                            1200
         5                            1600
         5                            2000
         5                            2500

dla tego silnika dodalbym jeszcze
         5                            3000
pozniej jezdzic pierwsze 500km nie przekraczajac 3000 i na malych obciazeniach ,kolejne 500km nie przekraczajac 3500 ,
pozniej trzeba wymienic olej i jezdzic delikatnie nie przekraczajac 4000 przez kolejny 1000 i dopiero pozniej stopniowo zwiekszac obroty i obciazenie silnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”