Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 10 paź 2008, 0:00
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski, Kraków
Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
Witam. Ostatnio mijam nową stację i zauważyłem, że pojawił się na niej BIOESTER. Zastanawiam się czy warto go lać do mojej Lybry. Przebitka jest niezła ON kosztuje 3.75, a BIO 3,25. Dzwoniłem do serwisu Lanci, gość powiedział, ze nie ma przeciwwskazań ale tylko jeśli domieszka biopaliwa jest odpowiednia, z czym u nas może być różnie. Macie jakieś doświadczenia z tym paliwem?
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Odp: BIO bioester do Lybry 1.9 JTD. Czy warto lać?
Do nowoczesnych silnikow diesla raczej sie tego nie leje.Moja corolla to trawi .... ale dodatkowo JTD jest z turbo ... w razie ewentualnych napraw zadna ekonomia nie jest lanie BIO
oszczednoscia bylo kupienie 1.9 JTD ale lanie do tego BIO to juz sknerstwo
lepiej zainwestuj w jakas ksiazke lub kurs EcoDriving'u wiecej zaoszczedzisz pieniedzy i tysiac razy mniej problemow niz w przypadku ewentualnego uszkodzenia auta 



Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie 



Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
Swoja droga, powinny sie tym zainteresowac gazety i zrobic jakies testy na nowych silnikach, moze niepotrzebnie sie boimy, a moze bylby to sygnal dla rafineri by te paliwa przystosowac (oczywiscie jesli bedzie sie oplacalo) w koncu stare auta powoli znikna z drog i kto wtedy bedzie na Bio jezdzil??
Seat Leon
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
jakis czas temu testowal auto bild na 2 sztukach golfia V 1.9 TDI BIO i zajezdzili silnikmaydayns pisze:Swoja droga, powinny sie tym zainteresowac gazety i zrobic jakies testy na nowych silnikach, moze niepotrzebnie sie boimy, a moze bylby to sygnal dla rafineri by te paliwa przystosowac (oczywiscie jesli bedzie sie oplacalo) w koncu stare auta powoli znikna z drog i kto wtedy bedzie na Bio jezdzil??

Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie 



Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
silnik ,czy uklad wtryskowy ?Torell007 pisze: jakis czas temu testowal auto bild na 2 sztukach golfia V 1.9 TDI BIO i zajezdzili silnik
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 wrz 2009, 22:33
- Lokalizacja: Białystok
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
ja tam jezdze na jeszcze innej mieszance do swojej 2,4 jtd od poł roku leje paliwo z białorusi 2,8 ZŁ/ LITR bo do takiego mam dostęp stale takie same bo od jednego dotawcy i jak na razie 20 tys km bez przeszkód , odpala normalnie spalanie 7,8 litra , wczesniej kappę tds tez na takim tłukłem przez rok jak i 1,9 jtd w 156 tez przez około poł roku
co do BIO to na białorusi nawet do nowych traktorów(john deere i case) w kołchozach sie tego nie leje (odgórny zakaz) tylko do kamazów i maz-ów
a tam wybór na stacjach znacznie ciekawszy jak u nas :ON, ONBIO, BENZ 80, 92 , 95, 98 ,LPG
co do BIO to na białorusi nawet do nowych traktorów(john deere i case) w kołchozach sie tego nie leje (odgórny zakaz) tylko do kamazów i maz-ów
a tam wybór na stacjach znacznie ciekawszy jak u nas :ON, ONBIO, BENZ 80, 92 , 95, 98 ,LPG
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
artibig pisze:ja tam jezdze na jeszcze innej mieszance do swojej 2,4 jtd od poł roku leje paliwo z białorusi 2,8 ZŁ/ LITR bo do takiego mam dostęp stale takie same bo od jednego dotawcy i jak na razie 20 tys km bez przeszkód , odpala normalnie spalanie 7,8 litra , wczesniej kappę tds tez na takim tłukłem przez rok jak i 1,9 jtd w 156 tez przez około poł roku
co do BIO to na białorusi nawet do nowych traktorów(john deere i case) w kołchozach sie tego nie leje (odgórny zakaz) tylko do kamazów i maz-ów
a tam wybór na stacjach znacznie ciekawszy jak u nas :ON, ONBIO, BENZ 80, 92 , 95, 98 ,LPG
jak do JohnDeera można lać bio i tym podobne specyfiki ?? wujek kupując dwa nowe John Deery z góry dostawał ostrzeżenie, żeby nie lać frytkownicy i innych specifików...gdzie brał wersje bez common raila.......u nas też jest BIO nie raz jak podjeżdżam swoim i widzę, że to paliwo jest o tyle tańsze to trochę mnie żal bierze ale z drugiej strony leje mu to co się należy....bo potem koszta ewentualnych napraw mogą mnie przerosnąć...lanie tego paliwa jest pseudooszczędnością, przekonał się już o tym kumpel na ducato 2.8 jtd
- LybraSW
- Klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
Ja bym tam do silnika CR nie lał takiego ustrojstwa. Z tego co pamiętam to paliwo ma też wpływ na pompę wtryskową , pompę paliwa w zbiorniku. A cholera wie czego ten BIO nie ma. U nas Verva ON na Orlenie 3.89 zł
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
W Stalówce BP, Statoil, Orlen ON=3,73 PLN/lLybraSW pisze:Ja bym tam do silnika CR nie lał takiego ustrojstwa. Z tego co pamiętam to paliwo ma też wpływ na pompę wtryskową , pompę paliwa w zbiorniku. A cholera wie czego ten BIO nie ma. U nas Verva ON na Orlenie 3.89 zł


- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
uklad wtryskowy + uszczelnienia ktore nie byly przystosowane do takiego wynalazkuKGB pisze:silnik ,czy uklad wtryskowy ?Torell007 pisze: jakis czas temu testowal auto bild na 2 sztukach golfia V 1.9 TDI BIO i zajezdzili silnik

Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie 



Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
hehe ,czolgowtryskiwacze padly od oleju roslinnego
dziwne ,bo czolgi moga jezdzic na wszystkim,
bmw wypuscilo wersje przystosowana do estrow jeszcze w TDSie ,a kiedy to bylo ...
jezeli estry olejow roslinnych sieja jakies spustoszenie w ukladzie wtryskowym to jest to nieodpowiedzialnosc producenta samochodu - wersje przeznaczone na rynek np. niemiecki powinnym byc przystosowane do biopaliwa ,bo u nich juz dawno sie je popularyzuje,
u nas za to zawsze na odwrot i pod gorke ,a juz najciekawsze sa testy w prasie - tylko tak naprawde nie wiemy czy przypadkiem co drugi golf sie nie rozsypuje i akurat na tego trafilo

dziwne ,bo czolgi moga jezdzic na wszystkim,
bmw wypuscilo wersje przystosowana do estrow jeszcze w TDSie ,a kiedy to bylo ...
jezeli estry olejow roslinnych sieja jakies spustoszenie w ukladzie wtryskowym to jest to nieodpowiedzialnosc producenta samochodu - wersje przeznaczone na rynek np. niemiecki powinnym byc przystosowane do biopaliwa ,bo u nich juz dawno sie je popularyzuje,
u nas za to zawsze na odwrot i pod gorke ,a juz najciekawsze sa testy w prasie - tylko tak naprawde nie wiemy czy przypadkiem co drugi golf sie nie rozsypuje i akurat na tego trafilo

- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
test byl przeprowadzony na nowych autach, co ciekawe Auto Bild testowal 2 sztukiKGB pisze:hehe ,czolgowtryskiwacze padly od oleju roslinnego![]()
dziwne ,bo czolgi moga jezdzic na wszystkim,
bmw wypuscilo wersje przystosowana do estrow jeszcze w TDSie ,a kiedy to bylo ...
jezeli estry olejow roslinnych sieja jakies spustoszenie w ukladzie wtryskowym to jest to nieodpowiedzialnosc producenta samochodu - wersje przeznaczone na rynek np. niemiecki powinnym byc przystosowane do biopaliwa ,bo u nich juz dawno sie je popularyzuje,
u nas za to zawsze na odwrot i pod gorke ,a juz najciekawsze sa testy w prasie - tylko tak naprawde nie wiemy czy przypadkiem co drugi golf sie nie rozsypuje i akurat na tego trafilo




Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie 



Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
To ciekawe, bo będąc w Niemcowni 10 lat temu na praktykach pamiętam, że bio lali do wszystkiego, co miało silnik diesla. Do starych i nowych ciągników, do osobowego merca, do ciężarowego merca, do kombajnów, do samojezdnej kosiarki do trawy (też dieselartibig pisze:co do BIO to na białorusi nawet do nowych traktorów(john deere i case) w kołchozach sie tego nie leje (odgórny zakaz) tylko do kamazów i maz-ów


Inna sprawa, że tam BIO to 3 albo 5 % dodatku estru a nie tak jak u nas w B100 100% ester

-- 25 Wrz 2009, 16:34 --
I tu jest pies pogrzebany. W rafinerii potrafią dobre paliwo wyprodukować, świadczy o tym chociażby fakt, że na stacjach m-dzy innymi Shell, BP, Neste, Statoil sprzedawane jest paliwo Lotos. Niestety po drodze jeszcze jest baza dystrybucyjna, transportowcy, pompiarze. I każdy chce żyć, ale nie koniecznie każdy uczciwie.Torell007 pisze:jakosc paliw w pl jest zbyt rozna jak na moj gustwiec ryzyko zbyt duze
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
rzepak to rzepak ,ale rzepak to nie ester rzepaku ,Torell007 pisze: rzepak to rzepak,jest gesty i zakleja wtryski.
olej rzepakowy jest o ~10% bardziej gesty od ON (ON 825g/dm^3 ,OR 920g/dm^3) ,ale ester rzepaku uzyskuje sie przez wytracenie gliceryny z oleju ,a wiec jego gestosc drastycznie spada i zbliza sie do gestosci ON
szczerze mowiac to dla takiego dodatku nie oplaca sie wogole obrabiac oleju na ester - lepiej odrazu wlac olej roslinny ,choc teraz rzepaku jadalnego sie nie oplaca ,bo jest drozszy niz ON,Sharuga pisze:Inna sprawa, że tam BIO to 3 albo 5 % dodatku estru
w formie ciekawostki moge podac ,ze diesel uzyskuje najwyzsza moc na oleju sojowym ,ale ten olej nie znajdzie zastosowania w zasilaniu silnikow ze wzgledu na cene
Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?
No nie koniecznie masz rację. Po pierwsze te 5% to i tak są setki tysięcy ton rocznie w skali Europy (jeśli nie więcej), po drugie - produkty spalania oleju rzepakowego a jego estru nie są takie same i to jest przyczyna produkcji estru. Chcesz się przekonać? Wykonaj proste doświadczenie - ja takie zrobiłem: nalej na łyżkę (taką, za którą żona nie zatęskniKGB pisze:szczerze mowiac to dla takiego dodatku nie oplaca sie wogole obrabiac oleju na ester - lepiej odrazu wlac olej roslinny ,Sharuga pisze:Inna sprawa, że tam BIO to 3 albo 5 % dodatku estru

Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,