Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

poodly
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 10 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski, Kraków

Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: poodly » 24 wrz 2009, 12:14

Witam. Ostatnio mijam nową stację i zauważyłem, że pojawił się na niej BIOESTER. Zastanawiam się czy warto go lać do mojej Lybry. Przebitka jest niezła ON kosztuje 3.75, a BIO 3,25. Dzwoniłem do serwisu Lanci, gość powiedział, ze nie ma przeciwwskazań ale tylko jeśli domieszka biopaliwa jest odpowiednia, z czym u nas może być różnie. Macie jakieś doświadczenia z tym paliwem?

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Odp: BIO bioester do Lybry 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: Torell007 » 24 wrz 2009, 12:22

Do nowoczesnych silnikow diesla raczej sie tego nie leje.Moja corolla to trawi .... ale dodatkowo JTD jest z turbo ... w razie ewentualnych napraw zadna ekonomia nie jest lanie BIO ;) oszczednoscia bylo kupienie 1.9 JTD ale lanie do tego BIO to juz sknerstwo ;) lepiej zainwestuj w jakas ksiazke lub kurs EcoDriving'u wiecej zaoszczedzisz pieniedzy i tysiac razy mniej problemow niz w przypadku ewentualnego uszkodzenia auta ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
maydayns
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 453
Rejestracja: 15 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sacz/Krakow/Paryz

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: maydayns » 24 wrz 2009, 16:05

Swoja droga, powinny sie tym zainteresowac gazety i zrobic jakies testy na nowych silnikach, moze niepotrzebnie sie boimy, a moze bylby to sygnal dla rafineri by te paliwa przystosowac (oczywiscie jesli bedzie sie oplacalo) w koncu stare auta powoli znikna z drog i kto wtedy bedzie na Bio jezdzil??
Seat Leon

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: Torell007 » 24 wrz 2009, 19:12

maydayns pisze:Swoja droga, powinny sie tym zainteresowac gazety i zrobic jakies testy na nowych silnikach, moze niepotrzebnie sie boimy, a moze bylby to sygnal dla rafineri by te paliwa przystosowac (oczywiscie jesli bedzie sie oplacalo) w koncu stare auta powoli znikna z drog i kto wtedy bedzie na Bio jezdzil??
jakis czas temu testowal auto bild na 2 sztukach golfia V 1.9 TDI BIO i zajezdzili silnik ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: KGB » 24 wrz 2009, 19:22

Torell007 pisze: jakis czas temu testowal auto bild na 2 sztukach golfia V 1.9 TDI BIO i zajezdzili silnik ;)
silnik ,czy uklad wtryskowy ?

artibig
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 14 wrz 2009, 22:33
Lokalizacja: Białystok

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: artibig » 24 wrz 2009, 20:55

ja tam jezdze na jeszcze innej mieszance do swojej 2,4 jtd od poł roku leje paliwo z białorusi 2,8 ZŁ/ LITR bo do takiego mam dostęp stale takie same bo od jednego dotawcy i jak na razie 20 tys km bez przeszkód , odpala normalnie spalanie 7,8 litra , wczesniej kappę tds tez na takim tłukłem przez rok jak i 1,9 jtd w 156 tez przez około poł roku

co do BIO to na białorusi nawet do nowych traktorów(john deere i case) w kołchozach sie tego nie leje (odgórny zakaz) tylko do kamazów i maz-ów
a tam wybór na stacjach znacznie ciekawszy jak u nas :ON, ONBIO, BENZ 80, 92 , 95, 98 ,LPG

Awatar użytkownika
MICHU
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2211
Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: MICHU » 24 wrz 2009, 22:00

artibig pisze:ja tam jezdze na jeszcze innej mieszance do swojej 2,4 jtd od poł roku leje paliwo z białorusi 2,8 ZŁ/ LITR bo do takiego mam dostęp stale takie same bo od jednego dotawcy i jak na razie 20 tys km bez przeszkód , odpala normalnie spalanie 7,8 litra , wczesniej kappę tds tez na takim tłukłem przez rok jak i 1,9 jtd w 156 tez przez około poł roku

co do BIO to na białorusi nawet do nowych traktorów(john deere i case) w kołchozach sie tego nie leje (odgórny zakaz) tylko do kamazów i maz-ów
a tam wybór na stacjach znacznie ciekawszy jak u nas :ON, ONBIO, BENZ 80, 92 , 95, 98 ,LPG

jak do JohnDeera można lać bio i tym podobne specyfiki ?? wujek kupując dwa nowe John Deery z góry dostawał ostrzeżenie, żeby nie lać frytkownicy i innych specifików...gdzie brał wersje bez common raila.......u nas też jest BIO nie raz jak podjeżdżam swoim i widzę, że to paliwo jest o tyle tańsze to trochę mnie żal bierze ale z drugiej strony leje mu to co się należy....bo potem koszta ewentualnych napraw mogą mnie przerosnąć...lanie tego paliwa jest pseudooszczędnością, przekonał się już o tym kumpel na ducato 2.8 jtd

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: LybraSW » 25 wrz 2009, 7:29

Ja bym tam do silnika CR nie lał takiego ustrojstwa. Z tego co pamiętam to paliwo ma też wpływ na pompę wtryskową , pompę paliwa w zbiorniku. A cholera wie czego ten BIO nie ma. U nas Verva ON na Orlenie 3.89 zł
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: Dudi » 25 wrz 2009, 9:21

LybraSW pisze:Ja bym tam do silnika CR nie lał takiego ustrojstwa. Z tego co pamiętam to paliwo ma też wpływ na pompę wtryskową , pompę paliwa w zbiorniku. A cholera wie czego ten BIO nie ma. U nas Verva ON na Orlenie 3.89 zł
W Stalówce BP, Statoil, Orlen ON=3,73 PLN/l : yesyes : :D
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: Torell007 » 25 wrz 2009, 12:23

KGB pisze:
Torell007 pisze: jakis czas temu testowal auto bild na 2 sztukach golfia V 1.9 TDI BIO i zajezdzili silnik ;)
silnik ,czy uklad wtryskowy ?
uklad wtryskowy + uszczelnienia ktore nie byly przystosowane do takiego wynalazku ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: KGB » 25 wrz 2009, 13:24

hehe ,czolgowtryskiwacze padly od oleju roslinnego :D
dziwne ,bo czolgi moga jezdzic na wszystkim,
bmw wypuscilo wersje przystosowana do estrow jeszcze w TDSie ,a kiedy to bylo ...
jezeli estry olejow roslinnych sieja jakies spustoszenie w ukladzie wtryskowym to jest to nieodpowiedzialnosc producenta samochodu - wersje przeznaczone na rynek np. niemiecki powinnym byc przystosowane do biopaliwa ,bo u nich juz dawno sie je popularyzuje,
u nas za to zawsze na odwrot i pod gorke ,a juz najciekawsze sa testy w prasie - tylko tak naprawde nie wiemy czy przypadkiem co drugi golf sie nie rozsypuje i akurat na tego trafilo :lol:

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: Torell007 » 25 wrz 2009, 13:58

KGB pisze:hehe ,czolgowtryskiwacze padly od oleju roslinnego :D
dziwne ,bo czolgi moga jezdzic na wszystkim,
bmw wypuscilo wersje przystosowana do estrow jeszcze w TDSie ,a kiedy to bylo ...
jezeli estry olejow roslinnych sieja jakies spustoszenie w ukladzie wtryskowym to jest to nieodpowiedzialnosc producenta samochodu - wersje przeznaczone na rynek np. niemiecki powinnym byc przystosowane do biopaliwa ,bo u nich juz dawno sie je popularyzuje,
u nas za to zawsze na odwrot i pod gorke ,a juz najciekawsze sa testy w prasie - tylko tak naprawde nie wiemy czy przypadkiem co drugi golf sie nie rozsypuje i akurat na tego trafilo :lol:
test byl przeprowadzony na nowych autach, co ciekawe Auto Bild testowal 2 sztuki :) rzepak to rzepak,jest gesty i zakleja wtryski.Na forum MB testowali w123 lejac frytke tyle,ze z podgrzewaczem zbiornika ;) do starego diesla ok mozna zalac do nowego nigdy, jakosc paliw w pl jest zbyt rozna jak na moj gust ;) wiec ryzyko zbyt duze ;)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: Sharuga » 25 wrz 2009, 16:28

artibig pisze:co do BIO to na białorusi nawet do nowych traktorów(john deere i case) w kołchozach sie tego nie leje (odgórny zakaz) tylko do kamazów i maz-ów
To ciekawe, bo będąc w Niemcowni 10 lat temu na praktykach pamiętam, że bio lali do wszystkiego, co miało silnik diesla. Do starych i nowych ciągników, do osobowego merca, do ciężarowego merca, do kombajnów, do samojezdnej kosiarki do trawy (też diesel :) ) i chodziło to elegancko a lekko nie miało :)
Inna sprawa, że tam BIO to 3 albo 5 % dodatku estru a nie tak jak u nas w B100 100% ester :) czy nawet w B20 20%.

-- 25 Wrz 2009, 16:34 --
Torell007 pisze:jakosc paliw w pl jest zbyt rozna jak na moj gust ;) wiec ryzyko zbyt duze ;)
I tu jest pies pogrzebany. W rafinerii potrafią dobre paliwo wyprodukować, świadczy o tym chociażby fakt, że na stacjach m-dzy innymi Shell, BP, Neste, Statoil sprzedawane jest paliwo Lotos. Niestety po drodze jeszcze jest baza dystrybucyjna, transportowcy, pompiarze. I każdy chce żyć, ale nie koniecznie każdy uczciwie.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: KGB » 25 wrz 2009, 17:01

Torell007 pisze: rzepak to rzepak,jest gesty i zakleja wtryski.
rzepak to rzepak ,ale rzepak to nie ester rzepaku ,
olej rzepakowy jest o ~10% bardziej gesty od ON (ON 825g/dm^3 ,OR 920g/dm^3) ,ale ester rzepaku uzyskuje sie przez wytracenie gliceryny z oleju ,a wiec jego gestosc drastycznie spada i zbliza sie do gestosci ON

Sharuga pisze:Inna sprawa, że tam BIO to 3 albo 5 % dodatku estru
szczerze mowiac to dla takiego dodatku nie oplaca sie wogole obrabiac oleju na ester - lepiej odrazu wlac olej roslinny ,choc teraz rzepaku jadalnego sie nie oplaca ,bo jest drozszy niz ON,
w formie ciekawostki moge podac ,ze diesel uzyskuje najwyzsza moc na oleju sojowym ,ale ten olej nie znajdzie zastosowania w zasilaniu silnikow ze wzgledu na cene

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Lybra - BIO bioester do 1.9 JTD. Czy warto lać?

Post autor: Sharuga » 25 wrz 2009, 19:34

KGB pisze:
Sharuga pisze:Inna sprawa, że tam BIO to 3 albo 5 % dodatku estru
szczerze mowiac to dla takiego dodatku nie oplaca sie wogole obrabiac oleju na ester - lepiej odrazu wlac olej roslinny ,
No nie koniecznie masz rację. Po pierwsze te 5% to i tak są setki tysięcy ton rocznie w skali Europy (jeśli nie więcej), po drugie - produkty spalania oleju rzepakowego a jego estru nie są takie same i to jest przyczyna produkcji estru. Chcesz się przekonać? Wykonaj proste doświadczenie - ja takie zrobiłem: nalej na łyżkę (taką, za którą żona nie zatęskni :) oleju, podgrzej na kuchence aż się zapali i pozwól spalić się całemu olejowi. Potem zrób to samo z estrem - można kupić 100% ester na stacjach Bliska chociażby (B100) i porównaj to, co zostało na łyżeczce. Gwarantuję, że po tym nie nalejesz już kropli czystego oleju do klekota...
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”