Kappa - immobilizer i nie tylko...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: topcio » 29 wrz 2009, 14:37

Sprawdź wiążkę elektr. od impulsatora- wygląda jakby była popękana i przy wibracjach ma przerwy
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Odp: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: Leny » 28 lis 2009, 16:32

Witam,
Wczoraj wieczorem jadąc niemiecką autostradą, rozpędziłem się do 160 km/h (po jakiś 4-5km od wyjazdu), i po chwili zaczęło coś stukać w silniku. Musiałem dojechać do najbliższej pompy i już nie zapalałem, chociaż palił. Przypuszczam że to panewka obróciła się w korbowodzie. Jeśli okaże się że korbowód jest zniszczony, czy wystarczy wymienić 1 korbowód, czy trzeba wszystkie? Jeszcze 1 pytanie. Czy przy wymianie wszystkich panewek, trzeba zdejmować głowice? Bo mechanik twierdzi że trzeba, ale ja nie wiem po co.

Pozdrawiam i z góry dzięki.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: topcio » 28 lis 2009, 16:36

raczej o korbowód martwić się nie musisz - ale jak by co możesz jeden ale dobrze jest zważyć wszystkie, bardziej obstawiam wał do szlifu.
jeśli będzie tylko zmiana panewek głowicy nie trzeba zdejmować, natomiast przy wymianie korby trzeba (wysówasz w górę razem z tłokiem)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Odp: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: argenta67 » 28 lis 2009, 17:00

Leny pisze:Witam,
Wczoraj wieczorem jadąc niemiecką autostradą, rozpędziłem się do 160 km/h (po jakiś 4-5km od wyjazdu), i po chwili zaczęło coś stukać w silniku. Musiałem dojechać do najbliższej pompy i już nie zapalałem, chociaż palił. Przypuszczam że to panewka obróciła się w korbowodzie. Jeśli okaże się że korbowód jest zniszczony, czy wystarczy wymienić 1 korbowód, czy trzeba wszystkie? Jeszcze 1 pytanie. Czy przy wymianie wszystkich panewek, trzeba zdejmować głowice? Bo mechanik twierdzi że trzeba, ale ja nie wiem po co.

Pozdrawiam i z góry dzięki.
Jeśli panewka obrócona to to niezbędne czyszczenie dokładne magistrali olejowej bo często drobinki panewki zatykają kanałki olejowe i problem powraca a druga sprawa to kontrola pompy oleju a potem ciśnienia olej na wyższych obrotach. Niestety producenci wycofali się z produkcji zegara z ciśnieniem oleju a był to bardzo ważny pomiar bo jednak na wysokich obrotach ten olej znacznie szybciej znika z czopów wału.

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Odp: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: Leny » 02 gru 2009, 0:36

Mam jeszcze pytanie.
Kappka już u mechaniora, w tym tygodniu zamawiam części i chce od razu kupić olej. I tu moje pytanie, jaki olej wybrać? Selenia czy może jakiś inny? Licze na Waszą pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: topcio » 02 gru 2009, 20:06

o olejach napisano już wszystko, ale w innym temacie
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: Leny » 12 wrz 2010, 23:34

Witam,
Mam kolejny problem ;) Otóż chodzi o olej. Bierze mi straszne ilości, wleje 2 litry, i po przejechaniu maksymalnie 700 km, znów muszę dolać bo mało. Palić raczej nie pali, bo chmury za sobą nie zostawiam jak depnę. Silnik po remoncie, naprawdę nie wiem co z tym robić, rozważam już nawet opcje sprzedaży jeśli nie uda mi się z tym uporać.

Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: marceli » 13 wrz 2010, 0:09

Nie wiesz jak się z tym uporać....
Chłopie co za mechanik Ci robi przy tym aucie ,ze Ci tak pie....li robotę????

Jak źle poskładał bo chleje olej na równi z benzyną to wal do Niego i niech robi jeszcze raz.Nie wiem nad czym sie tu zastanawiać?
Płacę ,żądam ! Walcz o swoje.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: Leny » 25 wrz 2010, 18:17

We wtorek odstawiam. Ktoś jeszcze może coś napisać?

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: Leny » 20 paź 2010, 16:29

Witam, chciałem zapytać gdzie w Kappie znajduje się alternator, lub czy ktoś orientuje się jakiej jest firmy? (Bosh czy Marelli) Chce kupić nowe szczotki, bo coś nie tak z ładowaniem, lecz muszę wiedzieć jakiej jest firmy. Silnik 2.4 w benzynie

Z góry dzieki.

argenta67

Re: Kappa - immobiliser i nie tylko...

Post autor: argenta67 » 20 paź 2010, 18:42

Leny pisze:Witam, chciałem zapytać gdzie w Kappie znajduje się alternator, lub czy ktoś orientuje się jakiej jest firmy? (Bosh czy Marelli) Chce kupić nowe szczotki, bo coś nie tak z ładowaniem, lecz muszę wiedzieć jakiej jest firmy. Silnik 2.4 w benzynie

Z góry dzieki.
Pyta blondynka? żadne dane nie podają jakiej firmy np alternator został zamontowany, a na dodatek to samochody mające 10lat od końca produkcji modelu już nie posiadają tego alternatora z jakim wyjechały z fabryki, owszem może zdarzyć się wyjątek, ale pewności nie ma. Trzeba zdemontować, zweryfikować uszkodzenie i usunąć je.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - immobilizer i nie tylko...

Post autor: Bichoń » 28 lis 2010, 16:44

Podepnę się pod problem immobilisera w Kappie.

Od wczoraj Kappa zrobiła się kapryśna i nie chce zapalać, szczególnie, jak jest ciepła - np. wczoraj po zakupach w sklepie odpaliła po 20 próbach, a dzisiaj musiałem ją zostawić w końcu pod Tesco. Odpalić udało mi się ją po 5 godzinach, zapaliła za pierwszym razem, jak zobaczyła, że przyjechałem po nią z linką holowniczą...

Zauważyłem, że:
- gdy diodka immobiliser gaśnie, samochód da się odpalić
- gdy nie gaśnie, wracam na piechotę.
Czyli główny podejrzany to immobiliser.

Wyczytałem o stykach antenki immo przy stacyjce, jak się znowu zrobi jasno to rzucę na to okiem. Co jeszcze może być nie tak? Jak już będę miał to rozkręcone, to chciałbym sprawdzić wszystko.
Żeby się dostać do kabelków i kostki immobilisera, wystarczy zdjąć osłonę kierownicy, czy coś jeszcze?

A teraz zagadka: zdarzało mi się w przeszłości, że diodka nie gasła, a samochód zapalał. Najczęściej działo się to po jakiś kombinacjach, typu drugie odpalenie, gdy mi zgasł przy ruszaniu. Dlaczego więc dało się wtedy odpalić przy świecącej się diodzie immo?

Co w kappie jest odłączane przez immobiliser? Tylko pompa paliwa, czy jakaś elektronika, zapłon itp. też?
Czy pracującą pompę paliwa da się usłyszeć z miejsca kierowcy? Pewnie usłyszy się ją w bagażniku?

I ostatnie pytanie: czy podpięcie pod komputer (euroscan + visa) pokaże błąd immobilisera?




odsłona druga.
Dostałem się do tych kabelków i złączy pod kierownicą. Poniżej zamieszczam kilka fotek, czy dobrze je opisałem?
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 20:39 przez Bichoń, łącznie zmieniany 2 razy.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Skalniak71
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 501
Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa - immobilizer i nie tylko...

Post autor: Skalniak71 » 28 lis 2010, 17:06

To i ja opiszę swój problem. Przy zamykaniu lub otwieraniu drzwi często (nie zawsze) włączają się awaryjne i mrugają(otwarcie drzwi-jeden błysk, zamknięcie- jeden błysk), nawet podczas jazdy (do 30s po włączeniu silnika) samoczynnie mrugają, to palą się światłem ciągłym przez 1s...różne kombinacje. Często gęsto jest tak, że nawet jak siedzę w samochodzie i się ruszę to awaryjne w tym momencie się włączają. Kilka gwałtowniejszych ruchów i ciągły dźwięk piiiiiiip ok. 1 , 2sekund, z jednoczesnym świeceniem się awaryjnych... Bardzo dziwna przypadłość i nie wiem gdzie włożyć "ręce"...
Bella !Lancia Kappa 3.0 V6 95' Bella#2 Alfa Romeo 166 2.4 jtd 05'
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Kappa - immobilizer i nie tylko...

Post autor: Leny » 04 mar 2011, 15:21

Witam,
Zmieniam silnik, na inny, i przy okazji chce zmienić wszystkie oleje. I tu pojawia się pytanie, jaki olej do wspomagania, i do skrzyni biegów? Co do silnika to jestem w sumie zdecydowany na VALVOLINE MAX LIFE 10W40.

Leny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 05 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Kappa - immobilizer i nie tylko...

Post autor: Leny » 11 mar 2011, 13:48

Pomoże ktoś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”