Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

ozim
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 mar 2009, 17:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: ozim » 18 gru 2009, 21:09

Przy -12 Lybra odmówiła dziś posłuszeństwa... :( Silnik po 30 sekundach zgasł. Byłem przekonany że to czujnik wału, ale wymiana nie pomogła. Zamarznięte paliwo odpada, w garażu przy temperaturze + dalej po chwili gaśnie, zapala się kontrolka silnika, pracuje głośniej niż zwykle.... Może to objaw padniętego akumulatora ?? Zapchany filtr paliwa ?? W baku ok. 20 litrów. Sam już nie wiem.... Do jutra aku troszkę się podładuje i dalej będę próbować.
Podobna sytuacja wystąpiła w lecie, podpięcie pod komputer nic nie wykazało, podładowanie akumulatora pomogło i następnego dnia chodził normalnie.... Miałem w zapasie czujnik wału, do dziś nie był potrzebny :(

ozim
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 mar 2009, 17:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: ozim » 19 gru 2009, 9:03

Podładowanie aku nie pomoglo.... silnik po uruchomieniu wchodzi na ok 1000 obrotów i po chwili gaśnie .

Doodik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: Doodik » 19 gru 2009, 13:06

Dzisiaj maiłem identyczną sytuację. Odpaliłem przejechałem 30 km zgasiłem, wróciłem z zakupów zapaliłem i po chwili zgasł z zapaloną kontrolką silnika. Po ok. minucie zapalił bez problemu. Obstawiam że coś z paliwem, ale pewny nie jestem.

merbart
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 201
Rejestracja: 15 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: merbart » 19 gru 2009, 13:25

Witam
To ja również mogę się dołączyć do tego tematu chociaż mam kappę 2,4 JTD. Przy próbie zapalenia silnika (ciepłego) zero reakcji. Paliwo dostaje świece się grzeją - wszystko wygląda ok. Po dłuższym kręceniu odpalił, ale silnik kuleje nie chodzi na wszystkie cylindry. Odstawiłem wczoraj do mechanika i czekam na diagnozę. Aż się boje
pozdro

Codee

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: Codee » 19 gru 2009, 13:47

ja nie umiałem odpalić, nie wiem gdzie patrzyłem, bo zapalała mi się kontrolka wody we filtrze paliwa, kręciłem autem z 10 minut po czym łapał, dziś przed godziną jestem po wymianie filtra paliwa, zobaczymy jak jutro z rana załapie, świece wymieniłem komplet przed zimą, paliwa pół baku zawsze.


Przy okazji producent zaleca wymianę filtra paliwa co 20 tyś km, lub co rok, u mnie kręciło ale załapać nie umiało.

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: brygadzista1 » 19 gru 2009, 17:05

to samo jest mojej Stala na dworze przy 18 stopniowym mrozie pali sie kontrolka wody w filtrze paliwa. rano odpali pieknie ale jak wypali paliwo z filtra zgasnie... pieprzone mrozy rozumiem -5 ale -18? Paliwo nie powinno zamarznac tym bardziej ze tankowalem Diesel Gold na Statoilu. Mysle ze to wlasnie ta woda w filtrze zamarzla i lokuje doplyw paliwa. Pomocy bo jestem uwieziony w Poznaniu a chce wrocic do domu na swieta
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Codee

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: Codee » 19 gru 2009, 20:54

to jak piszę - filtr paliwa wymienić i będzie hulać - klucz 13, klucz 19, śrubokręt płaski.


1. odkręcasz kluczem 19 śrubę z góry ( z wężykiem )
2. odkręcasz mocowanie filtra kluczem 13 ( 2 śruby )
3. odpiąć kabel do zaworu EGR bo wadzi
4. od spodu filtra ściągnąć zacisk,
5. wyciągnąć czujnik od spodu filtra
6. ręką odkręcić filtr
7. odkręcić czujnik od spodu filtra
8. skręcić czujnik do nowego filtra
9. zakręcić filtr
10. podpiąć kabel do czujnika
11. przykręcić filtr z trzymaniem do ściany grodziowej ( klucz 13)
12. przykręcić wężyk śrubą od góry na klucz 19
13. podpiąć kabel do zaworu EGR


Czas operacyjny u mnie 18 minut (wymieniłem dziś pod blokiem)

Awatar użytkownika
lucasvorenus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Lokalizacja: Szczecin

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: lucasvorenus » 19 gru 2009, 21:04

Codee, ile Cię kosztował filtr paliwa i jakiej firmy?

Codee

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: Codee » 19 gru 2009, 21:14

filtr kosztował mnie 63 pln i jest to oryginał na pierwszy montaż - sorry nie pamiętam firmy ale jak co mogę jutro zajrzeć co pisze

Awatar użytkownika
lucasvorenus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 11 lip 2009, 22:38
Lokalizacja: Szczecin

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: lucasvorenus » 19 gru 2009, 21:17

Spoko, nie trzeba. Dzięki wielkie.

ozim
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 mar 2009, 17:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: ozim » 20 gru 2009, 19:37

Wymiana filtra pomogła. Dobrze że miałem stary, jutro zakupię świeży. Zdjęty filtr po wylaniu z niego paliwa jest ciężki jak kamień - założony 16000 km temu. Trzeba będzie wymieniać co 10000 km i zmienić stację ;) .
Dziękuję za rady.
Wesołych i bezawaryjnych świąt :)

ozim
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 mar 2009, 17:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: ozim » 20 gru 2009, 19:43

Jak znajdę jutro chwilkę czasu wezmę boszkę i zobaczę co siedzi w środku starego filtra ;)

Awatar użytkownika
brzoznik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 17 lut 2010, 20:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Odp: Lybra - 1,9 JTD gaśnie....

Post autor: brzoznik » 24 mar 2010, 20:43

Codee pisze:to jak piszę - filtr paliwa wymienić i będzie hulać - klucz 13, klucz 19, śrubokręt płaski.


1. odkręcasz kluczem 19 śrubę z góry ( z wężykiem )
2. odkręcasz mocowanie filtra kluczem 13 ( 2 śruby )
3. odpiąć kabel do zaworu EGR bo wadzi
4. od spodu filtra ściągnąć zacisk,
5. wyciągnąć czujnik od spodu filtra
6. ręką odkręcić filtr
7. odkręcić czujnik od spodu filtra
8. skręcić czujnik do nowego filtra
9. zakręcić filtr
10. podpiąć kabel do czujnika
11. przykręcić filtr z trzymaniem do ściany grodziowej ( klucz 13)
12. przykręcić wężyk śrubą od góry na klucz 19
13. podpiąć kabel do zaworu EGR


Czas operacyjny u mnie 18 minut (wymieniłem dziś pod blokiem)

ja jeszcze dodałbym punkt 3a dla takich lajkoników jak ja;)

3a. kabel egr to te czarne coś przypięte do ściany grodziowej nad filtrem z prawej strony, następnie obracamy filtr ruchem przeciwnym do wskazówek zegara tak żeby mieć swobodny dostęp do spodu filtra (przez co wykonanie kolejnych punktów stanie się dziecinnie proste)

może to komuś pomoże zaoszczędzić te 15 min które mi zeszły na próbach ściągnięcia zacisku pod filtrem jedną ręką w komorze silnika;)

p.s. filtr bosch 40 zł
Lancia Lybra SW 1,9 JTD LX

Pozdrawiam:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”