LUKI82 pisze:Poldolata jak go nazywasz podałem tylko dla tego że właśnie były to głośne i na dawnej zasadzie tecznicznej budowane silniki (nie pamiętam silniki z 1929 roku czy coś w okolicach ).
chyba cie bóg opuścił ,nie wypowiadaj sie na tematy o ktorych nie masz pojecia te okolice to koncowka lat 50tych
i jeszcze taka ciekawostka ,ze jakos panewke ciezko w OHVce przekrecic ,a w pozniejszych DOHCach czy to 8v czy 16v/20v leca az milo
LUKI82 pisze:
moim zdaniem zakładanie inst.gaz.jest tylko uwarunkowane tym że można taniej jechać.
Na pewno nie ma dobrego wpływu na silnik i ukł.wydechowy.
Na nowo założonej inst.gaz to się zgodzę że auto ma może porównywalne osiągi i nie traci mocy tylko proponuję o porównanie po jakimś większym przebiegu.
ma zaj... wplyw na silnik - silnik sie mniej zuzywa ,pracuje ciszej i lagodniej a nie glosniej jak ci sie wydaje z prostej przyczyny : gaz ma wiecej oktanow ,
dodatkowo na IIgen wtryskiwacze benzyny sa wylaczone ,a wiec nie "klepia" ,
o spadkach mocy polecam sie nie wypowiadac ,bo wogole nie wiesz jak dziala instalacja gazowa ,a co dopiero jej poszczegolne generacje