Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

bulgulator
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 06 lis 2009, 21:38
Lokalizacja: Górki Wielkie

Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: bulgulator » 29 gru 2009, 21:48

Witam serdecznie wszystkich, mam pytanko
Jechałem w trasę, autko sprawowało się pięknie, po przyjeździe w garażu wyskoczył błąd: uszkodzone sterowanie silnikiem i zauważyłem spadek napięcia z 12v na ok. 10v dziś po przyjechaniu z pracy samochód zgasiłem i po jakiejś godzinie nie dało się go zapalić. Wieczorem samochód zapalił bez problemu.
W czym szukać przyczyny? : beczy :
Ostatnio zmieniony 29 gru 2009, 21:58 przez miszax, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zmieniłem tytuł na zgodny z zasadmi oraz poprawiłem literówki

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: prezesjm » 29 gru 2009, 23:02

Chyba dość oczywiste że coś nie tak z ładowaniem lub uszkodzony akumulator.
No chyba że słynny problem z klemami i przewodem masowym :lol:

bulgulator
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 06 lis 2009, 21:38
Lokalizacja: Górki Wielkie

Re: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: bulgulator » 30 gru 2009, 21:15

A o co chodzi z tym slynnym problemem z klemami i przewodem masowym?
Czy swiece tez moga miec na to wplyw?

GrzesiekGie
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 10 paź 2009, 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: GrzesiekGie » 04 lut 2010, 0:04

Chyba tu powinienem się podłączyć. Mam problem: od pewnego czasu w czasie jazdy (ostatnio coraz częściej) pojawia się, ale potem sama też gaśnie informacja na komputerze, dosłownie - zostawiłem włoski - "awaria urządzenia sterującego silnikiem". Komunikat nie wpływa na jazdę, nie słyszę też zmian w pracy silnika, nie pojawia się na biegu jałowym. Pewien mechanik mówił mi, że to może dotyczyć silnika krokowego - czy to prawda?
Prawdopodobnie jest to związane z jakąś "elektryką" - może gdzieś coś nie styka, albo robi zwarcie - bo np przy włączaniu stacyjki potrafi mi się głupio przestawić obrotomierz i tak zostać, kilkakrotnie zdarzyło się, że miernik temperatury szedł do góry aż do gotowania, potem schodził! I najważniejsze: spaliło mi radio!!!! Nie wiem gdzie szukać błędu - bezpieczniki wszystkie są ok (te od radia też - nie wiem jakim cudem spaliło radio, a bezpieczników nie!). Książkę serwisową mam, ale niestety po włosku. Moja "kupetka" to benzynowa turbianka 205 KM z 1998 roku, teraz ma ok. 180 tys przebiegu, sam w ciągu 2 lat posiadania przejechałem 30 tys. BEZAWARYJNIE (poza wymianą lewego łożyska i wysprzęglika). Pali w normie - 12 l po mieście, nie ma problemów z zapalaniem nawet teraz (akumulator ma pół roku).
PROSZĘ POMÓŻCIE, bo nie chcę bez znalezienia usterki założyć nowego radia, nie mówiąc, że boję się o komputer! :!:

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Re: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: mirek0p » 04 lut 2010, 14:39

Za aku do nadkola jest przykręcon masa a nastepnie do silnika ,popsikam i dokręć dobrze te połączenia ,najcześciej nieprawidłowe funkcjonowanie elektroniki ma podłoże w "słabej" masie

GrzesiekGie
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 10 paź 2009, 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: GrzesiekGie » 04 lut 2010, 21:08

Dzięx - sprawdzę i odpowiem, choć wiem z doświadczenia (miałem już dwie Prismy, Themę i "normalną" Kappę), że Lancia bywa kapryśna jak kobieta i czasem przyczyna jest niemożliwa do rozszyfrowania - przykładowo jeśli mi spaliła radio to dlaczego nie spaliła bezpieczników - przecież powinny pójść pierwsze! Ale rzeczywiście komunikat o awarii pokazywał się w czasie jazdy - to MOGŁY BYĆ wstrząsy, w czasie których uziemienie wariowało! Moja ślicznotka jest bezwypadkowa i nie jestem zwolennikiem mycia motoru z zewnątrz - istotnie poczyszczę (WD40 będzie chyba dobry?) :roll:

GrzesiekGie
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 10 paź 2009, 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: GrzesiekGie » 04 lut 2010, 21:17

A jeszcze zapytam: co w takim razie z obrotomierzem? Po włączeniu stacyjki potrafi się ustawić na 6, po uruchomieniu silnika stanąć na końcu skali; ustępuje CZASEM dopiero po jakichś gwałtownych ruchach autka - hamowanie lub "wysoka" zmiana biegów. Bo do zacinania się wskaźnika paliwa na "full" już się przyzwyczaiłem - trzeba popukać w deskę i przechodzi; w przypadku obrotomierza to nie działa!
Pozdroofki

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: skinner » 04 lut 2010, 21:18

Awaria impianto kontrollo motore wyswietla sie jak sa nieprawidlowe odczyty czujników. U mnie to była sonda lambda. Jak jechalem stala predkoscia i mialem 3000 tys obrotow to czesto sie zapalala, ale jak gwaltownie przycisnelem gazu i przeciagnelem to tak pare sekund to gaslo, czasami tez robilem tak ze zmienialem bieg na wyzszy i hamowalem silnikiem i CHECK gasnol. Komunikat nie ma nic wspolnego z masami itp. najlepiej pod komputer podlaczyc to Ci od razu powie co jest wadliwe.

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: skinner » 04 lut 2010, 21:21

Wykrec licznik i zobacz czy jakiejs wtyczki nie masz luznej z tylu. Moze przychodzi napiecie nie wiadomo skad i dlatego tak sie ustawia, ale wydaje mi sie ze obrotomiez sterowany jest czestotliwoscia. Zazaraz sie dowiem w temacie na schemacie...

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: skinner » 04 lut 2010, 21:53

Sygnał RPM pobierany jest z czujnika (CKP -crankshaft position), znajduje sie on na kole zamachowym lub w jego okolicach teraz nie pamietam. Przewody z tego czujnika leca na piny 48 i 49 komputera(ECU). Z komputera(ECU) wychodzi pinem 6 na licznik, kostka na liczniku D - oznaczenie literowe, pin nie wiem ktory poniewaz nie wyrazny schemat jest ale kolor kabelka to niebieski, Opornosc CKP powinna miescic sie w granicach 774 - 946 Ohm. Najczesciej obroty faluja przez zabrudzenie i/lub uszkodzenie tego czujnika.
Opracowano w oparciu o schematy silnika M2.10.3
Ostatnio zmieniony 05 lut 2010, 15:21 przez skinner, łącznie zmieniany 1 raz.

GrzesiekGie
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 10 paź 2009, 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: GrzesiekGie » 04 lut 2010, 23:16

Z tym ze nie "licznik", a obrotomierz, chyba że tak to rozumiesz? Sorry, chcę uprecyzyjnić!

skinner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 299
Rejestracja: 25 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Mysłowice

Odp: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: skinner » 05 lut 2010, 15:19

tak ale mi chodzi o to urzadzenie przystosowane do wskazywania predkosci, obrotow, i innych informacji - (na schemacie opis 78) licznik, blat, quadro strumenti po wlosku, po niemiecku instrumentenpaneel, wtyczka nie przychodzi bezposrednio na obrotomierz tylko na "licznik".

GrzesiekGie
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 10 paź 2009, 12:07
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - problem z elektryką, problemy z odpalaniem

Post autor: GrzesiekGie » 05 lut 2010, 17:47

OK, dzięki, spróbuję sprawdzić jutro "po jasnemu"! : yesyes :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”