Nic! Masz czyściej w kolektorze i silniku, jedynym minusem jest dłuższy czas nagrzewania silnika i nieco twardsza praca na jałowym.kaeres pisze: Co się dzieje gdy na dłuższy czas zostawimy zaślepiony egr ?
Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
- Lokalizacja: Wapno
Odp: Re: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2010, 19:56
- Lokalizacja: łódź
Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM
Witam
No i po usterce wszystko git
zaiwania jak trzeba nawet jak jest ciepły silnik.
EGR zaślepiony i auto daje rade
No i po usterce wszystko git

EGR zaślepiony i auto daje rade
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 sty 2010, 19:56
- Lokalizacja: łódź
Re: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM
Tylko muszę jeszcze zamówić te z allegro zaślepki bo zrobiłem narazie prowizorke z 1mm blachy. Powiedzcie mi bo są różne opinie gdzie najlepiej zaślepic przed zaworem czy na tej rurce między przepustnicą.( ja narazie zaślepiłem na tej rurce.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Piwniczna Zdrój
Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM
panowie znalazłem niedawno taki post co dał mi trochę do myślenia. w kapiszonie też mam problem z mocą powyżej 3.5 tys obr. Ale wracając do egr prosze przeczytać.
ze strony
>http://www.grupy.v10.pl/2,4,JTD,4,25516,2009_11.html
napisał Autor: \M. >marianpazdzioch@fiat.pl
"Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie idzie w
wydech....
przepływomierz prawidłowo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz
oszukany skład
Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupełne inne
konstrukcje
Turbino o zmiennej geomtrii nie maja
W skrajnym przypadku
Wyobraz sobie ze piłujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa
obroty powiedzmy 4000.
Turbina pracuje pełną parą i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg
na IV albogwałtownie hamujemy.
Obroty szybko spadają a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w
intercoolerze i przewodach.
efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche
cianiena - i jesli
w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje.
Idea jest ochrona układu przeniesienia napędu i turbiny ( naprezenie
łopatek)
Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie
zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie
Skad wie ze zmianiamy bieg?
czujnik sprzegła - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku
Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapaliły sie swiatla - powinien strcic
sporo mocy."
i co wy na to??
ze strony
>http://www.grupy.v10.pl/2,4,JTD,4,25516,2009_11.html
napisał Autor: \M. >marianpazdzioch@fiat.pl
"Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie idzie w
wydech....
przepływomierz prawidłowo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz
oszukany skład
Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupełne inne
konstrukcje
Turbino o zmiennej geomtrii nie maja
W skrajnym przypadku
Wyobraz sobie ze piłujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa
obroty powiedzmy 4000.
Turbina pracuje pełną parą i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg
na IV albogwałtownie hamujemy.
Obroty szybko spadają a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w
intercoolerze i przewodach.
efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche
cianiena - i jesli
w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje.
Idea jest ochrona układu przeniesienia napędu i turbiny ( naprezenie
łopatek)
Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie
zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie
Skad wie ze zmianiamy bieg?
czujnik sprzegła - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku
Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapaliły sie swiatla - powinien strcic
sporo mocy."
i co wy na to??

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 59
- Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
- Lokalizacja: Wapno
Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM
Rozwinięcie skrótu EGR to Exhaust Gas Recirculation co oznacza że silnik wykorzystuje własne spaliny dla zmniejszenia temperatury spalania w cylindrach czego efektem jest oddawanie mniejszej ilosci szkodliwych substancji do atmosfery. Generalnie chodzi tylko o ekologię. Teoria o upuszczaniu ciśnienia jest kompletną bzdurą dlatego że EGR działa w stronę od wydechu do kolektora a nie odwrotnie.