Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Re: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

Post autor: heniek.z.lasu » 11 sty 2010, 13:10

kaeres pisze: Co się dzieje gdy na dłuższy czas zostawimy zaślepiony egr ?
Nic! Masz czyściej w kolektorze i silniku, jedynym minusem jest dłuższy czas nagrzewania silnika i nieco twardsza praca na jałowym.

Maciekmlo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 02 sty 2010, 19:56
Lokalizacja: łódź

Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

Post autor: Maciekmlo » 11 sty 2010, 17:07

Witam
No i po usterce wszystko git : yesyes : zaiwania jak trzeba nawet jak jest ciepły silnik.
EGR zaślepiony i auto daje rade

Maciekmlo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 02 sty 2010, 19:56
Lokalizacja: łódź

Re: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

Post autor: Maciekmlo » 11 sty 2010, 17:10

Tylko muszę jeszcze zamówić te z allegro zaślepki bo zrobiłem narazie prowizorke z 1mm blachy. Powiedzcie mi bo są różne opinie gdzie najlepiej zaślepic przed zaworem czy na tej rurce między przepustnicą.( ja narazie zaślepiłem na tej rurce.

awaria09
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Piwniczna Zdrój

Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

Post autor: awaria09 » 13 lut 2010, 20:29

panowie znalazłem niedawno taki post co dał mi trochę do myślenia. w kapiszonie też mam problem z mocą powyżej 3.5 tys obr. Ale wracając do egr prosze przeczytać.
ze strony
>http://www.grupy.v10.pl/2,4,JTD,4,25516,2009_11.html
napisał Autor: \M. >marianpazdzioch@fiat.pl

"Jesli EGR jest zablokowane i nie trzyma cisnienia to nadcisnenie idzie w
wydech....
przepływomierz prawidłowo widzi 50 kg a w cylindrze jest ze 30 i masz
oszukany skład

Turbiny maja zawór upstowy ale w benzyniakach i sa to zupełne inne
konstrukcje
Turbino o zmiennej geomtrii nie maja

W skrajnym przypadku
Wyobraz sobie ze piłujesz na 3biegu ostro pod góre, np wyprzedzasz TIRa
obroty powiedzmy 4000.
Turbina pracuje pełną parą i kreci sie ok 100tys obr, i zmienamy szybko bieg
na IV albogwałtownie hamujemy.
Obroty szybko spadają a turbina powoli, duze sisnienie tez jest w
intercoolerze i przewodach.
efektem bedzie przeladowanie zatem sterownik otwiera EGR i upuszcza troche
cianiena - i jesli
w EGR jest troche luznego syfu to go wydmuchuje.
Idea jest ochrona układu przeniesienia napędu i turbiny ( naprezenie
łopatek)
Jak to sprawidzic - wez tester i sie przejedz -w detalu ustaw strategie
zaworu EGR i zobaczysz na BOSCH 16EDC widac dokladnie

Skad wie ze zmianiamy bieg?
czujnik sprzegła - lub hamulca zmienia strategie (mape) wtrysku
Wczasie jazdy wcisnij lekko stop by zapaliły sie swiatla - powinien strcic
sporo mocy."

i co wy na to?? :?:

heniek.z.lasu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 05 sty 2010, 10:08
Lokalizacja: Wapno

Odp: Lybra - spadek mocy w 2,4 jtd 140 KM

Post autor: heniek.z.lasu » 13 lut 2010, 22:25

Rozwinięcie skrótu EGR to Exhaust Gas Recirculation co oznacza że silnik wykorzystuje własne spaliny dla zmniejszenia temperatury spalania w cylindrach czego efektem jest oddawanie mniejszej ilosci szkodliwych substancji do atmosfery. Generalnie chodzi tylko o ekologię. Teoria o upuszczaniu ciśnienia jest kompletną bzdurą dlatego że EGR działa w stronę od wydechu do kolektora a nie odwrotnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”