Kappa - problemy z zimnym silnikiem

seba123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 19 kwie 2009, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: seba123 » 23 lut 2010, 8:31

Witam
Może ktoś mi pomoże z moim problemem z samochodem zanim wydam nie wiadomo jak duzo kasy na rozkminienie tematu. Jeśli temat był juz na forum to przepraszam po prostu nieznalazłem.
Poniżej opis problemu, może ktoś się z tym spotkał:
Jak samochód (lancia Kappa 2.0 Turbo 20V) jest zimny nie miłosiernie smrodzi benzyną z wydech, jakby dostawał zbyt dużą dawkę paliwa i nie przepalał Jak jest ciepły nie ma tego problemu (przynajmniej nie wyczuwam). a także do czasu rozgrzania się pojawia się błąd sterowania silnika - komunikat poojawia sie i znika w zależnościu od obrotów i stopnia nagrzewania sie. Samochód ma instalacje gazową. Dodam, że samochód był juz podłączany pod komputer i pokazał dwa błędy: zawór overboost, integrator sondy lambda. Sonda lambda została wyminiona, ale usterka nie znikła, a po ponownym podłączeniu po komputera zosrtało stwierdzone, że działa nowa sonda i nie wiadomo co jest, bo błędu ani się nie da skasować ani nie wiadomo dlaczego występuje. Wymmieniony był tez termostat. Nie wiem co jeszcze było by ważne w temacie.

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Odp: Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: szarkiz » 23 lut 2010, 10:45

Jak smrodzi to moze brak kata jeno pusta puszka sie ostała lub poprzednik podmienił na strumienice w celu redukcji kosztów.
Oczywiscie nie ma on wplywu na błąd, ktory wyświetla sie pewnie z innych przyczyn, ale moze być przyczyną takiego własnie zapachu spalin. Podjedź na stacje i sprawdz czystosć spalin. na 99% ze bedą ponad norme i to z dwa razy.

seba123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 19 kwie 2009, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: seba123 » 23 lut 2010, 13:56

Dwa miesiące temu byłem na przeglądzie i nie czepneli się czystości spalin, fakt, że wtedy silnik był ciepły i może zmieścił się w normach. Z tego co sie patrzyłem kiedyś pod samochodem to nie widziałem żeby była strumiennica, ale moze jest pusta puszka, samochód ma około 160 tys km, ale nie mam pojęcia czy ktoś przy tym grzebał. Dzięki za podpowiedź, podjade do jakieś stacji aby sprawdzili spalin jak auto będzie zimne.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Odp: Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: Lukasz_TG » 23 lut 2010, 14:20

Witam

Moim zdaniem w 100% uszkodzony czujnik temperatury. Na diagnostyce blad czujnika nie wyjdzie no chyba, ze wogule nie ma przejscia ale to wylko w skrajnych przypadkach. Jeszcze sprawdz cisnienie na listwie. Mozesz takze przepustnice wyczyscic.

P.S jaka masz kolego instalacje, glownie interesuje mnie parownik i wtryski.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

seba123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 19 kwie 2009, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: seba123 » 23 lut 2010, 18:13

jeśli chodzi o czujnik temperatury to on jest razem z termostatem i jak wymieniałem termostat to on też był wymieniony, ale przyszło mi do głowy, że może ma wpływ na to czujnik temperatury zasysanego powietrza, tylko nie wiem czy w przypadku jego awarii nie powinien pojawić się błąd przy podłączeniu do komputera?


A jeśli chodzi o instalacje gazową to jest to sekwencja KME i taki jest parownik natomiast wtryski Valtek - jeśli dobrze przeczytałem z homologacji.

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Odp: Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: alfik » 24 lut 2010, 9:29

seba123 pisze:jeśli chodzi o czujnik temperatury to on jest razem z termostatem i jak wymieniałem termostat to on też był wymieniony, ale przyszło mi do głowy, że może ma wpływ na to czujnik temperatury zasysanego powietrza, tylko nie wiem czy w przypadku jego awarii nie powinien pojawić się błąd przy podłączeniu do komputera?


A jeśli chodzi o instalacje gazową to jest to sekwencja KME i taki jest parownik natomiast wtryski Valtek - jeśli dobrze przeczytałem z homologacji.
Czujnik temperatury powietrza ten na w dolocie nad przepływką. A czy pokazuje na komputerze błąd tego czujnika to według mojej wiedzy zależy od komputera mi pokazało ;) (koszt czujnika 50zł wymiana samodzielna).
A co do checka to duże prawdopodobieństwo złego ustawienia LPG- lub Valteki nadają się do czyszczenia/regeneracji.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

seba123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 19 kwie 2009, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: seba123 » 24 lut 2010, 12:03

Jeśli chodzi o instalacje gazową to ma ona około 20.tys km więc w miarę świeża, Jeśli chodzi o wtryski gazu to chyba nie mają związku bo, jak samochód jest zimny jeździ na benzynie (instalacja gazowa załącza sie też po rozgrzaniu silnika do jakiś 40 stopni na reduktorze) Natomiast błąd pojawia się (z przerwami w zależności od obrotów i temperatury) do póki się silnik nie nagrzeje do około 70 stopni (przy dużych mrozach nawet dłużej) czyli na gazie bardzo żadko się pojawia. Tak jak pisałem po podpięciu pod komp pojawia się błąd zaworu overboost i intergrator sondy lambda.
Nie wiem co można sprawdzić we własnym zakresie by nie wydać zbyt dużo kasy, a naprawa przyniosła efekt (czyli naprawić to co jest popsute, a nie co przyjdzie do głowy mechanikowi). Mechanik chciał mi regenerować turbinę, a to kosztuje.

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3311
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Odp: Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: Marcin_D » 24 lut 2010, 15:50

W mojej też na kompie pokazało "bład integratora sondy lambda" - zgodnie z poradą "gamonia" z serwisu Fiata wymieniłem sondę na inną (używka) i było to samo. Tylko jak pojechałem drugi raz na kompa to był iiny mechanik (starszy gość) i po podpięciu od razu powiedział, że to nie sonda tylko mam sprawdzić ciśnienie paliwa i podciśnienie w kolektorze dolotowym.

Okazało się, że pompa paliwa dawała zamałe ciśnienie i na zimno była lipa.
Wogóle to mój silnik na zimno zaczął pruchać, dychać, strzelać w dolot itp. - jechać się nie dało dopóki sięnie rozgrzał i przełaczył na LPG.
Tak sobie strzelał, że musiałem tłumik szmerów kupić bo go rozpruło.

Awatar użytkownika
maaarki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 sty 2011, 19:01
Lokalizacja: GDYNIA

Re: Kappa - problemy z zimnym silnikiem

Post autor: maaarki » 28 sie 2012, 13:24

Jeśli chodzi o błąd to miałem 0A Integrator sondy Lambda (zwarcie z masą 63) na FiatECUScan...auto nie chciało "ciągnąć" było wrażenie jakby miało się udusić zaraz...sprawdź czy przewód od Lambdy przed i za wtyczką nie jest gdzieś przykleszczony lub nie ma odizolowanego kabla gdzieś...u mnie pomogło i udało się skasować ten błąd.
Pozostał jednak jeszcze jeden 8A Strategia Overboost (67 ciągły) może ktoś pomoże błąd powstał przez odłączony środkowy przewód od zaworu overboost (przez przypadek po wizycie u mechanika) wtedy auto zrwało jak dzikie po przekroczeniu 2700obr/min wciskało mocno w fotele i Mercedes E430 (kolegi) to nie był żaden problem :P i naprawdę miało o wiele lepsze osiągi...po podłączeniu spowrotem i skasowaniu błędu ciągnie cały czas równomiernie jakby trochę ospale...
ponad to jest jeszcze jeden problem: na autostradzie w granicach 200km/h przy wciśnięciu pedału gazu do końca auto przyspiesza, a po chwili słabnie i wyświetla się komunikat ENGINE CONTROL SYSTEM FAILURE kiedy odpuszczę trochę gazu komunikat znika i auto dalej chce jechać.
JEST: SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”