Kappa- czujnik spalania stukowego
Kappa- czujnik spalania stukowego
witam czy może ktoś z kolegów się orientuje gdzie jest zamontowany w/w czujnik w kapiszonie 2.0 146KM bo już mnie powoli szlag trafia bo nie mogę zlokalizować:( pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 mar 2010, 19:53 przez miszax, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia
Powód: ortografia
Kappa- czujnik spalania stukowego
Może blok silnika od strony grodzi nad miską olejową?
Kappa- czujnik spalania stukowego
blok silnika nad rozrusznikiem,wysoko pod kol.ssącym
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Jaki objawy występują przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego?
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
tryb awaryjnytopcio1 pisze:Jaki objawy występują przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego?
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Tak jak piszę Bany,po podłączeniu się pod komputer pięknie widać jak zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu,jeśli czujnik jest sprawny.
jest laguna II 3.0 V6 24V
Była AR 166 3,0 V6 24V
Była Lancia Kappa 2,0 20V
Była AR 33ie i wiele innych
Stanisław tel.668 373 464
Była AR 166 3,0 V6 24V
Była Lancia Kappa 2,0 20V
Była AR 33ie i wiele innych
Stanisław tel.668 373 464
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Ale, ale, sama zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu wynika z mapy, a wykrycie spalania stukowego to kolejna korekcja.
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
ale wykrycie braku wykrycia obecności czujnika stukowego powoduje tryb awaryjny.
nie mąćcie w temacie.
nie mąćcie w temacie.
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Dokładnie nie ma co mącić, mówimy o uszkodzeniu, a nie o braku czujnika.Bany pisze:tryb awaryjnytopcio1 pisze:Jaki objawy występują przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego?
Re: Kappa- czujnik spalania stukowego
czujniki sa dwa w R5 ,a w R4 (czyli alfach) jest jeden
a ten tryb awaryjny to jak sie objawia ? mam nadzieje ,ze wolnymi obrotami 2600-3000rpm ,ale juz chyba nic mnie nie zdziwi w tym wtrysku
a ten tryb awaryjny to jak sie objawia ? mam nadzieje ,ze wolnymi obrotami 2600-3000rpm ,ale juz chyba nic mnie nie zdziwi w tym wtrysku
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Komp rozróznia czy czujnika nie ma czy jest uszkodzony?makek pisze:Dokładnie nie ma co mącić, mówimy o uszkodzeniu, a nie o braku czujnika.Bany pisze:tryb awaryjnytopcio1 pisze:Jaki objawy występują przy uszkodzonym czujniku spalania stukowego?
Raczej nie i nie w przypadku tego.
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Ja wiem, że kolega ma zazwyczaj gotową odpowiedź na każde pytanie, mam też takie wrażenie, że traktuje nas jakby nam brakowało klepki.
Do tematu. ECU sprawdza poprawność działania układów już po przekręceniu kluczyka, na tym czujniku (spalania stukowego), kiedy silnik nie pracuje nie ma sygnału więc pozostaje sprawdzenie ciągłości połączeń i rezystancji. W takim układzie ECU nie generuje błędu, traktuje czujnik jako sprawny, a wystarczy niewłaściwy montaż czujnika i nie będzie on działał. Dojdzie wtedy do spalania stukowego, natomiast ECU nie skoryguje (opóźni) kąta wyprzedzenia zapłonu bo nie będzie takiej informacji. Jeżeli ECU odrzuci sygnały z czujnika spalania stukowego, to profilaktycznie opóźnia zapłon aby nie dopuścić do spalania stukowego i tak wygląda "tryb awaryjny" z punktu widzenia w/w czujnika. Działanie to mnie więcej mikrofon, jeśli ktoś się nimi bawił, to ma wyobrażenie o ich skuteczności i co może zakłócić ich pracę.
Do tematu. ECU sprawdza poprawność działania układów już po przekręceniu kluczyka, na tym czujniku (spalania stukowego), kiedy silnik nie pracuje nie ma sygnału więc pozostaje sprawdzenie ciągłości połączeń i rezystancji. W takim układzie ECU nie generuje błędu, traktuje czujnik jako sprawny, a wystarczy niewłaściwy montaż czujnika i nie będzie on działał. Dojdzie wtedy do spalania stukowego, natomiast ECU nie skoryguje (opóźni) kąta wyprzedzenia zapłonu bo nie będzie takiej informacji. Jeżeli ECU odrzuci sygnały z czujnika spalania stukowego, to profilaktycznie opóźnia zapłon aby nie dopuścić do spalania stukowego i tak wygląda "tryb awaryjny" z punktu widzenia w/w czujnika. Działanie to mnie więcej mikrofon, jeśli ktoś się nimi bawił, to ma wyobrażenie o ich skuteczności i co może zakłócić ich pracę.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
wg tego schematu, między stykami ma być nieskończoność - upewniam się
- czyli miernik uniwersalny ma się wychylić maksymalnie jak przy zwarciu czy wcale się nie wychylić jak przy braku połączenia ?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
Nie wiem jaki masz miernik, ale zazwyczaj przy nieskończoności, w analogowym wskazówka pozostaje nieruchomo, a w elektronicznym np. "1" , generalnie w jednym i drugim nie ma reakcji po podłączeniu sprawdzanego elementu.
Sterownik przy turbo, konkretnie w kappie 16VT, po zidentyfikowaniu spalania stukowego może dodatkowo ograniczyć doładowanie.
Sprawdzałeś jak zachowuje się silnik po odpięciu tego czujnika? ECU nie powinien się zorientować, że "czegoś" mu brakuje (Motronic M2.7). Nie wiem jak jest w Kappie z początku wątku (146KM), jaki ma czujnik spalania stukowego, ale dla 16VT na pewno tak jest - sprawdzałem.
Sterownik przy turbo, konkretnie w kappie 16VT, po zidentyfikowaniu spalania stukowego może dodatkowo ograniczyć doładowanie.
Sprawdzałeś jak zachowuje się silnik po odpięciu tego czujnika? ECU nie powinien się zorientować, że "czegoś" mu brakuje (Motronic M2.7). Nie wiem jak jest w Kappie z początku wątku (146KM), jaki ma czujnik spalania stukowego, ale dla 16VT na pewno tak jest - sprawdzałem.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego
po odpięciu jest jeszcze gorzej