Kappa- czujnik spalania stukowego

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: KGB » 14 mar 2010, 17:12

na rysunku to jest czujnik polozenia walu - w R5 ma 3 przewody , tutaj moze miec 2 ,
w R5 czyjnik polozenia walka wyglada zupelnie inaczej i ma 3 przewodu

update:
w sumie miales R5 wiec wiesz jak wygladaja czujniki ,wiec sorka

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: topcio » 14 mar 2010, 17:57

to czujnik od R4 (autodata pokazuje tylko czujniki dla danego silnika) czujnik wału w R4 i R5 jest taki sam (trzy pin) tylko w innym miejscu, a dwa pin jest tylko czujnik Halla czyli CMP - tu CMP i CKP jest w jednej fiszce.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: argenta67 » 14 mar 2010, 18:04

topcio1 pisze:jeśli się nie mylę to jest czujnik wałka rozrządu :

halla.JPG
4.16 nie ma czujnika wałka na pewno jak jest w Themie a więc myślę, że Kappie też nie jest potrzebny a ten czujnik może być w sk biegów

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: topcio » 14 mar 2010, 18:23

[quote]4.16 nie ma czujnika wałka na pewno[quote]

jest, na wałku ssącym - widać na zdjęciu - jeno w Autodacie wszystki czujniki prędkości obrotowej są pokazane razem dlatego wnioskuję, że schemat kontroli dotyczy właśnie CMP ponieważ tylko on jest dwu pinowy

czujnik.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: argenta67 » 14 mar 2010, 18:35

topcio1 pisze:
4.16 nie ma czujnika wałka na pewno

jest, na wałku ssącym - widać na zdjęciu - jeno w Autodacie wszystki czujniki prędkości obrotowej są pokazane razem dlatego wnioskuję, że schemat kontroli dotyczy właśnie CMP ponieważ tylko on jest dwu pinowy

czujnik.jpg
Topcio napisałem w Themie 4,16 nie ma na pewno a ty to podciągnąłeś też pod Kappę a w Kappie ten sam silnik ma więcej elektroniki i dodali go do wałka rozrządu.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: topcio » 14 mar 2010, 18:41

acha, rozmawiamy o mojej K 4.16 więc sądziłem, że i Ty o tym
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

argenta67

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: argenta67 » 14 mar 2010, 19:42

topcio1 pisze:acha, rozmawiamy o mojej K 4.16 więc sądziłem, że i Ty o tym
No niestety większa dokładność to więcej elektroniki i tak 4,16 w Kappie jest bardziej pop : cenzura : one

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: topcio » 14 mar 2010, 19:47

martwi mnie to o tyle, że mojej coś dolega :(
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: makek » 14 mar 2010, 21:01

Czujnik położenia wałka rozrządu ma trzy piny (ekran). Z autodaty, tego zrzutu ekranu po rezystancji wynika, że jest to czujnik położenia wału, w sumie też powinien być trzy pinowy. Jak coś pokręciłem, albo powtórzyłem to przepraszam (gości mieliśmy).

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: topcio » 14 mar 2010, 21:09

czujnik wału ma na pewno 3 pin (w Autodacie jest dalej - problemem jest, że są wszystkie razem) do czujnika wałka jutro zajrzę i zobaczymy.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: topcio » 15 mar 2010, 18:35

makek pisze:Czujnik położenia wałka rozrządu ma trzy piny (ekran). Z autodaty, tego zrzutu ekranu po rezystancji wynika, że jest to czujnik położenia wału, w sumie też powinien być trzy pinowy. Jak coś pokręciłem, albo powtórzyłem to przepraszam (gości mieliśmy).
masz rację- czujnik położenia wałka rozrz. jest przy pinowy więc pomny:
gdzieś też spotkałem się z opinią , że pomiar rezystancji może go uszkodzić (kwestia zakresu = wysokości napięcia).
nie tykałem go miernikiem, wizualnie jest czysty, wtyczka i przewód OK. po odpięciu wtyczki silnika pracuje dalej ale od razu
pokazuje "motor .... defekt".

Ps. chyba założę nowy temat bo sam będę musiał dać sobie upomnienie :-?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odp: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: makek » 15 mar 2010, 19:11

topcio1 pisze:.... po odpięciu wtyczki silnika pracuje dalej ale od razu pokazuje "motor .... defekt".
To mamy tak samo. Kiedyś Radicz coś pisał o problemach z tym czujnikiem, nie pamiętam tylko czy na tym forum, czy na forum fiata coupe.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7369
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa- czujnik spalania stukowego

Post autor: faraon » 19 cze 2011, 15:04

Odświeżę temat. Ostatnio przy diagnozie silnika V6 24V, wyszło "uszkodzony czujnik detonacyjny 2". Mam w związku z tym pytania:
1. gdzie on jest - nie szukałem do tej pory (jakieś zdjęcie ;) )
2. czy to jest to samo co czujnik spalania stukowego (wg mnie tak)
3. czy ktoś mi poda nr katalogowy tego czujnika wg EPER-a
Mam objawy uszkodzenia tego czujnika opisane w tym temacie (silnik nie chce się rozkręcić pow. 4 tys, czasami pow 5 tys.), Check - nie pokazuje usterek (wyjątkowo "... engine failrue" cy cóś takiego :))
4. Czy ten sam typ czujnika (parametry, nr katalogowy) jest w silniku 2,0 20V ?
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7369
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Kappa 3,0 - czujnik spalania stukowego 2

Post autor: faraon » 02 lip 2011, 20:07

1. Czy ktoś potrafi mi umiejscowić to "ustrojstwo" - gdzie jest, jak wygląda, może jakieś zdjęcie poglądowe /czujnika, w komorze silnika/
2. Mam info z Examinera - nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 2 /to może być zwarcie do masy, zwarcie do plusa, usterka jest ciągła/
3. Czy czujnik ten jest taki sam w silnikach 2,0; 2,4 :?: - chodzi o nr wg EPER-a. Czy ktoś zna ten numer /dla silnika 3,0/ - mam EPER-a, nie umiem nazwać tego urządzenie, tak aby EPER mi go znalazł.
4. Gdzie szukać ew. zwarć do masy czy do plusa - na samym końcu zakładam wymianę tego elementu.

Proszę o odpowiedź tych kolegów co mieli już z tym do czynienia, a ich wskazówki pomogą mi w rozwiązaniu problemu.

Z góry dziękuję.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

argenta67

Re: Kappa 3,0 - czujnik spalania stukowego 2

Post autor: argenta67 » 02 lip 2011, 22:31

:hmmm: no to czekamy na odpowiedzi to będę wiedział jak u mnie się popsuje :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”