Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: prezesjm » 30 sty 2009, 20:25

Luz podczas eksploatacji zmienia się z powodu wypalania i wyklepywania układu zawór-gniazdo zaworowe i prawie zawsze luz ten się zmniejsza. W przypadkach normalnej eksploatacji i właściwego smarowania zużycie płytek i wałka jest niemierzalne ( oczywiście mam na myśli mikromierz czyli dokładność do 0.01mm). Jeśli mechanik mierzy płytki suwmiarką to proponuje jeśli można jeszcze, to szybko zmienić mechanika.

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: ap2 » 30 sty 2009, 20:33

Reasumujac zalecenia serwisow zeby nie zamieniac plytek sa bezpodstawne i wynikaja raczej z tego, ze bez mikromierza nie stwierdzimy zuzycia plytki.
Ale czy majac plytke w rece mozemy stwierdzic czy ona jest zuzyta? Z tego co napisales wynika ze tak, bo jakiekolwiek zuzycie jest widoczne golym okiem...
A pytam z ciekawosci ;) i dziekuje za wyjasnienie.

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 30 sty 2009, 20:39

jeśli krzywka wałka rozrządu jest okrągła lub zmierza do okrągłości wtedy płytka regulacyjna jest na śmietnik jak i wałek rozrządu.Jak wyciągam płytkę to zanim ją włożę w inne miejsce mierzę mikrometrem,chociaż na rewersie plytki jest napisana jej grubość ,pod warunkiem ,że poprzednik /ten co zmieniał /wlożył napisem do szklanki a nie krzywki wałka.Płytki nie trzeba wyciągać aby stwierdzic jej zużycie wystarczy obejrzeć krzywki wałka

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: prezesjm » 30 sty 2009, 20:44

Serwisy zalecają wymianę płytek i za nie równo kasują z wiadomych względów. Najczęściej nie oddają starych i chłopaki uzupełniają sobie stan magazynowo-warsztatowy. Płytka nawet używana po wytarciu z oleju jest idealnie połyskliwa , bez najmniejszych rys i co najważniejsze przy pomiarach (koniecznie mikromierzem) nie ma żadnej mierzalnej różnicy pomiędzy pomiarem na środku płytki a krawędzią czyli miejscem z którym nie ma styczności wałek rozrządu.

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 30 sty 2009, 20:54

w serwisie w którym ja pracowałem/Jel-Car/wymieniałem tyle płytek ile potrzebne było do danego autka a stare zawsze klientowi oddawaliśmy jednak tylko 10 procent klientów zabierała je ze sobą reszta przynosiła z zapytaniem czy mogą je odsprzedać za 5-10 PLN,więc ja zawsze odkupowłem

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: prezesjm » 30 sty 2009, 22:01

"jan123456" pisze:w serwisie w którym ja pracowałem/Jel-Car/wymieniałem tyle płytek ile potrzebne było do danego autka a stare zawsze klientowi oddawaliśmy jednak tylko 10 procent klientów zabierała je ze sobą reszta przynosiła z zapytaniem czy mogą je odsprzedać za 5-10 PLN,więc ja zawsze odkupowłem
:smiech3:

Paweł lancia 1.8 ;)
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:34
Lokalizacja: śląsk

Re: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: Paweł lancia 1.8 ;) » 28 mar 2010, 11:57

witam mam pytanie. w lybrze 1.8 16v jeśli popychacze słychać przez pierwsze 10s po uruchomieniu silnika też należy je regulować? i pytanko za 100pkt jakie w tym aucie są popychacze?-hydrauliczne??

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: FXX » 28 mar 2010, 12:10

Jeśli dobrze kojarzę, to popychacze są hydrauliczne.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Re: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: pawcio1 » 28 mar 2010, 20:28

Paweł lancia 1.8 ;) pisze:witam mam pytanie. w lybrze 1.8 16v jeśli popychacze słychać przez pierwsze 10s po uruchomieniu silnika też należy je regulować? i pytanko za 100pkt jakie w tym aucie są popychacze?-hydrauliczne??
Zapewne przez pierwsze sekundy pracy motoru słychać nie popychacze tylko już zużywający się wariator!!! ;)

Paweł lancia 1.8 ;)
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:34
Lokalizacja: śląsk

Odp: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: Paweł lancia 1.8 ;) » 31 mar 2010, 18:05

dzięki za info. jestem właśnie przed wymianą oleju!! zastanawiam się tylko czy faktycznie wlać leprzy olej niż mobil 10w40 taki jak 10w60??

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Odp: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: pawcio1 » 31 mar 2010, 20:54

Paweł lancia 1.8 ;) pisze:dzięki za info. jestem właśnie przed wymianą oleju!! zastanawiam się tylko czy faktycznie wlać leprzy olej niż mobil 10w40 taki jak 10w60??
Wymiana oleju niewiele pomoże! Radzą wkrótce przemyśleć i zaplanować wymianą wariatora rozrządu!!!
Klekotanie będzie się przedłużać,aż do całkowitego zużycia,zniszczenia wariatora.

Paweł lancia 1.8 ;)
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:34
Lokalizacja: śląsk

Odp: Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

Post autor: Paweł lancia 1.8 ;) » 01 kwie 2010, 22:23

propo wariatora - za co on dokładnie jest odpowiedzialny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”