kappa jtd szarpie przy ruszaniu
kappa jtd szarpie przy ruszaniu
witam
wiem ze byl juz poruszany podobny temat ale nie zalazłem w nim konkretnej odpowiedzi
mam taki problem
szarpie i trzepie mi autem przy ruszaniu, podobnie sie dzieje jak redukuje i powoli puszczam sprzegło
i powiedzcie mi za co sie brac
za sprzegło czy za koło dwumasowe
bo metoda prob i błedow była by zbyt za droga :/
wiem ze byl juz poruszany podobny temat ale nie zalazłem w nim konkretnej odpowiedzi
mam taki problem
szarpie i trzepie mi autem przy ruszaniu, podobnie sie dzieje jak redukuje i powoli puszczam sprzegło
i powiedzcie mi za co sie brac
za sprzegło czy za koło dwumasowe
bo metoda prob i błedow była by zbyt za droga :/
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
u mnie czasem zaturbulęcjuje
jak odpalam, ale to po użyciu klimy,
mechanik twierdzi, że to od paska wielorowkowego i ustrojstwa napędzane nim, ale z redukcją biegów nigdy się to nie zdarzyło,
kontynuuj temat

mechanik twierdzi, że to od paska wielorowkowego i ustrojstwa napędzane nim, ale z redukcją biegów nigdy się to nie zdarzyło,
kontynuuj temat

Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
Hi! Na 98% sprzegło na 2% koło dwumas...
pozdro...
pozdro...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
A powiedz jak wygląda sytuacja przy uruchamianiu/gaszeniu silnika?? Występują mocne wibracje czy nie ma ich wcale?
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
przy paleniu jest jak dawniej
troche szarpnie a potem tez sa małe drgania na jałowym biegu
przy gaszeniu tez podobnie jak przy paleniu szarpnie troche mocniej
ale przy ruszaniu to niekiedy głowe chce urwac :/
szarpie tez jak zredukuje na mniejszy i puszczam powoli sprzeglo
na 3 4 i 5 biegu nie jest to juz tak odczuwalne jak na 1 i 2
znalazlem taki watek
>viewtopic.php?f=14&t=25972&hilit=+kappa+szarpie
pasuje do mojego pytania ale teraz kogo sluchac komu wierzyc
kolega wyzej mowi ze sprzeglo a wtym poscie ze dwumas
sam nie wiem
a o dobrego mechanika to u nas kiepsko :/
troche szarpnie a potem tez sa małe drgania na jałowym biegu
przy gaszeniu tez podobnie jak przy paleniu szarpnie troche mocniej
ale przy ruszaniu to niekiedy głowe chce urwac :/
szarpie tez jak zredukuje na mniejszy i puszczam powoli sprzeglo
na 3 4 i 5 biegu nie jest to juz tak odczuwalne jak na 1 i 2
znalazlem taki watek
>viewtopic.php?f=14&t=25972&hilit=+kappa+szarpie
pasuje do mojego pytania ale teraz kogo sluchac komu wierzyc
kolega wyzej mowi ze sprzeglo a wtym poscie ze dwumas
sam nie wiem
a o dobrego mechanika to u nas kiepsko :/
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
Hi! Objawy jakie opisałeś są identyczne z jakimi miałem doczynienia w swojej Kapci i było wywalone łożysko docisku na tyle solidnie że docisk też wymagał wymiany czyli kompletne sprzęgło do zamontowania ,jeżeli wcześniej nie zaobserwowałeś delikatnego szarpania przy ruszaniu to raczej na bank nie koło dwumasowe a sprzęgło ...ale moze jeszcze ktoś to potwierdzi bądz zaprzeczy
żebyś miał pewność ..
Jak chcesz poszukać w moich postach to opisywałem objawy szarpania -porównaj -i będziesz miał odpowiedż ..
pozdro....

Jak chcesz poszukać w moich postach to opisywałem objawy szarpania -porównaj -i będziesz miał odpowiedż ..
pozdro....
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
Jak na luzie to może być dwumasówka.Takie są przynajmniej moje doswiadczenia z moja lucy.
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
Pytałem o wibracje w momencie gaszenia/odpalania dlatego że właśnie typowym objawem zużytego koła dwu masowego są wyżej wymienione drgania. Telepanie przy ruszaniu z biegu pierwszego to objaw wyeksploatowanego, bądź uszkodzonego w wyniku zużycia dwu masu docisku i łożyska.
Te cztery elementy (dwu mas, docisk, tarcza sprzęgła i łożysko) są w tym przypadku ściśle ze sobą połączone we współpracy. W starszych dieslach było stosowane koło jedno masowe a tłumik drgań skrętnych znajdował się na tarczy sprzęgłowej (cztery, pięć sprężyn na wewnętrznym obwodzie). W przypadku naszych aut ten właśnie tłumik drgań został przeniesiony do koła dwu masowego, dla zwiększenia powierzchni tarczy sprzęgła celem wydłużenia jej żywotności. Uszkodzenie dwu masówki (zużycie sprężyn, tracą swoją twardość) i wytwarzanie większej ilości drgań niż w założeniu powoduje właśnie przyspieszone zużywanie się docisku, łożyska i tarczy sprzęgła.
Tak więc przy objawach jakie podajesz do wymiany masz cały komplet dwumas + kompletne sprzęgło. Jeśli wymienisz same sprzęgło ustąpią drgania przy ruszaniu, drgania przy odpalaniu/gaszeniu pozostaną. Spodziewaj się jednak rychłego powrotu problemu z ruszaniem jeśli odpuścisz dwu mase. W zasadzie moim zdaniem nie warto robić sobie podwójnych kosztów i lepiej zrobić raz a dobrze, jeśli masz zamiar pojeździć dłużej tym autem. Koszt w częściach to około 1800-2000 + robota.
Te cztery elementy (dwu mas, docisk, tarcza sprzęgła i łożysko) są w tym przypadku ściśle ze sobą połączone we współpracy. W starszych dieslach było stosowane koło jedno masowe a tłumik drgań skrętnych znajdował się na tarczy sprzęgłowej (cztery, pięć sprężyn na wewnętrznym obwodzie). W przypadku naszych aut ten właśnie tłumik drgań został przeniesiony do koła dwu masowego, dla zwiększenia powierzchni tarczy sprzęgła celem wydłużenia jej żywotności. Uszkodzenie dwu masówki (zużycie sprężyn, tracą swoją twardość) i wytwarzanie większej ilości drgań niż w założeniu powoduje właśnie przyspieszone zużywanie się docisku, łożyska i tarczy sprzęgła.
Tak więc przy objawach jakie podajesz do wymiany masz cały komplet dwumas + kompletne sprzęgło. Jeśli wymienisz same sprzęgło ustąpią drgania przy ruszaniu, drgania przy odpalaniu/gaszeniu pozostaną. Spodziewaj się jednak rychłego powrotu problemu z ruszaniem jeśli odpuścisz dwu mase. W zasadzie moim zdaniem nie warto robić sobie podwójnych kosztów i lepiej zrobić raz a dobrze, jeśli masz zamiar pojeździć dłużej tym autem. Koszt w częściach to około 1800-2000 + robota.
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
hmmmm to z tego wszystkiego wynika ze sprzegło
ale....
znalazlem znowu takie cos:
zeby podniesc samochod na podnosniku dac na luz i odpalic silnik
jak sie koła kreca to kolo dwumasowe
u mnie jak robiłem z rolką to po odpaleniu to jedno kolo sie kreciło na biegu jałowym
ale....
znalazlem znowu takie cos:
zeby podniesc samochod na podnosniku dac na luz i odpalic silnik
jak sie koła kreca to kolo dwumasowe
u mnie jak robiłem z rolką to po odpaleniu to jedno kolo sie kreciło na biegu jałowym
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
Tu nie ma co główkować, masz do wymiany sprzęgło z powodu dwumasu. Wymieniasz oba elementy i zapominasz o problemie na dlugo lub wymieniasz same sprzeglo i niedługo problem wróci.tadek125 pisze:hmmmm to z tego wszystkiego wynika ze sprzegło
Jakaś bzdura. Jak się koła zaczną kręcić i to oba jednocześnie to znaczy że nie rozłącza ci sprzęgła a dodatkowo masz zblokowany mechanizm różnicowy. Poza tym gdyby tak było w przednio napędówce to daleko byś nie ujechał bo byś nie mógł skręcać.ale....
znalazlem znowu takie cos:
zeby podniesc samochod na podnosniku dac na luz i odpalic silnik
jak sie koła kreca to kolo dwumasowe
No bo zadziałał mechanizm różnicowy i to nie ma nic wspólnego z dwu masem.u mnie jak robiłem z rolką to po odpaleniu to jedno kolo sie kreciło na biegu jałowym
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
Witam.miałem podobny problem.Okazaly się dwie poduszki ważniejsza ta przy skrzyni biegów olejowa skręcić koła w lewo iktoś niech spojrzy a Ty próbuj ruszać oraz górna może i dwie (tulejki) po prawej koło rurek od klimy.Po ich wymianie jak ręką odjoł.Tuleja w łapie silnika kupić osobno a z łapą aluminiową trzeba kupić razem.Niestety tą pierwszą można wymienić na samochodzie ale trzeba wytoczyć sciągacze do wyciśnięcia i do wciśnięcia -trochę kłopotu-ale da się zrobić.powodzenia.
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
i musze sie poprawic w tym momencie
brat przyjechal peugeotem 307
i porownywalem przy paleniu i gaszeniu te szarpniecia
i powiem tak ze w lancii sa tylko o ociupenke mocniejsze
przy paleniu powiedzial bym ze to samo
przy gaszeniu szarpnie ciut mocniej
ale czy to nie normalne??
nigdy diesla nie miałem
zawsze benzyna
i moze dlatego mi sie wydawało ze to sa mocne szarpniecia
teraz tak
na luzie to zauwazylem ze szarpie ale jak mam włączone światła i klime
po wyłączeniu jest spokojnie
powiedzmy raz na 4 sekundy cos tam troszeczke szarpnie i znowu jest ok
aaaaaaaa
i jeszcze jedno
jakos poprzednio nie zauwazylem dopiero teraz jak porownywalem
o wiele wiele twardszy mam pedał sprzegła niz w peugeocie
tak jest po porownaniu z benzyniakiem
tamten samochodzik to nowka tak ze wiem ze wszystko z nim ok
zerkne jeszcze na te poduszki
brat przyjechal peugeotem 307
i porownywalem przy paleniu i gaszeniu te szarpniecia
i powiem tak ze w lancii sa tylko o ociupenke mocniejsze
przy paleniu powiedzial bym ze to samo
przy gaszeniu szarpnie ciut mocniej
ale czy to nie normalne??
nigdy diesla nie miałem
zawsze benzyna
i moze dlatego mi sie wydawało ze to sa mocne szarpniecia
teraz tak
na luzie to zauwazylem ze szarpie ale jak mam włączone światła i klime
po wyłączeniu jest spokojnie
powiedzmy raz na 4 sekundy cos tam troszeczke szarpnie i znowu jest ok
aaaaaaaa
i jeszcze jedno
jakos poprzednio nie zauwazylem dopiero teraz jak porownywalem
o wiele wiele twardszy mam pedał sprzegła niz w peugeocie
tak jest po porownaniu z benzyniakiem
tamten samochodzik to nowka tak ze wiem ze wszystko z nim ok
zerkne jeszcze na te poduszki
Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
teoretycznie, teoretycznie masz tak jak u mnie,
sprawdź w Warsztacie drogę paska wielorowkowego,
może łożysko sprężarki klimy????????
może każdy z elementów byc do wymiany na drodze paska,
tylko niech to bedzie Warsztat!
jaki przebieg????
napewno 100 -200
pozdrawiam
sprawdź w Warsztacie drogę paska wielorowkowego,
może łożysko sprężarki klimy????????
może każdy z elementów byc do wymiany na drodze paska,
tylko niech to bedzie Warsztat!
jaki przebieg????



napewno 100 -200


pozdrawiam

Odp: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
spreżarka zamontowana niedawno nowa z nowym łożyskiem
rolka napinacza wymieniona
to normalne chyba ze przymuli ciut silnik na wolnych obrotach jak sie swiatla wlaczy i klime
juz od 1000 obr jest ok nawet nie od 900 juz jest ok
a pytanie z innej beczki
wkurza mnie, bo cos mi zgrzypi na pasku wielorowkowym jak sie nagrzeje troche silnik
i sa ta okolice napinacza
rolke wymieniłem ale dalej lipa
wie ktos co moze byc przyczyna??
cały napinacz wymienic ?? czy jak?
aha
przebieg 156000
a ma ktos moze service manual do kappy??
-- 09 Lip 2009, 21:08 --
i jak narazie po problemie
mechanik wymienil sprzegło
mowil ze sprawdzac dwumas i ze jest dobry
tak ze temat do zamkniecia
rolka napinacza wymieniona
to normalne chyba ze przymuli ciut silnik na wolnych obrotach jak sie swiatla wlaczy i klime
juz od 1000 obr jest ok nawet nie od 900 juz jest ok
a pytanie z innej beczki
wkurza mnie, bo cos mi zgrzypi na pasku wielorowkowym jak sie nagrzeje troche silnik
i sa ta okolice napinacza
rolke wymieniłem ale dalej lipa
wie ktos co moze byc przyczyna??
cały napinacz wymienic ?? czy jak?
aha
przebieg 156000
a ma ktos moze service manual do kappy??
-- 09 Lip 2009, 21:08 --
i jak narazie po problemie
mechanik wymienil sprzegło
mowil ze sprawdzac dwumas i ze jest dobry
tak ze temat do zamkniecia
Re: kappa jtd szarpie przy ruszaniu
Witam!tadek125 pisze:witam
wiem ze byl juz poruszany podobny temat ale nie zalazłem w nim konkretnej odpowiedzi
mam taki problem
szarpie i trzepie mi autem przy ruszaniu, podobnie sie dzieje jak redukuje i powoli puszczam sprzegło
i powiedzcie mi za co sie brac
za sprzegło czy za koło dwumasowe
bo metoda prob i błedow była by zbyt za droga :/
podepnę się pod temat żeby nie zaśmiecać forum.
Mam identyczne objawy jak mój przedmówca z tym, że problem ten występuje okresowo. Tzn przez tydzień występują te drgania podczas ruszania oraz redukowania biegów, następnie problem ustaje i przez kolejny tydzień można jeździć bez jakichkolwiek objawów. I tak w kółko. Częstotliwość drgań wzrasta wraz z obrotami silnika podczas ruszania.
Dodatkowo w okresie kiedy występują te drgania zauważyłem, że podczas wciskania sprzęgła słychać jakby pracowała jakaś sprężynka (takie metaliczne drgania), słychać również przy wciśniętym sprzęgle jakiś szum, jakby coś szorowało. Sprawdzałem sprężynkę pod pedałem sprzęgła i wygląda na całą. Odkąd pamiętam to pedał sprzęgła chodził ciężko (w porównaniu do benzyniaków) być może tak ma być, nie mam porównania. Przy wciskaniu czuć na pierwszym centymetrze luz (mniejszy opór). Wiem, że były podobne tematy ale w każdym z nich wskazywano na jeden z tych elementów: sprzęgło, koło dwumasowe, pompa sprzęgła. Co należałoby wymienić lub jak zdiagnozować części do wymiany tak aby nie wymieniać nie potrzebnych elementów?