Lybra - samodzielna regeneracja turbo

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 25 kwie 2010, 12:29

Moje wnioski są następujące: jeśli mam płacić 8 setek za wymianę uszczelek i tulejki, to wolę to zrobić sam ( na allegro oferowane są usługi regeneracji za 600-800 zł ale pod warunkiem,że wirnik i koło kompresji są nie uszkodzone - trzymajcie mnie bo padnę ze śmiechu <rotfl> na głupich polują? Za kompleksową regenerację z wyważaniem trzeba by zapłacić 1300 mninimum, a nową turbinę GT1749 na przykład można kupić już za 1400 złotych. Zaznaczam, że taki Garrett w ogóle nie produkuje części zamiennych do swoich turbosprężarek i traktuje jako element nienaprawialny, chociaż dawniej coś takiego produkował. Dlaczego? Bo w ostatnich latach spadły koszty produkcji turbin, a firma na czymś zarobić musi.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Aras » 25 kwie 2010, 22:21

ok, to lepiej powiedz gdzie kupiłes bebechy , mam pare padnietych w domu turbin to sie pobawie :)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: topcio » 25 kwie 2010, 22:28

są na Alledrogo - przynajmniej były
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Bany » 26 kwie 2010, 9:09

Prawda jest taka że jak turbo Ci padnie to i tak sie nie pochwalisz.
Rozmawiałem z kumplem od turbin.
Czasem trafia sie że po załozeniu nowego wirnika nie trzeba dowazać,
ale jest to traf 1 na 50-100 sztuk.
Wywazarka kosztuje 100 tyś wiec dobre rege musi kosztować.
Najpier wywaza sie wstępnie os z kołami potem rozbiera poznaczone elementy i dowaza juz w korpusie.Mimo oznaczeń zawsze trzeba to korygować.
: cenzura :

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 27 kwie 2010, 20:00

No chwalić nie będzie się czym, ale póki co hula. Jak padnie to napiszę, bo forum jest po to aby sobie pomagać i unikać błędów, które inni popełnili. Jak masz kasę to jedziesz do mechanika,a jak nie masz, lub lubisz grzebać to szukasz manualu na forum, lub porad. Ja koło kompresji kupiłem na alledrogo za 70 złotych, a tulejkę z uszczelkami za 140 jakoś. Jak się poszuka to pewnie można i taniej kupić... Aha, nim kupiłem napisałem do paru gości ,którzy kupili na aukcji, jak im się spisują te części, nikt nie odradzał.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 27 kwie 2010, 20:03

DeviLL pisze:
zoom123 pisze:no właśnie, teoretycznie takie koło kompresji jest już wyważone, ale rozumiem, że chodzi o cały wirnik... No nie uwieRZę, że jak ktoś regeneruje za 800 zeta, tak jak zakład znajdujący się niedaleko mojego miejsca zamieszkania i daje tylko 6 miesięcy gwarancji, zrobi to lepiej niż ja
Za 800zl nie zrobi lepiej , za tyle zazwyczaj zmieniaja gumki (koszt ~100zl?) ;) Uszczelniacze mozna samemu sobie zmieniac ,ale jak wirnik przytarty to juz trzeba albo nowy albo kombinowac z wywazarka przy ~150tys obrotow

wirnik wyważa się, przy prędkości 3000 obrotów , a później kręci się jeszcze przez kilkadziesiąt minut, w warunkach zbliżonych do panujących w silniku. Tak gdzieś przeczytałem...
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Heathen » 27 kwie 2010, 20:30

zoom123 pisze:No chwalić nie będzie się czym, ale póki co hula. Jak padnie to napiszę, bo forum jest po to aby sobie pomagać i unikać błędów, które inni popełnili. Jak masz kasę to jedziesz do mechanika,a jak nie masz...
....to się jeździ autobusem. No chyba ze jestes mechanikiem..
Ale na forum naczytalem sie mase postow gdzie ktos pytal nawet jak odkrecic dana śrubę, lub inne problemy ktore wyszly bo ktos chial pare zl zaoszczedzic...
QV...soon:)

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: skyblu » 27 kwie 2010, 20:42

Super zrobiłeś i jest gites,
opisz dokładnie, od kogo kupiłeś częsci,
życie pokaże jak Cie będzie cisnąć w fotel
dla mnie istotne czy padnie po 50000 czy 100000,
życzę jazdy bez awarii :-P
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 28 kwie 2010, 11:52

nie chcę nikomu robić kryptoreklamy, bo może rzeczywiście droższe części są lepsze, ale to wciąż podróbki. Wpiszcie sobie np. "koło kompresji" na allegro i kwotę maksymalną ustawcie na 100 złotych, to powinno pokazać. Aktualnie jeden sprzedawca ma za 80 złotych, ale myślę,że coś można utargować. uszczelki i tulejki też można bez problemu dostać. Chciałem zrobić manual, ale mam za mało zdjęć. Jak by ktoś rozkręcał, niech kliknie fotki, ja mogę opisać. Ew. znalazłem schematy na necie, ale imo są mało czytelne
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: gfu » 28 kwie 2010, 12:53

zoom123 pisze:Moje wnioski są następujące: jeśli mam płacić 8 setek za wymianę uszczelek i tulejki, to wolę to zrobić sam. Za kompleksową regenerację z wyważaniem trzeba by zapłacić 1300 mninimum, a nową turbinę GT1749 na przykład można kupić już za 1400 złotych. Zaznaczam, że taki Garrett w ogóle nie produkuje części zamiennych do swoich turbosprężarek i traktuje jako element nienaprawialny, chociaż dawniej coś takiego produkował. Dlaczego? Bo w ostatnich latach spadły koszty produkcji turbin, a firma na czymś zarobić musi.
Bardzo popieram takie myślenie i postępowanie. Doświadczenie wielu użytkowników, którzy zdecydowali się oddać turbo do regeneracji za większe nawet pieniądze bardzo zniechęca. Naprawdę bardzo mało warsztatów porządnie regeneruje turbiny. Nie wszystkie z nich zachowują nawet elementarną czystość podczas pracy. Wbrew temu co wypisują w ofercie niewiele firm naprawdę wyważa dynamicznie wirnik po naprawie. Ile jest przypadków, że turbina po regeneracji działa źle albo zaczyna szwankować już po pół roku. To m.in. jest przyczyną, że wokół regeneracji narosło tak dużo mitów, a temat stał się pewnym tabu. Znam ludzi, którzy wielokrotnie własnoręcznie wymieniali tulejki i uszczelniacze, a tak "zregenerowane" turbiny działały dobrze przez lata. Większy problem pojawia się gdy trzeba wymienić na nowe elementy wirujące - wtedy faktycznie "warto" wyważyć od nowa wirnik.
P.S. Turbosprężarki niemal wszystkich marek produkowane są w tej samej fabryce w Chinach. Na ich stronie można znaleźć szczegółową ofertę fabrycznych sprężarek Garrett, IHI, KKK, BorgWarner etc. Przesyłkę uzgadnia się w paletach po 1000szt. Do niektórych typów dostępne są także części zamienne.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Heathen » 30 kwie 2010, 8:59

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34449" onclick="window.open(this.href);return false;
zoom123 przepraszam najmocniej ze watpilem w zasadnosc twoich dzialan, temat z linka naswietlil mi sprawe regeneracji turbin za grosze...
QV...soon:)

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: laminiarz » 30 kwie 2010, 9:21

zoom123 - moje gratulacje -tak trzymaj! I nie zrażaj się krytyką. Droga do sukcesu zaczyna się w lewej albo prawej półkuli, a jak widzę Twój sposób myślenia jest mi ideologicznie bliski. Nietypowe rozwiązania często są nawet lepsze niż standardy fabryczne, w których konieczność uzyskania zysku góruje nad racjonalnością techniczną.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: solarzmr » 30 kwie 2010, 10:32

Heathen pisze:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34449" onclick="window.open(this.href);return false;
zoom123 przepraszam najmocniej ze watpilem w zasadnosc twoich dzialan, temat z linka naswietlil mi sprawe regeneracji turbin za grosze...
Przykra sprawa, może i u nas na forum by się przydało zrobić tej firmie odpowiednią reklamę przestrzegając potencjalnych klientów.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: DeviLL » 30 kwie 2010, 15:00

Wlasnie o czyms takim pisalem w tematach o regeneracji turbo ;) Wiekszosc to oszusci , maja regulaminy i takie tegeski ,ze 99.99% winy bedzie klienta z montazem "zregenerowanej" turbiny. No i oczywiscie lubia bez vatu bo wtedy nie ma sie papierka ,ze bylo cos robione .
Z doswiadczenia wiem ,ze w miare dobrze robia moto-arena/turbotec , a do jtdkuf ori regeneracja by FIAT ~1300zl za gt1749v

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: brygadzista1 » 30 kwie 2010, 15:18

Ale swoja droga manual powinien sie znalezc :D
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”