
Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie 

Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowyRamzes_II pisze:Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !



- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
I przepływka potrafi tak sobie działac nie wypluwając błedów kompa.goldixll pisze:Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowyRamzes_II pisze:Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !wymieniony
Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz
Niestety - bez podmiany z egzemplarza pozbawionego dolegliwosci nie wykluczysz inaczej.
Tym bardziej ze dzieje sie to sporadycznie i przy róznych obrotach.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Najgorsze, że problem nie występuje notorycznie. Wróciłem teraz do domu i kappa po drodze nie wykazywała żadnych dolegliwości - a rano była tragediaRamzes_II pisze:I przepływka potrafi tak sobie działac nie wypluwając błedów kompa.goldixll pisze:Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowyRamzes_II pisze:Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !wymieniony
Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz
Niestety - bez podmiany z egzemplarza pozbawionego dolegliwosci nie wykluczysz inaczej.
Tym bardziej ze dzieje sie to sporadycznie i przy róznych obrotach.

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Kutwa chciałem dzisiaj przejrzeć cały układ EGR-u a tu pupa bo pada , da dworzu jakos nijako to robic a w garażu miejsca brak bo delta stoi rozbebeszona
Byłęm wczoraj w trasie i tak myślałem nad tym problemem oraz zauważyłem że w momencie jak uruchamia się turbina i daję jej po garach toi do kabiny wpadaja spaliny pomieszane chyba ze swadem oleju-ale dzieje się tak tylko gdy jadę np na 5 i muszę go zrxzucić na luz i zaraz depnąć-inaczej turbo nie zatrybi
zanim problem sie -pojawił to na wydechu zaraz na turbie na tym kolanie nie było uszczelkii spaliny stamtąd swobodnie leciały wsadziłem uszczelke a i takj zalatują i z turbem sie popsuło-z wydechu normalnie się dymi ale jest do wymiay bo jest rozpieprzony-moze jest zapchany i dlatego to się dzieje z turbem-dodam ze po zgaszeniu auta z rury jeszcze przez chwilę lecą spaliny-nie wim juz czego się chwycic chorera
A teraz druga sprawa-niby turbo było regenerowane ale przed IC na tym kolanie plastykowym pojawiły sie krople oleju czyli chyba turbo puszcza olej???Z tym że jak miałem to rozebrane i czyściłem to łopatki od turbo były czyściutkie-turbo się rozjechało-ale czemu od 1 ciagnie jak marzenie i nic na jego defekt nie wskazuje??
sam juz nie wiem

Byłęm wczoraj w trasie i tak myślałem nad tym problemem oraz zauważyłem że w momencie jak uruchamia się turbina i daję jej po garach toi do kabiny wpadaja spaliny pomieszane chyba ze swadem oleju-ale dzieje się tak tylko gdy jadę np na 5 i muszę go zrxzucić na luz i zaraz depnąć-inaczej turbo nie zatrybi
zanim problem sie -pojawił to na wydechu zaraz na turbie na tym kolanie nie było uszczelkii spaliny stamtąd swobodnie leciały wsadziłem uszczelke a i takj zalatują i z turbem sie popsuło-z wydechu normalnie się dymi ale jest do wymiay bo jest rozpieprzony-moze jest zapchany i dlatego to się dzieje z turbem-dodam ze po zgaszeniu auta z rury jeszcze przez chwilę lecą spaliny-nie wim juz czego się chwycic chorera
A teraz druga sprawa-niby turbo było regenerowane ale przed IC na tym kolanie plastykowym pojawiły sie krople oleju czyli chyba turbo puszcza olej???Z tym że jak miałem to rozebrane i czyściłem to łopatki od turbo były czyściutkie-turbo się rozjechało-ale czemu od 1 ciagnie jak marzenie i nic na jego defekt nie wskazuje??
sam juz nie wiem

Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki. Objawem może być mniejsza moc silnika, lecz znika (przynajmniej u mnie ) objaw dławienia. Zróbcie eksperyment, Jeżeli u was będzie poprawa, to pozostają 2 problemy , pierwszy przepływka a drugi lambda, ponieważ one ze sobą współpracują. Napiszcie jak wasze spostrzeżenia.
Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Na to nie wpadłem -jutro zwalam wtyczke i zobaczymy
tylko pytanie jak bedzie poprawa to ewidentnie przepływka bądż lambda jak twierdzisz -tylko ze niektórzy wypowiadający się w tym temacie maa sprawne i jedno i drugie
Ale zobaczę
tylko pytanie jak bedzie poprawa to ewidentnie przepływka bądż lambda jak twierdzisz -tylko ze niektórzy wypowiadający się w tym temacie maa sprawne i jedno i drugie

Ale zobaczę
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Re: Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Ja mam turbo po regeneracji, przed świętami wymieniłem rurę turbo - filtr powietrza na której też były ślady jakiejś cieczy. Sprawdź czy nie cieknie z pod dekla zaworów bodajże (o ile dobrze pamiętam).przemas81 pisze:
A teraz druga sprawa-niby turbo było regenerowane ale przed IC na tym kolanie plastykowym pojawiły sie krople oleju czyli chyba turbo puszcza olej???Z tym że jak miałem to rozebrane i czyściłem to łopatki od turbo były czyściutkie-turbo się rozjechało-ale czemu od 1 ciagnie jak marzenie i nic na jego defekt nie wskazuje??
sam juz nie wiem
Co do przerywania mocy - ja obstawiam EGR ale wróżbitą niestety nie jestem

Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD
Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
A gdzie w tym silniku masz lambdę?HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki. Objawem może być mniejsza moc silnika, lecz znika (przynajmniej u mnie ) objaw dławienia. Zróbcie eksperyment, Jeżeli u was będzie poprawa, to pozostają 2 problemy , pierwszy przepływka a drugi lambda, ponieważ one ze sobą współpracują. Napiszcie jak wasze spostrzeżenia.
Po drugie, to, że przy odłączonym przepływomierzu objaw zniknie nie znaczy wcale o jego uszkodzeniu.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Masz racje z tą lambdą wygłupiłem sie.
Ale jesli nie znaczy ze to wina przepływki to co w takim razie
Ale jesli nie znaczy ze to wina przepływki to co w takim razie
Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki.
W końcu zwaliłem wtyczke od przepływki i,,,,,,,,,,,,wszystko wróciło do normy-turbo dmucha jak należy nie widac oznak spaku mocy-pozostaje wymienić przepływke

Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
Koniecznie daj znać jak wymieniszprzemas81 pisze:HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki.
W końcu zwaliłem wtyczke od przepływki i,,,,,,,,,,,,wszystko wróciło do normy-turbo dmucha jak należy nie widac oznak spaku mocy-pozostaje wymienić przepływke

Zastanawiam się czy takie odpięcie pociąga za sobą jakieś konsekwencje w postaci komunikatu check ?? bo u mnie nic się nie zadziało - zero informacji że coś jest nie tak


Ps. Ma ktoś możliwość załatwić taniej taki przepływomierz do tds'a

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
egr na 100%
mi w LT jakos to naprawili ze poltora roku mialem spokoj, ale znowu sie zaczyna. Zauwazylem ze zalezy to sporo od temperatury. W zimie nie bylo nigdy problemu. Przychodzi lato i im cieplej tym czesciej jest tryb awaryjny.
Ja juz mam nawyk przy redukcji poczekac na wolne obroty, to wtedy zaczyna dzialac.
mi w LT jakos to naprawili ze poltora roku mialem spokoj, ale znowu sie zaczyna. Zauwazylem ze zalezy to sporo od temperatury. W zimie nie bylo nigdy problemu. Przychodzi lato i im cieplej tym czesciej jest tryb awaryjny.
Ja juz mam nawyk przy redukcji poczekac na wolne obroty, to wtedy zaczyna dzialac.
Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie
skoro EGR na 100% to jaki wpływ na to ma przepływka, że po jej odłączeniu wszystko wraca do normytiges pisze:egr na 100%
mi w LT jakos to naprawili ze poltora roku mialem spokoj, ale znowu sie zaczyna. Zauwazylem ze zalezy to sporo od temperatury. W zimie nie bylo nigdy problemu. Przychodzi lato i im cieplej tym czesciej jest tryb awaryjny.
Ja juz mam nawyk przy redukcji poczekac na wolne obroty, to wtedy zaczyna dzialac.


