Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: przemas81 » 20 mar 2010, 21:12

Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: Ramzes_II » 20 mar 2010, 21:25

przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: goldixll » 20 mar 2010, 22:16

Ramzes_II pisze:
przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowy ;) wymieniony : ok2 : Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz :roll:

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: Ramzes_II » 20 mar 2010, 22:19

goldixll pisze:
Ramzes_II pisze:
przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowy ;) wymieniony : ok2 : Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz :roll:
I przepływka potrafi tak sobie działac nie wypluwając błedów kompa.
Niestety - bez podmiany z egzemplarza pozbawionego dolegliwosci nie wykluczysz inaczej.
Tym bardziej ze dzieje sie to sporadycznie i przy róznych obrotach.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: goldixll » 20 mar 2010, 22:36

Ramzes_II pisze:
goldixll pisze:
Ramzes_II pisze:
przemas81 pisze:Jedno w tym wszystkim jest dobrea mianowicie to ze nie jest to pojedynczy prypadek tylko wielu tak ma-trza szukac problemu ,wkońcu któryś z nas go znajdzie :-?
Filtr paliwa, filtr powietrza, ew, przepływka. Mam tez podobne objawy, dzis filtr powietrza (przed zmianą na nowy) jak i przepływke przedmuchałem kompresorem i póki co - nie wystąpiło mulenie. W srode wymieniam rozrząd jak i cały osprzet paska micro. W piątek kpl filtrów i olej. W przyszłym tygodniu zdam relacje czy pomogło.
Czesto przyczyną mulenia jest przepływka własnie - warto ją "odkurzyc" kompresorem usuwając z niej pył. Zeby komuś nie przyszło na myśl palcem w przepływce "gorący drucik" dotykać ! mozna sobie uszkodzic przepływomierz !
Filtr paliwa, powietrza, nawet przeciwpyłkowy ;) wymieniony : ok2 : Rozrząd kompletny robiony 2500 km temu, olej 500 km temu, jedynie co to może faktycznie ten przepływomierz :roll:
I przepływka potrafi tak sobie działac nie wypluwając błedów kompa.
Niestety - bez podmiany z egzemplarza pozbawionego dolegliwosci nie wykluczysz inaczej.
Tym bardziej ze dzieje sie to sporadycznie i przy róznych obrotach.
Najgorsze, że problem nie występuje notorycznie. Wróciłem teraz do domu i kappa po drodze nie wykazywała żadnych dolegliwości - a rano była tragedia : zolta : Gdyby problem występował permanentnie to łatwo można było by go wykluczyć podmianą na szybko przepływki a tak to pupa

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: przemas81 » 27 mar 2010, 13:52

Kutwa chciałem dzisiaj przejrzeć cały układ EGR-u a tu pupa bo pada , da dworzu jakos nijako to robic a w garażu miejsca brak bo delta stoi rozbebeszona :x


Byłęm wczoraj w trasie i tak myślałem nad tym problemem oraz zauważyłem że w momencie jak uruchamia się turbina i daję jej po garach toi do kabiny wpadaja spaliny pomieszane chyba ze swadem oleju-ale dzieje się tak tylko gdy jadę np na 5 i muszę go zrxzucić na luz i zaraz depnąć-inaczej turbo nie zatrybi




zanim problem sie -pojawił to na wydechu zaraz na turbie na tym kolanie nie było uszczelkii spaliny stamtąd swobodnie leciały wsadziłem uszczelke a i takj zalatują i z turbem sie popsuło-z wydechu normalnie się dymi ale jest do wymiay bo jest rozpieprzony-moze jest zapchany i dlatego to się dzieje z turbem-dodam ze po zgaszeniu auta z rury jeszcze przez chwilę lecą spaliny-nie wim juz czego się chwycic chorera



A teraz druga sprawa-niby turbo było regenerowane ale przed IC na tym kolanie plastykowym pojawiły sie krople oleju czyli chyba turbo puszcza olej???Z tym że jak miałem to rozebrane i czyściłem to łopatki od turbo były czyściutkie-turbo się rozjechało-ale czemu od 1 ciagnie jak marzenie i nic na jego defekt nie wskazuje??



sam juz nie wiem :-?
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: HERBINEK » 08 kwie 2010, 19:40

Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki. Objawem może być mniejsza moc silnika, lecz znika (przynajmniej u mnie ) objaw dławienia. Zróbcie eksperyment, Jeżeli u was będzie poprawa, to pozostają 2 problemy , pierwszy przepływka a drugi lambda, ponieważ one ze sobą współpracują. Napiszcie jak wasze spostrzeżenia.

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: przemas81 » 08 kwie 2010, 21:37

Na to nie wpadłem -jutro zwalam wtyczke i zobaczymy

tylko pytanie jak bedzie poprawa to ewidentnie przepływka bądż lambda jak twierdzisz -tylko ze niektórzy wypowiadający się w tym temacie maa sprawne i jedno i drugie :-?
Ale zobaczę
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: lulu85 » 08 kwie 2010, 21:51

przemas81 pisze:
A teraz druga sprawa-niby turbo było regenerowane ale przed IC na tym kolanie plastykowym pojawiły sie krople oleju czyli chyba turbo puszcza olej???Z tym że jak miałem to rozebrane i czyściłem to łopatki od turbo były czyściutkie-turbo się rozjechało-ale czemu od 1 ciagnie jak marzenie i nic na jego defekt nie wskazuje??

sam juz nie wiem :-?
Ja mam turbo po regeneracji, przed świętami wymieniłem rurę turbo - filtr powietrza na której też były ślady jakiejś cieczy. Sprawdź czy nie cieknie z pod dekla zaworów bodajże (o ile dobrze pamiętam).

Co do przerywania mocy - ja obstawiam EGR ale wróżbitą niestety nie jestem ;)
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: volf » 08 kwie 2010, 23:42

HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki. Objawem może być mniejsza moc silnika, lecz znika (przynajmniej u mnie ) objaw dławienia. Zróbcie eksperyment, Jeżeli u was będzie poprawa, to pozostają 2 problemy , pierwszy przepływka a drugi lambda, ponieważ one ze sobą współpracują. Napiszcie jak wasze spostrzeżenia.
A gdzie w tym silniku masz lambdę?
Po drugie, to, że przy odłączonym przepływomierzu objaw zniknie nie znaczy wcale o jego uszkodzeniu.
KAPPA TDS & JTD

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: HERBINEK » 09 kwie 2010, 17:22

Masz racje z tą lambdą wygłupiłem sie.
Ale jesli nie znaczy ze to wina przepływki to co w takim razie

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: przemas81 » 26 kwie 2010, 21:14

HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki.


W końcu zwaliłem wtyczke od przepływki i,,,,,,,,,,,,wszystko wróciło do normy-turbo dmucha jak należy nie widac oznak spaku mocy-pozostaje wymienić przepływke :D
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: goldixll » 03 maja 2010, 22:39

przemas81 pisze:
HERBINEK pisze:Chłopaki ja zauważyłem ze jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to problem znika ponieważ auto tzn komputer przechodzi w tryb recovery uśredniając dawki.


W końcu zwaliłem wtyczke od przepływki i,,,,,,,,,,,,wszystko wróciło do normy-turbo dmucha jak należy nie widac oznak spaku mocy-pozostaje wymienić przepływke :D
Koniecznie daj znać jak wymienisz : ok2 : U mnie dokładnie to samo, dzisiaj zrobiłem test - odpiąłem przepływomierz i auto zaczęło jeździć normalnie.

Zastanawiam się czy takie odpięcie pociąga za sobą jakieś konsekwencje w postaci komunikatu check ?? bo u mnie nic się nie zadziało - zero informacji że coś jest nie tak :roll: :?:

Ps. Ma ktoś możliwość załatwić taniej taki przepływomierz do tds'a :?:

Awatar użytkownika
tiges
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 17 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: tiges » 04 maja 2010, 13:00

egr na 100%
mi w LT jakos to naprawili ze poltora roku mialem spokoj, ale znowu sie zaczyna. Zauwazylem ze zalezy to sporo od temperatury. W zimie nie bylo nigdy problemu. Przychodzi lato i im cieplej tym czesciej jest tryb awaryjny.

Ja juz mam nawyk przy redukcji poczekac na wolne obroty, to wtedy zaczyna dzialac.

Awatar użytkownika
goldixll
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1538
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kappa - TDS - raz ma moc a raz nie

Post autor: goldixll » 04 maja 2010, 13:15

tiges pisze:egr na 100%
mi w LT jakos to naprawili ze poltora roku mialem spokoj, ale znowu sie zaczyna. Zauwazylem ze zalezy to sporo od temperatury. W zimie nie bylo nigdy problemu. Przychodzi lato i im cieplej tym czesciej jest tryb awaryjny.

Ja juz mam nawyk przy redukcji poczekac na wolne obroty, to wtedy zaczyna dzialac.
skoro EGR na 100% to jaki wpływ na to ma przepływka, że po jej odłączeniu wszystko wraca do normy :?: :?: :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”