Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Witam,
Doprowadzam swoją nowo kupioną Kappę do stanu używalności. Z większych problemów została już tylko dmuchawa nawiewu. Mam dwie (starą z którą samochód kupiłem i nowo kupioną używkę) i przy obu jest taki sam efekt - zaraz po włączeniu przepala bezpiecznik. Czy poza zwykłym zwarciem coś innego może powodować taki efekt?
Doprowadzam swoją nowo kupioną Kappę do stanu używalności. Z większych problemów została już tylko dmuchawa nawiewu. Mam dwie (starą z którą samochód kupiłem i nowo kupioną używkę) i przy obu jest taki sam efekt - zaraz po włączeniu przepala bezpiecznik. Czy poza zwykłym zwarciem coś innego może powodować taki efekt?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Odp: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
moze to trywialne ale masz zalozony odpowiedni bezpiecznik z odpowiednim amperarzem??
Odp: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Co do bezpiecznika - mam nadzieje, ze elektryk takiej bucówy nie odstawia...
Jestem poza domem i nie mam dostepu do tej dmuchawy - ale czy da sie ja sprawdzic poza samochodem, po prostu podpinajac zasilanie pod odpowiednie piny? Jezeli ktos wie jak, to prosze o pomoc.
Jestem poza domem i nie mam dostepu do tej dmuchawy - ale czy da sie ja sprawdzic poza samochodem, po prostu podpinajac zasilanie pod odpowiednie piny? Jezeli ktos wie jak, to prosze o pomoc.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Tak da sie to sprawdzic, kolo 15 spojrze na schemat i Ci powiem, ale prawdopodobnie filtr przeciwpylkowy nie byl wymieniany silnik sie zasyfil i jak postal dluzej to ktos wlaczajac dmuchawe po prostu przepalil silnik, jest zwarty na uzwojeniach, te wentylatory sa bardzo delikatne, a bezpiecznik pali poniewaz idzie za wysoki prad potrzebny do rozruchu tego silnika i przepala bezpiecznik, jak podlaczysz silnik do akumulatora to tylko na ulamek sekundy zapodaj napiecie na niego. zobacz czy reka jak obrocisz to sie dosc dlugo kreci. ale przypuszczam ze juz jest kaput. tak na 70% o ile instalacja elektryczna silnika jest w dobrym stanie i bezpiecznik jest dopowiedni (ma byc 30 amper)
Odp: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Czy taki silnik da sie 'przewinac' i jezeli tak, to ile by to moglo kosztowac? Na Slasku jest jeden gosc, ktory podobno naprawia te dmuchawy, ale podal cene 280, kiedy za 250 mozna kupic na allegro.
Wtyczka od strony dmuchawy wyglada tak, czy ktos ma opis do czego sa poszczegolne piny?

Wtyczka od strony dmuchawy wyglada tak, czy ktos ma opis do czego sa poszczegolne piny?

Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
witam. mialem to samo.mialem przepalone uzwojenia.przewinalem i bajka.koszt 150zl.w uzywane sie nie pchaj bo moze byc to samo.a z tymi silnikami nawiewu to podobno czesta awaria w kappach.pozdrawiam
Re: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Wiec przepowiadam
Jesli jest to bezyna.
jest tam czarny kabel - masa
czerwony kabel , leci od puszki bezpieczników, bezpiecznik nr 6, zasilanie dostępne po zapłonie,
niebiesko - czerwony, leci na pin 20 infocenter,
zielono - czerwony, leci na pin 4 infocenter,
zolto - czerwony, leci na pin 19 infocenter.
Przypuszczam ze to bedzie dzialalo tak ze kombinacja zasilania tych 3 cienkich pinow to bedzie predkosc obrotowa wentylatora. czyli 1 najmniejsza moc, wszystkie 3 maksymalna, 1 z 3 polowa, pierwsze dwa 1/4 i ostatnie dwa 2/3. ;] czyli tu jest nasze 5 kresek. na tamte 3 piny podaj 12V z akumulatora na którykolwiek, i na ten 2 grube, zasilanie 12V i mase, jak odwrotnie podasz nie powinno sie nic stac bo to silnik, po prostu bedzie sie krecil w druga strone o ile dziala ale lepiej nie pomyl.
Zapomniałem dodac ze te kabelki do sterowania dmuchawa leca do wtyczki A w infocenter, nie wiem jaki kolor, ale napewno tej najwiekszej.
Jesli jest to bezyna.
jest tam czarny kabel - masa
czerwony kabel , leci od puszki bezpieczników, bezpiecznik nr 6, zasilanie dostępne po zapłonie,
niebiesko - czerwony, leci na pin 20 infocenter,
zielono - czerwony, leci na pin 4 infocenter,
zolto - czerwony, leci na pin 19 infocenter.
Przypuszczam ze to bedzie dzialalo tak ze kombinacja zasilania tych 3 cienkich pinow to bedzie predkosc obrotowa wentylatora. czyli 1 najmniejsza moc, wszystkie 3 maksymalna, 1 z 3 polowa, pierwsze dwa 1/4 i ostatnie dwa 2/3. ;] czyli tu jest nasze 5 kresek. na tamte 3 piny podaj 12V z akumulatora na którykolwiek, i na ten 2 grube, zasilanie 12V i mase, jak odwrotnie podasz nie powinno sie nic stac bo to silnik, po prostu bedzie sie krecil w druga strone o ile dziala ale lepiej nie pomyl.
Zapomniałem dodac ze te kabelki do sterowania dmuchawa leca do wtyczki A w infocenter, nie wiem jaki kolor, ale napewno tej najwiekszej.
Odp: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Witam
Czytałem, że silnik nawiewu w Kappach jest silnikiem bezszczotkowym.

i jego sterowanie jest na zasadzie PWM.
Więc jak to jest z tym silnikiem ?
Regulacja prędkości jest przez PWM czy też przez kombinacje +12V podawaną na cienkie kable ?
Jedno może nie wykluczać drugiego jeśli sterowanie silnika bez szczotkowego jest umiejscowione w jego obudowie.
Czytałem, że silnik nawiewu w Kappach jest silnikiem bezszczotkowym.

i jego sterowanie jest na zasadzie PWM.
Więc jak to jest z tym silnikiem ?
Regulacja prędkości jest przez PWM czy też przez kombinacje +12V podawaną na cienkie kable ?
Jedno może nie wykluczać drugiego jeśli sterowanie silnika bez szczotkowego jest umiejscowione w jego obudowie.
Re: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
chodzi o to ze odpowiednie uzwojenia sa zasilane i na zasadzie polaryzacji odpychane sa bieguny, im wiecej uzwojen zostaje zasilonych tym szybciej to wiruje, zamiast szczotek zastosowano elektrycznie sterowany komutator, cewki są nieruchome wewnątrz obudowy, a magnesy znajdują się na wirniku.
Odp: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Odwiedziłem zakład elektryczny, w którym chciałem przewinąć silnik dmuchawy. Jak tylko gość go zobaczył, to od razu powiedział, że da mi namiar do Gdańska...
Ale tak: w samej dmuchawie jest sterownik (TFK U6811B - podobno nie do dostania), 4 tyrystory i ten zestawik steruje prędkością dmuchawy. Ale gość mi jeszcze powiedział, że niekoniecznie to jest walnięte, może też być problem ze sterownikiem klimy, która jest w desce rozdzielczej. No i teraz jestem skołowany - jak wogóle zdiagnozować, gdzie jest problem?
Zna ktoś jakiegoś elektryka w Krakowie, który się tego nie przestraszy i coś rozsądnego potrafi z tym zrobić?
Ale tak: w samej dmuchawie jest sterownik (TFK U6811B - podobno nie do dostania), 4 tyrystory i ten zestawik steruje prędkością dmuchawy. Ale gość mi jeszcze powiedział, że niekoniecznie to jest walnięte, może też być problem ze sterownikiem klimy, która jest w desce rozdzielczej. No i teraz jestem skołowany - jak wogóle zdiagnozować, gdzie jest problem?
Zna ktoś jakiegoś elektryka w Krakowie, który się tego nie przestraszy i coś rozsądnego potrafi z tym zrobić?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Odp: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
szukaj serwisu bosch albo autoryzowanego przez bosch, oni najpredzej
Re: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
hmm... szczerze powiedziawszy to byłbyś pierwszym (o którym słyszałem) któremu nie spalił się wentylator a miał problem ze sterownikiem od klimy.... Pozdrawiam!
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7367
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Odp: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
Na allegro wentylator po regeneracji 280 zł z gwarancją, musisz odesłać stary. Chyba w Świdnicy, nick: sabina czy jakoś tak Nie szukaj kwadratowych ...., wymień wentylator - to normalka w kappach. Nowy kupisz za 480 - 540 zł ale z wymianą bez rozszczelnania klimy się narobisz. No chyba, że ktoś Ci to zrobi. Ja mam to już za sobą 

Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 lut 2010, 12:53
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Kappa - problem z dmuchawą, przepala bezpiecznik
jak dostać się do tej dmuchawy? gdzie jest kostka żeby ją odłaczyć. mi też padła , a w dodatku po właczeniu zapłonu coś w desce w okolicy wyświetlacza delikatnie brzęczy