Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Witam
nurtuje mnie pewne pytanie, ponieważ szykuje się do przeglądu 'zerowego' mojej Integralki - jak to jest z badaniem hamulców? czy jak przednia oś będzie na ruchomych rolkach a tylna nieruchoma, to czy coś mi nie pier.... w napędzie??
nurtuje mnie pewne pytanie, ponieważ szykuje się do przeglądu 'zerowego' mojej Integralki - jak to jest z badaniem hamulców? czy jak przednia oś będzie na ruchomych rolkach a tylna nieruchoma, to czy coś mi nie pier.... w napędzie??
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Nie zastanawiałem się nad tym, robiłem badanie techniczne , szkód nie zanotowałem.
Wiem, mało satysfakcjonująca odpowiedź
Wiem, mało satysfakcjonująca odpowiedź

Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Musieli to jakoś rozwiązać. Przecież subaru, audi i inne 4wd muszą jeździć na przeglądy
Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD
No własnie szperałem w sieci w poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie i trafiłem m.in. na forum subaru. Tam znalazłem różne odpowiedzi:
-diagności przeważnie boją się sprawdzać hamulce w ten sposób i 'wierzą na słowo', lub sprawdzają na placu po prostu jak auto hamuje
-można używać specjalnych płyt najazdowych, lub mierzyć opóźnienie w poruszającym się samochodzie ale mało która stacja to robi
-najlepsze podejście
- 'jak się chwile pokręci to się nic nie stanie' 
-diagności przeważnie boją się sprawdzać hamulce w ten sposób i 'wierzą na słowo', lub sprawdzają na placu po prostu jak auto hamuje
-można używać specjalnych płyt najazdowych, lub mierzyć opóźnienie w poruszającym się samochodzie ale mało która stacja to robi
-najlepsze podejście


- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Nie wszystkie stacje diagnostyczne chcą robić przeglądy samochodów 4wd. Inne robią przegląd bez badania hamulców. A jeszcze inne udają niewiedzących i robią przegląd normalnie.
Chyba lepiej poszukać stacji która może zrobić przegląd samochodu 4wd w sposób prawidłowy, najlepiej zadzwonić i spytać.
Chyba lepiej poszukać stacji która może zrobić przegląd samochodu 4wd w sposób prawidłowy, najlepiej zadzwonić i spytać.
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 258
- Rejestracja: 28 maja 2009, 9:44
- Lokalizacja: Ostrołęka, Kurpie
Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Ja ostatnio byłem na przeglądzie i facetowi wspomniałem, że chcę kupić autko z napędem na 4 kółka, facet od razu, że u niego przegladu nie zrobię, do tego są wyspecjalizowane stacje.
Lancia Lybra 2.4 JTD
Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD
jeżeli do badania skuteczności hamulców służy stanowisko płytowe, to nie problemu, bo po prostu najeżdża się na płytę długości ok metra i na niej hamuje tak jak na normalnej drodze. jeżeli stanowisko jest rolkowe, to KAŻDY producent dostarcza do takiego stanowiska specjalne najazdy dla osi, która nie jest badana, żeby mogła się swobodnie obracać podczas badania. także jeżeli któryś diagnosta twierdzi, że się nie da, to znaczy że po prostu mu się nie chce podnosić auta i podkładać dodatkowych rolek..
Integrale problem nie dotyczy, bo centralnemu mechanizmowi nie szkodzi chwilowe przekazanie napędu tylko na jedną oś.
Integrale problem nie dotyczy, bo centralnemu mechanizmowi nie szkodzi chwilowe przekazanie napędu tylko na jedną oś.
Re: integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Kurcze, ciekawe zagadnienie. Jakiś rok temu robiłem przegląd Jaguara X-type 4wd i szczerze mówiąc nie pomyślałem nawet o takim problemie. Ale o ile pamiętam- przegląd przebiegł bezproblemowo i hamulce zostały sprawdzone, ale nie pamiętam już jak wyglądało stanowisko diagnostyczne;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Do czterołapych jest specjalne stanowisko na którym można mierzyć pojedyncze koła. U mnie w firmie takie jest
. A jak już robię kryociochę to się pochwałę, że również nabijają klimę - dla pracowników
50 pln, dla obcych podobno
80 pln. Nikt o tym nie wie bo by były kolejki
.




- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Teraz mówisz, jak wywaliłem 170 na Alfę?topcio1 pisze: nabijają klimę - dla pracowników50 pln, dla obcych podobno
80 pln. Nikt o tym nie wie bo by były kolejki
.

A co do 4x4 - hmm, nie zastanawiałem się, nie byłem jeszcze na przeglądzie, ale zadam to pytanie mojej OSKP.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
nie wiem jak gdzie indziej ale u mnie wierzą na słowo-moze z racji ze mnie znają a raczej firmę w jakiej pracuje..wiem jedno jak jade na przeglad delcina-pomimo z oska ,to sam wjeżdzam na rolki,bo jest zbyt niska i kiedys za przypierdzielenie w podłoge troche ich zjechałem-od tamtej pory wjeżdżam sam i nie mam problemów....ale 4x4 to inna bajka
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Temat świeżutki (dowiedziałem się w dniu pisania postu), właśnie kupili maszynę Boscha.Artur G. pisze:Teraz mówisz, jak wywaliłem 170 na Alfę?
- GRZECHUU
- Klubowicz
- Posty: 309
- Rejestracja: 08 paź 2003, 0:00
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: SANOK woj.podkarpackie
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Muszą być obie osie na rolkach jednocześnie. Kiedyś robiłem przegląd w delcie I i diagnosta się pytał czy to 4wd.Natomiast integralki na rolki nie brał bo nie miał stanowiska na 4wd,ale przegląd podbił.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
Nie muszą. Mogą być mierzone pojedyncze koła.GRZECHUU pisze:Muszą być obie osie na rolkach jednocześnie.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Integrale - przegląd techniczny aut 4WD
I tak powinno być zawsze, bo teraz nie wychodzi siła hamulców tylko siła potrzebna do wypchnięcia auta z rolek.