Lybra - samodzielna regeneracja turbo

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 17 maja 2010, 16:58

No Codee błędów nie ma, ale tak jak piszę, znów zmulony i spalanie na trasie Kraków-Katowice nie spadało poniżej 5 litrów, miejscami podchodziło pod 20, nigdy takich głupot mi komp nie pokazywał.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Codee

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Codee » 17 maja 2010, 17:07

Słuchaj to zdemontuj elektrozawór sterowania zmienną geometrią i go stestuj tzn. jeśli dmuchniesz w jedną z rurek to elektrozawór powinien spokojnie drugą rurką puścić to powietrze jeśli nie da rady "dmuchnąć" zaworku to znaczy że się zblokował i działa jak mu się chce albo i wcale.
Słyszysz turbinę że pracuje? Bo u mnie zamilkła i też spalanie masakryczne - żeby nie zbankrutować to jeździłem do 2000 obr/min.

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 17 maja 2010, 17:20

no dobry pomysł, fakt turbo słabo słychać. Może jakiś syf zapchał zaworek, czytałem gdzieś że jak zaciągnie z egru to lubi blokować. Będę grzebał dopiero w piątek, chyba ,że przestanie lać za oknem :) Pzdr!
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Codee

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Codee » 17 maja 2010, 17:34

Akurat zawór o którym mówimy nie ma nic wspólnego z EGR i wydechem.
Jest to elektrozawór który podaje podciśnienie wg. zapotrzebowania na zmianę geometrii łopatek turbiny żeby auto jechało do przodu jak trzeba z werwą

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 17 maja 2010, 17:38

aha może po prostu wszystko się po kolei p....i :/
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Codee

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Codee » 17 maja 2010, 17:39

wiesz zrobiłem manuala jak będziesz potrzebował ale tak to jest jak robi się nieprzemyślane rozwiązania

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 17 maja 2010, 18:39

dlaczego nieprzemyślane? Turbo jest ok jeśli o to chodzi, a zawór westgate był już raz czyszczony. Dzieki Codee ale westgate'a potrafię odkręcić :)
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Codee

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Codee » 17 maja 2010, 19:00

chodzi o konstrukcję tego elektrozaworu w pierwszej wersji jest nie uszczelniony jak trzeba co potem powoduje że go zalewa i rdzewiej i sięblokuje, po modyfikacji z tego co wiem jest korpus w całości nierozbieralny i się tak nie pier....i

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 17 maja 2010, 20:05

To już wszystko jasne. Mój zawór rozbierałem i "skręciłem" go plastikową opaską ściskającą. Przeczyszczę jeszcze raz, przesmaruję lekko olejem silikonowym i skleję.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 22 maja 2010, 14:03

No wszystko ok. Mam nadzieję,że już na dobre. Pozdrawiam! Aha turbo działa bez zastrzeżeń :) a przejechałem już ho ho i jeszcze trochę.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Codee

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: Codee » 22 maja 2010, 14:13

Nie wiem czy nie ponowię pytania ale co ile powinno się regenerować ( wymienić uszczelnienia i łożyska) turbinkę?

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: mac1us » 22 maja 2010, 20:36

Zazwyczaj to robi się to jak się spipcy lub gdy jest już wyczuwalny luz na wirniku byleby nie za późno.

Awatar użytkownika
zoom123
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 86
Rejestracja: 09 lis 2009, 16:20
Lokalizacja: k-wce/krk

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: zoom123 » 22 maja 2010, 22:12

Ja chciałem wymienić jak tylko spadło ciśnienie doładowania, ale się spóźniłem, następnego dnia koło kompresji ukruszyło się , turbo zaczęło buczeć. Wniosek, jak tylko zauważysz coś niepokojącego w działaniu turbo, a wykluczysz wadliwe działanie westgate, overboosta ( zwał jak zwał , co fachowiec to inaczej to nazywa ), to szybko odłączaj turbo i naprawiaj. Odączyć można zdejmując po prostu wężyk z zaworka.
Lancia Lybra LX 1.9 jtd Blu Nicola
--------------------------------------------------
Carpe diem quam minimum credula postero

Awatar użytkownika
mr.kura
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: mr.kura » 22 maja 2010, 22:52

codee musimy się spotkać, pokażesz mi jak zdemontować turbinę :?: wydaje mi się że troche za słabo dmucha

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - Samodzielna regeneracja turbo

Post autor: lesny_83 » 08 cze 2010, 0:13

a ja mam pytanie co dokladnie wymieniales jakie czesci i jesli jednak mozesz podac namiary to wiele ulatwisz
nastepne pytanie przy wymianie ktorych czesci konieczne jest juz dowazania
i ostanie na co trzeba zwrocic uwage przy zdejmowaniu turbo?
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”