Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

szwagier
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: szwagier » 28 cze 2010, 20:11

Witam . Mam pytanie dlaczego silnika niemożna odpalić po wymianie filtra oleju napędowego i odpowietrzeniu całego układu . Przyczyną wymiany filtra było iż przy wyprzedzaniu na 3-m biegu silnik zgasł. Więcej niemogłem już go odpalić .Więc myślałem że jest brudny filtr paliwa . Wymieniłem ,odpowietrzyłem i w dalszym ciągu nieodpala . Proszę o podpowiedż co jeszcze można zrobić co ja niezrobiłem . POZDRAWIAM i czekam na szybką odpowiedz bo auto potrzebne mi na dojazdy do pracy [70kmdziennie ].
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 20:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: Dudi » 28 cze 2010, 20:35

Więcej szczegółów. Kręci i nie odpala???W ogóle nie kręci???Odpala tylko zimny, jak się rozgrzeje to gaśnie i nie da się odpalić???
Filtr oleju napędowego jest słabą przyczyną. I mało prawdopodobną.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

szwagier
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: szwagier » 28 cze 2010, 20:53

Witam . Odpowiadam . - Po wymianie i przed wymianą filtra nieodpala wogóle .Oczywiście to pierwsze .

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: LybraSW » 28 cze 2010, 21:10

Układ zasilania jest odseparowany od układu smarowania silnika. Auto w ekstremalnych sytuacjach i z przykrymi konsekwencjami można by było odpalić bez filtra i grama oleju. Myślę że problem odpalania leży po stronie elektryki lub zasilania paliwem. Układ smarowania odpowietrza się sam po przez odmę wiec nie wiem w jaki sposób go odpowietrzyłeś 8-O

Podepnij Lanciolota do kompa i zobacz co ci wyskoczy.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

szwagier
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 04 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: szwagier » 28 cze 2010, 22:18

Odpowiadam . Ciśnienie wymagane 300 barów , a jest od 30- 50 barów . Po psiknięciu PLAKA w układ dolotowy powietrza silnik odpala , utrzymuje ciśnienie około300 barów. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu bez PLAKA nieodpala .

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: LybraSW » 29 cze 2010, 10:29

Hmm.. Możliwe że to zawór regulujący ciśnienie na pompie wtryskowej.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

sel
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 25 paź 2009, 8:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: sel » 29 cze 2010, 10:49

Najtańszym rozwiązaniem będzie podpięcie pod komputer i odczytanie błędów,następnie można próbować po kodach znaleźć winowajcę.Bez tego można gdybać i ponosić niepotrzebne koszty.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.

Codee

Re: Lybra 1.9 JTD - problem z odpaleniem

Post autor: Codee » 29 cze 2010, 14:29

Pompka w zbiorniku może nie pompuje a samo nie doleci :D
Spróbuj tak:
weź kogoś do pomocy, otwórz maskę, odepnij wąż z filtra ( ten idący z baku) który jest zatrzaskiwany więc się nie napracujesz i sprzętu nie potrzebujesz, weź jakąś butelkę i tak żeby do niej paliwo poleciało ( jak poleci wogóle).
Druga osoba na Twój znak przekręca kluczyk ( nie odpala tylko przekręca ) po przekeceniu kluczyka pompka w baku pompuje żeby było ciśnienie. Jeśli nic Ci nie poleci do butelki albo tyle co wcale to już wiesz gdzie szukać!

powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”