Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

mariopil

Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: mariopil » 18 lip 2010, 16:04

Witam,

Mam następujący problem Lybrą 1,9 JTD 105 KM (przeszukując forum widzę że dość częsty :D )

Autko jest słabe zbiera się tylko w zakresie 2000-3000 obrotów i to w zasadzie tylko na pierwszych 3 biegach. Na czwórce też można w miarę sprawnie przyspieszyć ale już czuć że coś jest nie tak. Na piątym biegu auto przyspiesza bardzo powoli w zasadzie prawie nie reaguje na pedał gazu. Rozpędziłem się maksymalnie do 140 km/h, dalej nie miałem gdzie (jakoś brak porządnych dróg w mojej okolicy), ale to trwało wieczność... :-?

Auto nie ma żadnych innych objawów usterki silnika, nie pali się "check", dym z rury zawsze przezroczysty nawet przy ostrym gazowaniu. Turbinę słychać że żyje (delikatny świst całkiem w normie), w zakresie 2000-3000 obrotów czuć że to turbo ciągnie ale tak jak wspomniałem za słabo. Powyżej 3000 obr. jest moment że czuć tak jakby odcięcie, jakby coś się przytkało i nie ma wcale doładowania, poniżej 2000 obr. to samo, lipa.

Z tego wiem to powinno ciągnąć od 1500-4000 obr. w miarę równo. Tym autem po mieście jeszcze jakoś można sprawnie jeździć ale na trasie to jest męka. Przy wyprzedaniu musiałem redukować bieg do czwórki. Mam porównanie z innymi lybrami z tym silnikiem, trochę ich ostatnio obejrzałem i wiem że coś nie gra. Lepiej zbiera się nawet mój 75 konny TDek w starym VW.

Przeszukałem forum i najczęściej radzicie żeby zacząć od przepływomierza, odpiąć wtyczkę i się przejechać. Rozumiem że jeśli dynamika na odpiętej się poprawi to przepływka do wymiany?

Co jeszcze mogą posprawdzać zanim pojadę na kompa? Może uda mi się namierzyć przyczynę bez kosztów diagnostyki.

Mile widziane zdjęcia co i w jaki sposób sprawdzić bądź "łopatologiczne" tłumaczenie gdzie szukać danego elementu i jak go sprawdzić bo tego silnika będę się dopiero uczył.

W ASO Fiat blisko mnie za podpięcie do kompa liczą sobie 170 zł, może lepiej od razu zainwestować w kabel i jakiś program?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.


Pozdrawiam,
M.

mariopil

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: mariopil » 19 lip 2010, 22:53

Panowie, pomóżcie proszę! ;)

Dziś zdjąłem plastykową osłonę silnika, zaglądałem wszędzie w komorze silnika szukając jakichś anomalii, typu sparciałe węże, jakieś wycieki itp. nic nie znalazłem. Ale to szukanie po omacku, może jakieś sugestie? Umówiłem się już na diagnostykę w ASO, zamówiłem też kabel na Alledrogo, docelowo chce sam robić diagnostykę na pewno można parę złotych zaoszczędzić sprawdzając/kasując usterki samodzielnie.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: topcio » 19 lip 2010, 23:00

mariopil pisze:Mam następujący problem Lybrą 1,9 JTD 105 KM (przeszukując forum widzę że dość częsty
Jeśli zauważyłeś, że już jest wiele tematów o tym, to po co zakładasz kolejny zamiast kontynuować już istniejący? O programach do diagnostyki też już było !!!
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

mariopil

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: mariopil » 19 lip 2010, 23:48

Napisałem nowy temat bo każdy problem nieco się różni, nie chciałem robić zamieszania w wątkach dotyczących innych różnych od mojego przypadków. Nie znalazłem nigdzie identycznego przypadku jak mój (gdybym znalazł to w ogóle bym nie pisał o tym na forum,tylko skorzystał z gotowych porad w starych wątkach).

Liczę na pomoc, bo widzę że na forum jest sporo chłopaków mających naprawdę dużą wiedzę...

Jak wspomniałem wcześniej będę się uczył dopiero silnika JTD. Wcześniej miałem starsze auta z silnikami bez elektroniki i radziłem sobie z serwisowaniem wielu rzeczy więc całkiem zielony nie jestem.

Myślałem, że zakładając nowy wątek robię właśnie dobrze 8-O pilnując porządku, czyżbym się mylił? : gafa :

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: Krzysiek82 » 20 lip 2010, 9:38

Poszukaj podobnych wątków. Szukaj i czytaj wątki o dziurach w dolocie, egr, przepływomierzu, overbooscie / zaworze upustowym, ewentualnie o ciśnieniu paliwa i filtrach. Te rzeczy są odpowiedzialne w większości przypadków za mulenie.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12141
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: topcio » 20 lip 2010, 14:20

mariopil pisze:Myślałem, że zakładając nowy wątek robię właśnie dobrze 8-O pilnując porządku, czyżbym się mylił? : gafa :
wystarczy przeczytać "Przeczytaj zanim założysz nowy temat" :link: , ale luz - dość tej jałowej dyskusji.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
luDzik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 23 maja 2010, 19:56
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: luDzik » 01 sie 2010, 22:45

Witam, od 3 miesięcy jestem posiadaczem Lybry SW 1.9 jtd 105 KM, nie chcac zakładać nowego tematu pisze go tutaj, a więc problem mam bardzo podobny jak kolega wcześniej czyli absolutny brak mocy (przyśpieszeni) bez względu na obroty czy to jest 1500 czy 3500obr/min żadnej reakcji na 3,4,o piątce nie wspominając bo pierwsza lepsza górka i klapa.Przeglądając i ucząc się nasze forum próbowałem sam coś zdziałać na własną ręke a więc wymieniłem filtry,rozebrałem,sprawdziłem i przeczyściłem cały układ dolotowy wraz z intercoolerem nic żadnych pęknięć wszystko szczelne(przewody za turbiną suche,ona sama bez luzów i sucha),zaślepiłem egr,bez rezultatu,odłączyłem przepływke i równiez nic żadnej poprawy. Byłem również u tak chwalonych tutaj speców :-? z LT, diagnoza wtryskiwacze,ok wykonali regeneracje skasowali odpowiednio i poza spadkiem spalania tak naprawde to gó... pomogli jak było tak jest. Autko ma w tej chwili około 150 tyś przbiegu (udokumentowane) nie kopci,olej nie bierze ani grama i bądz tu człowieku mądry,powoli ręce mi opadają,zastanawiam się już nawet nad pozbyciem sie jej a naprawde nie chciałbym tego robić,licze na jakąś podpowiedz z waszej strony co można jeszcze zrobić,sprzwdzić,ewentualnie adres jakiegoś "znającego się" mechanika,najlepiej z moich stron. Z góry dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
lulu85
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1390
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: lulu85 » 01 sie 2010, 23:14

Jeśli zaślepiłeś EGR i to nic nie dało - a IMHO mówisz że realny przelot 150.000 km. to go lepiej odślep bo możesz się kiedyś przy wyprzedzaniu zdziwić albo nie zdążyć się zdziwić czego Ci nie życzę.
Bez podłączenia auta pod komputer/tester wróżenie ze szklanej kuli czeka, można powymieniać pół samochodu a na końcu okaże się że to był np. czujnik temperatury paliwa albo inne cudo kosztujące 30 pln. ..
Były :
Kappa TDS, Kappa 2.0 20vt, Kappa JTD

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: ksk » 02 sie 2010, 10:56

luDzik pisze:Witam, od 3 miesięcy jestem posiadaczem Lybry SW 1.9 jtd 105 KM, nie chcac zakładać nowego tematu pisze go tutaj, a więc problem mam bardzo podobny jak kolega wcześniej czyli absolutny brak mocy (przyśpieszeni) bez względu na obroty czy to jest 1500 czy 3500obr/min żadnej reakcji na 3,4,o piątce nie wspominając bo pierwsza lepsza górka i klapa.Przeglądając i ucząc się nasze forum próbowałem sam coś zdziałać na własną ręke a więc wymieniłem filtry,rozebrałem,sprawdziłem i przeczyściłem cały układ dolotowy wraz z intercoolerem nic żadnych pęknięć wszystko szczelne(przewody za turbiną suche,ona sama bez luzów i sucha),zaślepiłem egr,bez rezultatu,odłączyłem przepływke i równiez nic żadnej poprawy. Byłem również u tak chwalonych tutaj speców :-? z LT, diagnoza wtryskiwacze,ok wykonali regeneracje skasowali odpowiednio i poza spadkiem spalania tak naprawde to gó... pomogli jak było tak jest. Autko ma w tej chwili około 150 tyś przbiegu (udokumentowane) nie kopci,olej nie bierze ani grama i bądz tu człowieku mądry,powoli ręce mi opadają,zastanawiam się już nawet nad pozbyciem sie jej a naprawde nie chciałbym tego robić,licze na jakąś podpowiedz z waszej strony co można jeszcze zrobić,sprzwdzić,ewentualnie adres jakiegoś "znającego się" mechanika,najlepiej z moich stron. Z góry dzięki i pozdrawiam.
A słychać turbinę przy dodawaniu gazu ? Ja u siebie miałem podobnie, wymieniłem zawór sterowania zmienną geometrią i autko bez mała jeździ jak powinno (mam jeszcze egr do sprawdzenia i kolektor dolotowy), ale turbina zaczęła się załączać i wciska w fotel miło.
Oczywiście możesz spróbować zregenerować ten zawór, opis autorstwa Code jest na forum. I oczywiście wartałoby podłaczyć się pod komputer...
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

samek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 03 mar 2010, 9:40
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: samek » 02 sie 2010, 13:48

Witam, podobnie jak luDik borykam się z tym samum problemem (Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc) u mnie pojawia się przyspiezenie dopiero jak wcisnę pedał gazu w podłogę bez wględu czy jadę na dwójce czy piątce auto reaguje w ostatniej fazie wciskanaia pedału, a wspomnę ,że wymieniłem wszystkie filtry ,zaślepiłem egr,sprawdziłem szczelność układu itd, i nic, może któryś z kolegów miał podobny problem proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
luDzik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 23 maja 2010, 19:56
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: luDzik » 02 sie 2010, 20:13

Zawór egr już dawno odślepiłem (skoro i tak nie ma różnicy to po co zatykać), czyszczenie podejżewam że za wiele nie pomoze (pan z LT tak mi powiedział) gdyz mam wersje 105 konną a tam nie ma sterowania łopatkami turbiny,a więc nie ma sie za bardzo co popsuć,pod komputer był podłaczany i sprawdzany przez elektryka w LT (bynajmniej tak mówią,nie byłem przy tym) i nic nie znależli. Turbinke słychać przy dodawniu gazu (startuje w granicach 1500-1600 obr.) Pozdrawiam.

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: ksk » 02 sie 2010, 22:20

Rzeczywiście... Zapomniałem, że dopiero od 110KM jest ten zawór. Zostaje podłączenie pod komputer, sprawdzenie błędów i sprawdzenie wartości ciśnienia paliwa i ilości paliwa, lub coś jeszcze, nie jestem mechanikiem i nie ukrywam, że się nie znam :)

Życzę z całego serca powodzenia w zlikwidowaniu usterki.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: dr_scott » 04 sie 2010, 15:11

ksk pisze:
luDzik pisze:Witam, od 3 miesięcy jestem posiadaczem Lybry SW 1.9 jtd 105 KM, nie chcac zakładać nowego tematu pisze go tutaj, a więc problem mam bardzo podobny jak kolega wcześniej czyli absolutny brak mocy (przyśpieszeni) bez względu na obroty czy to jest 1500 czy 3500obr/min żadnej reakcji na 3,4,o piątce nie wspominając bo pierwsza lepsza górka i klapa.Przeglądając i ucząc się nasze forum próbowałem sam coś zdziałać na własną ręke a więc wymieniłem filtry,rozebrałem,sprawdziłem i przeczyściłem cały układ dolotowy wraz z intercoolerem nic żadnych pęknięć wszystko szczelne(przewody za turbiną suche,ona sama bez luzów i sucha),zaślepiłem egr,bez rezultatu,odłączyłem przepływke i równiez nic żadnej poprawy. Byłem również u tak chwalonych tutaj speców :-? z LT, diagnoza wtryskiwacze,ok wykonali regeneracje skasowali odpowiednio i poza spadkiem spalania tak naprawde to gó... pomogli jak było tak jest. Autko ma w tej chwili około 150 tyś przbiegu (udokumentowane) nie kopci,olej nie bierze ani grama i bądz tu człowieku mądry,powoli ręce mi opadają,zastanawiam się już nawet nad pozbyciem sie jej a naprawde nie chciałbym tego robić,licze na jakąś podpowiedz z waszej strony co można jeszcze zrobić,sprzwdzić,ewentualnie adres jakiegoś "znającego się" mechanika,najlepiej z moich stron. Z góry dzięki i pozdrawiam.
A słychać turbinę przy dodawaniu gazu ? Ja u siebie miałem podobnie, wymieniłem zawór sterowania zmienną geometrią i autko bez mała jeździ jak powinno (mam jeszcze egr do sprawdzenia i kolektor dolotowy), ale turbina zaczęła się załączać i wciska w fotel miło.
Oczywiście możesz spróbować zregenerować ten zawór, opis autorstwa Code jest na forum. I oczywiście wartałoby podłaczyć się pod komputer...
W turbosprężarce silnika jtd 105KM nie ma zmiennej geometrii kierownic łopatek.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Lybra 1,9 JTD 105KM- słaba moc

Post autor: dr_scott » 04 sie 2010, 15:15

luDzik pisze:Zawór egr już dawno odślepiłem (skoro i tak nie ma różnicy to po co zatykać), czyszczenie podejżewam że za wiele nie pomoze (pan z LT tak mi powiedział) gdyz mam wersje 105 konną a tam nie ma sterowania łopatkami turbiny,a więc nie ma sie za bardzo co popsuć,pod komputer był podłaczany i sprawdzany przez elektryka w LT (bynajmniej tak mówią,nie byłem przy tym) i nic nie znależli. Turbinke słychać przy dodawniu gazu (startuje w granicach 1500-1600 obr.) Pozdrawiam.
To, że turbosprężarkę słychać to jeszcze nic nie znaczy. Być może powietrze ucieka jakąś nieszczelnością.
Być może masz stale otwarty bądź zapieczony zawór waste gate.
Jeśli masz możliwość, podłącz wskaźnik ciśnienia doładowania i podczas jazdy z obciążeniem sprawdź ciśnienie w kolektorze dolotowym. Jeśli ciśnienie jest OK to trzeba szukać przyczyny w układzie paliwowym. Jeśli jest za niskie, to trzeba wyjaśnić dlaczego.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”