Lybra - montaż haka holowniczego
- teemka
- Forumowicz/ka
- Posty: 714
- Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
- Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
No własnie ma ktoś schemat elektryczny lybry? Chodzi o podłączenie 7-pinowego gniazda haka pod instalacje oświetlenia (kolory kabelków i gdzie ich szukać) Wiem ze lapy są blisko ale moze sie przydać info na ten temat...
- piureczko
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 maja 2010, 22:56
- Imię: GRZEGORZ
- Lokalizacja: TYCHY "ALASKA"
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
nie mam schematu
ale sam podłączyłem moduł i jak znajde chwile spokoju to postaram sie opisać jaki kolor gdzie podpiąć
osobiście podpinałem sie do tylnych lamp
patrzałem sie co w danej chwili świeci i tam podpinałem
ale sam podłączyłem moduł i jak znajde chwile spokoju to postaram sie opisać jaki kolor gdzie podpiąć

osobiście podpinałem sie do tylnych lamp

patrzałem sie co w danej chwili świeci i tam podpinałem

Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Witam
Kupiłem Lybrę z hakiem firmy Brink zdejmowany z kluczykiem.
Pytanie jak zdjąć ten hak ?
Kluczyk ładnie wchodzi ,półobrotu ciągnę za rączkę i nic-może jest jakiś guzik?
Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4jtd
Kupiłem Lybrę z hakiem firmy Brink zdejmowany z kluczykiem.
Pytanie jak zdjąć ten hak ?
Kluczyk ładnie wchodzi ,półobrotu ciągnę za rączkę i nic-może jest jakiś guzik?
Pozdrowienia
Zbyszek55 z Bydgoszczy
Lancia Lybra sw 2,4jtd
Lancia Lybra 2.4 JTD SW
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 wrz 2010, 20:39
- Lokalizacja: Rzezawa/ małopolska
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Ostatnio podpinałem hak w lybrze kolegi. Moduł wykonałem sam, wystarczylo 6 małych przekaźników i troszke przewodów.
Montaż całości zająl kolo 2 godzin, wszystko śmiga aż miło !!! Żadnych problemów z błędami, licznikiem itp.
P.S. Koszt części do wykonania modułu jaki zrobiłem nie przekroczył 30 PLN
Wystarczy ruszyć głową
Montaż całości zająl kolo 2 godzin, wszystko śmiga aż miło !!! Żadnych problemów z błędami, licznikiem itp.
P.S. Koszt części do wykonania modułu jaki zrobiłem nie przekroczył 30 PLN
Wystarczy ruszyć głową

Re: Lybra - montaż haka holowniczego
ja nie mam ani przekaźników, ani modułu, za to podpięta instalacja jest do skrzynki bezpieczników. Tak było w oryginalnej wiązce i instrukcji Bosala.alan78 pisze:Ostatnio podpinałem hak w lybrze kolegi. Moduł wykonałem sam, wystarczylo 6 małych przekaźników i troszke przewodów.
Montaż całości zająl kolo 2 godzin, wszystko śmiga aż miło !!! Żadnych problemów z błędami, licznikiem itp.
P.S. Koszt części do wykonania modułu jaki zrobiłem nie przekroczył 30 PLN
Wystarczy ruszyć głową
Pozdrawiam
Toper
- BlackLybraSW
- Forumowicz/ka
- Posty: 567
- Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Dobra to można zamontować hak do Lybry kombi 1,9 JTD z 2001 roku ?
Dajcie namiar na jakiś hak taki na stałe
Może ktoś ma fotki instrukcje z montażu lub już założonego ?
Taki
http://www.sklepmartec.pl/index.php?p13 ... 99r#m1-tab
Dajcie namiar na jakiś hak taki na stałe
Może ktoś ma fotki instrukcje z montażu lub już założonego ?
Taki
http://www.sklepmartec.pl/index.php?p13 ... 99r#m1-tab
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST

- piureczko
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 maja 2010, 22:56
- Imię: GRZEGORZ
- Lokalizacja: TYCHY "ALASKA"
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
dokładnie taki
tylko nie wiem dlaczego piszą że trzeba ściągać zderzak i podcinać
ja sam montowałem i nic nie podcinałem ani nie zdejmowałem zderzaka
nie zapomnij o (MODUŁ HAKA WIAZKA STEROWNIK PRZYCZEPY 7 PIN)-- znajdziesz na allegro
jak go nie zamontujesz to będzie ci ICS pokazywał błędy
tylko nie wiem dlaczego piszą że trzeba ściągać zderzak i podcinać
ja sam montowałem i nic nie podcinałem ani nie zdejmowałem zderzaka
nie zapomnij o (MODUŁ HAKA WIAZKA STEROWNIK PRZYCZEPY 7 PIN)-- znajdziesz na allegro
jak go nie zamontujesz to będzie ci ICS pokazywał błędy
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Można hak zamontować do każdej lybry tylko musi to być hak do lybry a nie jakiś taki który podejdzie. Chodzi o to że w bagażniku musi być przykręcona specjalna płyta. Bez tego elementu podobno lybra się rozciągnie. Co do samego modułu to może być ale nie musi. Komputer nie wykaże żadnego błędu. Ja miałem ale się spalił i na szybko podłączyłem po staremu i nic się nie dzieje dziwnego. Tylko że lybra ma takie udziwnienie i może pokazywać na zegarach poprawność działania kierunkowskazów przyczepy i tu bez względnie należy użyć modułu ale trzeba trochę kabli z centralki pociągnąć na tył. Jednak nie polecam jazdy bez modułu bo może ale nie musi dojść do przeciążenia instalacji. Można taki moduł zbudować samemu trzeba kupić 6 przekaźników trochę cyny i pare kabeków. Ja u siebie to zasilania modułu mam pociągnięty przewód z tablicy bezpieczników i jest on zabezpieczony bezpiecznikiem 25A a sterowanie pociągnięte jest bezpośrednio z lamp. Masę montujemy bezpośrednio z tyłu przewodem 2.5mm2 (tak dla bezpieczeństwa bo mi pan fachowiec zamontował 0.75mm2 i centralkę szlak trafił). Porządnie zamontować hak i niczego się nie bać Lybra bardzo dobrze sprawuje się z przyczepą hamulce dają sobie radę nawet z jedną toną bez hamulca (uwaga lybra może holować legalnie przyczepę bez hamulca do 400 kg a z hamulcem do 1400kg i nawet przy takim ciężarze spełnia kretyński przepis że DMC pojazdu musi być 0 1,33% większa od DMC przyczepy z hamulcem. 1400x1.33=1862 (kg) a lancia lybra 1.8 kombi ma DMC=1865 kg. Uwaga!!!! Lybry z silnikem 1.6 i niektóre inne modele nie spełniają tego kryterium i dla przykładu lybra 1.6 berlina ma atest na przyczepę hamowaną do 1400kg ale niestety DMC przyczepy w świetle prawa nie może przekroczyć 1330kg. dla wersji kombi 1.6 ta masa wynosi 1364kg. 1.8 berlina nie może przekroczyć 1368kg. Berlina 1.9 jtd 1376kg .) Piszę o tym bo Krokodyle chętnie uświadamiają kierowców na drodze że ciągną za dużą przyczepę. Ja miałem to szczęście że przyczepa nie była przeładowana a mój model ma zapasu 3 kg. Policja podobno nie zwraca na to uwagi tylko sprawdza czy masa przyczepy w dowodzie holownika zgadza się z DMC przyczepy. Pamiętajcie masa własna pojazdu nie może być mniejsza od DMC przyczepy a DMC holownika musi stanowić 1,33% DMC przyczepy.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
- BlackLybraSW
- Forumowicz/ka
- Posty: 567
- Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Jan19 pisze:Można hak zamontować do każdej lybry tylko musi to być hak do lybry a nie jakiś taki który podejdzie. Chodzi o to że w bagażniku musi być przykręcona specjalna płyta. Bez tego elementu podobno lybra się rozciągnie. Co do samego modułu to może być ale nie musi. Komputer nie wykaże żadnego błędu. Ja miałem ale się spalił i na szybko podłączyłem po staremu i nic się nie dzieje dziwnego. Tylko że lybra ma takie udziwnienie i może pokazywać na zegarach poprawność działania kierunkowskazów przyczepy i tu bez względnie należy użyć modułu ale trzeba trochę kabli z centralki pociągnąć na tył. Jednak nie polecam jazdy bez modułu bo może ale nie musi dojść do przeciążenia instalacji. Można taki moduł zbudować samemu trzeba kupić 6 przekaźników trochę cyny i pare kabeków. Ja u siebie to zasilania modułu mam pociągnięty przewód z tablicy bezpieczników i jest on zabezpieczony bezpiecznikiem 25A a sterowanie pociągnięte jest bezpośrednio z lamp. Masę montujemy bezpośrednio z tyłu przewodem 2.5mm2 (tak dla bezpieczeństwa bo mi pan fachowiec zamontował 0.75mm2 i centralkę szlak trafił). Porządnie zamontować hak i niczego się nie bać Lybra bardzo dobrze sprawuje się z przyczepą hamulce dają sobie radę nawet z jedną toną bez hamulca (uwaga lybra może holować legalnie przyczepę bez hamulca do 400 kg a z hamulcem do 1400kg i nawet przy takim ciężarze spełnia kretyński przepis że DMC pojazdu musi być 0 1,33% większa od DMC przyczepy z hamulcem. 1400x1.33=1862 (kg) a lancia lybra 1.8 kombi ma DMC=1865 kg. Uwaga!!!! Lybry z silnikem 1.6 i niektóre inne modele nie spełniają tego kryterium i dla przykładu lybra 1.6 berlina ma atest na przyczepę hamowaną do 1400kg ale niestety DMC przyczepy w świetle prawa nie może przekroczyć 1330kg. dla wersji kombi 1.6 ta masa wynosi 1364kg. 1.8 berlina nie może przekroczyć 1368kg. Berlina 1.9 jtd 1376kg .) Piszę o tym bo Krokodyle chętnie uświadamiają kierowców na drodze że ciągną za dużą przyczepę. Ja miałem to szczęście że przyczepa nie była przeładowana a mój model ma zapasu 3 kg. Policja podobno nie zwraca na to uwagi tylko sprawdza czy masa przyczepy w dowodzie holownika zgadza się z DMC przyczepy. Pamiętajcie masa własna pojazdu nie może być mniejsza od DMC przyczepy a DMC holownika musi stanowić 1,33% DMC przyczepy.
AMEN
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST

Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Hola, hola, nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Lybra może holować przyczepę o masie nie tylko o masie 400kg, ale i 500 albo 600kg bez hamulca - zależy ile ma wbite w dowodzie. Moja SW 1,9JTD ma wbite na pewno więcej niż 500kg (niestety dokładnej wartości nie podam, bo nie mam dowodu przed sobą), bo jeszcze się śmiałem, że moja Alfa mimo większej masy własnej i większego silnika, ma w dowodzie wpisane mniejsze DMC przyczepy bez hamulca niż ojca Lybra (AR156 ma 500kg bez hamulca i 1400kg z hamulcem).
Edit: Mała poprawka, moja Lybra ma w dowodzie wpisaną dopuszczalną masę przyczepy bez hamulca równą 650kg, z hamulcem 1400kg.
Edit: Mała poprawka, moja Lybra ma w dowodzie wpisaną dopuszczalną masę przyczepy bez hamulca równą 650kg, z hamulcem 1400kg.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Nikt tu nikogo w błąd nie wprowadza. Takie są przepisy. A co do holowania lekkiej przyczepy to instrukcja pojazdu wyraźnie mówi że przyczepa lekka może mieć 400 kg a w dowodzie jest 650 kg. Instrukcja mówi też że przyczepa z hamulcem może mieć do 1400 kg i tak jest w dowodzie rejestracyjnym ale są jeszcze inne przepisy regulujące holowanie przyczep. Otóż hamulec najazdowy przyczepy nie spełnia definicji hamulca który musi być uruchamiany z pozycji kierowcy. A przyczepy które mamy do dyspozycji są wyposażone tylko w hamulec najazdowy. A zatem stosujemy wzór 1,33:1 i koniec kropka. Ja z przyczepami latam sporo i już parę kontroli miałem. Ja podzieliłem się z forumowiczami wiedzą której przeciętny kierowca nie posiada a powinien. Jeżeli ktoś się ze mną nie zgadza to szerokości życzę i uprzejmych funkcjonariuszy ( policja to pół biedy krokodyle to mendy). Dodam że świętoszkiem nie jestem i zdarzało się holować przyczepę mocno przeładowaną i lybra spisuje się w takiej sytuacji naprawdę dobrze (nie wiem jak jest z modelami lybry które mają słabsze hamulce z przodu).
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Okey, ale jeżeli masz w dowodzie wpisaną masę przyczepki równą 650kg to takową możesz ciągnąć i krokodyle do niczego się nie przyczepią, bo w tym przypadku kierują się tym co masz wpisane w dowodzie.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Kierujesz się dowodem rejestracyjnym a nie zdrowym rozsądkiem to musisz być bardzo czujny i uważny. Każdy bierze pod uwagę masę holowaną a nikt nie bierze pod uwagę masy która podczas hamowania napiera na kulę haka. I tu przekraczamy wartości które obliczył konstruktor pojazdu!!! Gdy na drodze znajdują się koleiny poprzeczne a kierowca hamuje do oporu może dojść do rezonansu czego skutkiem może być podbicie w powietrze przodu auta i utrata sterowania, kierunku jazdy, siły hamowania. A w razie poważnego wypadku biegły sprawdzi te dane (idę o zakład że nikt z aparatu urzędniczego nie odpowie za błędny wpis w dowodzie rejestracyjnym). Lybra to moje pierwsze auto które ma inny wpis w dowodzie rejestracyjnym niż podaje książka obsługi. Nie wiem dlaczego tak jest ale to jest błąd. Jeżeli hamujemy przyczepę z hamulcem to siła nacisku na hak przestaje narastać w momencie uruchomienia mechanizmu hamującego. Producent każdego pojazdu podaje maksymalny nacisk na kulę haka i masę przyczepy niehamowanej bo zna charakterystykę zawieszenia tylnego i wie jaką siłę można bezpiecznie przyłożyć w ten konkretny punkt. Opisałem bardzo ekstremalny przypadek ale taki może się przydarzyć. Ja to przeżyłem (polonez truck+ przyczepa na drodze krajowej nr.1 pomiędzy Łodzią a Włocławkiem przy prędkości ok 80 km/h ) i wiem że wyjść z takiej sytuacji jest bardzo trudno. Jazda z przyczepą to naprawdę skomplikowana czynność to nie tylko jazda po placu i trudne manewry cofania ale także jazda z dużą prędkością. Jeżeli komuś zależy tylko na pozytywnym wyniku kontroli drogowej to nie ma sprawy 650 kg kierowca lybry ma do dyspozycji ale jeżeli w grę wchodzi życie kierowcy , pasażera , i innych ludzi znajdujących się na drodze to 400 kg. Ja mógłbym pisać i pisać na co jeszcze ma wpływ źle dobrana masa przyczepy ale zachęcam wszystkich do lektury tej naszej tu konwersacji w celu bezpiecznej jazdy w przyszłości.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
A jak wytłumaczyć brak informacji o masie przyczepy bez hamulca w instrukcji AR156?
Wysłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego HTC Desire X za pomocą Tapatalk 4
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra - montaż haka holowniczego
Nie wiem jak to wytłumaczyć. Zadzwoń do FIAT AUTO POLAND i zapytaj jak auto było homologowane i co jest w świadectwie homologacji. Tam ci prawdę powiedzą
Może być tak że instrukcja jest tłumaczona z np. włoskiego a tam mogą być inne przepisy.

Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.