Thesis - jaki gaz do silnika 3,0 V6
- T-R-O-L-E-X
- Forumowicz/ka
- Posty: 93
- Rejestracja: 28 lip 2007, 0:00
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Thesis - jaki gaz do silnika 3,0 V6
prosze o odpowiedz na pytanie w temacie
interesuje mnie jakiej firmy gaz zalozyc, ile mniej wiecej powinno to kosztowac oraz gdzie najlepiej to wykonac / jakie warsztaty w wlkp polecacie.
interesuje mnie jakiej firmy gaz zalozyc, ile mniej wiecej powinno to kosztowac oraz gdzie najlepiej to wykonac / jakie warsztaty w wlkp polecacie.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2010, 9:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
No nie gaz do Thesis to jak profanacja najbliższychT-R-O-L-E-X pisze:prosze o odpowiedz na pytanie w temacie
interesuje mnie jakiej firmy gaz zalozyc, ile mniej wiecej powinno to kosztowac oraz gdzie najlepiej to wykonac / jakie warsztaty w wlkp polecacie.

- T-R-O-L-E-X
- Forumowicz/ka
- Posty: 93
- Rejestracja: 28 lip 2007, 0:00
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
prosilem o odpowiedzi techniczne - jaki, za ile, gdzie
nie pytalem czy wogole zakladac i co sadzicie o tym
prosze wypowiadajmy sie na temat
bedzie mniejszy smietnik na tym forum
nie pytalem czy wogole zakladac i co sadzicie o tym
prosze wypowiadajmy sie na temat
bedzie mniejszy smietnik na tym forum
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
Że zapytam...
Co Thesis ma takiego "świętego" by gazu nie zakładać?... Silnik w układzie V i to nieskomplikowany na tle innych które już od lat na gazie jeżdżą i to dobrze, bezawaryjnie...
Ja bym także zagazował. W Polsce jazda na gazie czy to lpg, czy cng, uważane jest za psucie silnika i niemożność utrzymania samochodu... Gdybyśmy mieszkali w Holandii sytuacja ma się zupełnie inaczej z uwagi na politykę proekologiczną.
Dzisiejsze instalacje gazowe są dość dopracowane aby ani silnik ani my nie odczuwali różnicy między jazdą na benzynie od jazdy na gazie.
Pozdrawiam.
Co Thesis ma takiego "świętego" by gazu nie zakładać?... Silnik w układzie V i to nieskomplikowany na tle innych które już od lat na gazie jeżdżą i to dobrze, bezawaryjnie...
Ja bym także zagazował. W Polsce jazda na gazie czy to lpg, czy cng, uważane jest za psucie silnika i niemożność utrzymania samochodu... Gdybyśmy mieszkali w Holandii sytuacja ma się zupełnie inaczej z uwagi na politykę proekologiczną.
Dzisiejsze instalacje gazowe są dość dopracowane aby ani silnik ani my nie odczuwali różnicy między jazdą na benzynie od jazdy na gazie.
Pozdrawiam.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
Chyba Polska zalicza się do takich krajów w których gaz to ZŁO, a inne widocznie bardziej cywilizowane kraje uznają to za plus jak i oszczędności jak i ekologiczny.
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
Najlepszą renomą cieszy się holenderski producent Prins. Ceny są adekwatne do jakości. Wiele użytkowyników potwierdza, że są najmniej zawodne.
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
Nie wiem czy wiecie, ale polskie instalacje zamontowane według sztuki producenta, a nie "montażysty" takie jak STAG i KME, są w ścisłej czołówce między Prinsem, a Omegasem.
Jeśli ktoś chce być zadowolony to niech w Zgierzu lub w Łodzi w warsztacie KME zamontuje instalacje - kosztuje tak jak powinno za taką jakość. Widziałem to dzieło w kilku samochodach i powiem szczerze, że jestem do tej pory pod dużym wrażeniem. No ale tam nie trwa to jeden dzień... jak każdemu się wydaje. Dla porównania napiszę, że lider w Polsce jeśli chodzi o Vialle (NAGAZ) w Łodzi, to jest dopiero partactwo, a kasa dużo większa - za sam montaż, bo instalacja V gen. jest droższa od IV gen. i tego nie wliczam tutaj.
Pozdrawiam.
Jeśli ktoś chce być zadowolony to niech w Zgierzu lub w Łodzi w warsztacie KME zamontuje instalacje - kosztuje tak jak powinno za taką jakość. Widziałem to dzieło w kilku samochodach i powiem szczerze, że jestem do tej pory pod dużym wrażeniem. No ale tam nie trwa to jeden dzień... jak każdemu się wydaje. Dla porównania napiszę, że lider w Polsce jeśli chodzi o Vialle (NAGAZ) w Łodzi, to jest dopiero partactwo, a kasa dużo większa - za sam montaż, bo instalacja V gen. jest droższa od IV gen. i tego nie wliczam tutaj.
Pozdrawiam.
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
wow wszyscy wszystko powiedzili ale nic konkretnego łącznie z ARGENTĄ.
a ja ci mowie że znajdz namiary w internecie na lpg.info.pl na kolesia nikoś wariat (upszedzam jest dośc specyficzny), jedz na jednodniową wycieczkę do Warszawy na założenie gazu to nie będziesz załował.
Nikoś jak mi naprawił instlacje lpg moją lancią moge palić laczka w miejscu, na lpg.
Po poprawce gazu założyłem przewodu hamulcowe w stalowym oplocie, które mial mi zakładać Argenta, ale dałem dupy i koleś mi je żle dorobił, ale teraz juz są ok.
Co do KME w Zgierzu kolesie są ok i sie przykładają nie ma partactwa,wiedziałem byłe, ale mają jedno ogranicznie, pracują jedynie na zespołach KME, które technologicznie nie są za ciekawe, zwłaszcza reduktor KME silver i gold, uwielbające zaliczać 30 - 40 % spadki cisninia roboczego, przy pełnym obciązeniu silnika az do granicy wypadania zapłonów.
Gazownicy nie partacze, wspominają wybor należy do ciebie co sie pali albo glowica, zawory albo gaz, także zawsze smiesza mnie przechwałki dotyczące spalania na gazie i rzeczyscie wtedy silnik wyzionie ducha jeżeli pali tyle lpg co beznyzny albo mniej, potem gadają że lpg zabilo silnik, auto popsute do komisu najlepiej zalane autodkotorem aby nie kpociło itp.
Nie wiem czy thesis ma obd - ale słyszałem że jak ci wyskoczy blad silnika na gazie to jedynie mozna go skasować na kompie, w kappie może zniknąc sam lub możesz go zrestartowac odpinając akumulator, w tej kwestii mogę się mylić. Co do prinsa to nie ma sie co podniecac zwlaszcza że widze że chesz gaz czyli grosza skąpisz - prins jest ok ale do momentu kiedy sie nie sypnie wkrysk, reduktor lub inne duperela.
Musisz sie zoriętowac bo ostatnio słyszałem że stag ma połacznie z obd silnika ale nie zagłębiam tematu - sąsiad sie chwalił mi że wtyczką od staga moze kasować bledy silnika.
a ja ci mowie że znajdz namiary w internecie na lpg.info.pl na kolesia nikoś wariat (upszedzam jest dośc specyficzny), jedz na jednodniową wycieczkę do Warszawy na założenie gazu to nie będziesz załował.
Nikoś jak mi naprawił instlacje lpg moją lancią moge palić laczka w miejscu, na lpg.
Po poprawce gazu założyłem przewodu hamulcowe w stalowym oplocie, które mial mi zakładać Argenta, ale dałem dupy i koleś mi je żle dorobił, ale teraz juz są ok.
Co do KME w Zgierzu kolesie są ok i sie przykładają nie ma partactwa,wiedziałem byłe, ale mają jedno ogranicznie, pracują jedynie na zespołach KME, które technologicznie nie są za ciekawe, zwłaszcza reduktor KME silver i gold, uwielbające zaliczać 30 - 40 % spadki cisninia roboczego, przy pełnym obciązeniu silnika az do granicy wypadania zapłonów.
Gazownicy nie partacze, wspominają wybor należy do ciebie co sie pali albo glowica, zawory albo gaz, także zawsze smiesza mnie przechwałki dotyczące spalania na gazie i rzeczyscie wtedy silnik wyzionie ducha jeżeli pali tyle lpg co beznyzny albo mniej, potem gadają że lpg zabilo silnik, auto popsute do komisu najlepiej zalane autodkotorem aby nie kpociło itp.

Nie wiem czy thesis ma obd - ale słyszałem że jak ci wyskoczy blad silnika na gazie to jedynie mozna go skasować na kompie, w kappie może zniknąc sam lub możesz go zrestartowac odpinając akumulator, w tej kwestii mogę się mylić. Co do prinsa to nie ma sie co podniecac zwlaszcza że widze że chesz gaz czyli grosza skąpisz - prins jest ok ale do momentu kiedy sie nie sypnie wkrysk, reduktor lub inne duperela.
Musisz sie zoriętowac bo ostatnio słyszałem że stag ma połacznie z obd silnika ale nie zagłębiam tematu - sąsiad sie chwalił mi że wtyczką od staga moze kasować bledy silnika.
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
Szanowny larry123 piszesz to pisz dokładnie, przewody hamulcowe przywiozłeś ze złymi końcówkami i dlatego ich nie można było zamontować, nie było w tym mojej winy. Druga sprawa Thesis ma bardziej rozbudowaną elektronikę silnika i ogólnie elektronikę samochodu i ingerencja gazu może być przysłowiowym gwoździem do trumny a tak delikatniej to po prostu dwa komputery(Pb/lpg) nie stworzone w jednej produkcji mają prawo mieć inne zdanie i mogą się nawzajem zakłócać a więc choć mam gaz we wszystkich autach od 95r non stop to do Thesis go nie założę i będę twierdziłlarry123 pisze:wow wszyscy wszystko powiedzili ale nic konkretnego łącznie z ARGENTĄ.
a ja ci mowie że znajdz namiary w internecie na lpg.info.pl na kolesia nikoś wariat (upszedzam jest dośc specyficzny), jedz na jednodniową wycieczkę do Warszawy na założenie gazu to nie będziesz załował.
Nikoś jak mi naprawił instlacje lpg moją lancią moge palić laczka w miejscu, na lpg.
Po poprawce gazu założyłem przewodu hamulcowe w stalowym oplocie, które mial mi zakładać Argenta, ale dałem dupy i koleś mi je żle dorobił, ale teraz juz są ok.
Co do KME w Zgierzu kolesie są ok i sie przykładają nie ma partactwa,wiedziałem byłe, ale mają jedno ogranicznie, pracują jedynie na zespołach KME, które technologicznie nie są za ciekawe, zwłaszcza reduktor KME silver i gold, uwielbające zaliczać 30 - 40 % spadki cisninia roboczego, przy pełnym obciązeniu silnika az do granicy wypadania zapłonów.
Gazownicy nie partacze, wspominają wybor należy do ciebie co sie pali albo glowica, zawory albo gaz, także zawsze smiesza mnie przechwałki dotyczące spalania na gazie i rzeczyscie wtedy silnik wyzionie ducha jeżeli pali tyle lpg co beznyzny albo mniej, potem gadają że lpg zabilo silnik, auto popsute do komisu najlepiej zalane autodkotorem aby nie kpociło itp.
Nie wiem czy thesis ma obd - ale słyszałem że jak ci wyskoczy blad silnika na gazie to jedynie mozna go skasować na kompie, w kappie może zniknąc sam lub możesz go zrestartowac odpinając akumulator, w tej kwestii mogę się mylić. Co do prinsa to nie ma sie co podniecac zwlaszcza że widze że chesz gaz czyli grosza skąpisz - prins jest ok ale do momentu kiedy sie nie sypnie wkrysk, reduktor lub inne duperela.
Musisz sie zoriętowac bo ostatnio słyszałem że stag ma połacznie z obd silnika ale nie zagłębiam tematu - sąsiad sie chwalił mi że wtyczką od staga moze kasować bledy silnika.

-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thesis - jaki gaz do silnika 3,0 V6
Moim zdanie tylko Stag 300 Premium, ponieważ posiada obsługe OBD i CAN, ale sam sterownik to dopiero połowa sukcesu. Bardzo ważne są podzespoły mechaniczne. Największy problem w 3.0 V6 to wtryskiwacze w gre wchodzą tylko pojedyncze np. opcja ekonomiczna magic jet, lub z wyższej półki LR MED lub Hana 2000. Następna sprawa to reduktor w V6 jeżeli jest miejsce pod maską najlepiej zastosować dwa np. Zavoli zeta N, jeżeli miejsca mało wtedy Skorpion GT z zaworem BRC super fi 8 lub Valtek BFC. Ostatni bardo ważny element to wielozawór na butli koniecznie typu super czyli na miedz fi 8 Tomasetto lub BRC.
Przy montażu są dwie podstawowe zasady
- reduktor możliwie jak najbliżej wtryskiwaczy
- węże łączące wtryskiwacz z kolektorem krótkie obowiązkowo wszystkie jednakowej długości
Przy montażu są dwie podstawowe zasady
- reduktor możliwie jak najbliżej wtryskiwaczy
- węże łączące wtryskiwacz z kolektorem krótkie obowiązkowo wszystkie jednakowej długości
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2010, 23:41 przez wujekp, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort
Powód: ort
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 



- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
oczywiscie że nie było twojej winy bo była moja i kolesia który dorabial przewody - co do zdania na temat lpg mamy rózne zdania, ja uważam że lpg w V6 jest wskazane zwłasza że nie jest to wysilony silnik, elektronika to inna broszka i wydaje mi się że nowy stag da rade.argenta67 pisze: larry123 piszesz to pisz dokładnie, przewody hamulcowe przywiozłeś ze złymi końcówkami i dlatego ich nie można było zamontować, nie było w tym mojej winy. ...:
Re: jaki gaz do LANCIA THESIS silnik 3,0 V6
Znowu źle mnie rozumiesz, sam mam Kappę V6 na gazie KME i nie twierdze, że nie daje to rady ale Thesis ma tak rozbudowaną elektronikę, iż montaż jeszcze jednego komputera to już zbyt wiele a to jest auto limuzyna a nie zwykły prostak do roboty i nie przystoi w nim szukać oszczędności i szpecić dodatkowym "dymem".larry123 pisze:oczywiscie że nie było twojej winy bo była moja i kolesia który dorabial przewody - co do zdania na temat lpg mamy rózne zdania, ja uważam że lpg w V6 jest wskazane zwłasza że nie jest to wysilony silnik, elektronika to inna broszka i wydaje mi się że nowy stag da rade.argenta67 pisze: larry123 piszesz to pisz dokładnie, przewody hamulcowe przywiozłeś ze złymi końcówkami i dlatego ich nie można było zamontować, nie było w tym mojej winy. ...:
Re: Thesis - jaki gaz do silnika 3,0 V6
Nie przesadzajcie, kiedyś tak mówili o Themie, później o Kappie i co teraz z tymi samochodami się stało?to jest auto limuzyna a nie zwykły prostak do roboty i nie przystoi w nim szukać oszczędności i szpecić dodatkowym "dymem".
Co do reduktorów KME, to jest to prawda z tym spadkiem ciśnienia, jednak prawidłowy montaż tego ustrojstwa wyklucza ten problem, bo go tak nie schładza. Sam widziałem w wyżej wspomnianej Lagunie jak to było zrobione i działało dobrze.larry123 Znasz pewnie z forum lpg forda mustanga, który został odpowiednio zagazowany, nie ma tam zbyt dużego spadku ciśnienia, a silnik większy niż w Thesis.
Ogólnie to KME mocno poszło do przodu od tamtego czasu, mają najlepszą korekcję map w stosunku do podciśnienia, Stag jednak ma emulację OBD, też fajna sprawa.
Takie rzeczy jak Ty czy ja wypisujemy to możemy sobie sami robić bo jakieś mgliste pojęcie o tym mamy i w razie czego dopilnujemy gazmana lub sami po nim poprawimy. Dla kogoś kto kupuje samochód z silnikiem 3.0 po to by go od razu zagazować, nie mając większego pojęcia o lpg jak tylko to że korek wlewu jest w zderzaku lub gdzie indziej, to gazman wmówi mu co tylko zechce - z wiadomym skutkiem.
Nikoś - tak jak nadmieniłeś, gość specyficzny, to mało powiedziane, choć się trochę uspokoił. Tylko u niego jest jeden problem, dobrze gazuje i się przykłada do BMW i dla niego nie ma innego komputera jak Stag i Omegas... Wybór niby nie jest zły, ale nie demonizujmy że to jedyne słuszne rozwiązanie.
Tak więc wybór zawsze należy do właściciela auta, byłem w podobnej sytuacji i czas pokazał jak zrobiłem.
Nie mając wiedzy na temat lpg chciałem oddać samochód do dobrego gazownika i m.in. dzięki Tobie Larry wybór padł na KME, jednak instalacja byłaby wtedy niewiele tańsza od samochodu. Więc zacząłem szukać alternatywy wśród gazowników - w łódzkim wtedy takiej nie było. Nie było wyjścia i zacząłem się sam dokształcać by gazmanowi patrzeć na łapy i nie dać się nabić w butelkę. Jak teorię oagrnąłem to doszedłem do wnioskuże montaż lpg, jeśli ma się jakieś pojęcie o mechanice samochodu, nie jest jakąś kosmiczną umiejętnością. I zagazowałem samochód sam, nie żałuję, bo działa doskonale, spala ciut więcej niż mi każdy o lpg mówi, ale to właśnie dla bezpieczeństwa silnika. Jestem zadowolony, zaoszczędziłem mnóstwo stresu, walki o dobre działanie (dobrze wiesz o czym mówię), a przy tym jeszcze trochę grosza zostało.
Pozdrawiam.
Re: Thesis - jaki gaz do silnika 3,0 V6
No to ja Wam powiem że stag 300 plus daje radę do tego mikserek Tartarini. Tylko wtryski najlepiej zakładać inne niż w komplecie do staga dają.
Ja polecam przyjaciół z VIS-Eko koło częstochowy - mają doświadczenie w dużych silnikach i w Thesis V6 też lub firmę z Radomia ale firmy w tej chwili nie pamiętam.
Jak coś to pisz na priva a wymienię całą specyfikację jaką ja mam, która sprawuje się (odpukać) dobrze.
Co do opinii n/t gazu to ja nie wnikam bo każdy może mieć taką jaką chce - w końcu o to walczyli rodzice nasi
Zgadzam się także z Argentą, że na elektronice trzeba się znać zęby w teresie coś kombinować.
Ja polecam przyjaciół z VIS-Eko koło częstochowy - mają doświadczenie w dużych silnikach i w Thesis V6 też lub firmę z Radomia ale firmy w tej chwili nie pamiętam.
Jak coś to pisz na priva a wymienię całą specyfikację jaką ja mam, która sprawuje się (odpukać) dobrze.
Co do opinii n/t gazu to ja nie wnikam bo każdy może mieć taką jaką chce - w końcu o to walczyli rodzice nasi

Zgadzam się także z Argentą, że na elektronice trzeba się znać zęby w teresie coś kombinować.
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Re: Thesis - jaki gaz do silnika 3,0 V6
edym jak możesz to napisz bez picowania ile twoja Thesis 3,2 spala w trzech podstawowych cyklach? Oczywiście lpg.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.