Lybra - dodatkowa nagrzewnica
Lybra - dodatkowa nagrzewnica
Mam pytanko w związku,że zima idzie- czy montował ktos dodatkową nagrzewnicę do swojej lybry?Jak ktos posiada taki dodatkowy gadzet czy spełnia ona swoją funkcję?Chodzi mi o to;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 22:40 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami
Powód: Tytuł zgodnie z zasadami
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
- Skype: maciek_ravenna
- Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
witam; wydaje mi się, że każda wersja diesla posiada ten gadżet; u mnie działa b. dobrze; tzn. po ok trzech minutach pracy silnika przy temperaturach minus kilkanaście stopni, powietrze z nadmuchu jest naprawdę przyjemnnie ciepłe. działa wyłącznie w cyklu automatycznym przy spełnionych określonych warunkach, bez możliwości ingerencji.
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
To moze z innej strony-czy do montażu tej dodatkowej nagrzewnicy potrzeba jest demontowanie całego kokpitu?Chciałbym się dowiedziec czy spec mnie nie naciąga?Czy 500PLN montaż plus materiały to się opłaca?Mam również pytanie o oc nominalną tej grzałki podobno to 1,2kW?
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
Nagrzewnice dodatkowe są elektryczne i nie interesuje nas temperatura silnika, nie mylić z nagrzewnicą dodatkowa typu webasto jak jest np w Lancii Phedra lub Thesis bo wtedy może być w opcji z dodatkowym pilotem i/lub sterowane z connecta.
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
argenta67 pisze:Nagrzewnice dodatkowe są elektryczne i nie interesuje nas temperatura silnika, nie mylić z nagrzewnicą dodatkowa typu webasto jak jest np w Lancii Phedra lub Thesis bo wtedy może być w opcji z dodatkowym pilotem i/lub sterowane z connecta.
I tu nie ma Pan racji,bo jak wiadomo dodatkowa nagrzewnica montowana do lybry ma bardzo duzo z temp silnika.Ale nie zamierzam z Panem w tej materii polemizować [ocenzurowane przez wujkap]
Interesuje mnie czy montaż dodatkowej nagrzewnicy nastręcza aż tyle roboty
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2010, 21:33 przez wujekp, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cenzura wycieczek w stronę innych userów
Powód: cenzura wycieczek w stronę innych userów
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 0:00
- Skype: maciek_ravenna
- Lokalizacja: dębno, zachodnipomorskie
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
działanie zależy od temp płynu chłodz. i napięcia akumulatora; pow 70 stopni-0%- nie działa, 40-70 st 33%(jedna grzałka), 18-40 st 66% i poniżej 18 st 100% czyli 0,7kw; ale istotne jest też napięcie poniżej 12,8 v nie włączy się, pomiędzy 12,8-13,2- jedna grzałka, 13,2-13,5v dwie grzałki i pow 13,5v -trzy grzałki 100%. pozdrawiam
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
Opis bardzo dokładny ale jak wiadomo kierowcy to nie interesuje bo to działanie jest po prostu wymuszone tym aby obie nagrzewnice i ogólna temperatura na zewnątrz i wewnątrz auta działały wedle jakiś zasad i moje stwierdzenie, "że temperatura silnika nas nie interesuje" miała na celu uświadomienie, że jeśli potrzebujemy ciepła wewnątrz a silnik nie ma temperatury odpowiednie do nagrzania wnętrza to to zadanie przejmuje nagrzewnica elektryczna i tak w miarę uzyskiwania temperatury wody/płynu praca nagrzewnicy elektrycznej się zmniejsza a jak wiadomo po to aby nie obciążać zbędnie instalacji elektrycznej i akumulatora. Post maciek555 jest dokładnym rozwinięciem tej zależności ale myślę, że nad tym się nie musimy skupiać kiedy wymagamy ciepła potrzebnego do odczucia komfortu jazdy. Tym samym ale w odwrotnym działaniu jest klimatyzacja czyli latem dążymy do obniżenia temperatury aby doprowadzić znowu do komfortu podczas jazdy. Dlatego np jest robiony "solar" w Lancii Thesis obniżający temperaturę wewnątrz nawet na postoju.maciek555 pisze:działanie zależy od temp płynu chłodz. i napięcia akumulatora; pow 70 stopni-0%- nie działa, 40-70 st 33%(jedna grzałka), 18-40 st 66% i poniżej 18 st 100% czyli 0,7kw; ale istotne jest też napięcie poniżej 12,8 v nie włączy się, pomiędzy 12,8-13,2- jedna grzałka, 13,2-13,5v dwie grzałki i pow 13,5v -trzy grzałki 100%. pozdrawiam
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
Jestem już po montazu dodatkowej nagrzewnicy.Autko po totalnej demolce,Trzeba wycinać otwór w obudowie nagrzewnicy/u mne brak/.Część instalacji jest dołozona,o dziwo gruby kabel był juz przeciagniety do środka nadwozia.Resztę dołozyliśmy min;dwa przekazniki.Teraz zima wydaje się łatwiejsza.Koszt roboty i materiałów- 500PLN,czas dwa dni.Temat proszę zamknąć.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lip 2010, 12:54
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Lybra - nagrzewnica dodatkowa
Witam.
W mojej Lybrze 2,4 nam kłopot z osiągnięciem temperatury silnika 90 stopni. Trwa to bardzo długo, temteratura dochodzi do 90 po przejechani kilkunastu kilometrów, a przy dużych mrozach nawet dłużej. Zasłaniam chłodnicę, ale czy to pomaga - ???. Wyczytałem w instrukcji, że autko może być wyposażone w nagrzewnicę dodatkową, która umożliwia dodatkowe ogrzanie płynu chłodzącego silnika zaraz po jego uruchomieniu. Znalazłem w swoim bezpiecznik od tego urządzenia, ale nie mam bladego pojęcia gdzie ta nagrzewnica jest i jak sprawdzić czy prawidłowo działa. Wstępnie wykluczyłem termostat ponieważ po osiągnięciu 90 stopni silnik tą temperaturę utrzymuje, lekko spada temperatura prz zatrzymaniu, itp, a w środku jest ciepło.
Jak do tej pory nie natrafiłem na opis takiej nagrzewnicy.
Jeśli coś Wam wiadomo, proszę napiszcie.
W mojej Lybrze 2,4 nam kłopot z osiągnięciem temperatury silnika 90 stopni. Trwa to bardzo długo, temteratura dochodzi do 90 po przejechani kilkunastu kilometrów, a przy dużych mrozach nawet dłużej. Zasłaniam chłodnicę, ale czy to pomaga - ???. Wyczytałem w instrukcji, że autko może być wyposażone w nagrzewnicę dodatkową, która umożliwia dodatkowe ogrzanie płynu chłodzącego silnika zaraz po jego uruchomieniu. Znalazłem w swoim bezpiecznik od tego urządzenia, ale nie mam bladego pojęcia gdzie ta nagrzewnica jest i jak sprawdzić czy prawidłowo działa. Wstępnie wykluczyłem termostat ponieważ po osiągnięciu 90 stopni silnik tą temperaturę utrzymuje, lekko spada temperatura prz zatrzymaniu, itp, a w środku jest ciepło.
Jak do tej pory nie natrafiłem na opis takiej nagrzewnicy.
Jeśli coś Wam wiadomo, proszę napiszcie.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 19:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączone
Powód: Połączone
Re: Lybra - nagrzewnica dodatkowa
Błażejbłażej pisze:Witam.
W mojej Lybrze 2,4 nam kłopot z osiągnięciem temperatury silnika 90 stopni. Trwa to bardzo długo, temteratura dochodzi do 90 po przejechani kilkunastu kilometrów, a przy dużych mrozach nawet dłużej. Zasłaniam chłodnicę, ale czy to pomaga - ???. Wyczytałem w instrukcji, że autko może być wyposażone w nagrzewnicę dodatkową, która umożliwia dodatkowe ogrzanie płynu chłodzącego silnika zaraz po jego uruchomieniu. Znalazłem w swoim bezpiecznik od tego urządzenia, ale nie mam bladego pojęcia gdzie ta nagrzewnica jest i jak sprawdzić czy prawidłowo działa. Wstępnie wykluczyłem termostat ponieważ po osiągnięciu 90 stopni silnik tą temperaturę utrzymuje, lekko spada temperatura prz zatrzymaniu, itp, a w środku jest ciepło.
Jak do tej pory nie natrafiłem na opis takiej nagrzewnicy.
Jeśli coś Wam wiadomo, proszę napiszcie.







Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Re: Lybra - nagrzewnica dodatkowa
Myślę, że niepotrzebnie wykluczyłeś termostat. Nagrzewnica kabiny będzie i tak funkcjonować nawet przy niesprawnym termostacie. To, że utrzymuje temp. 90 na postoju, to o to w zimie nietrudno.błażej pisze:Witam.
W mojej Lybrze 2,4 nam kłopot z osiągnięciem temperatury silnika 90 stopni. Trwa to bardzo długo, temteratura dochodzi do 90 po przejechani kilkunastu kilometrów, a przy dużych mrozach nawet dłużej. Zasłaniam chłodnicę, ale czy to pomaga - ???. Wyczytałem w instrukcji, że autko może być wyposażone w nagrzewnicę dodatkową, która umożliwia dodatkowe ogrzanie płynu chłodzącego silnika zaraz po jego uruchomieniu. Znalazłem w swoim bezpiecznik od tego urządzenia, ale nie mam bladego pojęcia gdzie ta nagrzewnica jest i jak sprawdzić czy prawidłowo działa. Wstępnie wykluczyłem termostat ponieważ po osiągnięciu 90 stopni silnik tą temperaturę utrzymuje, lekko spada temperatura prz zatrzymaniu, itp, a w środku jest ciepło.
Jak do tej pory nie natrafiłem na opis takiej nagrzewnicy.
Jeśli coś Wam wiadomo, proszę napiszcie.
Działa mały/duży obieg? Zasłanianie chłodnicy może minimalnie pomóc przy niesprawnym termostacie ( który nie zamyka obiegu na mały)
Choć akurat dodatkowa nagrzewnica także może nie funkcjonować prawidłowo
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lip 2010, 12:54
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
Dzięki markiz za paluszek, ale wytłumacz mi czy te posty mają związek z moim pytaniem. Jest to moja druga Lybra, w poprzedniej 1,9 nie było problemu z dogrzaniem silnika. Obecną 2,4 mam od kilku miesięcy i ten problem występuje. Ponieważ nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat to założyłem tu nowy temat. Może wyraziłem się nieprecyzyjnie. Szukam informacji na temat nagrzewnicy dodatkowej, która ogrzewa płyn chłodzący silnika zaraz po jego uruchomieniu, a nie ogrzewa powietrze w kabinie. Nie wiem być może jest to jedno i to samo urządzenie.
W polskiej wersji instrukcji jest taka nagrzewnica wspomniana. Przytoczę opis z Instrukcji:
"Nagrzewnica dodatkowa umożliwia dodatkowe ogrzanie płynu chłodzącego silnika zaraz po uruchomieniu silnika i podczas jazdy samochodu, aby przyspieszyć osiągnięcie i utrzymanie optymalnej temperatury funkcjonowania silnika oraz ogrzania wnętrza kabiny w przypadku klimatu szczególnie zimnego. Urz?dzenie zasilane jest elektrycznie, funkcjonuje w sposób całkowicie automatyczny i można go uaktywnić tylko przy uruchomionym silniku. Nagrzewnica dodatkowa uaktywnia się przy temperaturze zewnętrznej poniżej 15 °C i temperaturze płynu chłodz?cego poniżej 65 °C."
Jeśli płyn chłodniczy przechodziłby przez układ nagrzewnicy klimatyzacji to wiele by wyjaśniło. Ale takiej wiedzy nie mam.
W aucie po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni wszystko jest ok., ale dojście do tej temperatury trwa całą wieczność.
Czy ktoś mógłby udzielić informacji; czy nagrzewnica elektryczna w układzie klimatyzacji również pogrzewa płyn chłodniczy, jeśli tak to co tam mogło ulec uszkodzeniu, że nie działa?
Dzięki za zainteresowanie tematem.
W polskiej wersji instrukcji jest taka nagrzewnica wspomniana. Przytoczę opis z Instrukcji:
"Nagrzewnica dodatkowa umożliwia dodatkowe ogrzanie płynu chłodzącego silnika zaraz po uruchomieniu silnika i podczas jazdy samochodu, aby przyspieszyć osiągnięcie i utrzymanie optymalnej temperatury funkcjonowania silnika oraz ogrzania wnętrza kabiny w przypadku klimatu szczególnie zimnego. Urz?dzenie zasilane jest elektrycznie, funkcjonuje w sposób całkowicie automatyczny i można go uaktywnić tylko przy uruchomionym silniku. Nagrzewnica dodatkowa uaktywnia się przy temperaturze zewnętrznej poniżej 15 °C i temperaturze płynu chłodz?cego poniżej 65 °C."
Jeśli płyn chłodniczy przechodziłby przez układ nagrzewnicy klimatyzacji to wiele by wyjaśniło. Ale takiej wiedzy nie mam.
W aucie po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni wszystko jest ok., ale dojście do tej temperatury trwa całą wieczność.
Czy ktoś mógłby udzielić informacji; czy nagrzewnica elektryczna w układzie klimatyzacji również pogrzewa płyn chłodniczy, jeśli tak to co tam mogło ulec uszkodzeniu, że nie działa?
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
Panowie jak sprawdzić czy psiada sie taką nagrzewnice ? auto sciągane mam z włoch obawiam sie że moge tego nie posiadać tam jest ciepły klimat.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lip 2010, 12:54
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
W skrzynce bezpieczników nad akumalatorem powinny być dwa bezpieczniki obok takiej łapki (zacisku) służącej do wymiany normalnych bezpieczników. Jeden powinien mieć 60 a drugi 70 amper. Są to bardzo charakterystyczne kostki z metalowymi blaszkami, które są przykręcone do tej skrzynki.
Jeśli są oba to oznacza, że jeden jest do ABS a drugi do dodatkowej nagrzewnicy. Jeśli jest tylko jeden to będzie on od ABS i to oznacza, że dodatkowej nagrzewnicy brak.
Udanego zakupu.
Jeśli są oba to oznacza, że jeden jest do ABS a drugi do dodatkowej nagrzewnicy. Jeśli jest tylko jeden to będzie on od ABS i to oznacza, że dodatkowej nagrzewnicy brak.
Udanego zakupu.
Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica
W ASO, jak podjedzie się z dowodem rejestracyjnym + osobisty bez żadnego problemu sprawdzają czy takowa nagrzewnica była zamontowana, krótki rzut oka fachowca i również mamy potwierdzenie.
U mnie niestety nie było, myślę nad czymś zamiennym, jeśli jesteście zainteresowani ..
Temat > Lybra 2,4 - pomysł, zamiast dodatkowej nagrzewnicy.
Koszty dodatkowej nagrzewnicy niestety były grubo wyższe niż 500 zł, więc jak zwykle potrzeba (zaoszczędzenia;-) matką wynalazku.
U mnie niestety nie było, myślę nad czymś zamiennym, jeśli jesteście zainteresowani ..
Temat > Lybra 2,4 - pomysł, zamiast dodatkowej nagrzewnicy.
Koszty dodatkowej nagrzewnicy niestety były grubo wyższe niż 500 zł, więc jak zwykle potrzeba (zaoszczędzenia;-) matką wynalazku.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 9:39 przez wentylator10, łącznie zmieniany 2 razy.