paulik1982 pisze:Drodzy koledzy moze komus nie podoba sie ze cytuje wypowiedzi na inny forum ale tylko po to zeby pomoc innym!!!!
A teraz do rzeczy - moj tempomat jest juz naprawiony kosztowalo mnie to 120 zl a info dziele sie za free i nie na priv
Komputer naszego wloskiego autka musi dostac impuls ze chociaz raz pedał sprzegła został wciśniety po odpaleniu autka.
Mianowicie pojechałem do machanika który przerabia amerykanskie autka i tempomaty zna od podstaw nie zaden serwis bo zjezdziłaem kilka i nie znali przyczyny.
Pan mechanik wypiął czujnik sprzegła w miejsce czujnika włożył 2 kabelki osobno długości ok 1,5m kazdy i pojechaliśmy na jazde próbną w momencie 1 raz zwarcia kabelków komputer dostaje impuls wlaczenia sprzegła po rozwarciu kabelków tempomat zaczyna działać. hurrra.
Teraz mam zamiast czujnika sprzegla zamontowany mikrostyk pod kierownicą i zaraz po odpaleniu autka 1 raz naciskam i od tego momentu tempomat działa cały czas wyłączenie następuje po dotknięciu pedału hamulca lub naciśnięciu mikrostyku.
AAAha czujnik sprzegła oryginał kupiłem w salonie okazał się działającym w odwrotną strone wiec nie warto
Jeszce raz pozdrawiam kolegów i zyczę powodzonka.
Sorry, ale to jest jedna wielka głupota. A wiesz dlaczego?
1. U mnie działa bez żadnego przerabiania, wstawiania kabelków, czujników i innych pierdół. Najpierw trzeba poczytać od czego uzależniona jest praca tempomatu, a jest kilka takich elementów. Super fachowca znalazłeś
2. Tempomat zadziała powyżej bodajże jak dobrze pamiętam 30 km/h. Naprawdę myślisz, że jesteś w stanie osiągnąć taką prędkość nie ruszając ani razu sprzęgła?
Biorąc pod uwagę punkt 1 i 2 dałeś się naciągnąć jakiemuś partaczowi, co to "panie, jak się nie da, wszystko się da - ja 15 lat naprawiam"...
PS. Wyłączenie tempomatu bez takiego druciarstwa jak Tobie "fachowiec" zastosował też następuje po naciśnięciu sprzęgła lub hamulca. Po to właśnie są tam te czujniki. Więc jak tempomat nie chciał działać, to trzeba było szukać w nich przyczyny (i jeszcze paru innych rzeczach, o których napisał nasz czeski kolega).
PS 2. Wyobraź sobie, że ja swój czujnik sprzęgła sam sobie połamałem przy zmianie pompy sprzęgła dobre kilka miesięcy temu i też kupowałem w serwisie. Działa do dziś. Ja polecam, natomiast odradzam takich speców jak Twój.
PS 3. Tempomat nie ma dostać sygnału, że zostało naciśnięte sprzęgło!!! On ma dostać sygnał, że sprzęgło jest nieużywane, czyli w spoczynkowej pozycji. Bo tylko wtedy jest zezwolenie na jego działanie ze strony sprzęgła. Podobnie z hamulcem. Tempomat ma dostać sygnał, że hamulec nie jest używany. Bo tylko wtedy jest zezwolenie na jego działanie. Innymi słowy: sprzęgło i hamulec nie używany - tempomat może działać. Naciśnięcie któregoś pedała wyłącza tempomat.