Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
- rolfik
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 paź 2010, 1:28
- Lokalizacja: Limanowa
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
W związku z szukaniem pomocy gdzie tylko się da zdecydowałem się umieścić swą prośbę i zarazem pytanie w tym poście. Przechodząc do sprawy mam problem od około roku czasu, zwiedzonych warsztatów pseudo mechaników w moim mieście ( Limanowa) i nic!!! Problem jak był tak jest. Zakupiony kabelek KKl program FIATecuscan podpięcie i testowanie ale tylko błąd poduszek ze względu na uszkodzona matę. Poza tym nie ma innych błędów. Nie do końca potrafię odczytać właściwie parametry z logów które zapisałem podczas testu drogowego.
Problem-->: Samochód 2.4 jtd rocznik 1998 cf2. Gruszka i zmienna geometria sterowana ciśnieniem z turbiny. Turbina czyszczona. Łopatki zmiennej geo. luźno pracujące. Wężyk od ciśnienia podawanego na gruchę sprawdzony i szczelny na nowych opaskach. Podane powietrze pod ciśnieniem z pompki powoduje wychylenie sztangi w gruszce i poruszenie łopatkami zmiennej geometrii. Czyszczony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, czyszczony EGR. Po zamontowaniu turbiny i nowych opasek na przewodach po załączeniu samochodu sztanga do 4500 obr ani nie drgnie.
Efektem odczuwalnym w codziennej jeździe jest to że samochód jadąc pod górę jeśli na jakimś biegu nie ma minimum 2100 obr zaczyna się dusić aż muszę mu zredukować do niższego biegu. Dla porównania pod tą samą gorę 1.9 jtd kumpla 105 hp wychodzi na czwórce brata stilo 115 hp tak samo. Ja kiedyś pod ta gore kiedy wszystko było ok również a teraz maksymalnie na dwójce i mogę rozpędzić tam auto do 60 km/h brata stilo dla porównania na tym odcinku jedzie śmiało 90 km/h.
Planuje też zaślepić EGR i odpiąć wydech. Ale to dopiero jutro.
Dla jasności sprawy przepływomierz który mam nie trzyma swoich właściwości . Ale dla pewności sprawdziłem inne dobre przepławki z innej Alfy i sztanga dalej nie drgnie. Nie mam już sił dla tego proszę o pomoc.
Pomimo przeczyszczonego zaworu sterowania ciśnieniem turbiny w kolektorze ssącym zastanawia mnie fakt czy to nie on jest powodem problemu pomimo ze nie wywala błędu. Docelowe ciśnienie doładowania cały czas "0" Innym jeszcze podejrzeniem dla mnie jest czujnik sterowania zaworu EGR .
PROSZĘ o POMOC !!! i z góry dziękuje za jakieś propozycje. Pozdrawiam
Problem-->: Samochód 2.4 jtd rocznik 1998 cf2. Gruszka i zmienna geometria sterowana ciśnieniem z turbiny. Turbina czyszczona. Łopatki zmiennej geo. luźno pracujące. Wężyk od ciśnienia podawanego na gruchę sprawdzony i szczelny na nowych opaskach. Podane powietrze pod ciśnieniem z pompki powoduje wychylenie sztangi w gruszce i poruszenie łopatkami zmiennej geometrii. Czyszczony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, czyszczony EGR. Po zamontowaniu turbiny i nowych opasek na przewodach po załączeniu samochodu sztanga do 4500 obr ani nie drgnie.
Efektem odczuwalnym w codziennej jeździe jest to że samochód jadąc pod górę jeśli na jakimś biegu nie ma minimum 2100 obr zaczyna się dusić aż muszę mu zredukować do niższego biegu. Dla porównania pod tą samą gorę 1.9 jtd kumpla 105 hp wychodzi na czwórce brata stilo 115 hp tak samo. Ja kiedyś pod ta gore kiedy wszystko było ok również a teraz maksymalnie na dwójce i mogę rozpędzić tam auto do 60 km/h brata stilo dla porównania na tym odcinku jedzie śmiało 90 km/h.
Planuje też zaślepić EGR i odpiąć wydech. Ale to dopiero jutro.
Dla jasności sprawy przepływomierz który mam nie trzyma swoich właściwości . Ale dla pewności sprawdziłem inne dobre przepławki z innej Alfy i sztanga dalej nie drgnie. Nie mam już sił dla tego proszę o pomoc.
Pomimo przeczyszczonego zaworu sterowania ciśnieniem turbiny w kolektorze ssącym zastanawia mnie fakt czy to nie on jest powodem problemu pomimo ze nie wywala błędu. Docelowe ciśnienie doładowania cały czas "0" Innym jeszcze podejrzeniem dla mnie jest czujnik sterowania zaworu EGR .
PROSZĘ o POMOC !!! i z góry dziękuje za jakieś propozycje. Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 PS
1998r
1998r
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Na początek napisz o jakim samochodzie rozmawiamy, bo stwierdzenie 2,4jtd CF2 z 1998r i zmienna geometria turbiny nie pasuje do Lancii. Wygląda mi na Alfę, ale nie jesteśmy wróżkami przeważnie, przynajmniej ja mam inny fach
Tak na marginesie od dłuższego czasu doskwiera mi upór z jakim piszący na wielu forach ukrywają dane swoich samochodów albo miejsce pobytu. Powiem szczerze, że jak w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie mam przeszukiwać profile osób biorących udział w dyskusji, po to żeby wiedzieć jakiego pojazdu dotyczą wypowiedzi, to odechciewa mi się zabierania głosu. A przecież tak łatwo jest umieścić dane swoich pojazdów w podpisie i w tekście zaznaczyć, że sprawa dotyczy pojazdu z sig'a. Wtedy odpowiedź może być precyzyjniejsza i szybsza.
W Twoim przypadku stopień otwarcia zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia dla wyższych obrotów jest zdecydowanie za niski. O ile dla obrotów biegu jałowego jest ok, to powyżej 3000rpm osiąga zaledwie około 30% zakresu. Prawdopodobnie ciśnienie paliwa na szynie CR jest za niskie- brakuje odczytu tych parametrów. Zrób kolejny test, odpuść sobie ciśnienie atmosferyczne i docelowe ciśnienie doładowania zapisując koniecznie położenie pedału gazu, obroty silnika, aktualne ciśnienie doładowania, dawkę wtrysku i zmierzone i oczekiwane ciśnienie paliwa oraz przepływ powietrza. Uwalona przepływka ogranicza dawkę wtrysku głównie powyżej 3000rpm to też może być przyczyna, bo dawka wtrysku najwyraźniej kuleje przy wyższych obrotach, co potwierdzać może choćby przebieg ciśnienia doładowania. Jednak najpierw zacznij od kompleksowego zarejestrowania danych i podaj o jakie auto chodzi.

W Twoim przypadku stopień otwarcia zaworu regulacyjnego wysokiego ciśnienia dla wyższych obrotów jest zdecydowanie za niski. O ile dla obrotów biegu jałowego jest ok, to powyżej 3000rpm osiąga zaledwie około 30% zakresu. Prawdopodobnie ciśnienie paliwa na szynie CR jest za niskie- brakuje odczytu tych parametrów. Zrób kolejny test, odpuść sobie ciśnienie atmosferyczne i docelowe ciśnienie doładowania zapisując koniecznie położenie pedału gazu, obroty silnika, aktualne ciśnienie doładowania, dawkę wtrysku i zmierzone i oczekiwane ciśnienie paliwa oraz przepływ powietrza. Uwalona przepływka ogranicza dawkę wtrysku głównie powyżej 3000rpm to też może być przyczyna, bo dawka wtrysku najwyraźniej kuleje przy wyższych obrotach, co potwierdzać może choćby przebieg ciśnienia doładowania. Jednak najpierw zacznij od kompleksowego zarejestrowania danych i podaj o jakie auto chodzi.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
- rolfik
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 paź 2010, 1:28
- Lokalizacja: Limanowa
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Przepraszam że tak niekulturalnie. Profil już uzupełniłem.
Dziękuje za wstępną diagnozę i za zainteresowanie problemem pomimo że wparowałem tu z inną marką . Ale jedno i drugie to ITALY to co ładne i szybkie.
Jutro wykonam testy i zdam relacje z jazdy. Mam pytanie czy test zrobić na zaślepionym EGR czy bez zaślepki?
Pozdrawiam
Dziękuje za wstępną diagnozę i za zainteresowanie problemem pomimo że wparowałem tu z inną marką . Ale jedno i drugie to ITALY to co ładne i szybkie.
Jutro wykonam testy i zdam relacje z jazdy. Mam pytanie czy test zrobić na zaślepionym EGR czy bez zaślepki?
Pozdrawiam
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 PS
1998r
1998r
- rolfik
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 paź 2010, 1:28
- Lokalizacja: Limanowa
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Waśnie zrobiłem i testy i wrzucam logi ze zmierzonymi dawkami wtrysku głównego i pilotowanego ponieważ nie do końca wiedziałem o który parametr chodzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 PS
1998r
1998r
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Z tą inną marką to nie przesadzaj, wbrew pozorom różnice pomiędzy Lancią i Alfą są raczej marketingowe i stylistyczne niż konstrukcyjne. Tak naprawdę Lybrę i 156 różni oprócz stylizacji nadwozia zawieszenie i wnętrze. Dodatkowo w Lybrze podobnie jak w AR166 jest już ICS, czego nie ma w 156. I to z grubsza wszystko. Jedna wielka rodzina Fiata. Co do silnika 2.4 jtd to identyczna konstrukcja, z tą różnicą, że w Alfie od początku są turbiny Garretta, a w Lancii w wersji CF2 IHI. Twoja turbina ma zmienną geometrię, ale z tego co kojarzę przestawianą pneumatycznie - bez udziału ECU silnika. U mnie jest wastegate, oczywiście też całkiem pneumatyczny. Dlatego odczyt docelowej wartości ciśnienia doładowania jest stale zerowy. I tym się nie przejmuj, bo tak ma być. Druga sprawa to domniemany czujnik sterowania EGR - nie ma czegoś takiego. EGR jest sterowany przez ECU silnika za pomocą elektrozaworu podającego podciśnienie do elementu wykonawczego. Czujnikiem odpowiedzialnym za otwarcie EGR jest przepływomierz - to jego główna rola, oprócz zapobiegania dymieniu przy dynamicznym przyspieszaniu. Więcej na temat zasady sterowania silnika z Common Rail znajdziesz w linku http://www.forum.alfaholicy.org/showthr ... post388772" onclick="window.open(this.href);return false; , który już w tym wątku wcześniej podawałem.
Inna sprawa to logi z testów, które zrobiłeś. Trochę się nie zrozumieliśmy - chodziło mi nie tyle o czasy wtrysku, co o ciśnienie paliwa docelowe i zmierzone oraz jednocześnie procent otwarcia regulatora ciśnienia. Oczywiście masy powietrza i pozycja pedału gazu jak najbardziej też. Dlaczego tak? Akurat dlatego, że za pierwszym razem zamieściłeś zapis wartości otwarcia regulatora ciśnienia i wartości tam się znajdujące były bardzo umiarkowane. To może oznaczać, że zawór regulacyjny nie otwiera się dostatecznie, żeby wytworzyć odpowiednie ciśnienie wtrysku i właśnie dlatego warto sprawdzić jakie ono jest. Podejrzewam spore rozbieżności pomiędzy ciśnieniem rzeczywistym i docelowym. A jeśli ich nie ma to może wskazywać niemal jednoznacznie na ograniczanie dawki wtrysku przez błędne odczyty z przepływomierza. Dlaczego cały czas piszę o układzie paliwowym, a nie o doładowaniu? Bo bez odpowiedniej porcji spalin turbina nic nie napompuje, a jak widać z testów potrafi osiągnąć ciśnienie ponad 2 bary, tylko może nie zawsze kiedy tego potrzeba.
Inna sprawa to logi z testów, które zrobiłeś. Trochę się nie zrozumieliśmy - chodziło mi nie tyle o czasy wtrysku, co o ciśnienie paliwa docelowe i zmierzone oraz jednocześnie procent otwarcia regulatora ciśnienia. Oczywiście masy powietrza i pozycja pedału gazu jak najbardziej też. Dlaczego tak? Akurat dlatego, że za pierwszym razem zamieściłeś zapis wartości otwarcia regulatora ciśnienia i wartości tam się znajdujące były bardzo umiarkowane. To może oznaczać, że zawór regulacyjny nie otwiera się dostatecznie, żeby wytworzyć odpowiednie ciśnienie wtrysku i właśnie dlatego warto sprawdzić jakie ono jest. Podejrzewam spore rozbieżności pomiędzy ciśnieniem rzeczywistym i docelowym. A jeśli ich nie ma to może wskazywać niemal jednoznacznie na ograniczanie dawki wtrysku przez błędne odczyty z przepływomierza. Dlaczego cały czas piszę o układzie paliwowym, a nie o doładowaniu? Bo bez odpowiedniej porcji spalin turbina nic nie napompuje, a jak widać z testów potrafi osiągnąć ciśnienie ponad 2 bary, tylko może nie zawsze kiedy tego potrzeba.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Właśnie ja też muszę u siebie sprawdzić ten regulator ciśnienia, niestety do tej pory nie miałem kompletnie czasu. Ale pisali mi o tym już lybra1.9 oraz gfu. Być może to jest przyczyną tych obserwowanych objawów.
Zauważyłem też jedną ciekawą rzecz: jadąc w trasie około 100 km/h na 4 biegu zresetowany ICS pokazywał mi 4.8 l/100 km. Przejechałem tak kilkanaście / kilkadziesiąt km i ICS zszedł do 4.3 l/100km. Jadąc te 100 na godzinę na 4 biegu obroty są w okolicy 2200, góra 2300. Może tu jest przyczyna mojego zwiększonego spalania? Może niepotrzebnie wbijam 5 bieg i jadę na za niskich obrotach...
Tak czy siak mam parę rzeczy do sprawdzenia według wskazówek innych forumowiczów i posprawdzam to. Do alternatora jeszcze nie zaglądałem - fatalne miejsce. Natomiast mam pomierzone prądy ładowania, można powiedzieć średnio 13.88V. 14V praktycznie nieosiągalne, może chwilę po zapaleniu silnika. Potem w zależności co włączę to leci w dół do tej wartości 13.88V.
Dolot od puszki z filtrem aż do kolektora ssącego raczej szczelny. Lybra1,9 radził mi sprawdzić zasobnik powietrza. Rozumiem, że to rura łapiąca powietrze do puszki z filtrem? Jeśli tak, to tego też jeszcze nie zdążyłem sprawdzić. No i zostaje sprawdzenie regulatora ciśnienia.
Przy odpiętym przepływomierzu spalanie jest mniejsze, ICS bez problemu pokazuje wtedy 5 z hakiem. Ale samochód jest słaby, gaz w podłogę - ledwo idzie. Czyli to raczej nie to.
EGR też mi szwankuje, często po odpaleniu mam 1%, a dopiero jak nacisnę gaz, to zaczyna pracować. Jakby się zawiesza. Przez jakiś czas elektrozawór EGRa nie brzęczał mi w ogóle. Rozebrałem wszystko, poskładałem do kupy i brzęczy, no ale coś szwankuje jednak. Napięcie przy elektrozaworze przy zapłonie jest 6.5V, a na jałowym 7.5V. Sprawdzałem nawet i to, więc podaję.
Zauważyłem też jedną ciekawą rzecz: jadąc w trasie około 100 km/h na 4 biegu zresetowany ICS pokazywał mi 4.8 l/100 km. Przejechałem tak kilkanaście / kilkadziesiąt km i ICS zszedł do 4.3 l/100km. Jadąc te 100 na godzinę na 4 biegu obroty są w okolicy 2200, góra 2300. Może tu jest przyczyna mojego zwiększonego spalania? Może niepotrzebnie wbijam 5 bieg i jadę na za niskich obrotach...
Tak czy siak mam parę rzeczy do sprawdzenia według wskazówek innych forumowiczów i posprawdzam to. Do alternatora jeszcze nie zaglądałem - fatalne miejsce. Natomiast mam pomierzone prądy ładowania, można powiedzieć średnio 13.88V. 14V praktycznie nieosiągalne, może chwilę po zapaleniu silnika. Potem w zależności co włączę to leci w dół do tej wartości 13.88V.
Dolot od puszki z filtrem aż do kolektora ssącego raczej szczelny. Lybra1,9 radził mi sprawdzić zasobnik powietrza. Rozumiem, że to rura łapiąca powietrze do puszki z filtrem? Jeśli tak, to tego też jeszcze nie zdążyłem sprawdzić. No i zostaje sprawdzenie regulatora ciśnienia.
Przy odpiętym przepływomierzu spalanie jest mniejsze, ICS bez problemu pokazuje wtedy 5 z hakiem. Ale samochód jest słaby, gaz w podłogę - ledwo idzie. Czyli to raczej nie to.
EGR też mi szwankuje, często po odpaleniu mam 1%, a dopiero jak nacisnę gaz, to zaczyna pracować. Jakby się zawiesza. Przez jakiś czas elektrozawór EGRa nie brzęczał mi w ogóle. Rozebrałem wszystko, poskładałem do kupy i brzęczy, no ale coś szwankuje jednak. Napięcie przy elektrozaworze przy zapłonie jest 6.5V, a na jałowym 7.5V. Sprawdzałem nawet i to, więc podaję.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Najnowsze logi. Jazda z wciskaniem gazu do podłogi, obroty ponad 4000 na minutę. Zlogowałem chyba najważniejsze dane. Objawy: falują obroty, a właściwie opadają. Na zimnym, na ciepłym, z włączonymi jak i wyłączonymi odbiornikami. Z klimą, bez klimy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
A ja na Twoim miejscu przyjrzałbym się przepływce jednak.
Wg mnie zbyt niskie masz odczyty masy powietrza.
Do "gfu" turbina pompuje 2 bary? Program tyle pokazuje - ale od tego wyniku odejmuje sie cisnienie atmosferyczne. Czyli tak naprawdę cos ponad 1 bar. U mnie po remapingu turbo pompuje 1.5 bara, ale nie w serii..
Wg mnie zbyt niskie masz odczyty masy powietrza.
Do "gfu" turbina pompuje 2 bary? Program tyle pokazuje - ale od tego wyniku odejmuje sie cisnienie atmosferyczne. Czyli tak naprawdę cos ponad 1 bar. U mnie po remapingu turbo pompuje 1.5 bara, ale nie w serii..
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Mało powietrza? Hmmm, niby jest ok. Problem w tym, że mi lekko falują obroty, przygasa oświetlenie zewnętrzne oraz wewnętrzne no i nie mogę zejść poniżej 6 l spalania jadąc najbardziej delikatnie jak się da gdzie inni piszą o spalaniu rzędu 5.5 - 5.8 przy klimie i wyprzedzaniu na trasie... Miałem sprawdzić ciśnienia paliwa (podejrzany regulator), ale ciśnienia się zgadzają... Miałem sprawdzić prąd ładowania (podejrzany alternator), ale czytam, że 13,9V jest niby ok... Odpalam normalnie, żadnego niebieskiego/czarnego/białego dymu z rury, czy zimny czy ciepły... Żadnych błędów w pamięci komputera... Niektórzy piszą, że na to wpływ ma:
1. Egr
2. Świece żarowe
3. Katalizator
Ale czy na pewno?
1. Egr
2. Świece żarowe
3. Katalizator
Ale czy na pewno?
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Mój post był adresowany do Rolfika.Krzysiek82 pisze:Mało powietrza? Hmmm, niby jest ok. Problem w tym, że mi lekko falują obroty, przygasa oświetlenie zewnętrzne oraz wewnętrzne no i nie mogę zejść poniżej 6 l spalania jadąc najbardziej delikatnie jak się da gdzie inni piszą o spalaniu rzędu 5.5 - 5.8 przy klimie i wyprzedzaniu na trasie... Miałem sprawdzić ciśnienia paliwa (podejrzany regulator), ale ciśnienia się zgadzają... Miałem sprawdzić prąd ładowania (podejrzany alternator), ale czytam, że 13,9V jest niby ok... Odpalam normalnie, żadnego niebieskiego/czarnego/białego dymu z rury, czy zimny czy ciepły... Żadnych błędów w pamięci komputera... Niektórzy piszą, że na to wpływ ma:
1. Egr
2. Świece żarowe
3. Katalizator
Ale czy na pewno?
Spalanie ponizej 6 litrów ? w 2.4 JTD ? Bzdura ! kappa 6 spali na econodrive. Ale bez przesady - nie walcz o 0.2 litra !
EGR zaślep. Pojezdzij, zdaj relacje.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Takie jest ciśnienie bezwzględne. To oczywiste uproszczenie myślowe - rozmawiamy o tzw. "manifold absolute pressure" po naszemu ciśnieniu bezwzględnym w kolektorze dolotowym, bo takim wyłącznie pojęciem operuje diagnostyka silnikowa i takie podejście jest wygodniejsze, choćby dlatego, że w niektórych stanach pracy silnika ciśnienie w kolektorze jest niższe od atmosferycznego. Operowanie wartościami odczytanymi na diagnostyce ma dodatkowo taką zaletę, że unika się banalnych, chociaż spotykanych błędów rachunkowych popełnianych podczas przeliczania. Oczywiście nadciśnienie doładowania to różnica pomiędzy ciśnieniem absolutnym w kolektorze, a ciśnieniem atmosferycznym i w przypadku np. Lybry CF2 wynosi ono 1,05kG/cm2. Z tego co mi wiadomo AR 2,4jtd ma wyższe nadciśnienie i MAP osiąga 2,3 bara. Pomijam nieistotną różnicę, że1 kG/cm2 i 1 bar to niezupełnie tyle samo, bo to w tym przypadku byłoby już dzielenie włosa na czworo.Ramzes_II pisze: Do "gfu" turbina pompuje 2 bary? Program tyle pokazuje - ale od tego wyniku odejmuje sie cisnienie atmosferyczne. Czyli tak naprawdę cos ponad 1 bar. U mnie po remapingu turbo pompuje 1.5 bara, ale nie w serii..
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
gfu pisze:Takie jest ciśnienie bezwzględne. To oczywiste uproszczenie myślowe - rozmawiamy o tzw. "manifold absolute pressure" po naszemu ciśnieniu bezwzględnym w kolektorze dolotowym, bo takim wyłącznie pojęciem operuje diagnostyka silnikowa i takie podejście jest wygodniejsze, choćby dlatego, że w niektórych stanach pracy silnika ciśnienie w kolektorze jest niższe od atmosferycznego. Operowanie wartościami odczytanymi na diagnostyce ma dodatkowo taką zaletę, że unika się banalnych, chociaż spotykanych błędów rachunkowych popełnianych podczas przeliczania. Oczywiście nadciśnienie doładowania to różnica pomiędzy ciśnieniem absolutnym w kolektorze, a ciśnieniem atmosferycznym i w przypadku np. Lybry CF2 wynosi ono 1,05kG/cm2. Z tego co mi wiadomo AR 2,4jtd ma wyższe nadciśnienie i MAP osiąga 2,3 bara. Pomijam nieistotną różnicę, że1 kG/cm2 i 1 bar to niezupełnie tyle samo, bo to w tym przypadku byłoby już dzielenie włosa na czworo.Ramzes_II pisze: Do "gfu" turbina pompuje 2 bary? Program tyle pokazuje - ale od tego wyniku odejmuje sie cisnienie atmosferyczne. Czyli tak naprawdę cos ponad 1 bar. U mnie po remapingu turbo pompuje 1.5 bara, ale nie w serii..





Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- rolfik
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 paź 2010, 1:28
- Lokalizacja: Limanowa
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Dziękuje bardzo chłopaki za pomoc w rozwiązywaniu problemu. Auto jednak sprzedałem ponieważ pilnie potrzebowałem gotówki. Jestem maniakiem Włoszczyzny wiec uważam że nastepnym samochodem też będzie Made in Italia.
Dziękuje za fachową pomoc. Na pewno będę tu czasami zaglądał.
Pozdrawiam
Dziękuje za fachową pomoc. Na pewno będę tu czasami zaglądał.
Pozdrawiam
Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 PS
1998r
1998r
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
Zabrałem się za ten regulator ciśnienia. Niestety dopiero teraz, bo w poprzedni weekend miałem wyjazd firmowy.
Sytuacja wygląda tak: wylało się trochę ropy jak go wyjąłem, no ale to raczej normalne. Sam regulator w miejscu styku już z pompą ma nalot rdzawy niedający się wyczyścić. Natomiast pierwsze rowki na uszczelnieni, ośka jak i jej końcówka czysta i srebra. Najbliżej korpusu mam gumową szarą uszczelkę, potem przy końcu ośki jest taka biała (i tu uwaga: płaska i trochę nadszarpnięta) i zaraz koło niej zielona obła. Jeszcze co mi się rzuciło w oczy, to przed tymi dwiema uszczelkami jest na ośce jakby zadzior, a właściwie nie zadzior tylko takie przetarcie. Czy ktoś z Was wie jak wygląda piasta rowerowa z kulkowymi łożyskami? Tam jest konus, na którym chodzą kulki. I jak za mocno się skręci ośkę, to konus dostaje takich wżerów od kulek. No i tak ośka przed ostatnimi dwoma uszczelkami ma taki lekki jakby wżer, ale nie na całym obwodzie ośki, tylko w jednym miejscu.
Po wyczyszczeniu i złożeniu ponownym (nie wymieniałem uszczelek, bo nie miałem, a sklepy zamknięte o tej porze) sytuacja jest identyczna. Nadal opadają obroty raz na jakiś czas.
Moje pytanie do znawców tematu: czy to na pewno ten regulator? A jeśli tak, to co robić? Wymienić tylko te uszczelki (a gdzie je kupić) czy ze względu na wżer cały regulator? A jeśli ten wżer jest niepokojący to co może to mówić o samej pompie?
Pozdrawiam
Sytuacja wygląda tak: wylało się trochę ropy jak go wyjąłem, no ale to raczej normalne. Sam regulator w miejscu styku już z pompą ma nalot rdzawy niedający się wyczyścić. Natomiast pierwsze rowki na uszczelnieni, ośka jak i jej końcówka czysta i srebra. Najbliżej korpusu mam gumową szarą uszczelkę, potem przy końcu ośki jest taka biała (i tu uwaga: płaska i trochę nadszarpnięta) i zaraz koło niej zielona obła. Jeszcze co mi się rzuciło w oczy, to przed tymi dwiema uszczelkami jest na ośce jakby zadzior, a właściwie nie zadzior tylko takie przetarcie. Czy ktoś z Was wie jak wygląda piasta rowerowa z kulkowymi łożyskami? Tam jest konus, na którym chodzą kulki. I jak za mocno się skręci ośkę, to konus dostaje takich wżerów od kulek. No i tak ośka przed ostatnimi dwoma uszczelkami ma taki lekki jakby wżer, ale nie na całym obwodzie ośki, tylko w jednym miejscu.
Po wyczyszczeniu i złożeniu ponownym (nie wymieniałem uszczelek, bo nie miałem, a sklepy zamknięte o tej porze) sytuacja jest identyczna. Nadal opadają obroty raz na jakiś czas.
Moje pytanie do znawców tematu: czy to na pewno ten regulator? A jeśli tak, to co robić? Wymienić tylko te uszczelki (a gdzie je kupić) czy ze względu na wżer cały regulator? A jeśli ten wżer jest niepokojący to co może to mówić o samej pompie?
Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 22:02
- Lokalizacja: Łańcut/Warszawa
Re: Lybra 2.4 JTD - duże spalanie w trasie, słabsze osiągi
mam pytanie odnosnie czujnika cisnienia, w opisach na allegro mozna znalesc informacje ze czujniki bardziej wspolczesne sa kompatybilne z tymi troszke starszymi, czy ktos w tej mierze jakies doswiadczenie ze sa one tak samo wyskalowane?
czujnik w mojej Lybrze 2.4 140KM najprawdopodobniej szwankuje, a mialbym mozliwosc zweryfikowania poprzez chwilowa przekladke z 1.3 mJTD
czujnik w mojej Lybrze 2.4 140KM najprawdopodobniej szwankuje, a mialbym mozliwosc zweryfikowania poprzez chwilowa przekladke z 1.3 mJTD
Lybra SW 2.4 JTD