AR Q4 - Remont 2.0 16VT TURBO- panewki, wałki balansowe
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 cze 2009, 21:17
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
AR Q4 - Remont 2.0 16VT TURBO- panewki, wałki balansowe
Witam. przygotowuje silniczek do mojej Q4 bo poprzedni zamordowałem i udało mi się wyrwac dobrą sztukę po przebiegu 109tys km, zdjąłem mise i ślady są tylko na 2 głównych panewkach czyli na pierwszej od strony skrzyni oraz na środkowej, pozostałe panewki wyglądają ładnie. Stwierdziłem jednak że główne przydało by się wymienić bo jednak widac ślady zużycia. Zakupiłem jednak komplet na główne i korby firmy Kolbenschmidt bo cieszą się lepszą opinią niż Glyco produkowane na całym świecie w różnych zadupiach oraz słyszałem że zdarzają się pomyłki w ich oznaczeniach. Mam dylemat jednak czy zmieniac same główne czy wszystkie. Jednak przebieg 110tys powoduje jakieś ich zużycie ale jednak oryginał to oryginał, ale starych panewek po rozebraniu nie da się już tak zlożyć jak leżały przed rozebraniem więc to kolejny powód aby również je wymienić. Druga sprawa to kwestia zaślepienia panewek wałków balansowych, mam na to materiał oraz możliwości tego wykonania ale zastanawiam się czy warto. jeżdżę na chipie EVO i na wolnym wydechu i w przyszłości planuję zrobić sobie program pod inny intercooler i kolektor ssący tak żeby z 260KM uzyskać jeżeli było by to możliwe więc zastanawiam się czy to tak duże obciążenia że warto zaślepiać panewki wałków balansowych aby uzyskać wyższe ciśnienie smarowania wału? Na poprzednim silniku jezdzilem na sciagnietym pasku z walków i nie zauwazylem różnicy dlatego pytam czy ta zabawa z ich zaślepieniem jest warta stracenia czasu i odrobiny pieniędzy? Proszę o porady osoby znające temat.
Re: Remont 2.0 16VT TURBO- panewki, wałki balansowe
Co do panewek-nowe nie znaczy lepsze,ważny jest luz.
Wałki balansowe przerabiam żeby sie nie kręciły i zostawiam,
to ciśnienia nie naprawi.
Glyco idzie w oryginale i robi zaje... panewki.
Wałki balansowe przerabiam żeby sie nie kręciły i zostawiam,
to ciśnienia nie naprawi.
Glyco idzie w oryginale i robi zaje... panewki.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 cze 2009, 21:17
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Re: Remont 2.0 16VT TURBO- panewki, wałki balansowe
To według ciebie zostawił byś panewki? nie mam narzędzia do ich pomiaru ale co do korbowodowych panewek to ta pierwsza na nich warstwa wygląda przyzwoicie bez żadnych przebarwień natomiast na głównych 2 panewkach widac przebarwienia koloru czarnego jak i świecącego więc chyba nie są w najlepszym stanie. Mam to wszystko w alfie Q4 4x4 dlatego dzięki dyferencjałowi nie mam łatwej możliwości ściągnięcia misy olejowej dlatego chce to zrobić raz a dobrze żebym za rok nie musiał tam zaglądać. Co do wałków to jak je blokujesz? możesz zdradzić ?
Kolbenschmidt to panewki niemieckie produkowane tylko w niemczech i są montowane na pierwszy montaż do wszystkich niemieckich dupowozów od wielu wielu lat, dopiero teraz GLYCO robi furorę i np. Mercedes Sprinter 2.2 Cdi fabrycznie wychodzi na Glyco, dlatego nie wiem o co tu chodzi. Jedni chwalą a drudzy krytykują. Widze że na forum cieszysz się dużą siłą wiedzy dlatego zapytam: Co byś zrobił na moim miejscu. Co bys wymieniał i jaką firmę panewek polecesz.
Kolbenschmidt to panewki niemieckie produkowane tylko w niemczech i są montowane na pierwszy montaż do wszystkich niemieckich dupowozów od wielu wielu lat, dopiero teraz GLYCO robi furorę i np. Mercedes Sprinter 2.2 Cdi fabrycznie wychodzi na Glyco, dlatego nie wiem o co tu chodzi. Jedni chwalą a drudzy krytykują. Widze że na forum cieszysz się dużą siłą wiedzy dlatego zapytam: Co byś zrobił na moim miejscu. Co bys wymieniał i jaką firmę panewek polecesz.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 cze 2009, 21:17
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Re: Remont 2.0 16VT TURBO- panewki, wałki balansowe
Bany panewki korbowodowe które mi poleciłeś GLYCO 71-4118/4 STD (4-1040CP) to panewki do fiata REGATY TIPO CROMA, Lancii Delta Dedra i Alfy 164 z silnikami 1.9 TD oraz 2.0i.e a nie ma żadnej wzmianki o Silnikach turbodoładowanych które podobno mają inny stop. Katalogowo udało mi sie wyszukac że alfa q4 powinna miec panewki 71-4157/4 (4350CP) dlatego jako spec powiedz coś...