Kappa 2.0 20v - wymiana płynu chłodniczego

Henryk
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 36
Rejestracja: 24 wrz 2009, 22:44
Lokalizacja: Stąporków

Kappa 2.0 20v - wymiana płynu chłodniczego

Post autor: Henryk » 13 gru 2010, 13:38

Witam serdecznie. Proszę o informację - gdzie są korki (śruby) do spuszczania płynu chłodniczego z silnika 2000 cm 155KM w Kappie. Da się zrobić bez kanału (podnośnika)? Dziękuję i pozdrawiam Szanowne Grono. Nie znalazłem na forum.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 13:43 przez Henryk, łącznie zmieniany 2 razy.

Henryk
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 36
Rejestracja: 24 wrz 2009, 22:44
Lokalizacja: Stąporków

Re: Wymiana płynu.

Post autor: Henryk » 13 gru 2010, 13:38

Nie doszukałem się tego na forum.

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Re: Wymiana płynu.

Post autor: Pingvin » 13 gru 2010, 13:39

:link:, a konkretnie punkt 1.
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Wymiana płynu.

Post autor: Polej » 13 gru 2010, 13:45

na forum taka informacja jest na 100%- ale Ty nie szukałeś, a nie się nie doszukałeś.

Jeśli stoisz przed samochodem przodem do niego, to korek odpowietrzający jest w lewym górnym rogu chłodnicy- czarny plastikowy z motylkiem na końcu. Płyn spuszczasz zdejmując gumowy wąż w dolnym lewym rogu chłodnicy ( z tej samej perspektywy)- opaskę jednorazową polecam zmienić na ściągającą śrubowo.
I jeszcze jedno- jak chcesz spuścić płyn z całego układu, to musisz rozgrzać silnik, żeby termostat otworzył obieg na chłodnicę, inaczej spuścisz tylko kilka litrów z chłodnicy, zbiorniczka wyrównawczego i węży. Nie poparz się.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Henryk
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 36
Rejestracja: 24 wrz 2009, 22:44
Lokalizacja: Stąporków

Re: Kappa - wymiana płynu chłodniczego.

Post autor: Henryk » 13 gru 2010, 21:23

Dzięki za wyczerpującą informację. Przepraszam, że niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Chodzi mi o spuszczanie płynu z silnika (bloku), czy jest korek i gdzie? Uwierz mi, że forum też przejrzałem i nie znalazłem informacji. Nie twierdzę, że niema. Aż tak leniwy i wygodny nie jestem. Raczej nie obeznany w temacie. Przed pisaniem obejrzałem dokładnie samochód i znalazłem w lewym dolnym rogu chłodnicy korek oraz dwa miejsca do odpowietrzania jeden na chłodnicy, drugi na przewodzie do nagrzewnicy. Moje pytanie dotyczyło silnika. Z odpowiedzi wnioskuję, że w bloku nie ma korka. Pozdrawiam.

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - wymiana płynu chłodniczego.

Post autor: Polej » 13 gru 2010, 21:38

Jeśli chodzi o spuszczanie płynu z samego bloku- to faktycznie może nie być info na forum, tu się zgodzę.Ale generalnie o wymianie płynu i odpowietrzaniu jest na pewno.
Możesz też spuścić płyn poprzez zdjęcie któregoś z węży układu chłodzenia w okolicy silnika- np. te przy termostacie, ale to już trochę bardziej złożona czynność.Nie pamiętam gdzie jest najniżej położone miejsce prócz chłodnicy, trzeba by się rozejrzeć. Korków ja osobiście żadnych nie zauważyłem, (ale mogą być- nie wiem), odpinając węże płyn powinien w większości zlecieć.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Henryk
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 36
Rejestracja: 24 wrz 2009, 22:44
Lokalizacja: Stąporków

Re: Kappa - wymiana płynu chłodniczego.

Post autor: Henryk » 13 gru 2010, 21:56

Dzięki Polej!

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - wymiana płynu chłodniczego.

Post autor: jc406 » 17 gru 2010, 18:00

Korków spustowych z bloku silknika nie ma. Jedyna możliwość to przez demontaż pompy wody. Czyli przy okazji wymiany paska rozrządu.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 678 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 384 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 303 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”