Silniki JTD 156/Lybra - interfejs do diagnostyki

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Silniki JTD 156/Lybra - interfejs do diagnostyki

Post autor: aro » 01 paź 2009, 20:51

Witajcie,

Panowie może ktoś się orientuje jaki musiałbym zakupic interfejs aby zdiagnozowac alfe 156 1.9jtd z 2001r? Może ktoś siedzi w temacie? Jakie tam jest gniazdo diagnostyczne?

Na allegro można kupic interfejsy, które przeprowadzają diagnoze diesli ale od 2004r. Więc nie wiem co tu zrobic?

Codee

Odp: interfejs do jtd

Post autor: Codee » 01 paź 2009, 21:03

może na allegro ale zobacz na to

>http://autodiagnoza.pl/inx35441,interfe ... yczny.html

tylko ceny sięnie przestrasz :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: interfejs do jtd

Post autor: aro » 01 paź 2009, 21:10

8-O Cena zaporowa... Póki co alfa smiga bez najmniejsze awarii : yesyes : wiec nie musze kupowac :D ale chciałbym takie coś miec.

A nie można taniej? :-P

Codee

Odp: interfejs do jtd

Post autor: Codee » 01 paź 2009, 21:14

widzisz tam masz cały komplet plus oprogramowanie więc generalnie jakby ktoś Ci się dorąbał to może Ci naskoczyć mając wszystko orginalne w komplecie a sądze że i zarobić na tym można i szybko się takie co wróci

Gość

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: Gość » 02 paź 2009, 17:16

aro pisze:Witajcie,

Panowie może ktoś się orientuje jaki musiałbym zakupic interfejs aby zdiagnozowac alfe 156 1.9jtd z 2001r? Może ktoś siedzi w temacie? Jakie tam jest gniazdo diagnostyczne?

Na allegro można kupic interfejsy, które przeprowadzają diagnoze diesli ale od 2004r. Więc nie wiem co tu zrobic?


Wystarczy około 50pln /kabelek vag/plus program unidiag,zrobisz na pewno silnik plus trochę wiedzy to i poduchy ruszysz.A najlepiej uzyj szukaj a wszystko stanie się jasne.Proszę nie pytać czy ten lub tamten kabelek będzie pasować->szukaj

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: aro » 02 paź 2009, 18:43

Pisałem już na forum alfy, ale tam mało kto próbował takie coś w jtd zdziałac. Wszyscy tylko w TS siedzą.

Stad moje pytanko. W opcji szuja za bardzo nic nie znalazłem.

Gość

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: Gość » 02 paź 2009, 18:57

Ja sam "trzepię"jtd jak podejrzewam,że texa przekłamuje ,lub gdy mi się nie chce rozwijać texy.Naprawdę działa z jtd.Złącze jest 16 pinowe sterownik silnika bosch edc.Kup kabelek vag program unidiag plus pliki definicji i będziesz miał status "odczytywacza- wymazywacza".Jak już sie połączysz i będziesz wiedział o co biega to zmienisz status na "odczytywacza" .A jak będziesz wiedział jak zlikwidować a nie wymazać usterkę to zmienisz status na diagnostę.Ja robię na "drutach" 17lat i jestem odporny na wiedzę ,więc posiadam status "odczytywacza"bo jak nie znam przyzczyn usterki to nie wymazuje jej dotąd dopóki mnie nie oświeci.Jednym słowem wiem czego nie wiem.Podsumowując mój tok myslenia -jak nie potrafisz to najlepszy będzie dobry diagnosta.Jak chcesz zacząć zabawę w te klocki to najlepszy kabel vag/kkl/ plus program unidiag.Zyczę wytrwałości -bo będziesz sam /nikt takiej wiedzy nie da na tacy/ : yesyes :



P.S. mały zrzut programu:
uni.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: aro » 02 paź 2009, 22:10

Wielkie dzięki za okazaną pomoc.

Chcę się w to bawic amatorsko. Żeby z każdą duperelą nie jezdzic do serwisu/mechanika. Praktycznie i tak wszystko przy autku robie sam, więc nie urywam, że taki interfejs by się przydał.
Zaczyna mnie to coraz bardziej wciągac.

Jeszcze byłbym wdzięczny jakbyś mi podpowiedział jaki to dokładnie musi byc kabel VAG, bo na allegro jest ich całe mnóstwo, a nie chce kupowac czegoś nie potrzebnie.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: Sharuga » 02 paź 2009, 22:29

Skąd można zassać plik definicji do 1.9 jtd w Lybrze? Szukam i znaleźć nie mogę :)
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Gość

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: Gość » 02 paź 2009, 22:51

Równie dobrze może byc euroscan i komp z dwoma rs232 z pod czystego dosu.Bardzo ładnie smiga z lanciami w dieslu jak i benzynce.Więcej na temat konfiguracji laptopa plus kabli i oprogramowania do kol.lancia1969.Do tej pory używamstarej toshiby z dwoma comami i w95 i powiem jest zajebisty,fejs na picu nie na atmelu.Jutro zapodam zrzut swojego wózka c-q z unidiaga,chyba,że zonka będzie w domciu to z lybry 2,4 /na starym boschu edc15/

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: Sharuga » 02 paź 2009, 23:53

Sharuga pisze:Skąd można zassać plik definicji do 1.9 jtd w Lybrze? Szukam i znaleźć nie mogę :)
Oczywiście definicje do UniDiaga
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Gość

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: Gość » 03 paź 2009, 16:42

a oto zrzut programu w realu z lancii lybry 2,4jtd 136KM/w tej chwili jakieś 70KM,silnik ma dosyć/
15.JPG
14.JPG
13.JPG
12.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Odp: 156 - interfejs do jtd

Post autor: Krzysiek82 » 04 paź 2009, 16:34

Pierwsza sprawa:
Jeśli chodzi o interfejs do Lancii, zawsze w wątkach pada odpowiedź "kabel USB VAG KKL", niektórzy dodają jeszcze
"niebieski", a wszyscy dodają "od Viakena". Ok. Sprawdziłem sobie te kable i ten VAG KKL występuje w trzech wersjach:
1. czarny za 79,99 zł
2. niebieski (chiński) za 64 zł
3. czarny (chiński) za 59 zł

Jakie są różnice (oprócz kraju pochodzenia)? Obojętnie który można zastosować?

Druga sprawa:
Z tego co poczytałem, to przy tych kablach jest problem z poduszkami i ABSem (trzeba mostki robić, id.). Szukając dalej znalazłem coś takiego:
Interfejs FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK
Czy ten wynalazek rzeczywiście zapewnia pełną diagnostykę wszystkich elementów bez przepinania pinów i innych zabaw (często niezbyt bezpiecznych dla instalacji samochodowej)? Sprzedawca wymienia program Finalist, a czy to pójdzie z Unidiagem?

-- 05 Paź 2009, 22:55 --

Ponieważ pewne informacje w tym temacie są lakonicznie podane lub nie ma pewności co do niektórych aspektów technicznych, zacząłem szukać informacji. Znalazłem. Jest fajna strona http://www.viaken.pl/, na której są te wszystkie oferowane interfejsy, także te, o które zapytałem wcześniej. Jako że najlepiej szukać u źródła, postanowiłem wysłać maila do tej firmy. Oto treść mojego zapytania:

"Witam,

Mam parę pytań do Państwa odnośnie interfejsów będących w ofercie na stronie www. Otóż posiadam Lancię Lybrę 2,4 JTD. Na forach dyskusyjnych ludzie polecają do jej diagnostyki kabelek o nazwie VAG KKL niebieski. Widzę, że u Państwa występują 3 wersje - dwa czarne i ten właśnie niebieski.
1. Czym te wersje różnią się między sobą oprócz ceny i kraju produkcji (w tym wypadku Chiny)? Któryś jest ewidentnie najlepszy z tej trójki?
2 . Czy ten interfejs współpracuje z programem Unidiag czy tylko z tym VAG-COMem? A może jeszcze z innym?

Przeglądając dalej Państwa ofertę znalazłem coś takiego jak Interfejs FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK. 3. Czy ten interfejs pozwoli na kompleksową diagnostykę rodziny Fiata czy jest jeszcze jakiś obszar samochodu, którego nie będzie dało się zdiagnozować / odczytać / skasować błędów?
4. Czy będzie on działał z Lancią Lybrą 2,4 JTD, której nie ma na wykazie w tabelce, chociaż występuje np. Alfa 166 2,4 JTD (ten sam silnik)?
5. Jakie programy działają z tym modelem (oprócz wymienionego Finalist)?

Trzeci interfejs jaki znalazłem u Państwa i jest w zasięgu moich zainteresować to Pakiet EUROSCAN + multiplexer OBD2 + komplet kabli podłączeniowych - j. polsko/angielski.
6. Czym tak naprawdę różni się od tego FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK? Ma większe możliwości? Potrafi coś więcej?
7. Jeśli chodzi o immobilizer to jest wymieniony wśród jego możliwości. Czy potrafi to też wspomniany FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK?

Albo zapytam Państwa inaczej: który z interfejsów jest najlepszy i polecany konkretnie do Lancii Lybry 2,4 JTD (grudzień 1999)? Oczywiście chodzi o te interfejsy do kilkuset złotych, jakieś droższe za np. 1500 zł odpadają. Chodzi mi po prostu o amatorskie podłączanie samochodu dla swoich celów kontrolnych, żadne zarobkowe działania. Chciałbym, aby dało się maksymalnie dużo zrobić. Jeśli mam kupić coś za 150 zł, ale bez obsługi np. ABS czy poduszek, to wolę dopłacić i mieć taką możliwość.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam"

A teraz proszę państwa odpowiedź z firmy Viaken. Cytat:
"do tego mamty tylko euroscana >http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=2 lub tak jak pisza na forum kupic niebieskiego chinczyka, ale wtedy chyba jest diagnoza tylko silnika."

Pisownia oryginalna.

Cóż, wnioski niech każdy sam sobie wysunie. Chciałem się dowiedzieć co mam kupić, aby nie wywalić pieniędzy w błoto. Nie było mi dane się dowiedzieć. Tyle.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Re: 156 - interfejs do jtd

Post autor: aro » 03 sie 2010, 22:18

na forum alfy znajdziesz program fiatecuskan sam go przetestowałem i działa dobrze, kabel niebieski od viakena (chyba chinski). jeżeli chcesz sie zagłębic w temat to zapraszam na bratnie forum jest tam dużo danych do jtd adres forum http://www.alfaholicy.org" onclick="window.open(this.href);return false;

iwancafe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2010, 22:52
Lokalizacja: lubuskie

INTERFEJS DIAGNOSTYKI LYBRA 1.9 JTD

Post autor: iwancafe » 31 gru 2010, 18:56

witam wszystkich mam pytanie chciałbym kupić interfejs diagnostyki dl Lancii LYBRY są tam różne przeróżne... chodzi o to że nie wiem dokladnie czy sam kabel wystrczy a co ze sterownikami i programem... sąkd mam to wziąść powineinem dostać od sprzedawcy czy coś innego... i jaki polecacie najlepszy kabel?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”