Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

pilot311
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 16 lis 2009, 14:08
Lokalizacja: Ostojow
Kontakt:

Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: pilot311 » 30 gru 2010, 18:30

Witam, może ktoś mi podpowie gdzie szukać usterki? Wyjechałem normalnie samochodem z garażu i w chwili gdy motor nabrał temperatury w jakiej odłącza się automatyczne ssanie nagle zaczął nierówno pracować jakby na 3 cylindrach, zaczęła się trząść kierownica, stracił moc. Czy padła może cewka? Świeca? Czy może nawaliła sonda lambda?
Wcześniej czasami podczas jazdy zdarzało się, że samochód zaczynał szarpać ale zdejmowałem delikatnie nogę z gazu albo dodawałem więcej i jechał płynnie dalej.
Jeśli ktoś ma doświadczenie z takimi objawami z silnikiem 1.8 16 VVT to będę wdzięczny za info.

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: markiz » 07 sty 2011, 20:06

pilot311 pisze:Witam, może ktoś mi podpowie gdzie szukać usterki? Wyjechałem normalnie samochodem z garażu i w chwili gdy motor nabrał temperatury w jakiej odłącza się automatyczne ssanie nagle zaczął nierówno pracować jakby na 3 cylindrach, zaczęła się trząść kierownica, stracił moc. Czy padła może cewka? Świeca? Czy może nawaliła sonda lambda?
Wcześniej czasami podczas jazdy zdarzało się, że samochód zaczynał szarpać ale zdejmowałem delikatnie nogę z gazu albo dodawałem więcej i jechał płynnie dalej.
Jeśli ktoś ma doświadczenie z takimi objawami z silnikiem 1.8 16 VVT to będę wdzięczny za info.
Na początek sprawdził bym świece i przewody.Odpal wieczorem auto,podnieś maskę i zobacz czy nie masz ,,choinki'' na przewodach.
To tak na początek i bez kosztów : ok2 :
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
bargaw3181
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4067
Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
Imię: Bartłomiej
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: bargaw3181 » 07 sty 2011, 22:47

podpięcie pod komputerek też nie zaszkodzi :) koszty ale jeszcze małe :)
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo ;)
Obrazek
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: Polej » 08 sty 2011, 0:36

możliwości całkiem sporo: nieszczelność ukł. dolotowego, kable, świece, krokowiec, pompa paliwa, przepływomierz i kilka czujników po drodze.
Auto ma LPG?
Jak pracuje na jałowym gdy jest rozgrzany?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
andrew56-51
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2010, 18:40
Lokalizacja: katowice

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: andrew56-51 » 08 sty 2011, 14:47

1,8 16V VVT nie ma przewodów wysokiego napięcia tylko osobne cewki dla każdej świecy.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: FXX » 08 sty 2011, 16:21

markiz68 pisze:Na początek sprawdził bym świece i przewody.Odpal wieczorem auto,podnieś maskę i zobacz czy nie masz ,,choinki'' na przewodach.
To tak na początek i bez kosztów : ok2 :
Dobrze, jest dodatkowo wziąć płyn do szyb lub po prostu wodę w tym pojemniku z rozpylaczem i rozpylić mgiełkę nad przewodami i cewką, oraz delikatnie je prysnąć rozpylaczem. Jeśli sa przebicia będzie je idealnie widać :)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
andrew56-51
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 13 lip 2010, 18:40
Lokalizacja: katowice

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: andrew56-51 » 08 sty 2011, 19:34

Kolego FXX pisałem wyżej że silnik 1,8 16VVT nie posiada przewodów wysokiego napięcia,więc nie udzielaj błędnych porad.

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: Polej » 08 sty 2011, 19:56

Ja jeszcze dodam, że miałem podobny objaw jeden raz w Kappie, po wyjęciu, naładowaniu i włożeniu ponownie akumulatora. Po zejściu obrotów do normalnych zaczął szarpać, dusić się itd. Okazało się, że trzeba było wyjąć i włożyć ponownie akumulator- nie wiem dokładnie dlaczego, ale któryś z kabli przy akumulatorze źle się ułożył/zagiął/zmasował/zwierał/nie łączył...Nie mam pojęcia, co dokładnie, bo po ponownym włożeniu (staranniejszym) wszystko wróciło do normy. Sprawdzić można.

Daj znać co było jak naprawisz;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

pilot311
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 16 lis 2009, 14:08
Lokalizacja: Ostojow
Kontakt:

Re: Lybra 1.8 16V VVT - nierówna praca silnika

Post autor: pilot311 » 10 sty 2011, 19:28

Sprawa się połowicznie rozwiązała. A mianowicie, okazało się, że we wnęce gdzie jest wkręcona świeca i cewka jest woda, tylko skąd?!!! przecież nie ma możliwości żeby dochodziła tam z układu chłodzenia gdyby to był olej to owszem z nieszczelnej uszczelki (tej okrągłej). Może jakiś kanał technologiczny popuścił, ale ciśnienie (około 0,9) w ukłdzie chłodzenia by zrobiło tam fonttannę. Możliwe że skrapla się wilgoć tylko na drugim (cylindrze) świecy, czy przyjąć, że gdzieś coś chlapnęło i zalało.
A na dodatek mechanik któremu z powodu wyjazdu zostawiłem samochód do sprawdzenia jest nadgorliwy zaczął sprawdzać wtryski i oczywiście przy składaniu złamał końcówki ( plastikowe łącza elektryczne przy wtryskach).

Co do wody w świecy może ktoś ma jakąś wiedzę na taką "przypadłość".
Jeśli się to powtórzy to chyba sam organoleptycznie przebadam płyn.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”