Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
Odp: Koledzy potrzebuje pomocy w sprawie Oleju
Kolego niedxwiedx - spokojnie możesz jeździć na tym oleju "do benzyny". W przypadku Castrola to ma zdaje się tylko niższą liczbę zasadową. Na pewno nie zaszkodzisz silnikowi. Niektórzy producenci - jeśli nie zdecydowana większość - leje te same oleje do baniek "Benzyna" i "Diesel". I jak zwracają uwagę znawcy tematu - możesz spokojnie nawet mieszać oleje różnych producentów. Nic się nie stanie. Trzydzieści lat temu mogły by być problemy, ale teraz wymóg jest taki "którejśtam" normy, że oleje muszą być miedzy sobą mieszalne. I są.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Odp: Koledzy potrzebuje pomocy w sprawie Oleju
Hola, hola... WstydWojtas_BB pisze: Do punta leję Lotosa synthetic 5w40, fakt, że to nie skomplikowany silnik, w przeciwieństwie do silników występujących w lanciach.


2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Wojtas_BB
- Forumowicz/ka
- Posty: 86
- Rejestracja: 25 cze 2009, 22:18
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
- Kontakt:
Odp: Koledzy potrzebuje pomocy w sprawie Oleju
Oczywiście że wiem, tu była raczej mowa o silnikach w Kappach i Lybrach ...grzole pisze: Hola, hola... Wstyd, kolega nie wie, że wskazany silnik 1,2 8v 60 KM jest podstawowym motorkiem w Ypsilonie dostępnym aktualnie w salonach LANCIA
Na poczatku tez eksperymentowałem, przez okres gwarancji lalem selenie 20k, ale choć uważam że to nie jest zly olej to wg mnie jest za drogi. Potem była przygoda z mobilem 5w50, ale z racji obawy przed podróbkami przesiadłem się na valvoline, nie pamiętam już który, ale syntetyczny. Na tym z kolei znacznie wyraźniej było słychać klepanie zaworów na zimno i do tanich on tez nie nalezał, więc ostatecznie od ok 40 tys km leje lotosa i jest ok. wymieniam olej co 15 tys, bo uważam że głównie w ruchu miejskim to odpowiedni przebieg.
Przeraża mnie tylko jak slysze ze olej wymienia się w nowych autach co 30 i więcej tys km.... nie daję temu wiary, choc wiem, że oleje są coraz doskonalsze.
Tak samo jak kupiłem auto jako nowe wymieniłem olej po 4 tys km ze wzgl na docieranie nowego silnika.
Dlatego tez uważam, żeby kazdy lał olej jaki chce, byle markowy a nie wydumki w postaci wyprodukowano dla lidla czy innego tesco.
Fiat Punto II FL 1.2 8V
Będzie Lancia Lybra SW 1.8 lub 1.9..... któraś z nich, pewnie w przyszłym roku
Będzie Lancia Lybra SW 1.8 lub 1.9..... któraś z nich, pewnie w przyszłym roku
- niedxwiedx
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 22 lis 2008, 0:00
- Lokalizacja: Kielce
Odp: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
Dzięki ogromne koledzy za pomoc
Macie racje z mobilem jest cos nie tak jak wlałem tego castrola czuc wyraźną różnicę
Pozdrawiam i Jeszcze Raz Dzięki
Macie racje z mobilem jest cos nie tak jak wlałem tego castrola czuc wyraźną różnicę
Pozdrawiam i Jeszcze Raz Dzięki
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
Re: Odp: Koledzy potrzebuje pomocy w sprawie Oleju
jak ci się ten olej sprawuje mam ten sam problem mam orlena 10w60 spoko ładnie auto chodzi zawory pięknie nie stukają ogólnie fajnie - jednakże ubywa go i zastawiam się nad zalaniem silnika valvolinem maxlife 10w40.prezesjm pisze: ... orlen platinium 10w-60 , wysoka cena, wysoka lepkość w dużej temperaturze , zużycie jednak widoczne. Obecnie wlałem walvoline maxlife 10w40 i jestem pozytywnie zdziwiony.....
Umowię się z ąrgentą na oględziny, czy silnik cieknie, czy może uszczelniacze poleciały, cholera wie.
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Odp: Koledzy potrzebuje pomocy w sprawie Oleju
Zaraz po wymianie tak do 3 tys valvolina specjalnie nie ubywa, powyżej mój motor zużywa go podobnie jak orlena z tym że wychodzi taniej. W mojej okolicy można ząłapać się często na promocję około 100 pln za 5 l za 10W40. W Cromie tej 2,5V6 też wlałem valvoline 10w40 i w tym silniku właściwie go nie ubywa. Może z powodu lepszej kondycji silnika i przebiegu ( coś kole 150 tys. km)larry123 pisze:jak ci się ten olej sprawuje mam ten sam problem mam orlena 10w60 spoko ładnie auto chodzi zawory pięknie nie stukają ogólnie fajnie - jednakże ubywa go i zastawiam się nad zalaniem silnika valvolinem maxlife 10w40.prezesjm pisze: ... orlen platinium 10w-60 , wysoka cena, wysoka lepkość w dużej temperaturze , zużycie jednak widoczne. Obecnie wlałem valvoline maxlife 10w40 i jestem pozytywnie zdziwiony.....
Umowię się z ąrgentą na oględziny, czy silnik cieknie, czy może uszczelniacze poleciały, cholera wie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 gru 2008, 0:00
- Lokalizacja: Piaseczno k. Warszawy
Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
Wracając do meritum, nie bez znaczenia pozostaje rodzaj oleju. Przy spalaniu ON powstaje więcej cząsteczek stałych, a gazy mają zdecydowanie silniejszy odczyn kwasowy (siarka) niż przy spalaniu E. Wobec tego specjalistyczny olej do Diesela ma więcej dodatków myjących, a odczyn wyraźnie zasadowy. Lepiej jeżdzić na oleju dedykowanym.
Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
Panowie a jaki olej polecacie żeby zalać do Lybry 1.6 16V 103 KM z przebiegiem 34000 ??
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
34000 km?????wacia pisze:Panowie a jaki olej polecacie żeby zalać do Lybry 1.6 16V 103 KM z przebiegiem 34000 ??



Toć to nówka sztuka



Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
Ano nówka
tzn znalazła się taka perełka w Belgii no i aż żal było nie przygarnąć 


- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
dzisiaj pojechałem do Rafała, diagnoza olej cieknie z łączenie skrzyni biegów i silnika, podobno poleciał jakiś uszczelniacz, cena wymiany 450 czy dużo czy mało nie wiem, ale wiem, że jak bym miał nowego passata to bym sie cieszył
450 zł ufff tylko !!!
Żartuje koledzy ale mam nadzieje że ubytki oleju znikną.
PS. Dzisiaj doceniłem luksus posiadania jakiegokolwiek auta, czekajac na autobus ok 40 minut
Pozdrawiam
wasz larry123 - lpg man 

Żartuje koledzy ale mam nadzieje że ubytki oleju znikną.

PS. Dzisiaj doceniłem luksus posiadania jakiegokolwiek auta, czekajac na autobus ok 40 minut


Pozdrawiam


- andrew56-51
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 13 lip 2010, 18:40
- Lokalizacja: katowice
Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
Miałem podobny przypadek w mojej lyberce,wyciek pomiędzy skrzynią a silnikiem.Diagnoza uszczelniacz wału.Po wymianie okazało się że cieknie dalej,drugi raz rozbiórka i dopiero znaleziono przyczynę.Okazało się że olej wyciekał z zaślepek kanału olejowego w bloku silnika i spływał na uszczelniacz.Zaślepki wymieniono i jest o.k. (silnik 1,8 16VVT)
Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
Witam
Jeżeli chodzi o olej silnikowy do diesla i benzyny to w przypadku Mobila 10w-40 jest to ten sam olej. Opis na bańkach Diesel Benzyna to tylko chwyt. Sprzedawcą w hurtowni olejów utwierdził mnie w tym przekonaniu. Więc jak już kilku kolegów napisało spokojnie można jeżdzić dieslem na oleju dedykowanym niby do benzyny.
Pozdrownienia
Jeżeli chodzi o olej silnikowy do diesla i benzyny to w przypadku Mobila 10w-40 jest to ten sam olej. Opis na bańkach Diesel Benzyna to tylko chwyt. Sprzedawcą w hurtowni olejów utwierdził mnie w tym przekonaniu. Więc jak już kilku kolegów napisało spokojnie można jeżdzić dieslem na oleju dedykowanym niby do benzyny.
Pozdrownienia
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
Różnica w napisach na opakowaniach diesel a benzyna w olejach jest przy specyfikacjach danych producentów, biorąc np. olej castrol edge 5w30 bez napisu diesel nie mamy specyfikacji VW 507.00 która to określa czy dany olej można stosować w silnikach z pompowtryskiwaczami, olej z napisem diesel posiada już taką specyfikacje, tyle w teorii, w praktyce wiele moich klientów którzy mają VW z pompowtryskami kupują u mnie oleje bez napisu diesel i specyfikacji VW 505.01 a auta robią bez problemów z duże przebiegi. Patrząc na auta z koncernu fiata to nie widziałem jakiś specjalistycznych norm które musi spełniać olej który stosujemy w naszych autach. Ja w swojej K JTD mam zalany Valvoline Max Life 10w40 i nie mam problemu ze znikającym olejem, raz miałem awaryjną sytuację że musiałem zalać mobila który poprostu znikał na bagnecie.
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
Re: Lybra - olej dla benzynowca wlany do 2,4 jtd
poniższą broszureke natrafiłem na forum profesjonalistów dot. olejów silnikowych
http://www.gae.pl/temp/oleje.pdf
wskazuje że do codziennej jazdy zalecany jest

drogi ale, jeżeli samochód nie przepala i nie żre to sie opłaca, spokojnie można na nim jeżdzić 15 tyś jak bozia przykazała, w silniku 2.4 20V,
jedynie sie utwierdzam w przekonaniu że oleje syntetyczne na rynku można policzyć na palcach jednej ręki, kto śledzi forum to wie jakie 
PS. Po wymianie uszczelniacza oleju nie ubywa.
.
Pozdrawiam
http://www.gae.pl/temp/oleje.pdf
wskazuje że do codziennej jazdy zalecany jest

drogi ale, jeżeli samochód nie przepala i nie żre to sie opłaca, spokojnie można na nim jeżdzić 15 tyś jak bozia przykazała, w silniku 2.4 20V,


PS. Po wymianie uszczelniacza oleju nie ubywa.

Pozdrawiam