Kappa - patent na centralny zamek - odsłona druga
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
W każdym zamku masz po dwa switche (w przednich trzy-to to mastery)-jeden odpowiada za zał/wył światła w drzwiach i w kabinie ,a drugi za info do komputra odnośnie zam/otw drzwi. Jeśli switche są dobre w zamkach to podejrzewam ,że wystarczy podpiąć dodatkowe siłowniki pod kable idące do zamka oryginalnego i powinno banglać.
A jeśli chcesz to mam komplet zamków z Kappy i mogę je dla Ciebie przeserwisować i wysłać. zamontujesz je u siebie ,sprawdzisz i odeślesz swoje uszkodzone.Co Ty na to?
A jeśli chcesz to mam komplet zamków z Kappy i mogę je dla Ciebie przeserwisować i wysłać. zamontujesz je u siebie ,sprawdzisz i odeślesz swoje uszkodzone.Co Ty na to?
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Najlepszym rozwiązaniem jest wpiąć się w oryginalną instalację. W przednich drzwiach montujemy siłowniki mastery. Podłączmy zarówno zasilanie siłowników jak i sterowanie z styczników z zamka. Nie mamy pewności czy oryginalne styczniki pracuj właściwie więc lepiej wykorzystać te w siłownikach master. Kolory kabli opisałem na samym początku.miszax pisze:1. Wpiąć same siłowniki w instalację fabryczną.
Sterownik centralnego na pilota podpinasz do oryginalnej centralki zamka umieszczonej na tunelu środkowym za konsolą środkową. Ja sterownik umiejscowiłem obok centralki silnika pod schowkiem, znalazł się tam jeszcze przekaźnik do kanału który otwiera klapę bagażnika.miszax pisze:Wpiąć siłowniki i centralkę w fabryczną instalację - pytanie jak z podświetlaniem wnętrza
Podświetlenie wnętrza zostaje na oryginalnej instalacji i styczniki w oryginalnych zamkach.
Można się pobawić, tylko po co skoro masz oryginał do wykożystania.miszax pisze:Zbudować nową instalkę - pyt jak wyżej.
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Z zamkami wygląda to tak:
Przy otwartych drzwiach punkty 1 ,2 i 3 powinny być ze sobą pozwierane.
Dokładnie wygląda to w ten sposób ,że punkty 1 i 3 są zwarte jeśli drzwi nie są zamknięte całkowicie-jeśli są niedomknięte (jeden przeskok tej zapadki "hakowej") zwarcie jest.
Zaś punkty 2 i 3 nie są zwarte już w momencie zamknięcia drzwi nawet jeśli nie są domknięte i one właśnie odpowiadają za światło.
Punkty 3 i 4 są zwarte jeśli auto nie jest zamknięte z klucza czy też pilota , a punkty 3 i 5 są zwarte kiedy zamkniemy autko.
W przypadku silniczka polaryzacja ( plus i minus) się zmienia w zależności od tego ,czy dostanie polecenia otwarcia czy też zamknięcia samochodu.
Myślę ,że się przyda przy patenceniu i jasno Wam to wytłumaczyłem
Dodaję jeszcze foto zamków tylnych z oznaczeniem które piny idą do silniczków.
Pozostałe 3 piny mają być ze sobą pozwierane przy otwartym zamku
Przy otwartych drzwiach punkty 1 ,2 i 3 powinny być ze sobą pozwierane.
Dokładnie wygląda to w ten sposób ,że punkty 1 i 3 są zwarte jeśli drzwi nie są zamknięte całkowicie-jeśli są niedomknięte (jeden przeskok tej zapadki "hakowej") zwarcie jest.
Zaś punkty 2 i 3 nie są zwarte już w momencie zamknięcia drzwi nawet jeśli nie są domknięte i one właśnie odpowiadają za światło.
Punkty 3 i 4 są zwarte jeśli auto nie jest zamknięte z klucza czy też pilota , a punkty 3 i 5 są zwarte kiedy zamkniemy autko.
W przypadku silniczka polaryzacja ( plus i minus) się zmienia w zależności od tego ,czy dostanie polecenia otwarcia czy też zamknięcia samochodu.
Myślę ,że się przyda przy patenceniu i jasno Wam to wytłumaczyłem

Dodaję jeszcze foto zamków tylnych z oznaczeniem które piny idą do silniczków.
Pozostałe 3 piny mają być ze sobą pozwierane przy otwartym zamku

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
A można spytać jak dokładnie to podpiąć? W sensie co do czego (jakie piny itd)?tomas pisze:Sterownik centralnego na pilota podpinasz do oryginalnej centralki zamka umieszczonej na tunelu środkowym za konsolą środkową. Ja sterownik umiejscowiłem obok centralki silnika pod schowkiem, znalazł się tam jeszcze przekaźnik do kanału który otwiera klapę bagażnika.miszax pisze:Wpiąć siłowniki i centralkę w fabryczną instalację - pytanie jak z podświetlaniem wnętrza
Podświetlenie wnętrza zostaje na oryginalnej instalacji i styczniki w oryginalnych zamkach.
Viva la macchina
Re: Odp: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
A możesz powiedzieć/napisać/zadzwonić/podjechać co chcesz podłączyćpsadow2 pisze:A można spytać jak dokładnie to podpiąć? W sensie co do czego (jakie piny itd)?tomas pisze:Sterownik centralnego na pilota podpinasz do oryginalnej centralki zamka umieszczonej na tunelu środkowym za konsolą środkową. Ja sterownik umiejscowiłem obok centralki silnika pod schowkiem, znalazł się tam jeszcze przekaźnik do kanału który otwiera klapę bagażnika.miszax pisze:Wpiąć siłowniki i centralkę w fabryczną instalację - pytanie jak z podświetlaniem wnętrza
Podświetlenie wnętrza zostaje na oryginalnej instalacji i styczniki w oryginalnych zamkach.

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 mar 2011, 23:30
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Mam pytanie nie wiecie moze gdzie jest czujnik od centralki w lLancii widze ze w kluczyku naciska sie znaczek, ktos mi powiedzial ze to od centralki, wiec chcialem sprawdzic, czy dziala bo jak narazie otwieram z zamka pozdr.
lancia kappa 2.4jtd 136 kucy
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Przede wszystkim który rok autka, jeśli w kluczyku masz diodę od strony grota to może być tylko lampka.Rozbierz kluczyk i ziornij, czy jest w nim jakaś elektronikaxxjerryxx pisze:mam pytanie nie wiecie moze gdzie jest czujnik od centralki w lanci widze ze w kluczyku naciska sie znaczek ,ktos mi powiedzial ze to od centralki wiec chcialem sprawdzic czy dziala bo jak narazie otwieram z zamka pozdr.

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 mar 2011, 23:30
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Rok produkcji to 2000, a co do elektroniki to od strony znaczka Lancia jest plytka zakonczona dioda a na grocie kluczyka jest narysowany trojkat z dwoma kregami.
lancia kappa 2.4jtd 136 kucy
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
To masz dziwny zestaw bo wg mnie powinieneś mieć pilot radiowy, czyli bez diodyxxjerryxx pisze:rok produkcji to 2000 a co do elektroniki to od strony znaczka lancia jest plytka zakonczona dioda a na grocie kluczyka jest narysowany trojkat z dwoma kregami

Może już ktoś zmieniał stacyjkę, zamki i włożył za starszego typu

A czy w lampce nad lusterkiem wstecznym masz taką wypukłą ciemną półkule?
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Wymień bateryjkę i Ci zaświeci lampka w kluczu chociaż
Co do zamykania autka to pewnie nie obejdzie się bez zamontowania dodatkowej centralki - koszt - do stówy na allegro
Z zamontowaniem pomożemy 

Co do zamykania autka to pewnie nie obejdzie się bez zamontowania dodatkowej centralki - koszt - do stówy na allegro


Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 17 mar 2011, 23:30
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Dzieki jak zakupie to sie odezwe pozdrawiam 

lancia kappa 2.4jtd 136 kucy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 cze 2011, 11:08
- Imię: Peterjpl
- Lokalizacja: Świdnik
Kappa - nietypowy problem z centralnym zamkiem
Witam jestem świeżo upieczonym właścicielem Lancii Kappy 2.0 z 1998 roku. Samochodzik jest porostu boski poza problemem z centralnym zamkiem.
Wadliwa praca ww systemu objawia się niemożnością zdalnego zamknięcia samochodu z kluczyka, trzeba to robić ręcznie przesuwają wszystkie rygielki w drzwiach. Przy wykonywaniu tej czynności zdarza się iż zadziała master od strony pasażera i zamknie cały samochód, najczęściej w deszczowe i wilgotne dni.
Kluczyk komunikuje się z samochodem, gdyż bez problemów mogę otworzyć zdalnie samochód w każdych warunkach. Próba zdalnego zamknięcia kończy się zazwyczaj tylko mrugnięciem kierunkowskazów, a niezwykle rzadko zamknięciem i samoczynnym otwarciem samochodu.
Moja teoria na ten temat jest taka, iż najprawdopodobniej mam uszkodzonego mastera od strony kierowcy lub porwane kable u drzwiach. Jak mógłbym zdiagnozować tę usterkę i usunąć ją.?
Prosił bym też życzliwych ludzi o przesłanie mi schematów elektrycznych. Będę bardzo wdzięczny za wszelaką pomoc.
Mój email: peterjpl@wp.pl
Wadliwa praca ww systemu objawia się niemożnością zdalnego zamknięcia samochodu z kluczyka, trzeba to robić ręcznie przesuwają wszystkie rygielki w drzwiach. Przy wykonywaniu tej czynności zdarza się iż zadziała master od strony pasażera i zamknie cały samochód, najczęściej w deszczowe i wilgotne dni.
Kluczyk komunikuje się z samochodem, gdyż bez problemów mogę otworzyć zdalnie samochód w każdych warunkach. Próba zdalnego zamknięcia kończy się zazwyczaj tylko mrugnięciem kierunkowskazów, a niezwykle rzadko zamknięciem i samoczynnym otwarciem samochodu.
Moja teoria na ten temat jest taka, iż najprawdopodobniej mam uszkodzonego mastera od strony kierowcy lub porwane kable u drzwiach. Jak mógłbym zdiagnozować tę usterkę i usunąć ją.?
Prosił bym też życzliwych ludzi o przesłanie mi schematów elektrycznych. Będę bardzo wdzięczny za wszelaką pomoc.
Mój email: peterjpl@wp.pl
Ostatnio zmieniony 26 cze 2011, 23:04 przez stabraf, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Proszę nie nadużywać wielkich liter.Przeniosłem do istniejącego tematu - używaj opcji SZUKAJ.
Powód: Proszę nie nadużywać wielkich liter.Przeniosłem do istniejącego tematu - używaj opcji SZUKAJ.
Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Niedawno zakładałem alarm w mojej Kappie, chociaż tak naprawdę bardziej chodziło o zdalne zamykanie i otwieranie... Problem był ten sam - padnięty siłownik drzwi kierowcy. Diagnoza nie jest trudna - jeśli zamykanie z kluczyka od strony kierowcy działa bezproblemowo to znaczy, że to właśnie ten zamek. Analogicznie z drugiej strony. Kluczyk poprzez zamek i cięgło obraca fizycznie nie działającym silniczkiem siłownika i załącza stycznik informujący centralkę, że zamknięte. Jeśli chcesz zamknąć z pilota przy uszkodzonym siłowniku, silniczek dostaje z centralki komendę "zamknij" ale nie jest w stanie tego zrobić i wciąż otwarty stycznik powoduje natychmiastowe ponowne otwarcie wszystkich zamków. Kupiłem nowy za niecałe 250 zeta na Alledrogo i działa super.
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.
Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga
Aktualny link do tematu jak rozebrac zamek z Alfaholikow LINK.